Б5.5 - климатичната перка не включва

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Пет 09 сеп 2011 12:23


zfa159 написа:ДАй на контакт и задръж Econ и копчето за вътрешна циркулация (онова със стрелкичката,която се завърта на 270 градуса).След това ще ти изпише код за грешка,който ще е 3 символа.
Възможно е да се е шашнал контролера нещо и може да пробваш да откачиш акумулатора за час-два,да се рестартира всичко.
:beer


При мен това не става /Econ и копчето за вътрешна циркулация/ - никаква реакция.
2 зонов климатроник на Шаран 98г. Откачането на акумулатора не помага, няма записани грешки.
Май фреона го е хванала липсата.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Съб 10 сеп 2011 12:19


Ами за двузоновия не става,да :) Ако липсва фреона,ще ти даде грешка при четене с VAG-Com,както и ще мига дисплея,като дадеш на контакт с всички символи за 15 секунди.
Какъв е проблема на климатроника,за да търсиш вина в количеството на фреона?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Съб 10 сеп 2011 20:35


zfa159 написа:Ами за двузоновия не става,да :) Ако липсва фреона,ще ти даде грешка при четене с VAG-Com,както и ще мига дисплея,като дадеш на контакт с всички символи за 15 секунди.
Какъв е проблема на климатроника,за да търсиш вина в количеството на фреона?

Няма грешка с Ваг Ком а, но компресора не включва. Дисплея мига 15 тина секунди . Повече нямам идеи как е бил - нов внос.правих опит , ако има записани грешки да се насоча къ проблема.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Нед 11 сеп 2011 12:16


Ами щом мига,значи има някакъв проблем,но шанса да се види каква е,е през ВАГ-Ком-а,което нямам идея защо не се случва при теб.Предполагам знаеш,че се чете секцията Auto HVAC за климатроника,защото много хора си мислят,че записва грешките в моторния компютър,което не е така.
За да не тръгне компресора,има много причини,които може да са проблема - наистина няма да фреон,да има проблем с темп. датчик и какво ли още не.
Общо взето дали има фреон или не,можеш да разбереш и с посещение в сервиз за климатици - закачат ти манометрите и става ясно дали имаш налягане в системата.Налягането трябва да е над 2 атмосфери (нормално 5-7 при спряна система) за да се опита да пусне компресора.Това,че има налягане,не значи,че фреона е колкото трябва като количество и че ще вее студено,когато компресора тръгне,но поне трябва да цъкне и да тръгне.
:beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Нед 11 сеп 2011 18:09


zfa159 написа:Ами щом мига,значи има някакъв проблем,но шанса да се види каква е,е през ВАГ-Ком-а,което нямам идея защо не се случва при теб.Предполагам знаеш,че се чете секцията Auto HVAC за климатроника,защото много хора си мислят,че записва грешките в моторния компютър,което не е така.
За да не тръгне компресора,има много причини,които може да са проблема - наистина няма да фреон,да има проблем с темп. датчик и какво ли още не.
Общо взето дали има фреон или не,можеш да разбереш и с посещение в сервиз за климатици - закачат ти манометрите и става ясно дали имаш налягане в системата.Налягането трябва да е над 2 атмосфери (нормално 5-7 при спряна система) за да се опита да пусне компресора.Това,че има налягане,не значи,че фреона е колкото трябва като количество и че ще вее студено,когато компресора тръгне,но поне трябва да цъкне и да тръгне.
:beer

Да знам за Vag Com a- ама никой... За виждане чакам да се поосвободят моите приятели от бившия клон на Сервокинг във Варна. Другия месец камионите ще спрат да ги посещават. Предполагам , че фреона го няма = поради планинския район/ 3км от границата с Швейцария по тесен планински път за 1 кола/ не е включван явно климатика и може да има заминали уплътнени на вала на компресора, може и да има и корозийка по вала и тя да е надрала уплътненията.
Исках да се поготвя предварително , ама..

Последна промяна от kris11 на Сря 21 сеп 2011 9:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Нед 11 сеп 2011 21:48


Шаран от тези години имат следните проблеми със загуба на фреона :
1. при 8 от 10 Шарана от тези години,изгнива тръбата за високо налягане от дехидратора до ТРВ-то,тя минава отдолу по десния рог на предницата,има един дунапренен тампон,между тръбата и рога,който е притиснат от кората на двигателя (ако има такава) и се намира точно при дясната гума.Там задържа влага и кал и гнус и тръбата изгнива средно на 5-6 години.Тази тръба може да се поръча нова,като я има в 3-4 варианта според двигател,година и т.н. и цени съответно между 100 и 200лв,поръчката е 1 седмица,марката е Valeo (оригинално е пак такава).Може и да се завари друго парченце на това място.
2. при 3-4 от 10 Шаран-а текат гумените О-пръстени на дехидратора поради корозия на леглото на дехидратора и съответно шупли,които не могат да оплътнят гумичките.Дехидратора седи под десния фар отдолу и го плиска всякаква гнус и за това се получава така.Сменя се дехидратора с нов като цената му е много според зависи от марката.
3. при 1-2 от 10 Шаран-а тече предния климатичен радиатор (това е сериозна болка на следващия Шаран,дето е след 2000 година).Сменя се с нов,цена около 150-250лв според марка,модел и т.н.
4. значително по-рядко има ядове с компресора,като там се ремонтират всички оплътнения на компресора като се сменя и регулиращия клапан,за около 150-200лв и става напълно годен за работа (ако не се е ползвал,обикновено сича клапана за регулиране на налягането на фреона и се разтича от оплътненията).
До сега не съм имал случай на Шаран от тези години да тече вътре под таблото който и да е от двата изпарителя (това е характерно за Голф 4 и Пасат В5,където са произведени от пресована ламарина и гният доста по-лесно).
5.последния вариант,който до сега не ми е попадал,е да са изгнили тръбите отдолу по купето към втората зона отзад.
Имай в предвид,че климатичната система на колата,не трябва да се надува на повече от 10 бара,защото вътрешните радиатори са тънички и това е най-лесния начин да ги пробиеш.За разлика от климатиците на камионите и домашните климатици,при автомобилните,вътрешния радиатор седи под налягане в покой около 5-10 бара и при работа,около 2 до макс. 3 бара и не е смятан за повече от 12-15 бара максимално налягане.Понеже колегите,които се занимават с други климатици,обожават да натрескат колата примерно с азот,на 25 или 30 атмосфери,което не е проблем за частта високо налягане,ама частта ниско налягане (вътрешния радиатор) никак не е доволен :screwy mhihi
Ами това е,дано да съм ти бил полезен,а защо не излизат грешки с Ваг-Ком,не мога да отговоря,никога не ми се е случвало да има връзка с контролера и той да мига,а да няма грешка. :roll:
:beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Сря 14 сеп 2011 12:25


Иначе машинарията е :
7MO 907 940 AS
SOFT CODING 00011
CLIMATRONIC MPV V110
SHOP WSC 00020
Control Module Part Number: 7M0 907 040 AS
Component and/or Version: CLIMATRONIC MPV V110
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 00020

след няколко проби изкара следните грешки ;
2 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
Сутринта ги погледнах бегло в датата .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Сря 14 сеп 2011 13:28


00792 - A/C Pressure Switch (F129) -> няма фреон.
:beer


ToSh1
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот ToSh1 » Пет 16 сеп 2011 22:20


Колеги ще използвам темата да попитам един малко тъп въпрос: задължително ли имат всички двигатели климатичната перката? Понеже от скоро имам Passat B5.5 2001г. 1.9 TDI 101к.с. AVB, и такава перка (електрическата) при мен я няма, като зад левия фар имам две свободни букси, случайно те да не са за тази перка?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Съб 17 сеп 2011 11:17


Абсолютно всички В5 и В5.5 имат допълнителна ел. перка за климатика,изключение е само 4.0 W8,при който и двете са електрически :) Идеята е,че виско перката (зецепената към двигателя) севърти с различна скорост според температурата на вискосъединителя и съответно тя не е добро охлаждане за климатика.
От ляво до казанчето захидравликата,трябва да има букса с два кабела - кафяв и чеврен,ако не помня грешно,кръгла.Ттзи букса е за перката.Ако перката я няма,както казваш,колата трябва да има сериозни проблеми с климатика в градски условия,понеже няма да има почти никакво охлаждане на фреона и death
:beer

Последна промяна от zfa159 на Вто 20 сеп 2011 7:24, променено общо 1 път.


ToSh1
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот ToSh1 » Съб 17 сеп 2011 12:56


Разбрах явно някои си е спестил да я сложи перката след като е свалил. :banghead:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Сря 28 сеп 2011 14:44


При мен излязаха така нещата :

1.Спукан корпус на пресостата в участъка на резбата / SP3 -H1025 / 1HO 939 139B
2.Дехидратор - ТМО 826 191А /VW 10959 AD/ може да съм сбъркал някоя 0 - силно корозирал корпус - реших да го сменям. При опит за развиване след обилно плакнене с WD даде фира пресостата.
Двете цена около 116 лв.
3. И голям ядец тръба за високо налягане м/у дехидратора и ТРВ то - излезе на 3 парчета.Вътре в тръбата има 1 мм бял накип и алуминия се троши без грам усилие. Няма я като резервна част, Има ли вариант за изработване на нова тръба примерно медна ???
Двигателя е ADY , годината 1998 .
От Хидромарк дадоха оферта с престърган техен накрайник и маркуч за климатици и 2 ри накт=райник към ТРВ то .Като цена 40 лв . Но накрайника към дехидратора е със светъл отвор ф 5 мм - това няма лида доведе до промяна в дебита на високото налягане ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот zfa159 » Чет 29 сеп 2011 21:35


Датчика,който си описал се ползва при Пасат В4 и Голф 3 ,цената му е 40лв Тръктек,като са качествени (аз слагам по 15-20 такива на сезон по колите,вкл. и аз карам 2-ра година с такъв).
Дехидтратора не беше скъп и той,цената му е от сорта на 60-70лв макс. на NRF (Холандски,травят се в Тайван иначе,аз само с тях работя) или към 90лв Vaico (лицензен немски).
За маркуча - цената е чудесна,само и единствено ако маркуча наистина е за фреон,защото масово слагат маркуч за хидравлика (в пъти по-евтин) и чашки за хидравлика,които започва да текат след 5-6 месеца. Ако правех маркуча аз,при хората,където ги правя,цената му с накрайниците щеше да е от сорта на 80-100лв в предвид дължината му (до 1М две чашки + маркуч за фреон 134 е от порядъка на 40-50лв само маркуча),двата накрайника и те са по поне 15лв. За това разгледай добре и разпитай какво точно включват 40-те лв и как ще ти го направят,за да не си скубеш косите после.
Нова такава тръба се намира,но цената е между 150 и 200лв на поръчка от Германия,цената зависи от конкретната тръба,като трябва номера от старата или по рама и тип климатроник се вади цената.
Дебита не е никакъв проблем,защото тръбата и тя е с подобно сечение от вътре - 4,5 или 6мм да е максимум,маркуча е 5-ца мисля по стандарт или 6-ца да беше.Както и да е,това не е проблем за дебита,защото дебита в цялата система се ограничава само от ТРВ-то,където отвора е от порядъка на няма и милиметър и до там ще си има дебит и налягане без проблем и 1 или 2мм не са решаващи за дебита на фреона.Така или иначе в самия дехидратора има места,които са с отвори от сорта на 3-4мм,така че това стеснение от 5мм не е абсолютно никакъв проблем.Важно е,както вече казах,да направят маркуча качествено,защото ако не сложат накрайници,маркуч и чашки,които са за фреон,положението става страшно (в предвид цената,се съмнявам да са каквито трябва,защото това е дори под доставната цена на материалите за изработката на този маркуч, поне за София де)...
:beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатичната перка не включва

Мнениеот kris11 » Пет 30 сеп 2011 11:45


1. Ф-р Дехидратор "Валео" -508807 /95022001/ - произведен в Тайван - цена 40.32 лв с ДДС
2. Пресостат "Валео" - 509477 /код РТ 477/ - Италия - цена 76.32 лв с ДДС.

За маркуча казаха, че е за климатици. Накрайниците са стоманени с вътрешен отвор ф 5 мм.
Имат формата на огъвка както на тръбата към ф-р дехидратора - 2 вида , едния е с 10 мм се отдаличва от дехидратора, а др вид щутцер пък прилижава към дехидратора с 8-10 мм.
Ако мина на тзои вариант ще монтирам ф-р дехидратора на мястото му за да мога да преценя кой от 2 та вида щутцери ще е по-подходящ. За запресовките на маркуча не знам колко са им надеждни.
След малко ще звъня в Шумен на автоморгата за Шарани дали няма да изпадне някоя тръба от италиански Шаран.

Вече има студ. Излезе от въпросната тръба проблема -излезе на 3 парчета. Пресостата изгнил, филтъра за по-сигурно сменен с нов.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта