:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

интеркулер

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 24 сеп 2007 20:14


juve, бъркаш, брат!

Чакай бе Радо , ти ме забърка съвсем ! Я виж какъв е смисъла на моето изказване ! Колегата твърди ( ако съм го разбрал правилно де ) че студения въздух или по точно по студения въздух се разширява повече .... не се говори за повече кислород или каквото и да е .. и затова резонно запитвам какво пречи да охлаждаме въздуха възможно повече , така че да се ползваме от тези му свойства и без турбина ..... а за охлаждането от дроселиране на газове и т.н - вервай ми , и аз съм виждал туй - онуй :wink:




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 24 сеп 2007 23:16


juve написа: Колегата твърди ( ако съм го разбрал правилно де ) че студения въздух или по точно по студения въздух се разширява повече

Тъй, тъй!
Аз последното не го бях взел предвид, защото бързах кат пърле пред майка си да се обадя! :lol:
Вероятно колегата е наясно, но не се е изразил правилно. Просто при загряване телата разширяват обема си. Това важи с огромна сила за газовете!
Логично, при охлаждане обема им се намалява.
Тъй като при автомобилните двигатели се дефинира обема му, то логично е, че ние, в общия случай, вкарваме еднакъв обем въздух. Но ако температурата на този въздух е различна, то различно е и теглото на въздуха в единицата обем. Следствие-> По-студен въздух = повече въздух!
Дано аз съм се изказал малко по-разбрано! :lol:
А че поназнайваш туй-онуй за газовете... ми не знам. Мисля, че ще ми трябват поне 2 седмици, за да чуя всичко, което можеш да кажеш за газовете, а няма толкова време... Пък ако се отплеснеш и с примери от практиката ти със същите тия газовеееее...... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 24 сеп 2007 23:38


А идеята да не се слага кулер на двигатели без Турбо е проста - ще хаби доста мощност да засмуква въздух през радиатора (вероятно повече мощност отколкото ще спечелим в крайна сметка).Както гърнетата оказват съпротива на изхода на газовете така радиатора ще оказва на входа макар и по-малка.
Интересен е и един друг момент - на доста автомобили интеркулер-а (самия радиатор) е преди турбо-то т.е. въздуха навлиза първо в радиатора,оттам минава през турбо-то и заминава в двигателя.Идеята тук е и друга - самия въздух охлажда и турбината когато влиза на по-ниска температура.Както единия охлюв грее другия така другия охлажда първия.Вярно че не е кой знае колко ама все пак си има голям поток Литри въздух за единица време и не е за пренебрегване.
Което пък разбива теорията,която прочетох по-горе че въздуха отвън,вкаран в радиатор няма как да се охлади повече понеже температурата е една и съща - я го засили радиатора с 50 или 100 км/час и сложи към това и въздушния поток,изтеглян от двигателя и готово....започва да се охлажда въздуха,който иначе би влезнал в двигателя и ефекта на интеркулер-а е постигнат макар и в много малка част (понеже все още нямаме турбо в картинката).


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 25 сеп 2007 6:23


ще хаби доста мощност да засмуква въздух през радиатора (вероятно повече мощност отколкото ще спечелим в крайна сметка)

Само за заяждането : на теория би могло да бъде поставен кулер с изключително ниско съпротивление на преминаващия флуид ...въздух де .....демек ако е със радикален размер и голямо проходно сечение не би следвало това да е проблема .... уф ...пуста липса на специализирано образование по въпроса :oops:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 25 сеп 2007 14:13


juve написа:Само за заяждането : на теория би могло да бъде поставен кулер с изключително ниско съпротивление на преминаващия флуид ...

Пак за заяждането: не може, защото ниското съпротивление означава пълна липса на завихряне на потоците! :lol:
А това от своя страна значи липса на отдаване на температура.
Какъв куулер ще е тогава? :dontknow:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 25 сеп 2007 16:15


Какъв куулер ще е тогава?

Ами ти в момента ми каза, че ако вариш ракия и серпентината сега ти е била от тръба 16 мм да кажем, ако я замениш тази серпентина с такава от тръба 28 мм понеже е много голяма и няма да охлажда което е нужно , така ли.... защото нали скороста на флуида в по голямата тръба се забавя, ама това не значи , че съпротивлението се е увеличило ?
( пак за заяждането е разбира се) :wink: образно казано де ... защото ако увелим броя на тръбите които са свързани паралелно , се получава малко като при тоците при повече паралелни вериги .....хидравличното съпротивление намалява.....
мамка му , какво съм се разфилософствал :oops: поне да имах кулер на моята печка...... :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта