пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
отностно горните носачи има ли възможност по лесно да се извади болта без да се сваля всичко?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Голям к.р е ако е клеясал яката от ръжда ! Няма лесно/трудно , или става , или не. Ако тр се смъква целия шенкел барабар с горните носачи . Опита ли варианта , като на клипчето с къртач за бетон ? Преработва се шило за бетон за целта .
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
за съжаление не го правя в сервиз а на канал извън града и пада голямо разкарване за всичко.А там ток няма :)
Всичко е сменено днес и то без канал. Пред блока. Важен инструмент е гаечен ключ 18 (който аз нямах).
Смених 2-та къси накрайника , 2-та маншона и носачите.
Най-големия ми проблем на всичко това дойде от това че когато слагах едното каре шлиците му не бяха наместени и когато го чукнах с чука му изпадаха съчмите.
За 20 минути успяхме да го разглобим и да намерим правилния начин на поставяне на съчмите и сепаратора вътре.
Другото което забелязахме е , че карето няма нужда от избиване силно с чука.
Когато се свали главината на полуоската се слага централния болт и се навърта. Междувременно се държи контра на полуоската. Така болта издърпва карето навън и после то почти само пада няма нужда от чук или нещо друго.
Благодаря на всички за помощта и видеото в началото на темата ;)
Всичко е сменено днес и то без канал. Пред блока. Важен инструмент е гаечен ключ 18 (който аз нямах).
Смених 2-та къси накрайника , 2-та маншона и носачите.
Най-големия ми проблем на всичко това дойде от това че когато слагах едното каре шлиците му не бяха наместени и когато го чукнах с чука му изпадаха съчмите.
За 20 минути успяхме да го разглобим и да намерим правилния начин на поставяне на съчмите и сепаратора вътре.
Другото което забелязахме е , че карето няма нужда от избиване силно с чука.
Когато се свали главината на полуоската се слага централния болт и се навърта. Междувременно се държи контра на полуоската. Така болта издърпва карето навън и после то почти само пада няма нужда от чук или нещо друго.
Благодаря на всички за помощта и видеото в началото на темата ;)
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Едно реглажче трябва да направиш 

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
fantamaniaka написа:
браво колега за болта и са се усетих като сменях маншони. Служи като скоба за избиване на карето.
п.с. през отвора на болта може да се напълни с грес карето за да не се цапаш докато го тъпчеш с пръст

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Аз ги вадя с едно лесно приспособление , с топузче и винт какъвто е на карето . Довечера може да го фотна . Много лесно ,леко и елегантно излизат
П.п. това с болта само, понякога се позакучва , прецаква се резбата му и после със зор се развива. И затова по моя начин си процедирам .

П.п. това с болта само, понякога се позакучва , прецаква се резбата му и после със зор се развива. И затова по моя начин си процедирам .
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
fantamaniaka написа:отностно горните носачи има ли възможност по лесно да се извади болта без да се сваля всичко?
Може.
Относно стягането,ако го правиш пред входа

Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
samo_pechka написа:Аз ги вадя с едно лесно приспособление , с топузче и винт какъвто е на карето . Довечера може да го фотна . Много лесно ,леко и елегантно излизат![]()
П.п. това с болта само, понякога се позакучва , прецаква се резбата му и после със зор се развива. И затова по моя начин си процедирам .
не се почуква по болта колега, просто стягаш болта почти докрай , той опира в полуоската и на избутване вади карето, после си развиваш болта и си готов.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Кой говори за почукане?! Точно някой път почва болта да "копае" навътре ( полуоската е куха) и се прецаква резбата в края му .
А за топузчето в моя случай , аз не чукам по болта , а изтеглям/издърпвам с лек удар карето.
Предварително бях пробил главите на болтовете на струг и нарязах вътр.резба , като на шпилката . По средата подвижен топуз . Болтовете единия е 14мм , другия 16мм , т.е. двата вида. Навивам нужния болт и с лек удар назад , избивам карето . Често същия топуз се ползва и за други "избивания"
навивам нужния дорник на шпилката и те така.
А за топузчето в моя случай , аз не чукам по болта , а изтеглям/издърпвам с лек удар карето.
Предварително бях пробил главите на болтовете на струг и нарязах вътр.резба , като на шпилката . По средата подвижен топуз . Болтовете единия е 14мм , другия 16мм , т.е. двата вида. Навивам нужния болт и с лек удар назад , избивам карето . Често същия топуз се ползва и за други "избивания"

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Колегата е прав за размазването на болта.Аз затова имам друг "инструмент" - такива болтове с двата размера ама не с 6-стенната глава,а с тази,дето става за камък от гедоре. Болта в края си е с изпилена резба, за да не може да разкриви резбата и да не иска после да се развие. С гайковерта заради ударите по болта, карето излиза лесно. Единствения проблем на този метод е,че ако карето е сменяно някога и са сложили кофти зегерка на полуоската (контрата на карето),тя след това се прецаква и не става...ама пък с новите маншони,стига да са качествени,идва нова такава.


- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Здравейте колеги.Тъй като и аз обмислям варианта сам да си сменя разбитите носачи,да попитам какво представлява т.н. магаре което трябва да се разхлаби при смяната на долните големи носачи?При монтирането на новите с каква сила се стягат при тампоните и съответно при шарнира?Трябва ли да се използва специален ключ или се стягат до откат?
Благодаря!
Благодаря!
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Напук на всеобщото мнение, болтовете на долните задни носачи излязоха без да разхлабвам магарето.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Здравейте колеги карам Пасат Б5 комби АФН 110 ТДИ и днес ми се наложи да сменя двата горни носачи и биалетката от дясно.Голям зор видях с предния горен носач,главата на болта излизаше на пред към ботуша на амортисиора ине можеше да излезе в това малко разстояние,свалянето на макферсона с пружината ми се стори нерентабилно защото мислих,че трябва да да откачвам шарнира от шенкела.Реших проблема по следния начин; отрязах главата на болта с малък ъглошлайф и го измъкнах после пружината ми пречеше за навирането на новия болт и този проблем го реших като навих скоба за сваляне на пружини до някъде колкото да се отмести малко витката на пружината до толкова,че да мога да прокарам болта и се получи.Както и да е ,всичко завърши благополучно (някой може да ме упрекне на начина ми за смяна но за пръв път ги сменям) пък и не бях сигурен как става смъкването на амортисиора(със или без разкачване на шарнир или накрайник).Сега чета,че стягането на тампоните на носачите трябва да стане на спусната на земята кола,обаче не виждам някакъв шанс да се бръкне покрай гумата и да се затегне тампона на носачи и имам следните два въпроса:Как да се стегнат тампоните на носачите при спусната кола на земята,и за следващия път да си знам(за да не режа и да правя цигании)нужно ли е да се откачи шарнира или накрайника за да излезе амортисиора.Мерси предварително.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Стягането е лесна работа. Измери с рулетка на спусната кола колко см е от горния ръб на веждата до центр.болт на карето. Махаш гумата и с подходящ доп.крик повдигаш шенкела до измереното ниво минус сант-два . И стягаш. Аз си измервам предварително колко е било и стягам без колелото горните. Вече долните-там лесно.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: пасат Б5 смяна на носачи - мога ли сам ?
Амортесьорната стойка към купето стои на 3 болта, 17 или 19 мм вложка . Отдолу е амортесьора - на 1 болт към предния носач.
Супер лесно.
Естествено - откачат се двата шарнира на горните носачи към шенкела, ама нали ще ги сменяш, та вече си ги откачил
За комфорт - може да откачиш и шарнира на кормилния накрайник, той е още по-лесен.
А за другия въпрос - ДА, всеки тампон, поемащ усукване от движението на окачването на какъвто и да е автомобил трябва да се стяга в работно положение. Ясно защо.
Ако не може да се бръкне - има елегантни решения- подемник, канал, естакада...
Супер лесно.
Естествено - откачат се двата шарнира на горните носачи към шенкела, ама нали ще ги сменяш, та вече си ги откачил

За комфорт - може да откачиш и шарнира на кормилния накрайник, той е още по-лесен.
А за другия въпрос - ДА, всеки тампон, поемащ усукване от движението на окачването на какъвто и да е автомобил трябва да се стяга в работно положение. Ясно защо.
Ако не може да се бръкне - има елегантни решения- подемник, канал, естакада...
Последна промяна от gancho на Пон 13 ное 2017 22:37, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта