Свети лампичката на акумулатора преди запалване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 07 сеп 2006 13:05


гаджетата ни са по млади от колите .... нормално е да се склецват от време на време...то новите се развалят а какво да кажем за нашите антики...




Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Чет 07 сеп 2006 13:52


Аз залагам на изгорял диод в диодната матрица :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 07 сеп 2006 19:45


tyo написа:Аз залагам на изгорял диод в диодната матрица :wink:

На генератора ли?!? Говориш за малките диоди ли? Или това на таблото, което е индикация? Ако е второто, по-вероятно според мен да е спойка. За това предложих тупаника! :lol
Е, добре, де Докторе! Не го приемай чак толкова буквално! mhihi Имах предвид приятелско съветване, а не с всички сили!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 08 сеп 2006 11:00


radotom написа: Имах предвид приятелско съветване, а не с всички сили!

Като ще е тупаник , да е тупаник.Сега сериозно - редовно го почуквам таблото и то сериозно,но в границите на "приятелското съветване".За съжаление няма никакъв ефект.
Как мога да проверя дали в самата крушка е проблема, т.е. какво мога да направя , та да съм сигурен че точно в такова положение крушката задължително трябва да свети?Примерно да откача някой кабел от генератора, или при работещ двигател да махна клемите на акуто?Нещо да направя,та поне да съм сигурен че лампичката свети когато наистина не се зарежда акумулатора?Защото от мненията ви става ясно, че при даване на контакт не е сигурен начин за тест на крушката, т.като излиза че е нормално и да не светне заради напрежението на акуто.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 08 сеп 2006 13:31


doktora написа: или при работещ двигател да махна клемите на акуто?.

ДОКТОРЕ САКЪН!!!!!!
В никакъв случай не го прави! Генератора ще вдигне максималното си напрежение, което може и после ще пускаш постове за търсене на компютър, комутатор, че и какво ли не друго! Абее.... чувал съм, че не видаги гърмели нещата, но ... я недей пробва,а!... Виждал съм на коля как светват крушките на фаровете до бяло, та чак синьо, след като откаччиха акумулатора, и веднага след това изгоряха! Добре, че беше карбураторна колата...

Допълнение, че одеве бързах да чета spammhihi mhihi

Докторе, можеш да откачиш по-тънкото кабелче от генератора, това, дето е захванато с гайка М5 (и се развива с глухо ключе 8) Това е за възбуждането на генератора. Ако след откачането на това кабелче не ти светне лампата (светодиода) на таблото, значи имаш проблем! Само внимавай да не ти опре на корпус, защото има напрежение на това кабелче, когато работи колата или дори, когато е на контакт. Да не стопиш някоя жичка...


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Нед 10 сеп 2006 10:40


Никъде не се каза за кой модел става въпрос, а е възможно при новите да има разлика. При пасат Б3 87-92г въпросният светодиод /"лампа"/ е вързан паралелно на резистор със съпротивление около 60ом през което се подава възбудителен ток към алтернатора през тънкият поводник. При подаване на контакт през резистора се подава напежение към алтернатора, протича ток през възбудителната намотка и светодиода светва. След развъртане на двигателя алтернаторът се възбужда, изходното му напрежение се повишава и си замозахранва възбудителната намотка - светодиода изгасва.
Ако светодиода не светва при подаване на контакт има два врианта:
1. При 0V на тънкия проводник е прекъсната възбудителната верига. Студена спойка по таблото, прекъснал кабел или куплонг.
2. При напрежение равно на +акумулатор причината е в алтернатора. Най вероятно да е регулатора.
Ако светодиода не гасне след развъртане на двигателя то проблема е в алтернатора. Трябве да се измери изходното напрежение /дебелият кабел/, при зареден акумулатор 13.8_14.2V.

Последна промяна от Boro на Нед 10 сеп 2006 10:47, променено общо 1 път.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Нед 10 сеп 2006 10:45


radotom написа:
doktora написа: или при работещ двигател да махна клемите на акуто?.


Докторе, можеш да откачиш по-тънкото кабелче от генератора, това, дето е захванато с гайка М5 (и се развива с глухо ключе 8) Това е за възбуждането на генератора. Ако след откачането на това кабелче не ти светне лампата (светодиода) на таблото, значи имаш проблем! Само внимавай да не ти опре на корпус, защото има напрежение на това кабелче, когато работи колата или дори, когато е на контакт. Да не стопиш някоя жичка...


Когато се откачи кабелчето "лампата" ще загасне, защото няма да тече ток през възбудителният резистор.


dms1
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dms1 » Сря 20 сеп 2006 8:23


Колеги,

Червената лампа за зареждането на акумулатора задъжително трябва да светва при подаване на контакт и да загасва при работа на двига-теля. В редки случаи на празен ход може да просветва. ВСИЧКО ОСТАНАЛО СА ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ. Не се хваля, но работя в тази област и съм запознат с проблемите.

Успехи!


Потребителски аватар
rojo
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот rojo » Сря 20 сеп 2006 10:50


Малко извън темата, но какво точно показва мигаща лампичка на маслото, когато се даде на контакт?


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Сря 20 сеп 2006 10:53


rojo написа:Малко извън темата, но какво точно показва мигаща лампичка на маслото, когато се даде на контакт?


Липса на налягане в системата. Като запалиш мотора и завърти маслената помпа би трябвало да угасне.
Ако бъркам някой да ме поправи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта