Коментираното от колегата по отношение на замерването с манометър на бензиностанция не мога да приема, защото така излиза, че вероятно почти винаги гумите ми са различно/неправилно напомпани защото основно ги проверявам на различни бензиностанции. Автомобилът ми е същия модел, като на автора на темата и се държи добре във целият скоростен диапазон, независимо дали съм сам, с пасажери,с багаж и т.н. Износването е равномерно, като отчитам малко вътрешно износване на предните, поради промяна в геометрията благодарение на доброто състояние на пътищата ни в комбинация с по-бърза деформация на тампоните на макферсъните(обсъждали сме ги много в няколко теми.
Приемам, че може да има отклонение при някой манометър, от това не следва при замерване на четирите гуми да не покаже една и съща стойност и това да е причина за теглене в някоя посока. Бих помолил колегата да посочи колко е отклонението, ако го е проверявал при наличието на човек(може да посочи и теглото му) в колата и ако същият е слязъл от колата.
Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Често има разлика дори в еднакво напомпаните гуми. Една е повече друга по-малко, като ги проверя след това с моя манометър. Разлика от 1/10-та или 2/10-ти на манометъра и вече тегли в посоката която е в минус.
Причината: На едни им мърда скалата или играе стрелката ,на други накрайника е разбит и изпуска налягане и т.н. При това положение човек лесно би се заблудил, че са му еднакво напомпани гумите.
За това напомпвам на дадена стойност гумите и след това спадам до необходимата стойност с личен манометър.
Пример: Автомобила се движи направо(ако пуснеш волана за кратко), качваш по-едър човек(120кг или двама от едната страна) и повтарям теста с пускането на волана. Резултата е теглене(завиване) в посоката на по-тежко натоварената страна(при еднакво напомпани гуми!).
Теста може да се направи и със спадане на гума без да се качва човек, спадаш едната гума с малко и след това провери в коя посока тегли.
Причината: На едни им мърда скалата или играе стрелката ,на други накрайника е разбит и изпуска налягане и т.н. При това положение човек лесно би се заблудил, че са му еднакво напомпани гумите.
За това напомпвам на дадена стойност гумите и след това спадам до необходимата стойност с личен манометър.
Пример: Автомобила се движи направо(ако пуснеш волана за кратко), качваш по-едър човек(120кг или двама от едната страна) и повтарям теста с пускането на волана. Резултата е теглене(завиване) в посоката на по-тежко натоварената страна(при еднакво напомпани гуми!).
Теста може да се направи и със спадане на гума без да се качва човек, спадаш едната гума с малко и след това провери в коя посока тегли.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
По тая логика всеки возещ се предимно сам и гонещ 80-100кг,да си надува лявата гума повече с 0,2атм.Значи на всички ни дърпат наляво колите.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Такаа, обрахме малко луфтовете на рейката и чукането изчезна, но лекото захождане на ляво при ниска скорост остана. Остана само да сменя задни и предни гуми, но за момента положението така да се каже ме задоволява.
- Omilron
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: Skoda Octavia MK2
- Двигател: 2007 BKD
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Малко развитие от днес.
Сложих на едно приятелче джантите с неговите гуми (само предните) на мойта кола и ЗАСПА. Гумите му бяха в отвратително състояние. Няма дърпане, няма крив волан, колата върви само направо.
От това поне е ясно, че криво по окачването няма и проблема е в гуми/джанти. Имам записан час при колега хвален във форума и след това ще споделя резултата.
Поздрави!
Сложих на едно приятелче джантите с неговите гуми (само предните) на мойта кола и ЗАСПА. Гумите му бяха в отвратително състояние. Няма дърпане, няма крив волан, колата върви само направо.
От това поне е ясно, че криво по окачването няма и проблема е в гуми/джанти. Имам записан час при колега хвален във форума и след това ще споделя резултата.
Поздрави!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Аз ли не мога да схвана,но ми кажете как джанта може да ''дърпа''на някъде? Може да бие,да подскача,да прави осморки,ама да дърпа не мога да си го обясня?



- Omilron
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: Skoda Octavia MK2
- Двигател: 2007 BKD
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Колега за това пиша, че проблема е гуми/джанти. Като нищо може и гумите да са. Просто вече знам откъде е проблема и съм малко по спокоен. Ясно е в кое да търся причината.
Ако са гуми се надявам поне едната да е крива. Както казах в началото на темата задните като бяха предни дърпаше яко на дясно. Сега със задните отпред дърпа доста по малко. По пътя на логиката да кажем че ако е от гумите то едната в момента задна е дефектна и една от предните също, но не толкова. Надявам се да се размина с 1 гума. Живи и здрави ще купя и 2, ако трябва. 2 деца возя и искам всичко по колата да е перфектно.
Такъв ми е късмета, а късмета на гуми "Диана" ще свърши, ако проблема е от тях.
Ако са гуми се надявам поне едната да е крива. Както казах в началото на темата задните като бяха предни дърпаше яко на дясно. Сега със задните отпред дърпа доста по малко. По пътя на логиката да кажем че ако е от гумите то едната в момента задна е дефектна и една от предните също, но не толкова. Надявам се да се размина с 1 гума. Живи и здрави ще купя и 2, ако трябва. 2 деца возя и искам всичко по колата да е перфектно.
Такъв ми е късмета, а късмета на гуми "Диана" ще свърши, ако проблема е от тях.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Нищо не ме учудва с наШТЕ търговци.
- Omilron
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: Skoda Octavia MK2
- Двигател: 2007 BKD
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Здравейте колеги,
Ето малко развитие по темата. В крайна сметка се оказа, че проблема е в гумите. 3-ма гумаджии го потвърдиха. Благодаря на ДРУМНИК за перфектното отношение.
Днес смених местата на предна дясна със задна дясна гума и колата "май" върви добре. Нямах време да я тествам, но за 500 метра не дърпаше.
От тук следва ходена на радиално мерене на гумите, Bridgestone и след това Диана!
Поздрави!
Ето малко развитие по темата. В крайна сметка се оказа, че проблема е в гумите. 3-ма гумаджии го потвърдиха. Благодаря на ДРУМНИК за перфектното отношение.
Днес смених местата на предна дясна със задна дясна гума и колата "май" върви добре. Нямах време да я тествам, но за 500 метра не дърпаше.
От тук следва ходена на радиално мерене на гумите, Bridgestone и след това Диана!
Поздрави!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с гуми/джанти
Сега продавача на гуми ще ти обяснява как гумите са наред и колата не е наред-ако ще ги връщаш де.Започва ходене по мъките.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта