:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

проблем в охладителната система на пасат б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
slavi13
Мнения: 103
Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: irlandia

Re: проблем в охладителната система на пасат б3

Мнениеот slavi13 » Сря 25 май 2011 20:28


metalqgata написа:За водната помпа съм съгласен. Имах същият проблем. Ако е сменяна и е с пластмасовата турвинка 100% е превъртяла в оста :) Просто са калпави и не стават тия помпи (10лв по-скъпа е с металната турбина) А това за отворената капачка!! Пълни глупости!! Как ще каращ с отворена капачка, при нормално работно налягане 0.7 бара? Какво ще накара изпаряващата се вода да се втечни?? Това е недопустимо :) особено като изфорсираш стига до 1 бар!
Колега, как си я обезвъздушил??? Когато наливаш водата развиваш казанчето, вдигаш го високо горе и махаш изходящият маркуч на радиаторчето на парното, за да се напълни и обезвъздуши то (понеже е най-високата точка на охладителната система) след като потече малко вода, затягаш маркуча на радиаторчето и чак тогава връщаш казанчето на мястото му :)
Това го гледах вчера, след като смених гарнитура на главата (понеже вместо антифриз имах маслко) и не се оказа тя, а масленият охладител (над филтъра) така се сдобих с маслено охлаждане и приятна почивка в Бургас, без кола.
Мъка беше чистенето на маслото от охладителната система, и когато остане малко, стават такива аномалии, че ти се отщява да имаш кола.
А що се отнася за "частично запушен радиатор" не е зле да провериш и това. Пускай маркуча и надувай двете радиаторчета.
Виж кога стават аномалийте? След като отвори втория кръг или преди това :)
Успех, ще помагам скаквото мога :)
Ремонта е 90лв а гарнитурата 20.50лв :) ако мислиш че си струва... :)


виждам, че си имаме капацитет тук, ако внимателно си ми прочел първият пост няма да бързаш да говориш, за маркучите и за термостата, написал съм, че когато температурите се изравнят, което означава, че термостата тогава отваря, защото при блокирал, това няма да се случи, така ли е или греша. После, на термостата има малък клапан който ако е блокирал надува маркучите, после с отворена капачка мога да е оставя да работи на място докато включи вентилатора без да изхвърли охладителната течност, и ти спомена вода, голяма грешка, специално за дизелите на фолксваген защото блокът е чугунен и става такава ръждива каша, че да се запуши радиатора е много вероятно, кара се само с антифриз и то целогодишно (открил сам много тарикатски начин да се почисти без да сваляш нищо и да промиваш), така се удължава и живота на водната помпа, ама ти сигурно знаеш предполагам. И аз не съм въф форума да си го меря с някой, което е типично за подрастващите механици, а да помогна с нещо на колегите който не са се сблъсквали с подобни проблеми, може да знаеш много , но незнаеш всичко, така е със всеки, ако мислиш обратното, то тогава си в голяма грешка. Нищо лично пич, просто не ми е приятно да ми казватт, че говоря глупости при положение, че се занимавам с коли повече от 30 год, и все пак знчм нещо, и ако казвам нещо то е от опит. А сега ще те науча на нещо, как да обезвъздушаваш волксваген без да сваляш казанчето и да ти омалява ръката да го държиш, то и без това е на наи високата точка, значи пълниш го догоре и откачаш малкият маркуч който влиза в горният му край, взимаш една помта като тези където ги има на горивната система на старите френски дизели и започваш да го стискаш, изсмуква всичмият въсдух от системата за секунди, дори и при студен двигател, затова е малкото клапанче на термостата за което ти споменах по рано, после доливаш и готово, хаиде със здраве на всички :да:




maxon
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: проблем в охладителната система на пасат б3

Мнениеот maxon » Сря 25 май 2011 21:47


колеги голямо разискване стана по темата
явно е доста сериозна .
толкова много мнения по темата вече има че
може да се напише цял раздел по охладителна
система. Едно от мненията които прочетох
беше да се кара със отворена капачка.
След като двигателя е запален и загрят на 90 гр
течноста се раширява и започва да връща във казанчето
и нивото му се покачва леко така може да държи докато
работи двигателя но във момента когато двигателят се изгаси
рязко се повишава нивото във казанчето и ако капачката
е отворена ще изхвърли доста течност пробвал съм го.
А когато капачката е затворена клапана който е на нея
регурира налягането във сказанчето .
друг е въпроса дали този клапан работи нормално или не


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: проблем в охладителната система на пасат б3

Мнениеот metalqgata » Чет 26 май 2011 18:53


slavi13 написа:
metalqgata написа:За водната помпа съм съгласен. Имах същият проблем. Ако е сменяна и е с пластмасовата турвинка 100% е превъртяла в оста :) Просто са калпави и не стават тия помпи (10лв по-скъпа е с металната турбина) А това за отворената капачка!! Пълни глупости!! Как ще каращ с отворена капачка, при нормално работно налягане 0.7 бара? Какво ще накара изпаряващата се вода да се втечни?? Това е недопустимо :) особено като изфорсираш стига до 1 бар!
Колега, как си я обезвъздушил??? Когато наливаш водата развиваш казанчето, вдигаш го високо горе и махаш изходящият маркуч на радиаторчето на парното, за да се напълни и обезвъздуши то (понеже е най-високата точка на охладителната система) след като потече малко вода, затягаш маркуча на радиаторчето и чак тогава връщаш казанчето на мястото му :)
Това го гледах вчера, след като смених гарнитура на главата (понеже вместо антифриз имах маслко) и не се оказа тя, а масленият охладител (над филтъра) така се сдобих с маслено охлаждане и приятна почивка в Бургас, без кола.
Мъка беше чистенето на маслото от охладителната система, и когато остане малко, стават такива аномалии, че ти се отщява да имаш кола.
А що се отнася за "частично запушен радиатор" не е зле да провериш и това. Пускай маркуча и надувай двете радиаторчета.
Виж кога стават аномалийте? След като отвори втория кръг или преди това :)
Успех, ще помагам скаквото мога :)
Ремонта е 90лв а гарнитурата 20.50лв :) ако мислиш че си струва... :)


виждам, че си имаме капацитет тук, ако внимателно си ми прочел първият пост няма да бързаш да говориш, за маркучите и за термостата, написал съм, че когато температурите се изравнят, което означава, че термостата тогава отваря, защото при блокирал, това няма да се случи, така ли е или греша. После, на термостата има малък клапан който ако е блокирал надува маркучите, после с отворена капачка мога да е оставя да работи на място докато включи вентилатора без да изхвърли охладителната течност, и ти спомена вода, голяма грешка, специално за дизелите на фолксваген защото блокът е чугунен и става такава ръждива каша, че да се запуши радиатора е много вероятно, кара се само с антифриз и то целогодишно (открил сам много тарикатски начин да се почисти без да сваляш нищо и да промиваш), така се удължава и живота на водната помпа, ама ти сигурно знаеш предполагам. И аз не съм въф форума да си го меря с някой, което е типично за подрастващите механици, а да помогна с нещо на колегите който не са се сблъсквали с подобни проблеми, може да знаеш много , но незнаеш всичко, така е със всеки, ако мислиш обратното, то тогава си в голяма грешка. Нищо лично пич, просто не ми е приятно да ми казватт, че говоря глупости при положение, че се занимавам с коли повече от 30 год, и все пак знчм нещо, и ако казвам нещо то е от опит. А сега ще те науча на нещо, как да обезвъздушаваш волксваген без да сваляш казанчето и да ти омалява ръката да го държиш, то и без това е на наи високата точка, значи пълниш го догоре и откачаш малкият маркуч който влиза в горният му край, взимаш една помта като тези където ги има на горивната система на старите френски дизели и започваш да го стискаш, изсмуква всичмият въсдух от системата за секунди, дори и при студен двигател, затова е малкото клапанче на термостата за което ти споменах по рано, после доливаш и готово, хаиде със здраве на всички :да:


Искам да се извиня ако съм те засегнал, обаче не смятам, че Немечко е сметнал, че трябва да има работно налягане на "водата" (антифриза или както на мен ми сеслучи - маслото) значи трябва да го има. Физиката е доста точна наука и там някъде при раздел "агрегатно състояние наводата" пише, че от газообразно се втечнява и при налягане! За това мисля, че не е редно да се кара с отворена капачка.
Колегата казва, че като загаси двигателя, почва даизвира откапачката. Това е така, защото няма какво да я върти, тя почва да ври от най-горещата точка на двигателя , става на пара, разширява се и???
За антифриза, си напълно прав :) Даже мога да допълня, че кипи при по-висока температура и намаля това което обясних преди малко (кипването и изригването)
Не разбрах кои температури трябва да се изравнят, та да се отвори термостата?
"написал съм, че когато температурите се изравнят, което означава, че термостата тогава отваря,"
А това за клапанчето на термостата не го знаех, което е много полезна информация и ти благодаря :)
А за изсмукването на целия въздух, да, съгласен съм, обаче мисля, че е по-добре да работи двигателя, за да завърти цялата система, защото има капанчета където си остава :)

Извинявам се ако съм засегнал някой, просто много съм патил и казвам това което съм препатил и решил.

Успех


Потребителски аватар
slavi13
Мнения: 103
Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: irlandia

Re: проблем в охладителната система на пасат б3

Мнениеот slavi13 » Чет 26 май 2011 19:46


не си ме засегна, ни най малко, нали за това е форум, колегите да се опитат сами да отстранят проблема преди да отидат в гараж, и там някой некадърници да им одерат кожата за нищо, помагаме си кой с каквото може, нали сме от едно голямо семеиство WV. В гаража в който работе сме дилъри на 5 марки, една от тях е сеат, но моят шеф мъкне всичко що се движи на колела, и очаква с колегата да сме на ти със всяка система и марка, за това и опитът ми е доста разнообразен. Та за капачката, може да работи на място без да изкипи, а ако е затвотена и достигне температура в която се включва вентилаторът и в момента в които спре трябва да може да се отвори без да изкипи, тогава всичко е наред и може да си сигурен, че няма въздух в системата, а за термостата кога отваря, първо върти малкият кръг само през водната риза и малкият маркуч до казанчето циркулира постояно независимо от положението на термостата, тогава можеш да го държиш отворено казанчето без никакав проблем, когато вземе да се затопля и другият маркуч който отива в радиатора това означава, че термостата започва да отваря, температурата е около 60 65 градуса и вече почти неможеш да е задържиш с ръка, тогава отваря и голямият кръг, тоест минава и през радиатора, може и да пуснеш парното и да проверяваш температурата и на двата маркуча влизащи и излизащи в купето(но трябва да се подържат по високи обороти за обезвъздушаването на парното ) тогава вече си затворил казанчето за да може спокойно да си е подържаш на около 1500 2000 оборота, ако след това тръгнеш да е караш и температурата рязко спадене под оптималната, определено има проблем в термостата(неиска да затваря) има различни датчици за включване на вентилатора, от 82 градуса до 96, в зависимост от колата, но след като вентилатора изключи, ако всичко е наред трябва да можеш да отвориш капачката без проблем, за фолксвагена, това неважи за BMW, А за малкият клапан на една мазда беше блокиран от някакав болкук и направо щеше да пръсне маркучите, докато го открием, какво ли несменихме, мисля, че и тук играе същата роля. Ох стига стези маркучи вече, време е за :drunk



Ще помоля да пишете и двамата колеги без километрични цитати и... ако може - и някой препинателен знак тук-таме! :No
Много се опитвах, но накрая не ми издържаха нервите и очите и така и не изчетох постингите докрай! :banghead:
radotom


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: проблем в охладителната система на пасат б3

Мнениеот metalqgata » Пет 27 май 2011 19:13


:drunk На съда всичко е ясно, да влезне убития :)

Дано колегата си разреши проблема, сега май аз съм с този, след като системата ми се напълни с маслп. Направо не ми се мисли. А и нямам термостат... Такова прочистване ще падне на системата, че свят да ми се завие :) :)
Успех на колегата с аномалийте. Колега, ако имаш наченки на масло в антифриза или по капачката, да знаеш че може и охладителя на маслото да е :) хаха на мене ми излезна 160лв тъпия охладител :) Приятен ремонт и да споделиш какво е станало :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта