Поти се отвътре :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Гергин » Нед 23 яну 2011 20:33


scare
Трябва си климатична станция.
Благодаря още веднъж за изчерпателанта и полезна информация. :beer




Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Нед 23 яну 2011 20:35


zfa159 написа:източваш фреона на климатика,сваляш цялото табло.Откачаш тръбите на климатика,които отиват навътре към купето,откачаш и маркучите за антифриза към радиаторчето на парното.После развиваш общо 4 гайки ,които крепят корубата на парното и климатика към колата и два болта горе при филтъра за купето (или решетката,ако е В3 без филтър).Вадиш цялото тяло,после го разглобяваш на 2,като отделяш тялото с клапите от останалото.После отваряш на 2 тялото с изпарителя (преди това сваляш вентилатора),вадиш изпарителя,чистиш и събираш обратно ;)
Изпарителя се чисти за 5 минути,ама за да го свалиш, ти се таковат всички майки амнайсе пъти. :screwy mhihi

А жилата от врътките на парното откачаш ли ги, защото там стават големи мизерии .... и се псува доста ... :evil:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 21:00


JC написа:
zfa159 написа:източваш фреона на климатика,сваляш цялото табло.Откачаш тръбите на климатика,които отиват навътре към купето,откачаш и маркучите за антифриза към радиаторчето на парното.После развиваш общо 4 гайки ,които крепят корубата на парното и климатика към колата и два болта горе при филтъра за купето (или решетката,ако е В3 без филтър).Вадиш цялото тяло,после го разглобяваш на 2,като отделяш тялото с клапите от останалото.После отваряш на 2 тялото с изпарителя (преди това сваляш вентилатора),вадиш изпарителя,чистиш и събираш обратно ;)
Изпарителя се чисти за 5 минути,ама за да го свалиш, ти се таковат всички майки амнайсе пъти. :screwy mhihi

А жилата от врътките на парното откачаш ли ги, защото там стават големи мизерии .... и се псува доста ... :evil:

Ами панелчето с врътките се развива от централната конзола и се бута навътре, вади си се таблото и панелчето с врътките си излиза заедно с цялото тяло на климатика.Откачаш си жилата от другата страна при клапите и няма грижи ;) Така е най-лесно и напълно важи и за Пасат и за Голф ;)
:beer


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот bnick » Нед 23 яну 2011 21:26


Гергин написа::shocked Благодаря за интересната информация. : vw fen

Б6 - никога :lol: :lol: :lol:
И много ли е играчка да почистя тоя изпарител? Имам Air bag вместо жабка.


Предпочитам да давам по 1700лв на година, но да не карам Б4 повече mhihi . Щото там няма проблеми с дросел, дебитомер, комутатор, ел машинки и електроника по тях. На моята Б4 трябваше да сменя и двете срещу скромната сума от по 700лв на парче :screwy . Седалките неудобни, волана тегав, педала на съединителя твърд, климатика почва да работи след около 5мин :screwy, аз дотогава съм пристигнал... :wink:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот gancho » Нед 23 яну 2011 21:56


Стефане ,страхотен си ,по-добро обяснение не съм виждал. :applause:
На всички Б6 ли е такъв компресора????Това е страшна идиотщина дето го е измислил Ханс-набутва все повече консумативи в автомобила за да печели от следгаранционно обслужване.
п.п с Б5 съм и нямам никакви проблеми и се надявам да се запознаеме тази година, за една профилактика на климатроника :bowdown
Живот и здраве,като реша някой ден да сменям колата ще трябва да проуча сериозно надеждността и на този агрегат в автомобила.Не е приемливо за мен компресора да е консуматив. scare

Последна промяна от gancho на Нед 23 яну 2011 22:16, променено общо 1 път.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Гергин » Нед 23 яну 2011 22:00


Предпочитам да давам по 1700лв на година, но да не карам Б4 повече . Щото там няма проблеми с дросел, дебитомер, комутатор, ел машинки и електроника по тях. На моята Б4 трябваше да сменя и двете срещу скромната сума от по 700лв на парче . Седалките неудобни, волана тегав, педала на съединителя твърд, климатика почва да работи след около 5мин , аз дотогава съм пристигнал...


:063: :lol: :lol: :lol: Ти си много ларж, 1700лв. ги нямаш за нищо. Извиниме ако съм ти наранил чувствата.
Ако изкарвам 3-4 хил. лв на месец, може и да се замисля за Б6, но само за около 5 сек.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 22:11


Ами дойде един В6 с 17 смени на компресор за 3 години и то все гаранционни ;) ..да го ожали човек...дойде с проблем в компресора ама вече нямаше гаранция :Mr Green Fun
Дойде един друг В6, който не духаше топло от ляво и шофьора седеше с шапка вътре,а до него на другата зона вееше 67 градуса жега :D Оказа се проблем по моторчетата на клапите за 2-зоновия климатроник ама човека се отказа да го прави, като разбра цената за моторчето и за работата по смяната му....
Иначе да, всички В6-ци са така, понеже тази технология си има и своите + ове ,макар че според мен не е нужно да се прави такъв сериозен компромис с надежността,само за да може да бяга по-бързо влагата от прозорците а и тази система работи 30 секунди,после 2 минути се размразява изпарителя,после пак работи,после пак не...
Колегата добре ще даде 1700лв ама като се прибира с черен Пасат В6 от морето с 160км/ч на отворени прозорци,ще го питам дали ще му е готино ;)
А В4-ката е имала нужда от ремонт на климатика, защото В3 и В4 имат доста по-як климатик от В6-ците,ако работи добре и охладителната му мощност е значително по-сериозна...и целия струва 400лв mhihi
В3 и В4 работят с 1150 грама фреон,бутален компресор ,който спокйно може да храни климатик на автобус ;) и доста голям изпарител по площ.
При В6 компресорчето е смешно компресорче,което се използва и в Тойота Ярис :D ,изпарителя е на 2/3 от този на В3,събира няма 600 грама фреон и определено няма да работи 20 години :D
Като засегна неща за по 700лв - ти си имаш ел. перка отпред, която струва 980лв и се прецаква редовно :D и това е по-малката и по-евтината от двете mhihi .
Нищо лично към новия Пасат,ама са твърде проблемни за моите разбирания...


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Krasi » Пон 24 яну 2011 11:46


Искам да добавя още причини за потенето на стъклата - при мен го имаше доста /Б4 95г. 1Z/.
Ясно е, че потенето е наличие на влага в купето, освен всичко изброено дотук в темата, Ви съветвам да обърнете специално внимание на това дали пода на колата /мокета/ е сух. Дори и зимата, ако сте със стелки тип "леген", мокета трябва да е сух /между другото, това се установява трудно зимата защото замръзва и студа лъже ръката при пипане, освен ако не е подгизнал/. Имайте впредвид, че ако имате теч на вода в купето от някъде /при мен беше от шофьорската врата/, то тя се просмуква и отцежда през мокета надолу към кечето. Често пъти на пипане макета е леко влажен или сух, горната част на кечето под него също е такова, но свалите ли пластмасовия праг и погледнете отдолу.... :shock ужас. Веднъж влязла тази вода там, тя почти не излиза ЦЕЛОГОДИШНО /вервайте ми/дори и през лятото е трудно да се изпари, и продължава да се събира повече и повече...
Няколко пъти съм си вадил кечето под шофьорските крака буквално подгизнало за мой ужас...
Половин година карах колата без пластмасоввия праг и кечето /само мокета върху ламарината/ за да мога да гледам за вода при всеки дъжд и да се убедя че всичко е ОК.
При мен влизаше вода и от шофьорската врата и от местото където минава жилото за отваряне на предния капак през ламарината /зад таблото с бушоните/ - но за това има отделна тема специално за В4 и двете причини ги има цитирани там.


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот stefan_gb1 » Пон 24 яну 2011 20:29


И аз четох темата с интерес, и все си мисля че конденза не е само от посочените неща в темата.
Приемаме че имаме чист филтър, колата не е карана в дъжд или мокро време и е напълно суха вътре а също и нямаме теч на антифриз от радиатора на малкия кръг.
Примерно караме колата при минус 10гр. външна температура а вътре в купето е плюс 25 и нагоре.... преградата между тези две температури е естествено стъклото или прозорците. Хаиде някои да ми обясни как при наличие на такава темпертурна разлика няма да се получава конденз примерно при страничните прозорци? Изключваме предния защото тои има възможност да се обдухва добре но не и страничните.
Ако не съм прав нямаше да измислят стъклопакетите примерно казано въпреки че сравнението не е подходящо напълно :D


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот passenger » Вто 25 яну 2011 9:37


Интересно четиво :)
zfa159 написа:Също така тези коли имат едно положение на врътката,което е след 0-та (поне повечето до към 98-ма) и тогава една клапа се затваря и спира да влиза въздух от околната среда.Ако си спреш колата и си оставиш врътката на парното така, т.е. след положението 0 (Пасат В3 и В4 със сигурност го имат) тогава пречиш не естественото проветрение на купето и системата през цялата нощ или там колкото време колата седи спряна и после вътре влагата е...влага да искаш.

Това "положение" го имам. Означава ли че вентилацията работи, но върти само въздуха в купето ?
Направило ми е впечатление че при завъртяна врътка в тази позиция и при по висока скорост като че ли започва да духа по силно, което обаче не се случва на 1 степен да кажем.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Krasi » Вто 25 яну 2011 10:35


stefan_gb1 написа:И аз четох темата с интерес, и все си мисля че конденза не е само от посочените неща в темата.
Приемаме че имаме чист филтър, колата не е карана в дъжд или мокро време и е напълно суха вътре а също и нямаме теч на антифриз от радиатора на малкия кръг.
Примерно караме колата при минус 10гр. външна температура а вътре в купето е плюс 25 и нагоре.... преградата между тези две температури е естествено стъклото или прозорците. Хаиде някои да ми обясни как при наличие на такава темпертурна разлика няма да се получава конденз примерно при страничните прозорци? Изключваме предния защото тои има възможност да се обдухва добре но не и страничните.
Ако не съм прав нямаше да измислят стъклопакетите примерно казано въпреки че сравнението не е подходящо напълно :D


Разбира се, че си прав колега, но все пак количеството влага по стъклата е в пъти по малко когато нямаш течове или заскладена вода някъде в купето. Това го казвам въз основа не личния си опит и премеждия с моя автомобил.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Вто 25 яну 2011 17:15


Когато врътката е на това положение не върти въздуха в купето,той си седи затворен там.Клапата е след вентилатора и затваря притока на какъвто и да е въздух отвън. Тогава куето няма никаква вентилация освен през всякаквите дупчици по него.
По повод другия въпрос - аз съм с Пасат комби,доста голяма рама с много стъка по нея.Нито едно от тях не седи запотено,когато работи вентилатора на парното (клиамтроника,но без компресора) ,защото в цялото купе има вентилация и понеже цялата система е добре почистена,дебита на въздуха е достатъчен,за да не позволява да имаш влага по прозорците.Ако спра вентилатора дори за малко,всичко вътре става във влага,понеже сипра да има циркулация и започва конденз на водна пара,която е в близост до прозореца. Колкото по-голяма циркулация има,толкова по-малко конденз се образува по всичките прозорци,понеже въздуха в колата се движи постоянно нанякъде.
:beer


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот passenger » Вто 25 яну 2011 17:18


Добре де, а каква е разликата между тази позиция и нулата в такъв случай ?
Правилно ли съм разбрал: При нулата не работи перката но е отворен въздуховода и колата се проветрява по естествен път, а при тази позиция е затворена и естествената вентилация ?


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Вто 25 яну 2011 22:42


Нулата няма общо с това къде се върти въздуха, има отдолу до климатика др. копче, което определя отвън или вътре се върти въздуха, когато е на нула и копчето за циркулация в купето е натиснато няма никакво въртене на въздух,ако е изключено, то си влиза в движение въздух отвън,когато колата е в движение .

Искам да ви питам, когато на някаква позиция на вентилатора въздуха циркулира само в купето ,духа много по-силно, а когато е на същата позиция вентилатора,но ползва въздух отвън, духа много по-слабо .... дали е затлачен радиатора или, трябва да пробвам без филтъра как ще е :roll:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот pas1.8mi » Вто 25 яну 2011 23:16


Първо пробвай без филтъра! :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта