Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ole
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AEB 1999
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот ole » Пет 24 сеп 2010 12:16


Гергин написа:Чакай, чакай то купуването лесно. Изречението с ,незнам лявото или дясното е напрежението, ме учудва. Даде ли на контакт колата, няма да завърти втората скорост ако не е дадена,даже я запали, че гълта яко акумулатора и тогава си играй с пинсетите!!!!!Тогава ако свързваш първа и втора няма как да завърти.
Не можеш ли да вземеш един мултицет и да прегледаш тея връзки. Самият кабел от акумулатора и от куплунга до вентилатора. Що така вътрешно ми се струва, че вентилатора си е здрав :dummy:

Имах предвид, че включва едната степен при контакт на двете крайни положения, обаче с пинсетите няма как да знам лявото или дясното е напрежението, но при свързане на дясно и средно/ляво и средно не се включва перката, което сигурно е 1-вата степен, защото принципно сега си включва само на около 105 градуса, демек 1-вата степен не се включва. Разбира се че съм включил на контакт, иначе не върти, колата няма климатик или теглич нито е от последните, 91-ва е.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот pas1.8mi » Нед 03 окт 2010 14:40


Знай е прав!Правих проба днес и наистина трябва да има контакт за да работят и двете степени!Преди да си почистя контролера(през пукнатина в корпуса ,точно под едната гайка е влизала влага) и двете степени работеха без контакт!След чистенето всичко работи явно както трябва! :wink:


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 19:35


Здравейте и от мен . Ще използвам темата на колегата , да не пускам нова , че и без това въпроса не е много належателен :). А той е следния:

Преди няколко месеца ми се прецака датчика на радиатора (не искаше да изключва перката) и след като ми падна веднъж акумулатора реших да го сменя mhihi , но новия не излезна читав и ми пускаше направо 2ра степен и то на 70 градуса. Смених го и този , но новия(дефакто вече 2рия нов) пак същата работа , пуска на 70 градуса и бучи яко (демек направо на 2ра почва) .Сега вече в тези локви и калища нямам намерение да го сменям и съм решил да си го направя аз да си го включвам и изклювам когато има нужда :) . Първия ми въпрос е сега зимата ако стои постоянно 70 градуса (а то стои и не помръдва , е по - някой път като карам по продължително пада с 3-4 градуса , но никога не качва , дори и в задръстванията сутрин в час пик) , ще харчи ли повече (по - пътя на логиката би трябвало) и колко горе долу ще се качи разхода (по мои лични наблюдения се качва от 11 на 13-14) .Второто въпросче , е как да вкарам жичките които ще дойдат от акмулатора/датчика вътре в купето .
Мерси предварително , ако някой се отзове :)


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот vasilb » Сря 06 окт 2010 20:32


Ще харчи повече, защото колкото по-висока е температурата, толкова по-малко гориво се впръсква и обратното с цел достигане на температура от около 90 градуса. Жичките ги вкарваш с други дълги жички, като зад двигателя има много тапи, които запушват отвори към купето и може да махнеш някоя или да я пробиеш и да стане по-елегантно. Ключът трябва да е на две степени и то не някой китайски, за да издържа , защото моторът не е като на вентилатор на компютър, а малко по-силен (някой беше писал от 70-80W до 250W май)! Все пак може да се развали термометърът (познатият трикрак палавник - стабилизатора) и да не знаеш колко градуса е в момента и да стане някоя беля! Няма по-сигурно и дълготрайно от временното нещо! Помисли и успех! :wink:


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 20:41


Колега мерси за отговора :beer
Попринцип този датчика който измерва градусите на колата е на има няма 500 км . Чистак нов е , смених го заедно с тройника :) .Имам едно ключе българско от край време и предполагам ще стане .Още наистина се колебая дали да не си сменя самия датчик(трябва обаче малко да се поизцапам , а и после пак обезвъздушаване... ,а сега е заспала , водата не съм я барал от 3-4 седмици и не мърда грам :))
Един път откачих вентилатора , да съм сигурен че пак не се преебал тоя датчика където измерва температурата , но си стигна 90 без проблеми и като сложих перката опа изненада пак падна на 70 я кове и не иска да мърда :)
Колега още едно леко въпросче , да съм 100% сигурен ,да не объркам нещо , защото все пак не съм професионален майстор , ами самоук аматьор :)
На ключето има 6 извода - единия кабел е вързан на 3и4 , другия на 5и6 извод.Коя жичка трябва да отиде към + на акумулатора и коя към извода на датчика на радиаторчето ?


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот vasilb » Сря 06 окт 2010 20:50


По-добре снимай ключето или направи схема, за да не стане някой гаф, защото кой какво чул, кой какво разбрал от обяснения ... Между другото и аз нямам грам техническо образование (математика, информатика, немски в училище и сега право), но от неволята, четене по форуми, четене на книги и много питане се научаваш на доста неща! Най-важното е желанието!


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 20:59


Така е колега и аз съм горе долу в това положение . Опитвам се сам да си оправям поне тези по - дребните проблеми , за майсторите оставам големите , които без да си учил не става :) . Имам желание и все пак колите ни го позволяват , така да се каже , да си бърникаме по тях(до толкова , че след това да може да върви разбира се :))

Ето снимка
Прикачени файлове
снимка.JPG


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот vasilb » Сря 06 окт 2010 21:12


По мои догатки предполагам, че в средно положение ключето е отворено (не пуска ток към никоя страна), а щракнато нагоре или надолу се затваря веригата от средата към горния или долния изход. Нека и някой по-образован се изкаже!


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 21:19


Няма средно положение , може само в ляво или дясно :) , утре ако не вали и е малко по - топло от днес ще слезна и ще разгледам как стоят нещата с жичките.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот vasilb » Сря 06 окт 2010 21:33


Значи този ключ не става, защото ще е включил или едната или другата степен и няма да ти загрява и до 70 градуса, докато не изгори мотора, след което по някое време ще прегрее! Ключът трябва да е с три степени - една неутрална и две, които да затварят веригата, и да включваш, когато поискаш, първа или втора степен! Но пък може да забравиш да изключиш и да изгори мотора! По-добре си смени датчика с читав и всичко ще се нареди, а ако имаш мерак да си я включваш може да го направиш и допълнително, но по-добре да има датчик, който да си включва и изключва, а ключът да е допълнителен ... нещо като авариен! :)


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 21:39


Еми ... май натам отиват нещата . Аз попринцип как може да изгори двигателя като не успява да загравя до 90 градуса ? . Това не е ли невъзможно ? И ако си карам на 70 градуса си мисля , че ще се отразява само на разхода , надявам се да не превърти двигателчето , че то е най - ценно , а и без това ми е слабичко :drunk

Мерси колега за информацията все пак . :bowdown


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот vasilb » Сря 06 окт 2010 21:42


rikipasata написа:Еми ... май натам отиват нещата . Аз попринцип как може да изгори двигателя като не успява да загравя до 90 градуса ? . Това не е ли невъзможно ? И ако си карам на 70 градуса си мисля , че ще се отразява само на разхода , надявам се да не превърти двигателчето , че то е най - ценно , а и без това ми е слабичко :drunk

Мерси колега за информацията все пак . :bowdown

Имах предвид електрическия двигател на перката на радиатора, а като е ниска температурата триенето и износването на двигателя на автомобила е по-голямо и затова е лошо да се форсира студен двигател. Студен е под 60-70 градуса, което значи, че си на границата.


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за перките на радиатора Пасат Б3

Мнениеот rikipasata » Сря 06 окт 2010 21:50


Ясно колега , всичко си е логично :) . Мерси още веднъж .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта