Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 06 окт 2011 15:32


АСИСТИРАЩИ СИСТЕМИ (продължение)
Камера за задно виждане (Rear assist). Това е третия „инструмент”, който ни помага да паркираме автомобила. Камерата е монтирана в емблемата на задният капак, която при включване на задна скорост се отваря чрез ел.двигател. Идеята е много оригинална, тъй като пази ефективно камерата от кал и мръсотии при движение. Затваря се при движение напред със скорост над 15 км/ч. Вчера ми казаха че карам с отворен капак гледайки как излизам от паркинга. Камерата работи еднакво добре денем и нощем и дори срещу пряка слънчева светлина. Повече и пречат сенки хвърляни от сгради на част от наблюдаваната площ. VW обаче не спират до тук. Върху образа от камерата (чрез бутон от RCD/RNS510) може да се насложи специално графично компютърно изображение „проектиращо в реално време”: къде би отишъл автомобила ако се движим направо; къде би отишъл автомобила в зависимост от завъртането на кормилото; защрихован участък с който може да се измери дали мястото на което се мъчим да паркираме е достатъчно; указателни линии които като докоснат бордюра трябва да завъртим кормилото в обратна посока за да направим добро успоредно паркиране. Показанието на OPS („визуалният” парктроник) в умален вид също се показват в лявата част на екрана. Различните показания могат и да бъдат отстранени и да се вижда „чистата” картина от камерата.
VW произвежда и система без контролен модул, която просто показва изображение от задната част. Кога се инсталира този или онзи модел за мен остава загадка. В ценовите листи няма разлика и уточнения, но аз съм виждал коли и с двата варианта. Моят Б7 е с „по-сложният” - имам всички неща които описах.
Варианта с контролен модул е изключително прецизно "калибриран" за да бъде компютърната проекция точна и прецизно да показва евентуалната позиция на автомобила. Настройката на тази камера спрямо автомобила е една от най-сложните процедури, извършва се индивидуално за всеки автомобил и изисква специален 11 метров кръгъл полигон. Такава настройка трябва да се прави при всеки удар по купето, всъчщност при всеки реглаж на преден или заден мост.

Система за поддържане на скоростта и дистанцията (Темпомат - GRA или ACC - Adaptive Cruise Control). Също има два варианта. Класическият темпомат (GRA) осигурява поддържането на постоянна зададена скорост независимо от пътните условия и натовареността на автомобила. Командва се от лостче на кормилната колона. Скоростта се задава на интервали от 10км/ч или фино от 1км/ч. Възможно е временно деактивиране. Особено приятно е използването и при автомобили с автоматични скорости. Тази система обаче въздейства само върху двигателя и не може да използва спирачките например при голямо спускане. Зададената скорост се изобразява на MFA. Значително повече възможности (и по-висока цена) има другата разновидност - ACC - Adaptive Cruise Control. На практика представлява радиолокационна система чийто радар е скрит в предната емблема на автомобила. На новия Туарег сонарите са два и се намират в ниши на предната броня. ACC открива движещите се обекти на разстояние от около 90м. и ъгъл около 12 градуса от надлъжната ос на автомобила. Действието е следното: ако настигнем движещ се пред нас автомобил зададената от нас скорост на темопомата се намалява и на практика се поддържа точно определена дистанция до движещия се пред нас автомобил. Тази система използва и спирачките. Дистанцията може да се регулира ръчно от плъзгач разположен върху лостчето на темпомата. Ако подадем мигач автомобилът се ускорява и не се поддържа вече дистанцията (с цел да можем да изпреварваме). Самото ускоряване е също конфигурируемо чрез MFA – може да се зададе Спортно (бързо), Нормално и Конфортно (плавно) ускорение. Разбира се можем и да натиснем педала на газта, при което автомобилът гледа не ACC а действията на шофьора. Натискането на спирачката води до временно изключване на ACC. На MFA има специален изглед, на който се визуализират всички детектирани от сонара автомобили пред нас, както и дали ACC извършва в момента корекции на скоростта с цел поддържане на дистанция. Не съм пробвал системата при мъгла и лошо време. Ако работи при такива условия това би дало голяма сигурност с цел откриване на препятствия пред автомобила. Пробвах неколкократно системата по бул.България - автомобилът спира до 0км./ч при спиране на предният автомобил. За да тръгнем обаче трябва да подадем малко газ.

