


Вътрешна циркулация
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
ха
а не смяташ ли че ще спечелиш чист въздух в тунел,кремиковци и т.н. знаеш ли колко много коли имат тази циркулация а нямат клима?
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
не може ли да се измисли нещо бе колеги.Така де когато клапата е затворена то и вентилаторът спира да върти ,да смуче.Тогава ако изведем един авариен изход за включване на вентилатора принудително при затворена клапа няма ли да свърши работа та да циркулира пустия въздух в купето ако отпред ти се е набримчил тир и те прави мъгливо черен и ша та удуши от газове?Само не знам дали тогава вентилаторът ще може да смуче въздух спокойно от купето или ще иска малко преправяне
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Re: ха
MAKAROW написа:а не смяташ ли че ще спечелиш чист въздух в тунел,кремиковци и т.н. знаеш ли колко много коли имат тази циркулация а нямат клима?
От къде ще дойде този чист въздух

Winner25 написа:За да не пускам нова тема ще питам в тази. От известно времемай клапата май не работи. Някой имали си на представа в какво може да е проблема.
Здравейте. Карам Пасат '96 с климатик и и ги имам тези два бутона - A/C и този за вътрешна циркулация. Преди 3 дена усетих, че не мога да затворя притока на външен въздух. Преди когато го натиснех въпросния бутон се чуваше как клапата се затваря. Поразгледах и забелязах, че бутона не цъка нормално. Наложи ми се да разглобя цялото табло за да изкарам конзолата на парното. Оказа се, че проблема е в бутона, една пластина беше изкочила от леглото си. С малко къмет и спокойствие успях да го събера както трябва и сега всичко е наред. Надявам се да съм помогнал!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
New_VW написа:Оказа се, че проблема е в бутона, една пластина беше изкочила от леглото си. С малко къмет и спокойствие успях да го събера както трябва и сега всичко е наред. Надявам се да съм помогнал!
Мерси за информацията. Аз няколко пъти съм вадил конзолата с бутоните но не съм им обръщал особенно внимание. Сега първо мисля да проверя електоромагнитния вентил и ако работи- значи причината остава да е бутона.
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: ха
е по-добре от краката от колкото от плама нали?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Danny boy написа:не може ли да се измисли нещо бе колеги.Така де когато клапата е затворена то и вентилаторът спира да върти ,да смуче.Тогава ако изведем един авариен изход за включване на вентилатора принудително при затворена клапа няма ли да свърши работа та да циркулира пустия въздух в купето ако отпред ти се е набримчил тир и те прави мъгливо черен и ша та удуши от газове?Само не знам дали тогава вентилаторът ще може да смуче въздух спокойно от купето или ще иска малко преправяне
Да и аз съм се замислил за пълното затваряне притока на външен въздух, с механична клапа, но не съм измислил как да го направя лостчето елегантно в купето.
За другото според мен, най-лесния вариант е да се купи едно двустепенно вентилаторче с магнитно или вакумно закрепване и възможност за включване към запалката. Преди доста време купих такова, на което имаше и положение на загряване (като сешоар


- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Ако колата няма климатик копчето със степените на парното се завърта доста преди 1 и е като това на снимката
Ако искате да имате вътрешна циркулация си избирате една от 4-те степени и си слагате едно ключе с което си пускате вентилатора.
Тези които са с климатик по надолу от 1-ва степен не се въртят и имат бутон който командва клапата.
П.С. Броблема с клапата си го рещих - електромагнитния клапан не работеще.
Ако искате да имате вътрешна циркулация си избирате една от 4-те степени и си слагате едно ключе с което си пускате вентилатора.
Тези които са с климатик по надолу от 1-ва степен не се въртят и имат бутон който командва клапата.
П.С. Броблема с клапата си го рещих - електромагнитния клапан не работеще.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Някой може ли да обясни по- подробно принципа на работа на тази клапа? Какви са необходимите условия тя да се движи?
В тази тема, попаднах на следното мнение:
Тук ситуацията е такава:
Вкл. на климатика- перката на радиатора тръгва, единственото изщракване е на реле 13 в монтажния блок (горе ляво)... и до тук.
Клапата стои в положение да вкарва въздух от вън.
Измервах на електромагнитния съединител (при двигателя)- няма напрежение при включен климатик.
Същото е и от дясно при краката на пасажера (до клапата)- два кабела, не зная какво захранват, явно е нещо свързано с нея, но и там никакво напрежение.
В момента Пасата (Б3 1.8 на приятел) е в процес на събиране след ремонт на парното, така че ще се радвам на бърз и точен отговор.
Благодаря!
.. и още нещо, двигателя не сме го палили (само на контакт), това условие ли е да се движи клапата, защото има едно маркуче за вакуум?
Може би и тези напрежения, ще се появят при работещ двигател, както при бенц помпа
п.п. колата не е с климатроник.
В тази тема, попаднах на следното мнение:
mg design написа:...А за това дали ти работи климатика можеш сам да провериш.Вдигаш предния капак, вкл. климатика и трябва да се чуе едно изщракване,тъй като климатика се зацепва посредством електромагнитен съединител.Едновременно с това трябва да се включи и перката на радиатора, за да охлажда.....
Тук ситуацията е такава:
Вкл. на климатика- перката на радиатора тръгва, единственото изщракване е на реле 13 в монтажния блок (горе ляво)... и до тук.
Клапата стои в положение да вкарва въздух от вън.
Измервах на електромагнитния съединител (при двигателя)- няма напрежение при включен климатик.
Същото е и от дясно при краката на пасажера (до клапата)- два кабела, не зная какво захранват, явно е нещо свързано с нея, но и там никакво напрежение.
В момента Пасата (Б3 1.8 на приятел) е в процес на събиране след ремонт на парното, така че ще се радвам на бърз и точен отговор.
Благодаря!
.. и още нещо, двигателя не сме го палили (само на контакт), това условие ли е да се движи клапата, защото има едно маркуче за вакуум?
Може би и тези напрежения, ще се появят при работещ двигател, както при бенц помпа

п.п. колата не е с климатроник.
Аз съм поредния които си къса нервите с тая клапа.Днес се мъчих да усетя къде е болестта ама не сам много в час и нищо не стана.Проблема ми е че при запалването клапата се затваря,мисля си че копчето е наред-щото щрака нормално, светка си като го натисна, ама не знам как да го проверя.може нещо с вакума-незнам,АКО НЯКОЙ МОЖЕ-ДА ПОМАГА:(
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте колеги. Наскоро си присаждах климатик на каляската и си играх с клапата. Малко разяснения.
1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.
2. Тези които са с фабричен климатик/климатроник, клапата която затваря притока на "свеж" въздух е пневматична (с вакуум). Принципа и е много прост. Вакуума се взима от входящия колектор с едно маркуче отива към клапата. Т.е. когато има вакуум, клапата затваря притока на "свеж" въздух от навън и въздуха се засмуква от пасажера, който се вози до шофьора (по-точно там където са му краката). Когато няма вакуум клапата пада надолу и отваря притока на "свеж" въздух. Така както го описах не е точно, защото има и един електромагнитен клапан, който се управлява от копчето което натискаме за да активираме циркулацията на въздуха в купето. Т.е. с този клапан казваме кога ще има вакуум и кога няма да има и следователно отваряме и затваряме клапата. Самата инсталация е малко усложнена защото имаме и един вакуумен пластмасов резервоар, който се намира под левия преден калник (над пластмасовия под калник). Незнам дали някой разбра нещо:lol:
3. За тези които са с не фабрично монтиран климатик (Davia или Diavia беше май), клапата която отваря и затваря притока на "свеж" въздух е електрическа. Не работи с вакуум. Оттук се получават и разминаванията.
Надявам се, че съм помогнал.
1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.
2. Тези които са с фабричен климатик/климатроник, клапата която затваря притока на "свеж" въздух е пневматична (с вакуум). Принципа и е много прост. Вакуума се взима от входящия колектор с едно маркуче отива към клапата. Т.е. когато има вакуум, клапата затваря притока на "свеж" въздух от навън и въздуха се засмуква от пасажера, който се вози до шофьора (по-точно там където са му краката). Когато няма вакуум клапата пада надолу и отваря притока на "свеж" въздух. Така както го описах не е точно, защото има и един електромагнитен клапан, който се управлява от копчето което натискаме за да активираме циркулацията на въздуха в купето. Т.е. с този клапан казваме кога ще има вакуум и кога няма да има и следователно отваряме и затваряме клапата. Самата инсталация е малко усложнена защото имаме и един вакуумен пластмасов резервоар, който се намира под левия преден калник (над пластмасовия под калник). Незнам дали някой разбра нещо:lol:
3. За тези които са с не фабрично монтиран климатик (Davia или Diavia беше май), клапата която отваря и затваря притока на "свеж" въздух е електрическа. Не работи с вакуум. Оттук се получават и разминаванията.
Надявам се, че съм помогнал.
благодаря за инфото колега,вече имам представа,за кво става вапрос,друг е вапроса дали ше се оправа самbachest написа:Здравейте колеги. Наскоро си присаждах климатик на каляската и си играх с клапата. Малко разяснения.
1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.
2. Тези които са с фабричен климатик/климатроник, клапата която затваря притока на "свеж" въздух е пневматична (с вакуум). Принципа и е много прост. Вакуума се взима от входящия колектор с едно маркуче отива към клапата. Т.е. когато има вакуум, клапата затваря притока на "свеж" въздух от навън и въздуха се засмуква от пасажера, който се вози до шофьора (по-точно там където са му краката). Когато няма вакуум клапата пада надолу и отваря притока на "свеж" въздух. Така както го описах не е точно, защото има и един електромагнитен клапан, който се управлява от копчето което натискаме за да активираме циркулацията на въздуха в купето. Т.е. с този клапан казваме кога ще има вакуум и кога няма да има и следователно отваряме и затваряме клапата. Самата инсталация е малко усложнена защото имаме и един вакуумен пластмасов резервоар, който се намира под левия преден калник (над пластмасовия под калник). Незнам дали някой разбра нещо:lol:
3. За тези които са с не фабрично монтиран климатик (Davia или Diavia беше май), клапата която отваря и затваря притока на "свеж" въздух е електрическа. Не работи с вакуум. Оттук се получават и разминаванията.
Надявам се, че съм помогнал.

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
bachest написа:1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.

Аз бях писал за принодителното пускане на вентилатора като си мислех, че става въпрос за една и съща клапа командвана по различин начин. Тези дни обаче поразгледах едно парно на голф без климатик и наистина се оказа че клапата е зад вентилатора

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта