Регулатора не сме го сваляли, но сравнихме стойностите с друга такава кола и също има леко колебание на обороти, т.е това е нормално. Изключихме тотално възможността за проблем в горивната система.
За сметка на това свалихме всмукателния колектор, дросела и ЕГР за почистване.
Най - лесно за тези, на които им предстои: сваляйте ги наведнъж, т.е трите елемента заедно както са си сглобени, най - лесно е, а тези никога не ги беше хващало почистването. За 321 хиляди - това е положението.

Отгоре се откачат тръбичките към дюзите, рейката и се отваря достатъчно място за да се смъкне, не иска кой знае какви специални инструменти. Като цяло ако не се свали колектора малко се губи смисъла на цялата операция, понеже същинската гняс се беше натрупала в кривините на колектора, където се стеснява.
Чистенето се състои в чегъртане на грубия нагар с голяма права отвертка, след това киснене в спрей за фурни, образуващ пяна около тях, 3-4 флакона брейк клийнър и накрая на автомивката с водоструйка и станаха почти като нови.
Колата се отпуши, върви значително по-добре от ниските обороти.
Проблема, за съжаление, все още се наблюдава, но в много по - малка степен и почти не се усеща, но въпреки това съм решил да стигна до край с пълното му разрешаване.
Явно, че е съвкупност от няколко фактора.

Следващото, което ще направя и следва да реши окончателно проблема е да ъпдейтна софтуера на компютъра до последна версия. В момента е с дизелгейт 9977, а последната възможна е 9982.
Намерих този клип: https://m.youtube.com/watch?v=Z_H58acVp ... e=youtu.be , където колегата там е имал почти същите драми и пише, че се е оправил със софтуерен ъпдейт 9980.