Система за аварийно спиране в градски условия (Front assist). Тази система е част от ACC., но работи дори при изключено положение на ACC. При движение в градски условия при рязко намаляване на скоростта на автомобила пред нас или врязването на някой друг непосредствено преди нас води до звукова сигнализация, индициране на MFA и аварийно спиране. Системата ми е сигнализирала за два месеца около 10 пъти за опасно приближаване към препятствие и един път е спирала. Спирането е наистина аварийно и в последния момент. В Интернет има клип в който шофьорът кара с отворена врата и извадени крака към картонена стена като Б7 спира сам.

Асистент за спазване лентата на движение (Lane Assist). Той е също от ново (за VW и Audi) поколение. Работи по следният начин: ако на пътя има пътна маркировка с отделни платна или осова линия или просто странична линия, кормилото се върти „само” ако автомбилът тръгне да се отклонява от тази линия. На практика, заедно с описаната по-горе ACC това означава, че автомобилът шофира сам – сам завива следвайки пътя, спира ако срещне препятсвие. Истината е, че след известно време в такъв режим Б7 се разбира, че е на „автопилот” и започва да издава пискливи звуци с цел събуждане на евентуално заспалия водач. Какво да се прави – трябва да се „попипва” от време на време кормилото :) . Ако по някакви причини системата не може да направи нужната корекция в траекторията на автомобила (внезапно изчезва маркировката, завоят е много остър и др.) кормилото започва да вибрира отново с цел разбуждане на водача. Преди купуването на автомобила ме уверяваха, че тази система не работи в България, защото няма добра маркировка на пътищата у нас. Това не е вярно. Системата работи по мои наблюдения по около 70% от нашите пътища и при доста износена маркировка включително и нощем на фарове. Освен това Lane Assist 2 (MY2012) функционира дори само по една налична линия, докато предишната реализация е изисквала наличие на маркировъчни линии от двете страни на платното.

Асистент за смяна лентата на движение (Side Assist). Това е нова добавка към асистиращите системи на VW на колите от моделна година 2012 (след 26-та седмица на 2011). При Audi всичките описвани от мен неща ги има от 5 години, но аз почти не съм ги виждал на купените в България автомобили. Работи по следният начин: в задните калници (от страни на капака на багажника) има инсталирани нови два радара. Те откриват приближаващите се от зад движещи се обекти от ляво и от дясно. В страничните огледала има монтирани оранжеви сигнални лампи, които светят толкова по-силно колкото е по-близко или е по-бърз „връхлитащият” обект. Тези радари покриват включително мъртвата за страничните огледала зони. Ако тръгнем да изпреварваме в такава ситуация сигналната светлина в съответното огледало започва да мига като светкавица. Системата работи само при движещ се с над 30-40 км автомобил.

Система за разпознаване на умората. На моят автомобил има такава, но до момента не ми се е включвала никога. В книжката пише, че анализира начина на шофиране на водача и ако прецени, че той е в „пред-заспиващо” състояние сигнализира на MFA и чрез звук предлагайки почивка.

Система за разпознаване на знаци. Моят Б7 няма такава система и аз не мога да дам мнения за нея. Това което виждам в документацията (там системата е описана) и от други източници е, че чрез камерата на Lane Assist се разпознават автомобилните знаци по пътя. Те се сверяват с местоположението и знаците записани в навигационната система за съответния пътен участък (вече има такива за България viewtopic.php?f=12&t=286789) и се изобразяват на MFA и/или на навигационната система. Не знам дали има и нещо друго и специфично, защото от VW са дали списък на страни от Европа в който системата функционира и България я няма там. От друга страна тази система изисква автомобилът да има навигационна система. В самата навигация (RNS510) в последните версии на firmware (3970, 3980) се появи бит, който указва дали има модул за разпознаване на знаци. Системата би следвало да е доста интелигентна защото съобразява условни ограничения като например максимална скорост при дъжд (гледайки сензора за дъжд) знаци за движение с ремарке (и дали имаме прикачено ремарке на нашия автомобил) и др. Мисля, че засега в България няма автомобили с тази система.

Система за подпомагане при движение по наклони (Hill assist). Налична е само на автомобили с DSG скорости. Има датчик който детектира спускане по наклон по-голям от 6 градуса. В този случай при първото натискане на спирачката се активира тази система, която включва нещо като моторна спирачка и може да свали до три предавки на DSG надолу .

Система за автоматично задържане (Autohold). Имах я още в „стария” Б6. Системата запомня спирачното усилие (налягане) в спирачните кръгове на спрелия автомобила и го поддържа до следващото натискане на газта. Това означава, че след като един път спре (напр. на сфетофар) водачът не трябва да държи натиснат педала на спирачката (говорим за автомобили с автоматични скорости). Сами разбирате колко е удобно при спиране и потегляне на наклонен участък. Като странични ефекти забелязвам, че при „пълзене” (недостатъчно спиране) системата разбира за това състояние и след няколко секунди „заковава” автомобила на място, което по някога е неочаквано за шофьора. Друга особеност е, че при спиране с Autohold стоповете не светят, за разлика от спиране инициирано от ACC.

Системи за разпознаване на повреда в гумите. VW оборудва автомобилите се с голям брой разновидности на тази система. Най-сложният вариант е този при който всеки вентил на гума има датчик с радиопредавател, който при отклонение на налягането изпраща сигнал визуализиращ се на MFA – там се рисува схема на автомобила и до всяко колело има изписано налягането му (или липса на радиовръзка с даден вентил (гумаджията го е изскубнал при смяна на летни/зимни гуми)). При мен има по-простият вариант, който следи за отклонение от оборотите на колелата (чрез датчиците на ABS). Ако има спукана гума, тя се деформира, диаметъра на колелото става по-малък, а оборотите му по-големи и от там имаме индикация на MFA. Системата е по-неефективна при слаганите в Б7 нископрофилни гуми 235х45х17 и там се получава сигнал за проблем при отклонение с 0,5 – 1,2 атмосфери. Случвало се е системата да ми сработи фалшиво, при движение странично спрямо слънцето, когато гумите от едната страна се напичат (дига им се налягането) а от другата страна са на сянка. За това при този размер гуми е разумно да ги помпаме с инертен газ.

По нататък за:
- Навигация и музики.
- Телефонни модули – „Low” (стандартен), High (PLUS) и Premium.

Последна промяна от pavel_andreev на Нед 16 окт 2011 23:06, променено общо 2 пъти.




PaTr1o7a
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 26 окт 2006 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот PaTr1o7a » Чет 06 окт 2011 21:29


Едно голямо евала за труда който полагаш. Чета коментарите ти с голямо удоволствие. Научавам някой неща за колата си за които незнам :).


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот luciuz » Съб 08 окт 2011 17:58


Тази тема я видях чак днес и съжалих, че съм пропуснал. Поздравления за търпението, обхвата и прецизността на описанието :да:

Имам един-два въпроса.
pavel_andreev написа:Система за автоматично задържане (Autohold). Имах я още в „стария” Б6. ....


В английския форум на VAG, четох мнение на колега с Passat CC 170CR/DSG, който се оплакваше от това, че не може да използва едновременно Autohold и Start-Stop, поради това, че последната се стартира като си махнеш крака от педала на спирачката, а при Autohold на практика този педал не е натиснат. При теб така ли е?

pavel_andreev написа:...
Предполагам, че догодина VW ще пуснат и 2.0tdi 190к.с. Жалко, че не предлагат поне 2.7tdi шест-цилиндров двигател, но явно така се поддържа дистанцията с Audi.


Срещу сравнително неголяма сума ABT ще ти направят двигателя 195 к.с., ще ти вдигнат въртящия момент и ще си имаш пак гаранция:)

Всъщност се очаква битурбо 2.0 TDI 220 к.с. 4motion да се появи, но все го отлагат.

Виждам, че си вложил доста пари в асистиращи системи и екстри, защо не си избрал комбинацията с 4motion? XDS е много хубаво, но все пак си мисля, че това е перфектният вариант. Действително колата става малко по-тежка и леко се качва разхода на гориво, но (поне на хартия) я дават пък по-бърза 0-100.

Чакам продължението с нетърпение, имам и за там няколко въпроса:)


Потребителски аватар
nicom77
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 31 дек 2010 0:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: panagiurishte

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот nicom77 » Съб 08 окт 2011 20:50


Колега ако това не е добре изчерпана тема,здраве му кажи! Евала за тарпението


Потребителски аватар
rionshin
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот rionshin » Съб 08 окт 2011 23:30


Да така е
Двете системи взаимно се изключват, или си на старт-стоп и си държиш крака на спирачката и двигателя изгасва. (Старт-стоп не се актива при студен двигател, и понякога не ми се включва ако съм я изгасил 3-4 пъти за 5мин, примерно като пъпля по александър малинов из младост :))
Или auto-hold натискаш тя спира и си махаш крака.
Аз карам на старт-стоп и незнам колко е добре с тва непрекъснато изгасване и палене особено при нова кола на 100-200км.
Ауто холда леко ме дразни понеже забравям да го спирам и като паркирам дърпам крака от спирачката и се чудя що не тръгва :)

П.С: Вече навъртях 350км градско :) среден разход 7.5 и съм много доволен от количката.
П.П.С: Намерих и глич в софтуера на датчика за дъжд :) - след старт-стоп на светофар дори и при проливен дъжд като днес, системата лагва и трябва 2-3 сек да разбере че колата пак е в движение и да пусне чистачките.

luciuz написа:
Имам един-два въпроса.
pavel_andreev написа:Система за автоматично задържане (Autohold). Имах я още в „стария” Б6. ....


В английския форум на VAG, четох мнение на колега с Passat CC 170CR/DSG, който се оплакваше от това, че не може да използва едновременно Autohold и Start-Stop, поради това, че последната се стартира като си махнеш крака от педала на спирачката, а при Autohold на практика този педал не е натиснат. При теб така ли е?


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 09 окт 2011 8:27


Радвам се, че някой чете написаното. По едно време мислех, че много малко хора се интересуват от темата.
За Старт-стоп и Auto Hold:
Действително в началото AutoHold ме дразнеше на моменти (още с Б6) особено като спреше внезапно (за да обере пълзенето) по някой лек наклон. Постепенно свикнах и сега се чудя как може да не го слагат на много от най-луксозните коли - например племеника ми имаше последователно Туарег, БМВ Х5 (сега е с Q7 на което има autohold). Комбинацията със старт-стоп: В същност идеята на конструктора е да даде възможност на водача: А)да управлява двете системи с отделни копчета (има ги и за двете системи около лоста за скоростите); Б) да ги използва съвместно, като ако задържи крака на спирачката - двигателя спира; ако не го задържи - използва autohold-а. Ако иска "чист" аутохолд - изключва старт-стопа. Ако иска "чист" старт-стоп - изключва аутохолд-а. В Б6 Autohold се изключваще винаги при гасене на двигателя. В Б7 състоянието му се запомняше и при следващо запалване в такова каквото сме го оставили. Старт-стопа винаги се включва при гасене (и изваждане на ключа). На мен autohold-а ми пречи при паркиране и ако се наложи бързо потегляне. Иначе е голямо удобство. Между другото системата не е проста и не е само някаква електронна джаджа, а е сериозно имплантирана в спирачната система на колата.
За старт-стоп системата
И мен страшно много ме интересува дали това спиране и тръгване е вредно за двигателя, за нов двигател? За съжаление навсякъде информацията е оскъдна и липсва. На БМВ има старт-стоп от по-отдавна, но за съжаление никой с нови коли не си дава труда да описва и споделя каквито и да е неща, особено в България (което ме подтикна да правя тези дълги "писания" тук). Ще се радвам да обсъдим този въпрос повече хора.
По отношение на разхода на гориво
Като тема "предстои". Тъй като аз си записвам данни за разхода, пропътувания път и др. смятам да ви предоставя данни от всяко зареждане (и среден разход, скорост и т.н.) от моите четири Пасат-а от последните 4-години - става въпрос за 97 отчета в които са измерени "реален" разход (от капачака до капачка); разход по компютър, вид на пътуването (градско, извънградско, колко е градското ако е смесено); от къде е заредено горивото; датата (зимен, летен, горещ период), цената на нафтата :x и др. На пръв поглед мога да кажа, че показанията на компютъра на Б7 са тотално "некалибрирани" към българската нафта и показват с близо 1 л. разлика в розова посока. Ако компютъра ви показва 7.5л/100км означава, че разходът до момента е 8.5л/100км.
Защо не 4х4
Не знам дали не сбърках. Расъжденията ми бяха в посоката, че аз карам главно в града и ме интересува по-скоро по-малкият разход. XDS диференциала не съм го поръчвал. Просто на 170ТДИ (и на 2.0ТСИ) слагат такъв. Освен това 4х4 износва повече гуми. Някой от колегите беше написал, че става и по-шумно - за сега не съм сравнявал.

Поздрави на всички.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2396
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот StS » Нед 09 окт 2011 8:33


А бе човек, то целия форум чете , ти никой не се интересувал, просто хората не пишат тук за да не пълнят темата със спам и ненужни постове. Пък и Б7 във форума са 3-4 сигурно... :talk:

Продължавай във същия дух! :beer




По отношение за Старт-Стоп системата - това което аз мога да кажа, от не личен опит, е че честите прекъсвания са вредни за двигателя в дългосрочен период, всички знаем за прехода топло - студено , пък и за маслото също няма да е добре ако то не е предвидено за такива цикли на работа, въпреки всичко смятам че това ще се отрази лошо на бензиновите двг и в по-малка степен на дизелите поради разликите в температурата.

Не си представям зимата -20С и въпреки "загрялата" кола да се активира тази система... Не Би се отразило добре след пробег от 100-150к...

Последна промяна от StS на Нед 09 окт 2011 8:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Alex_Heat
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 06 сеп 2009 22:16
Автомобил: Audi TT
Двигател: 1.8T
Местоположение: V. Tyrnovo

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Alex_Heat » Нед 09 окт 2011 8:49


Аз също следя с интерес тази тема от самото начало, но не съм писал досега. Бъди сигурен, че много хора правят същото. Мога само да заявя, че се справяш много добре и това е темата, за която гледам когато вляза в този подфорум. Поздравления за избора на Пасата. Лично на мен ми е много интересно и съм изчел всичко написано досега. Бях разочарован от Б6, но сега разчитам на теб да представиш Б7 и да си направя реалната преценка за след време.


Spartacus
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 12 фев 2011 19:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Spartacus » Нед 09 окт 2011 9:07


Едно голямо евала за труда който полагаш. Чета коментарите ти с голямо удоволствие колега.


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот luciuz » Нед 09 окт 2011 11:24


pavel_andreev написа:За старт-стоп системата
И мен страшно много ме интересува дали това спиране и тръгване е вредно за двигателя, за нов двигател? За съжаление навсякъде информацията е оскъдна и липсва...


В английските форуми някой беше извадил данни за колко цикъла е предвидено и обърнато в години при осреднени стойности не беше никак малко. Също така системата е предвидена да се активира само при оптимално достинати параметри. Зимата карах от Порше един Туарег със старт/стоп и първите 20-30 минути тя не пожела да стартира. В един момент захапа на светофар и след това на всеки следващ си работеше.

pavel_andreev написа:По отношение на разхода на гориво
Като тема "предстои". Тъй като аз си записвам данни за разхода, пропътувания път и др. смятам да ви предоставя данни от всяко зареждане ......


Имам едно много практично питане, което съм забелязал на моя голф, а също и на B6. При спряла кола и работещ двигател MFD показва 0.7 л/час, което теоретично ознава че ако не помръдна в следващия час средният разход ще ми повиши с 0.7 -0.8. Само че никак не е така (поне на показание). Ако повися 5 мин на светофар и средният разход мръдва с литър някъде (зависи преди колко време съм тръгнал). В Порше твърдят, че знаят за проблема с отклонението на MFD.

Ти и другият колега сте със старт/стоп и предполагам, че не сте обърнали внимание, но ако може на някой дълъг светофар да го изключите и да погледнете какво се случва.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот VWGT » Нед 09 окт 2011 14:46


този проблем с отчитането на компа е валиден май за цялата VAG група, ползват някакъв много странен алгоритъм. Обикновено при мен разходът по MFA винаги е по-голям от реалният по колонка (и то най-вече градският с около 1-2 литра, заради стоенето на едно място), докато колегата пише, че по MFA му дава 7.5, а реално му идва 8.5, което ще рече, че може и да са променили нещо, но не са го оправили :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот stefan4o » Нед 09 окт 2011 15:09


luciuz написа:
pavel_andreev написа:За старт-стоп системата
И мен страшно много ме интересува дали това спиране и тръгване е вредно за двигателя, за нов двигател? За съжаление навсякъде информацията е оскъдна и липсва...


В английските форуми някой беше извадил данни за колко цикъла е предвидено и обърнато в години при осреднени стойности не беше никак малко. Също така системата е предвидена да се активира само при оптимално достинати параметри. Зимата карах от Порше един Туарег със старт/стоп и първите 20-30 минути тя не пожела да стартира. В един момент захапа на светофар и след това на всеки следващ си работеше.

pavel_andreev написа:По отношение на разхода на гориво
Като тема "предстои". Тъй като аз си записвам данни за разхода, пропътувания път и др. смятам да ви предоставя данни от всяко зареждане ......


Имам едно много практично питане, което съм забелязал на моя голф, а също и на B6. При спряла кола и работещ двигател MFD показва 0.7 л/час, което теоретично ознава че ако не помръдна в следващия час средният разход ще ми повиши с 0.7 -0.8. Само че никак не е така (поне на показание). Ако повися 5 мин на светофар и средният разход мръдва с литър някъде (зависи преди колко време съм тръгнал). В Порше твърдят, че знаят за проблема с отклонението на MFD.

Ти и другият колега сте със старт/стоп и предполагам, че не сте обърнали внимание, но ако може на някой дълъг светофар да го изключите и да погледнете какво се случва.

Ами вземаме средната ситуация. Предполагаме, че колата е загряла и гори средно 7/100. Минаваме 5км, спираме на светофар, чакаме 5 мин. Минаваме още 5км и пак същото - светофар за 5 мин.
Съвсем хипотетично се получава следната сметка:
Изминати 10км = 700мл гориво + 10 мин висене по светофари = приблизително 115мл = 815мл гориво. Т.е. това висене на светофара ти е коствало 16% по-висок разход от нормалния 7/100.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Нед 09 окт 2011 16:25


Старт-стоп работи само при загрял мотор, както и съм чел че при включен климатроник не се включва в предвид високата ел. консумация. Въпроса е как ще се отрази на стартера в дългосрочен план.
Аз също имам забележки към автоматичните чистачки. При дъжд и потегляне им трябва около 10-15 сек за да "стоплят". Отделно разлика в поведението им не съм открил при регулиране на чувствителността на сензора.
Разбира се, моите наблюдения са за Б6.

П.С. Чета темата с интерес :)


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Нед 09 окт 2011 16:27


luciuz написа:Имам едно много практично питане, което съм забелязал на моя голф, а също и на B6. При спряла кола и работещ двигател MFD показва 0.7 л/час, което теоретично ознава че ако не помръдна в следващия час средният разход ще ми повиши с 0.7 -0.8. Само че никак не е така (поне на показание). Ако повися 5 мин на светофар и средният разход мръдва с литър някъде (зависи преди колко време съм тръгнал). В Порше твърдят, че знаят за проблема с отклонението на MFD.

При мен показва 0,5 л/час. При запалени светлини, без климатроник


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dancing_niki » Нед 09 окт 2011 20:06


Компютрите са калибрирани много точно. В зависимост от въздуха измерват какво количество да пуснат в цилиндрите и след като измерят и него дават точния разход. Друг е въпроса дали нарочно не са размърдали малко софтуера, за да показва по-малко, а не можем да подминем и фактора грешни показания на колонката от която зареждаме с цел печалба на бензиностанцията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта