За колегата е перката - двата кабела на самата перка излизат при пластмасата до казанчето за хидравличната течност.По спомени е кръгла кафява букса с два дебели кабела.Не им поня цвета обаче.Долната част на буксата отива към перката,а горната идва от купето.
Когато пуснеш климатроника на ауто и го накараш да изстудява (задаваш му примерно най-ниската температура) трябва да се чуе "цък" и да паднат за малко оборотите на двигателя,което значи,че компресора тръгва.Заедно с него трябва да тръгне и вентилатора.
Ако не тръгва,провери 2 неща - дали като му пуснеш + и - на тази букса към мотора,ще се завърти и дали от вътре на другата част на буксата идват 12V .Пробваш само на запалена кола.
ако вентилатора не завърти,като му подадеш 12V ,смяна с нов или ремонт на този.Ако се завърти,трябва да видиш защо не идва напрежение от вътре - най-често гори един голям предпазител 40А,който се намира на втората бушониера,която седи долу при педалите под корите.Ако е изгорял,прегледай перката,за да се види защо е изгорял.
По повод това,че не духа хубаво студено - може да има малко фреон,който е достатъчен,за да тръгва компресора и да няма грешка,но да не е достатъчен,за да охлажда правилно - трябва да се закачи на техника и да се види какво е положението. Принципно е опасно за компресора при по-топло време да го караш да охлажда без работеща перка.
За колегата с Голф 4-ката - вероятно нямаш достатъчно фреон в системата и като се затопли времето,трябва да му се направи една профилактика и да се види.Алтернативата е проблем с компресора или охлаждането на фреона. Принципно при околона температура около 30-35 градуса,след пускане на компресора,до 10-тина секунди температурата на духалката вътре трябва да падне под 10 градуса,което определено ще го усетиш ако не веднага,то до 1-2 минути. При мен на Пасат комби (доста голямо купе),при 40 градуса,след 4-5 минути работа,вътре ти е студено (приказката за обущаря,който ходи бос, не важи при климатроника ми

