Б5.5 въпрос за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 16 мар 2011 0:19


За колегата с бутончето - според версията на контролера може да ремонтира.Правил съм 4-5 такива.При някои бутончето може да се демонтира и да се запои ново и проблема се решава.При други е "по-умно" измислено и трудно подлежи на ремонт.
За колегата е перката - двата кабела на самата перка излизат при пластмасата до казанчето за хидравличната течност.По спомени е кръгла кафява букса с два дебели кабела.Не им поня цвета обаче.Долната част на буксата отива към перката,а горната идва от купето.
Когато пуснеш климатроника на ауто и го накараш да изстудява (задаваш му примерно най-ниската температура) трябва да се чуе "цък" и да паднат за малко оборотите на двигателя,което значи,че компресора тръгва.Заедно с него трябва да тръгне и вентилатора.
Ако не тръгва,провери 2 неща - дали като му пуснеш + и - на тази букса към мотора,ще се завърти и дали от вътре на другата част на буксата идват 12V .Пробваш само на запалена кола.
ако вентилатора не завърти,като му подадеш 12V ,смяна с нов или ремонт на този.Ако се завърти,трябва да видиш защо не идва напрежение от вътре - най-често гори един голям предпазител 40А,който се намира на втората бушониера,която седи долу при педалите под корите.Ако е изгорял,прегледай перката,за да се види защо е изгорял.
По повод това,че не духа хубаво студено - може да има малко фреон,който е достатъчен,за да тръгва компресора и да няма грешка,но да не е достатъчен,за да охлажда правилно - трябва да се закачи на техника и да се види какво е положението. Принципно е опасно за компресора при по-топло време да го караш да охлажда без работеща перка.

За колегата с Голф 4-ката - вероятно нямаш достатъчно фреон в системата и като се затопли времето,трябва да му се направи една профилактика и да се види.Алтернативата е проблем с компресора или охлаждането на фреона. Принципно при околона температура около 30-35 градуса,след пускане на компресора,до 10-тина секунди температурата на духалката вътре трябва да падне под 10 градуса,което определено ще го усетиш ако не веднага,то до 1-2 минути. При мен на Пасат комби (доста голямо купе),при 40 градуса,след 4-5 минути работа,вътре ти е студено (приказката за обущаря,който ходи бос, не важи при климатроника ми mhihi ).
:beer




Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: въпрос за климатроник

Мнениеот fena_vd » Сря 16 мар 2011 8:34


Прегледах го всичко е както си обяснил колега zfa159, проблема явно е в вентилатора, на буксата има 12 волта компресора сработва. Може ли да се свали вентилатора без да се разглоби предницата и ако може да обясниш как става за да го сменя. Благодаря предварително.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: въпрос за климатроник

Мнениеот drago_tr » Пон 16 юни 2014 13:23


Да не отварям нова тема искам да попитам тук:
Пасат Б5 1998г AFN мотор 110 кс.
Колата е заредена с фреон, изчистени радиатори на автомивка, сложена на режим AUTO на максимална мощност на охлаждане, външна температура 18 градуса.
При по горните условия, някъде по книгите пише ли каква температура трябва да излиза от духалките ако всичко му е наред на климатроника?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот kris11 » Вто 17 юни 2014 10:34


drago_tr и на вътрешна циркулация. В Аутодатата пише, н нямям в момента под ръка.Довечера мога да погледна. По спомени 5-7 г.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот drago_tr » Вто 17 юни 2014 19:16


Много ще съм ти благодарен :bowdown


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: въпрос за климатроник

Мнениеот kris11 » Чет 19 юни 2014 9:40


drago_tr написа:Да не отварям нова тема искам да попитам тук:
Пасат Б5 1998г AFN мотор 110 кс.
Колата е заредена с фреон, изчистени радиатори на автомивка, сложена на режим AUTO на максимална мощност на охлаждане, външна температура 18 градуса.
При по горните условия, някъде по книгите пише ли каква температура трябва да излиза от духалките ако всичко му е наред на климатроника?


Метода
околна темп. 20-25 грЦ
запален двигател, вкл. климатик
клапи за вентилация напълно отворени
настроена температура на макс. студено
двигател на вентилатора на поз.2
Задържане на оборотите на 1500 об/мин на двигателя
сондата за измерване на темп. в средния отвор
Измерена темп. -по-ниска от 10 грC след 1 мин.
Това е по Аутодатата за Пасата ти 1998г.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта