(най-простия тест е на празен ход няма принудително охлаждане от насрещен въздух, палиш колата и чакаш---кога ще включи перката)
Само искам да допълня . Нормалния цикал е следния . Сутрин на студено палиш колата и вдигаш капака . И започваш да държиш водното съединение през което постъпва водата в радиатора и едновременно следиш стрелката на водата . Като стрелката стигне горе долу средата , ще ти отвори и втория кръг , тоест водата ще започне да цирколира и през радиатора , чак тогава трябва да усетиш и как преминава топлата вода през водното саединение . Стрелката на водата ще ти спадне малко и след това отново ще започне да се вдига . Гледаш си в книжката каде е посочено да се включи перката , и момента трябва да е точно там !!!
Не трябва се се забравя и че навън температурите са доста ниски и това опражнение ще стане по-бавно .
Сега ще обясня ако имаш някакви нередности какво ще се получи :
1. Ако ти седи постоянно отворен термостата ще започне да ти грее веднага и водата която минава през водното саединение , а тя трябва да загрее чак след отварянето на втория кръг . ( Трябва да се внимава да не се обърка пълнещия и източващия маркуч ) .
2. Ако ти се включва по-късно или по-рано перката проблема е в датчика които включва перката . Около 20-25лв. струва .
За развалена водна помпа може да се говори чак следкато започне да идава едни пищящи звуци , след това почва да издава звуци като на трошене на камани и гледаш ей така

Нормално е зимата да седят температурите на двигателя по ниски особенно ако си в краините квартали на София или извън нея .
На колата и трябват поне около 7 км. градско тоест с висене по светофарите , и над 8-9 км. извън градско за да си влезе в нормална температура .
По въпроса защо не ти духа топло парното , ако всичко ти е наред със системата както е описано по-горе , има вероятност да ти е позапушен радиатора за парното и водата да цирколира само в малка част от трабичките . Ако те интересува мога да ти го обясня подробно и този въпрос , но да не ви омръзна

И един съвет от мен . Никога не си пълнете системата с чист концехтрат (антифриз) , особено като не е менте , защото лятото ще напълните форума с въпроси защо ви изхвърля водата или защо ви протече радиатора .
Щях да забравя , при четвърта скорост на парното и при не достатъчно загряла кола , не се постигат добри резултати

Надявам се да съм ви бил полезен
