Вътрешна циркулация

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

ха

Мнениеот MAKAROW » Чет 21 юни 2007 18:47


а не смяташ ли че ще спечелиш чист въздух в тунел,кремиковци и т.н. знаеш ли колко много коли имат тази циркулация а нямат клима?




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Чет 21 юни 2007 19:28


не може ли да се измисли нещо бе колеги.Така де когато клапата е затворена то и вентилаторът спира да върти ,да смуче.Тогава ако изведем един авариен изход за включване на вентилатора принудително при затворена клапа няма ли да свърши работа та да циркулира пустия въздух в купето ако отпред ти се е набримчил тир и те прави мъгливо черен и ша та удуши от газове?Само не знам дали тогава вентилаторът ще може да смуче въздух спокойно от купето или ще иска малко преправяне


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: ха

Мнениеот K22 » Пет 22 юни 2007 6:54


MAKAROW написа:а не смяташ ли че ще спечелиш чист въздух в тунел,кремиковци и т.н. знаеш ли колко много коли имат тази циркулация а нямат клима?

От къде ще дойде този чист въздух :roll: ?На рециркулация се затваря централната клапа и започва да смуче от краката и ти го праща в лицето.


New_VW
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 04 сеп 2004 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот New_VW » Нед 24 юни 2007 22:28


Winner25 написа:За да не пускам нова тема ще питам в тази. От известно времемай клапата май не работи. Някой имали си на представа в какво може да е проблема.

Здравейте. Карам Пасат '96 с климатик и и ги имам тези два бутона - A/C и този за вътрешна циркулация. Преди 3 дена усетих, че не мога да затворя притока на външен въздух. Преди когато го натиснех въпросния бутон се чуваше как клапата се затваря. Поразгледах и забелязах, че бутона не цъка нормално. Наложи ми се да разглобя цялото табло за да изкарам конзолата на парното. Оказа се, че проблема е в бутона, една пластина беше изкочила от леглото си. С малко къмет и спокойствие успях да го събера както трябва и сега всичко е наред. Надявам се да съм помогнал!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 25 юни 2007 0:03


New_VW написа:Оказа се, че проблема е в бутона, една пластина беше изкочила от леглото си. С малко къмет и спокойствие успях да го събера както трябва и сега всичко е наред. Надявам се да съм помогнал!

Мерси за информацията. Аз няколко пъти съм вадил конзолата с бутоните но не съм им обръщал особенно внимание. Сега първо мисля да проверя електоромагнитния вентил и ако работи- значи причината остава да е бутона.


Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

Re: ха

Мнениеот MAKAROW » Пон 25 юни 2007 5:56


е по-добре от краката от колкото от плама нали?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 28 юни 2007 11:41


Danny boy написа:не може ли да се измисли нещо бе колеги.Така де когато клапата е затворена то и вентилаторът спира да върти ,да смуче.Тогава ако изведем един авариен изход за включване на вентилатора принудително при затворена клапа няма ли да свърши работа та да циркулира пустия въздух в купето ако отпред ти се е набримчил тир и те прави мъгливо черен и ша та удуши от газове?Само не знам дали тогава вентилаторът ще може да смуче въздух спокойно от купето или ще иска малко преправяне


Да и аз съм се замислил за пълното затваряне притока на външен въздух, с механична клапа, но не съм измислил как да го направя лостчето елегантно в купето.

За другото според мен, най-лесния вариант е да се купи едно двустепенно вентилаторче с магнитно или вакумно закрепване и възможност за включване към запалката. Преди доста време купих такова, на което имаше и положение на загряване (като сешоар mhihi )за "Бръмбара" на родителите ми и си върши добра работа. Магазина беше близо до Театъра зад канала, от същата страна по бул. "Мадрид" в посока Подуяне, преди ул. "Черковна", но :dontknow: дали магазина съществува.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 28 юни 2007 15:16


Ако колата няма климатик копчето със степените на парното се завърта доста преди 1 и е като това на снимката
Изображение
Ако искате да имате вътрешна циркулация си избирате една от 4-те степени и си слагате едно ключе с което си пускате вентилатора.
Тези които са с климатик по надолу от 1-ва степен не се въртят и имат бутон който командва клапата.

П.С. Броблема с клапата си го рещих - електромагнитния клапан не работеще.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 02 ное 2008 21:15


Някой може ли да обясни по- подробно принципа на работа на тази клапа? Какви са необходимите условия тя да се движи?
В тази тема, попаднах на следното мнение:
mg design написа:...А за това дали ти работи климатика можеш сам да провериш.Вдигаш предния капак, вкл. климатика и трябва да се чуе едно изщракване,тъй като климатика се зацепва посредством електромагнитен съединител.Едновременно с това трябва да се включи и перката на радиатора, за да охлажда.....

Тук ситуацията е такава:
Вкл. на климатика- перката на радиатора тръгва, единственото изщракване е на реле 13 в монтажния блок (горе ляво)... и до тук.
Клапата стои в положение да вкарва въздух от вън.
Измервах на електромагнитния съединител (при двигателя)- няма напрежение при включен климатик.
Същото е и от дясно при краката на пасажера (до клапата)- два кабела, не зная какво захранват, явно е нещо свързано с нея, но и там никакво напрежение.

В момента Пасата (Б3 1.8 на приятел) е в процес на събиране след ремонт на парното, така че ще се радвам на бърз и точен отговор.
Благодаря!
.. и още нещо, двигателя не сме го палили (само на контакт), това условие ли е да се движи клапата, защото има едно маркуче за вакуум?
Може би и тези напрежения, ще се появят при работещ двигател, както при бенц помпа :roll:

п.п. колата не е с климатроник.


Потребителски аватар
strqsko
Мнения: 318
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот strqsko » Пет 07 ное 2008 17:30


Аз съм поредния които си къса нервите с тая клапа.Днес се мъчих да усетя къде е болестта ама не сам много в час и нищо не стана.Проблема ми е че при запалването клапата се затваря,мисля си че копчето е наред-щото щрака нормално, светка си като го натисна, ама не знам как да го проверя.може нещо с вакума-незнам,АКО НЯКОЙ МОЖЕ-ДА ПОМАГА:(


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Нед 09 ное 2008 15:18


Здравейте колеги. Наскоро си присаждах климатик на каляската и си играх с клапата. Малко разяснения.

1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.

2. Тези които са с фабричен климатик/климатроник, клапата която затваря притока на "свеж" въздух е пневматична (с вакуум). Принципа и е много прост. Вакуума се взима от входящия колектор с едно маркуче отива към клапата. Т.е. когато има вакуум, клапата затваря притока на "свеж" въздух от навън и въздуха се засмуква от пасажера, който се вози до шофьора (по-точно там където са му краката). Когато няма вакуум клапата пада надолу и отваря притока на "свеж" въздух. Така както го описах не е точно, защото има и един електромагнитен клапан, който се управлява от копчето което натискаме за да активираме циркулацията на въздуха в купето. Т.е. с този клапан казваме кога ще има вакуум и кога няма да има и следователно отваряме и затваряме клапата. Самата инсталация е малко усложнена защото имаме и един вакуумен пластмасов резервоар, който се намира под левия преден калник (над пластмасовия под калник). Незнам дали някой разбра нещо:lol:

3. За тези които са с не фабрично монтиран климатик (Davia или Diavia беше май), клапата която отваря и затваря притока на "свеж" въздух е електрическа. Не работи с вакуум. Оттук се получават и разминаванията.

Надявам се, че съм помогнал.


Потребителски аватар
strqsko
Мнения: 318
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот strqsko » Нед 09 ное 2008 17:41


bachest написа:Здравейте колеги. Наскоро си присаждах климатик на каляската и си играх с клапата. Малко разяснения.

1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.

2. Тези които са с фабричен климатик/климатроник, клапата която затваря притока на "свеж" въздух е пневматична (с вакуум). Принципа и е много прост. Вакуума се взима от входящия колектор с едно маркуче отива към клапата. Т.е. когато има вакуум, клапата затваря притока на "свеж" въздух от навън и въздуха се засмуква от пасажера, който се вози до шофьора (по-точно там където са му краката). Когато няма вакуум клапата пада надолу и отваря притока на "свеж" въздух. Така както го описах не е точно, защото има и един електромагнитен клапан, който се управлява от копчето което натискаме за да активираме циркулацията на въздуха в купето. Т.е. с този клапан казваме кога ще има вакуум и кога няма да има и следователно отваряме и затваряме клапата. Самата инсталация е малко усложнена защото имаме и един вакуумен пластмасов резервоар, който се намира под левия преден калник (над пластмасовия под калник). Незнам дали някой разбра нещо:lol:

3. За тези които са с не фабрично монтиран климатик (Davia или Diavia беше май), клапата която отваря и затваря притока на "свеж" въздух е електрическа. Не работи с вакуум. Оттук се получават и разминаванията.

Надявам се, че съм помогнал.
благодаря за инфото колега,вече имам представа,за кво става вапрос,друг е вапроса дали ше се оправа сам :077:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 09 ное 2008 18:22


bachest написа:1. Тези които нямат климатик, няма как да имат циркулация на въздуха в купето. Единственото което могат да направят е да врътнат копчето на вентилатора в положение нула, с което затварят притока на въздух от навън. Номера със затворена клапа (ключа на вентилатора е в положение нула) и принудително пуснат вентилатор (подава му се ток) не се получава защото клапата затваря самия въздуховод след вентилатора.


:да:
Аз бях писал за принодителното пускане на вентилатора като си мислех, че става въпрос за една и съща клапа командвана по различин начин. Тези дни обаче поразгледах едно парно на голф без климатик и наистина се оказа че клапата е зад вентилатора :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта