Антифриза се разбра къде отива - малка цепнатина на единия от дебелите маркучи към радиатора (майстора каза че отдолу целия бил нацепен от старост и на едно място е видял че леко сълзи).
днес цял ден са я тормозили колата по какви ли не начини и не е показала дефект или проблем.Темп.датчик на радиатора работел както трябва както и перката и колата дори на място оставена за дълго време не вдига повече от 100 градуса.
Като цяло следват няколко неща - сменям си маркуча дето се оказа пробит и антифриза,сменям двата датчика и я карам на центровка и диарностика да се види къде какво и защо не е в ред по горивната/запалителната система и то ще се види какво е.



Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Колега това страшно много ми прилича или просто на кофти масло което куби налягането при по-голямо натоварване на двигателя или на маслена помпа която има много мръсна цедка и не и достига дебит при високите обороти. И двете няма как да ги разбереш на празен ход ако ще и цяла седмица да работи нон-стоп. Не мисля че датчика е проблема.
Според мен яка промивка на двигателя последвано от сваляне и почистване на картера и преглед на маслената помпа. След това пълниш с 10w40 синтетично масло.
Според мен яка промивка на двигателя последвано от сваляне и почистване на картера и преглед на маслената помпа. След това пълниш с 10w40 синтетично масло.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами майстора няма манометур.засега ще сменя датчиците и ще я карам в друг сервиз даго замерим.
при 190км/ч не е на никак ниски обороти а нямаше проблем тогава.
както бях написал по-горе из темата проблема е при средни (120км/ч) и в първия случай двигателя не беше натоварен.
ще замеря налягането и ще се види.
при 190км/ч не е на никак ниски обороти а нямаше проблем тогава.
както бях написал по-горе из темата проблема е при средни (120км/ч) и в първия случай двигателя не беше натоварен.
ще замеря налягането и ще се види.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
20vTurbo написа:Колега това страшно много ми прилича или просто на кофти масло което куби налягането при по-голямо натоварване на двигателя ...
Преди време имах абсолютно същия проблем,дори съвпадат и местата на които се включва зумера (след тунелите на Витиня).
Налягането на маслото спадаше до 1,6 на празен ход(при нормално 1,8 )след по-продължително натоварване.Много рядко се получаваше този проблем-само на Витиня след яко юркане.
Решението беше смяна на маслото с "Motul 15W50" полусинтетично,просто предишното масло губеше вискозитета си след като загрее двигателя добре.Вече 2-ра година нямам проблем от този характер.


Отивай да сменяш маслото

Успех!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Възможно е и да е от маслото, но ако проблема изчезва с висококачествено масло, основната причина може и да е друга - завишени луфтове в лагерите или износена маслена помпа, което се маскира със синтетиката с по-стабилен вискозитет. Все пак това е кола която трябва да може да работи добре и с минерално масло, стига да не е менте.
Колега, това е често срещан проблем и в този форум има доста изписано по темата.
Имам пасат с RP мотор от 91-ва. Преди повече 2 години имах аналогичен на твоя проблем.
За пръв път се разпищя при едно дълго пътуване Бургас - Монтана точно на входа на тунела на магистрала Тракия. Движение с 80 км/час на 5-та.
Светна лампата за маслото и се чуваше зумера за около 3-4 сек. Отбих след тунела, проверих маслото и т.н. - познато ти е
пих едно кафе и продължих към Монтана като се ослушвах през целия път - нямаше повеше писъци и на обратния път до бургас.
Смених маслото /беше на към 8 хиляди/ със същото - CASTROL GTX3 Protection+. Проблема утихна ... След 2 месеца - пак
пътувам по същия маршрут и на същото място на входа на тунела писна по съшия начин!. След това ми е пищяло още 4-5 пъти
инаги след дълго каране > 150 км. и винаги след преход от натоварен към разтоварен режим на двигателя и ниски обороти.
Съветвам те да направиш следното:
1. провери датчика за налягане - моя го проверих с компресор - сработваше точно на 1,8 бара
2. смени маслото
3. измери си налягането ма маслото - аз си направих манометър с накрайник, който се завива на мястото на тапата
над масления филтър. налягането се мери при много добре загряло масло това че ти се е включил вентилатора не значи че
маслото е загряло достаъчно. моето го мерих след 250 км. пробег. на празен ход беше 0,9 - 1 бар, при около 2000
оборота - 2 бара.
След извесна диагностика /измерване на налягането на маслото и проверка на датчика/ въпроса със сработването на системата
за ранно предупреждение за ниско налягане на маслото при мен беше решен генерално - със смяна на маслена помпа
/имаше много голям луфт т.е. износена/, основни, биелни лагери и лагери на междинния вал - износени, без посиняване и петна.
10000 км след тази интервенция налягането на маслото ми на празен ход беше 2,1 бара и повече не съм чул гадния зумер.
успех
Имам пасат с RP мотор от 91-ва. Преди повече 2 години имах аналогичен на твоя проблем.
За пръв път се разпищя при едно дълго пътуване Бургас - Монтана точно на входа на тунела на магистрала Тракия. Движение с 80 км/час на 5-та.
Светна лампата за маслото и се чуваше зумера за около 3-4 сек. Отбих след тунела, проверих маслото и т.н. - познато ти е
пих едно кафе и продължих към Монтана като се ослушвах през целия път - нямаше повеше писъци и на обратния път до бургас.
Смених маслото /беше на към 8 хиляди/ със същото - CASTROL GTX3 Protection+. Проблема утихна ... След 2 месеца - пак
пътувам по същия маршрут и на същото място на входа на тунела писна по съшия начин!. След това ми е пищяло още 4-5 пъти
инаги след дълго каране > 150 км. и винаги след преход от натоварен към разтоварен режим на двигателя и ниски обороти.
Съветвам те да направиш следното:
1. провери датчика за налягане - моя го проверих с компресор - сработваше точно на 1,8 бара
2. смени маслото
3. измери си налягането ма маслото - аз си направих манометър с накрайник, който се завива на мястото на тапата
над масления филтър. налягането се мери при много добре загряло масло това че ти се е включил вентилатора не значи че
маслото е загряло достаъчно. моето го мерих след 250 км. пробег. на празен ход беше 0,9 - 1 бар, при около 2000
оборота - 2 бара.
След извесна диагностика /измерване на налягането на маслото и проверка на датчика/ въпроса със сработването на системата
за ранно предупреждение за ниско налягане на маслото при мен беше решен генерално - със смяна на маслена помпа
/имаше много голям луфт т.е. износена/, основни, биелни лагери и лагери на междинния вал - износени, без посиняване и петна.
10000 км след тази интервенция налягането на маслото ми на празен ход беше 2,1 бара и повече не съм чул гадния зумер.
успех
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
cman написа:Колега, това е често срещан проблем и в този форум има доста изписано по темата.
Имам пасат с RP мотор от 91-ва. Преди повече 2 години имах аналогичен на твоя проблем.
За пръв път се разпищя при едно дълго пътуване Бургас - Монтана точно на входа на тунела на магистрала Тракия. Движение с 80 км/час на 5-та.
Светна лампата за маслото и се чуваше зумера за около 3-4 сек. Отбих след тунела, проверих маслото и т.н. - познато ти е
пих едно кафе и продължих към Монтана като се ослушвах през целия път - нямаше повеше писъци и на обратния път до бургас.
Смених маслото /беше на към 8 хиляди/ със същото - CASTROL GTX3 Protection+. Проблема утихна ... След 2 месеца - пак
пътувам по същия маршрут и на същото място на входа на тунела писна по съшия начин!. След това ми е пищяло още 4-5 пъти
инаги след дълго каране > 150 км. и винаги след преход от натоварен към разтоварен режим на двигателя и ниски обороти.
Съветвам те да направиш следното:
1. провери датчика за налягане - моя го проверих с компресор - сработваше точно на 1,8 бара
2. смени маслото
3. измери си налягането ма маслото - аз си направих манометър с накрайник, който се завива на мястото на тапата
над масления филтър. налягането се мери при много добре загряло масло това че ти се е включил вентилатора не значи че
маслото е загряло достаъчно. моето го мерих след 250 км. пробег. на празен ход беше 0,9 - 1 бар, при около 2000
оборота - 2 бара.
След извесна диагностика /измерване на налягането на маслото и проверка на датчика/ въпроса със сработването на системата
за ранно предупреждение за ниско налягане на маслото при мен беше решен генерално - със смяна на маслена помпа
/имаше много голям луфт т.е. износена/, основни, биелни лагери и лагери на междинния вал - износени, без посиняване и петна.
10000 км след тази интервенция налягането на маслото ми на празен ход беше 2,1 бара и повече не съм чул гадния зумер.
успех



няма нужда да разпробиваш нищо по датчика за да го пробваш - развиваш го, мушкаш върху резбата му маркуча от компресора и го стягаш с автомобилна скоба. към клемите включваш едно мултиметърче в режим на пищене, подаваш налягане от компресора и гледаш при каква стойност че се включи/изключи контакта на датчика.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Много полезно наистина
Поради финансови причини все още не съм сменил датчиците и други неща за сменяне които има (двата задни тампона на мотор-а,предните накладки и т.н.).Днес проведох няколко телефонни разговора и на повечето места ми казаха че не могат да ми премерят налягането на помпата.Единствено в "Юве" ми дадоха малката надежда че трябва да погледнат какъв точно е датчика за да ми кажат могат ли да го замерят.
Интересно ми е нещо друго....тъй като нямам оборотомер а и колата не работи никак добре в смисъл че си е за центровка може ли по някакъв начин това да бърка въпросната индикация (така или иначе както си взема колата ще изтествам датчиците и ще прегледам кабелите за проблеми)
Имате ли някаква идея как да си премеря или как да ми премерят налягането на маслото за да знам поне имам ли проблем с помпа/лагери или не?
Отделно какви са нормите за налягането при различните обороти (дококото видях се движи около 1.5атм./1000 оборота и над 2атм./2000 оборота) ама по-нагоре как се движи отношението (да кажем около 3000-3500 оборота където дефакто аз имам проблем) колко трябва да е?
Максималното предполагам е като стандартното за повечето автомобил - 4.5/5 атмосфери и компенсатора сработва.
Някой ако е сменял маслена помпа и помни цената ще съм благодарен!
Благодаря!

Поради финансови причини все още не съм сменил датчиците и други неща за сменяне които има (двата задни тампона на мотор-а,предните накладки и т.н.).Днес проведох няколко телефонни разговора и на повечето места ми казаха че не могат да ми премерят налягането на помпата.Единствено в "Юве" ми дадоха малката надежда че трябва да погледнат какъв точно е датчика за да ми кажат могат ли да го замерят.
Интересно ми е нещо друго....тъй като нямам оборотомер а и колата не работи никак добре в смисъл че си е за центровка може ли по някакъв начин това да бърка въпросната индикация (така или иначе както си взема колата ще изтествам датчиците и ще прегледам кабелите за проблеми)
Имате ли някаква идея как да си премеря или как да ми премерят налягането на маслото за да знам поне имам ли проблем с помпа/лагери или не?
Отделно какви са нормите за налягането при различните обороти (дококото видях се движи около 1.5атм./1000 оборота и над 2атм./2000 оборота) ама по-нагоре как се движи отношението (да кажем около 3000-3500 оборота където дефакто аз имам проблем) колко трябва да е?
Максималното предполагам е като стандартното за повечето автомобил - 4.5/5 атмосфери и компенсатора сработва.
Някой ако е сменял маслена помпа и помни цената ще съм благодарен!
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е аз диря нова понеже втора ръка точно за помпа.....
нещо не ми се нрави като идея.И 100 да е в крайна сметка не е фар или броня....ама все пак зависи дали няма е баснословна цифра разбира се.
Благодаря!
Пропуснах да добавя - от списъка със сервизи си дръпнах телефона на Хеед 91 и ще им звънна утре да ги попитам дали могат да му мернат налягането.

Благодаря!
Пропуснах да добавя - от списъка със сервизи си дръпнах телефона на Хеед 91 и ще им звънна утре да ги попитам дали могат да му мернат налягането.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984 и 50 госта