Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 28 мар 2007 22:29


Антифриза се разбра къде отива - малка цепнатина на единия от дебелите маркучи към радиатора (майстора каза че отдолу целия бил нацепен от старост и на едно място е видял че леко сълзи).
днес цял ден са я тормозили колата по какви ли не начини и не е показала дефект или проблем.Темп.датчик на радиатора работел както трябва както и перката и колата дори на място оставена за дълго време не вдига повече от 100 градуса.
Като цяло следват няколко неща - сменям си маркуча дето се оказа пробит и антифриза,сменям двата датчика и я карам на центровка и диарностика да се види къде какво и защо не е в ред по горивната/запалителната система и то ще се види какво е.




Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 29 мар 2007 0:43


Колега това страшно много ми прилича или просто на кофти масло което куби налягането при по-голямо натоварване на двигателя или на маслена помпа която има много мръсна цедка и не и достига дебит при високите обороти. И двете няма как да ги разбереш на празен ход ако ще и цяла седмица да работи нон-стоп. Не мисля че датчика е проблема.

Според мен яка промивка на двигателя последвано от сваляне и почистване на картера и преглед на маслената помпа. След това пълниш с 10w40 синтетично масло.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 29 мар 2007 8:25


Добре де, а налягането на маслото най-сетне замерихте ли го? :-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 29 мар 2007 10:12


ами майстора няма манометур.засега ще сменя датчиците и ще я карам в друг сервиз даго замерим.
при 190км/ч не е на никак ниски обороти а нямаше проблем тогава.
както бях написал по-горе из темата проблема е при средни (120км/ч) и в първия случай двигателя не беше натоварен.
ще замеря налягането и ще се види.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 29 мар 2007 10:20


20vTurbo написа:Колега това страшно много ми прилича или просто на кофти масло което куби налягането при по-голямо натоварване на двигателя ...


Преди време имах абсолютно същия проблем,дори съвпадат и местата на които се включва зумера (след тунелите на Витиня).
Налягането на маслото спадаше до 1,6 на празен ход(при нормално 1,8 )след по-продължително натоварване.Много рядко се получаваше този проблем-само на Витиня след яко юркане.
Решението беше смяна на маслото с "Motul 15W50" полусинтетично,просто предишното масло губеше вискозитета си след като загрее двигателя добре.Вече 2-ра година нямам проблем от този характер. :drive :dance:

Отивай да сменяш маслото :idea: но разбира се преди това измери налягането за да се види все пак за какво става въпрос.Измери и след смяната и ще се убедиш че проблема е в маслото.
Успех!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 29 мар 2007 13:10


Възможно е и да е от маслото, но ако проблема изчезва с висококачествено масло, основната причина може и да е друга - завишени луфтове в лагерите или износена маслена помпа, което се маскира със синтетиката с по-стабилен вискозитет. Все пак това е кола която трябва да може да работи добре и с минерално масло, стига да не е менте.


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Чет 29 мар 2007 19:34


Колега, това е често срещан проблем и в този форум има доста изписано по темата.
Имам пасат с RP мотор от 91-ва. Преди повече 2 години имах аналогичен на твоя проблем.
За пръв път се разпищя при едно дълго пътуване Бургас - Монтана точно на входа на тунела на магистрала Тракия. Движение с 80 км/час на 5-та.
Светна лампата за маслото и се чуваше зумера за около 3-4 сек. Отбих след тунела, проверих маслото и т.н. - познато ти е
пих едно кафе и продължих към Монтана като се ослушвах през целия път - нямаше повеше писъци и на обратния път до бургас.
Смених маслото /беше на към 8 хиляди/ със същото - CASTROL GTX3 Protection+. Проблема утихна ... След 2 месеца - пак
пътувам по същия маршрут и на същото място на входа на тунела писна по съшия начин!. След това ми е пищяло още 4-5 пъти
инаги след дълго каране > 150 км. и винаги след преход от натоварен към разтоварен режим на двигателя и ниски обороти.

Съветвам те да направиш следното:
1. провери датчика за налягане - моя го проверих с компресор - сработваше точно на 1,8 бара
2. смени маслото
3. измери си налягането ма маслото - аз си направих манометър с накрайник, който се завива на мястото на тапата
над масления филтър. налягането се мери при много добре загряло масло това че ти се е включил вентилатора не значи че
маслото е загряло достаъчно. моето го мерих след 250 км. пробег. на празен ход беше 0,9 - 1 бар, при около 2000
оборота - 2 бара.

След извесна диагностика /измерване на налягането на маслото и проверка на датчика/ въпроса със сработването на системата
за ранно предупреждение за ниско налягане на маслото при мен беше решен генерално - със смяна на маслена помпа
/имаше много голям луфт т.е. износена/, основни, биелни лагери и лагери на междинния вал - износени, без посиняване и петна.
10000 км след тази интервенция налягането на маслото ми на празен ход беше 2,1 бара и повече не съм чул гадния зумер.

успех


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 29 мар 2007 20:44


cman написа:Колега, това е често срещан проблем и в този форум има доста изписано по темата.
Имам пасат с RP мотор от 91-ва. Преди повече 2 години имах аналогичен на твоя проблем.
За пръв път се разпищя при едно дълго пътуване Бургас - Монтана точно на входа на тунела на магистрала Тракия. Движение с 80 км/час на 5-та.
Светна лампата за маслото и се чуваше зумера за около 3-4 сек. Отбих след тунела, проверих маслото и т.н. - познато ти е
пих едно кафе и продължих към Монтана като се ослушвах през целия път - нямаше повеше писъци и на обратния път до бургас.
Смених маслото /беше на към 8 хиляди/ със същото - CASTROL GTX3 Protection+. Проблема утихна ... След 2 месеца - пак
пътувам по същия маршрут и на същото място на входа на тунела писна по съшия начин!. След това ми е пищяло още 4-5 пъти
инаги след дълго каране > 150 км. и винаги след преход от натоварен към разтоварен режим на двигателя и ниски обороти.

Съветвам те да направиш следното:
1. провери датчика за налягане - моя го проверих с компресор - сработваше точно на 1,8 бара
2. смени маслото
3. измери си налягането ма маслото - аз си направих манометър с накрайник, който се завива на мястото на тапата
над масления филтър. налягането се мери при много добре загряло масло това че ти се е включил вентилатора не значи че
маслото е загряло достаъчно. моето го мерих след 250 км. пробег. на празен ход беше 0,9 - 1 бар, при около 2000
оборота - 2 бара.

След извесна диагностика /измерване на налягането на маслото и проверка на датчика/ въпроса със сработването на системата
за ранно предупреждение за ниско налягане на маслото при мен беше решен генерално - със смяна на маслена помпа
/имаше много голям луфт т.е. износена/, основни, биелни лагери и лагери на междинния вал - износени, без посиняване и петна.
10000 км след тази интервенция налягането на маслото ми на празен ход беше 2,1 бара и повече не съм чул гадния зумер.

успех
:applause: :applause: :applause: много полезно.Хайде колега дерзай


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 29 мар 2007 21:36


Ами то до няколко дни ще си каже за какво иде реч и ще напиша къде е бил моя проблем.
Като сменя масления датчик стария ще бъде разпробит и монтиран към манометър и ще си каже какво му е налягането на помпата и дали е нормално или не.
Благодаря!


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 30 мар 2007 13:21


няма нужда да разпробиваш нищо по датчика за да го пробваш - развиваш го, мушкаш върху резбата му маркуча от компресора и го стягаш с автомобилна скоба. към клемите включваш едно мултиметърче в режим на пищене, подаваш налягане от компресора и гледаш при каква стойност че се включи/изключи контакта на датчика.


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Пет 30 мар 2007 14:13


Колега СМАН-на какво налягане трябва да вкл.и изкл.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 30 мар 2007 15:46


googo написа:...

http://vwclub.bg/articles.php?id=1
Полезно четиво


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 30 мар 2007 21:16


Много полезно наистина :!:
Поради финансови причини все още не съм сменил датчиците и други неща за сменяне които има (двата задни тампона на мотор-а,предните накладки и т.н.).Днес проведох няколко телефонни разговора и на повечето места ми казаха че не могат да ми премерят налягането на помпата.Единствено в "Юве" ми дадоха малката надежда че трябва да погледнат какъв точно е датчика за да ми кажат могат ли да го замерят.
Интересно ми е нещо друго....тъй като нямам оборотомер а и колата не работи никак добре в смисъл че си е за центровка може ли по някакъв начин това да бърка въпросната индикация (така или иначе както си взема колата ще изтествам датчиците и ще прегледам кабелите за проблеми)
Имате ли някаква идея как да си премеря или как да ми премерят налягането на маслото за да знам поне имам ли проблем с помпа/лагери или не?
Отделно какви са нормите за налягането при различните обороти (дококото видях се движи около 1.5атм./1000 оборота и над 2атм./2000 оборота) ама по-нагоре как се движи отношението (да кажем около 3000-3500 оборота където дефакто аз имам проблем) колко трябва да е?
Максималното предполагам е като стандартното за повечето автомобил - 4.5/5 атмосфери и компенсатора сработва.
Някой ако е сменял маслена помпа и помни цената ще съм благодарен!
Благодаря!


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Пет 30 мар 2007 21:20


zfa159 написа:Някой ако е сменял маслена помпа и помни цената ще съм благодарен!
Благодаря!

30лв. - втора ръка за 2Е


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 30 мар 2007 21:24


Е аз диря нова понеже втора ръка точно за помпа..... :roll: нещо не ми се нрави като идея.И 100 да е в крайна сметка не е фар или броня....ама все пак зависи дали няма е баснословна цифра разбира се.
Благодаря!
Пропуснах да добавя - от списъка със сервизи си дръпнах телефона на Хеед 91 и ще им звънна утре да ги попитам дали могат да му мернат налягането.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984 и 50 госта