Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 19 окт 2016 20:04


pa4o_ivanov61 написа:...той минава през гарнитурата и се притиска между главата и колектора . проблеми не съм имал.

Има гарнитури, при които дупката е голяма и гумичката е отделно от гарнитурата. Използвах старата гарнитура, понеже е метална, не съм я сменял. Не ми се рискуваше да протече. Видях, че на много други коли с тоя двигател лежи директно. Изрязах металната гарнитура, така че да не закача гумичката. Когато гумичката не лежи директно от двете страни, има по-голям шанс да протече, дори и да не се е втвърдила.
Истината е, че старата гумичка е мека, не е прегоряла, може би е леко сплескана. Но не ми се рискуваше.
Благодаря за информацията. Значи съм свалял втори път без да е имало нужда.
За жалост това не са толкова популярни двигатели, защото се падат междинни.
kris11 написа:Металната гарнитура ще го притисне.

Така е, но пак има шанс да текне. Благодаря за предложението, но докато всичко е наред, нямам намерение втори път да пипам там.
п.п Смених и скобата на маркучето, което влиза в колектора. Почна да сълзи и от там, като го разбутах тия дни. :no




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 окт 2016 21:06


То ще трябва и маркучето да смениш сигурно се е удървило, особено ако е оригиналното


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 19 окт 2016 21:09


К.Одаджийски написа:То ще трябва и маркучето да смениш...

Ще го сменя, но не ги произвеждам - нямам такова у дома. Ще купя. Да, оригиналното е сигурно. Но тя и скобата не държи. Точно с 2 пръста я стискам и отварям. А не съм от хората с пръсти кебапче...
Сега с новото пръстенче се надявам да няма повече драми. Навярно не е фатално, че съм обрязал малко гарнитурата. Все пак има такива, фабрично изрязани гарнитури, където гуменото пръстенче ляга на колектора и на главата директно.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 20 окт 2016 17:51


Нова гумичка, скобички на маркучите нови, всичкото ново и пак от някъде прикапва. Много по-малко от преди, но го прави.
Озадачен съм. Рискувах и налях третинка бутилка добавка. Ако някой има идеи от къде може да капе, освен в колектора да има пукнатина, която е достатъчно малка, че да не съм я видял... Ще бъда благодарен.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот kris11 » Чет 20 окт 2016 21:36


Ако не се вижда откъде ли не. Гледай на студен двигател. Може да е от скобите.,гледай радиатора по долния край.
Ако скобите ти са от червячен тип- от тях е.Масово са китайски / турски с мека метал и дълбоко прорязани и отпускат.
Фланец си сменил - помпата набор ли ти е ?
На тази възраст на Б3 ката може да очакваш всичко / разпадане , но на дълбока старост за разлика от новите 3 дневки дето вс. е рецикле и разпада е зададен още при проектирането.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 20 окт 2016 21:46


kris11 написа:Ако не се вижда откъде ли не.

Мушнах тел с бяло парцалче под колектора. Извадих го с няколко малки сини петънца(точици). Таи от там. Много малко, но таи. Въпреки, че смених гумичката, почистих колкото мога язвичките, които ги е имало. И намазах със силикон, да уплътни колкото и да е. След което изчаках 15 часа да изсъхне силикона(за двигатели)
Точно оригиналните скоби на малкого маркуче от металната тръба до колектора са се охлабили така, че с 2 пръста ги стиснах и откачих. Сложих червячни, защото такива имам.
От водната помпа не тече. Радиаторът течеше около датчика, смених дифтунга и замах със силикон, че металната втулка в радиатора са я превъртяли. И не уплътнява на резба, ами само на дифтунга.
Не мога да разбера защо въпреки сменена гумичка, почистено, силикон успява да таи по много малко. Дали не е спукал колектора някъде, а не съм го видял - не знам. И от главата не може да е, защото гарнитурата й със сигурност не е между смукателен и изпускателен колектор.
Лошото е, че отзад откъм колекторите нищо не мога да видя общо взето. Не вярвам и някой майстор да го свърши много различно. И да бях я закарал в сервиз, пак щеше да текне. :no
Сменил съм тройник, маркучи няколко, добавих маркучи за газовата, ще сменям и другият фланец на блока, взех за колектора маркулче Гейтс.
Колата я купих с вода налята. Такива проблеми не е имало. Освен от долният датчик на тройника, от другаде не е капало.
Помпата не ми е набор. Но не - не съм я сменял. Не таи от там. Сухо е. Антифризът е мазен, течовете се виждат. Ако има проблем, ще взема за 30лв перката, ще оставя старият кожух и съм готов. Поне не трябва да се сваля ангренаж за това. Това от икономически съображения. Помпа с нов кожух е 100лв.
И на Венто-то имах проблеми с вариращо ниво на антифриза. Явно таенето от водните връзки си е типичен проблем. :gruebel
п.п От един Опел на части бях набарал едни яки червячни скоби. Нарязани по цялата дължина. Свиват се почти докрай. Не мога да намеря такива.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 20 окт 2016 22:12


инжектопляктор написа:Ако има проблем, ще взема за 30лв перката, ще оставя старият кожух и съм готов. Поне не трябва да се сваля ангренаж за това. Това от икономически съображения. Помпа с нов кожух е 100лв.

В 99% от случаите на закупили само перка, след опита за развиване на болтовете, отиват да си купят и другата част. Малки, ръждясали и клеясали болтчета. Шансът да се отвият всичките без да се скъсат поне 2, които не са проходни клони към 1-2 процента


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 20 окт 2016 22:24


Благодаря ти за доверието към мен. Кожуха струва 100лв. Защо първо не опитаме без да даваме излишни пари? :gruebel


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 20 окт 2016 22:27


Опитай, ама доколкото разбрах си далеч от магазин и ще трябва да чакаш евентуална доставка или да ходиш с автобус да пазаруваш. Иначе, около 60 лева струва цялата помпа термотек, около 100 лева е Хепу, говоря комплект, перка, кожух и двата О пръстена които уплътняват към блока и на термостата


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 20 окт 2016 22:33


К.Одаджийски написа:Опитай, ама доколкото разбрах си далеч от магазин...

Човек, помпата си е наред. Няма какво да я обсъждаме още. :gruebel Повече ме притесняват други глупости. Например помпата е наред, ама щях да я прегрея. Болта на динамото, който е на обтегача някой майстор не го затегнал и беше паднал. В движение ми светва акумулатора и не знам какво става. Добре, че се сетих МНОГО БЪРЗИЧКО и я спрях много бързичко(за под 4-5 секунди бях отбил и я спрях да видя какво става), че с водната помпа са на един ремък, а пък акумулаторчето в движение светва само при проблем с динамото. Няма динамо, няма водна помпа. :no
Иначе - да. Колата нощува далеч от магазин. :cry


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 20 окт 2016 22:43


И хидравлика ли няма та водната помпа и генератора са на един ремък?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 20 окт 2016 22:55


Няма хидравлика. Няма ел.стъкла. Няма централно. Няма ел.огледала. Много базов модел. Има оборотомер. Има радио и 2 тонколони отпред с ръчна телескопична антена на радиото. То хидравлика ти трябва да въртиш геврека градско при паркиране основно. Иначе не ми липсва.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот Spas » Пет 21 окт 2016 8:19


инжектопляктор написа:
kris11 написа:Ако не се вижда откъде ли не.

Таи от там. Много малко, но таи. Въпреки, че смених гумичката, почистих колкото мога язвичките, които ги е имало. И намазах със силикон, да уплътни колкото и да е. След което изчаках 15 часа да изсъхне силикона(за двигатели)


Ей тука ти е разковничето, силикон на гума не се слага. Според мен таи от старото място :th_up


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 21 окт 2016 10:14


Spas написа:Ей тука ти е разковничето, силикон на гума не се слага. Според мен таи от старото място

Ако няма фуга, гумата ще смачка силикона и ще го избута при затягането. Както става и с гарнитурата. Избутва излишното и няма проблеми. Това е силикон за двигатели. Мек е и не изсъхва моментално.
Хората цели двигатели сглобяват, като мажат със силикон и няма проблеми. Та, не смятам, че силиконът е виновен.

Ти не смяташ, но ти не си професионалист. Никой не слага силикон на гума, защото гумата го изплюва. Да, можеш да сложиш на целия двигател, но на метал или на гарнитура (хартиена, и т.н.), на гумени изделия не се слага. Имам много подобни случаи, особенно с гарнитури на капак, махам силикона, чистя, нова гумена гарнитура и е перфектно, със силикон не става. :love.vwclub


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat 1.8 RP 1990г Изсъскване на двигателя след гасене?

Мнениеот ktamen » Пет 21 окт 2016 11:55


При снадка между щуцер и маркуч, ако щуцерът е много корозирал и с язвички, слагам силикон и след стягането снадката става отлична. Така, че силиконът не е виновен в никакъв случай.
За съжаление нямам представа защо ти таи. И се съмнявам, че някой ще отгатне от разстояние. Трябва пак да разглобиш и да огледаш внимателно. Чувал съм за оцветители, които се слагат в антифриза, за да се намери откъде тече, заинтересувай се, такъв оцветител може да ти помогне да откриеш проблема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта