Шаран от тези години имат следните проблеми със загуба на фреона :
1. при 8 от 10 Шарана от тези години,изгнива тръбата за високо налягане от дехидратора до ТРВ-то,тя минава отдолу по десния рог на предницата,има един дунапренен тампон,между тръбата и рога,който е притиснат от кората на двигателя (ако има такава) и се намира точно при дясната гума.Там задържа влага и кал и гнус и тръбата изгнива средно на 5-6 години.Тази тръба може да се поръча нова,като я има в 3-4 варианта според двигател,година и т.н. и цени съответно между 100 и 200лв,поръчката е 1 седмица,марката е Valeo (оригинално е пак такава).Може и да се завари друго парченце на това място.
2. при 3-4 от 10 Шаран-а текат гумените О-пръстени на дехидратора поради корозия на леглото на дехидратора и съответно шупли,които не могат да оплътнят гумичките.Дехидратора седи под десния фар отдолу и го плиска всякаква гнус и за това се получава така.Сменя се дехидратора с нов като цената му е много според зависи от марката.
3. при 1-2 от 10 Шаран-а тече предния климатичен радиатор (това е сериозна болка на следващия Шаран,дето е след 2000 година).Сменя се с нов,цена около 150-250лв според марка,модел и т.н.
4. значително по-рядко има ядове с компресора,като там се ремонтират всички оплътнения на компресора като се сменя и регулиращия клапан,за около 150-200лв и става напълно годен за работа (ако не се е ползвал,обикновено сича клапана за регулиране на налягането на фреона и се разтича от оплътненията).
До сега не съм имал случай на Шаран от тези години да тече вътре под таблото който и да е от двата изпарителя (това е характерно за Голф 4 и Пасат В5,където са произведени от пресована ламарина и гният доста по-лесно).
5.последния вариант,който до сега не ми е попадал,е да са изгнили тръбите отдолу по купето към втората зона отзад.
Имай в предвид,че климатичната система на колата,не трябва да се надува на повече от 10 бара,защото вътрешните радиатори са тънички и това е най-лесния начин да ги пробиеш.За разлика от климатиците на камионите и домашните климатици,при автомобилните,вътрешния радиатор седи под налягане в покой около 5-10 бара и при работа,около 2 до макс. 3 бара и не е смятан за повече от 12-15 бара максимално налягане.Понеже колегите,които се занимават с други климатици,обожават да натрескат колата примерно с азот,на 25 или 30 атмосфери,което не е проблем за частта високо налягане,ама частта ниско налягане (вътрешния радиатор) никак не е доволен

Ами това е,дано да съм ти бил полезен,а защо не излизат грешки с Ваг-Ком,не мога да отговоря,никога не ми се е случвало да има връзка с контролера и той да мига,а да няма грешка.
