



Светва лампичката за t на водата/антифриза - ОПРАВЕНО
- intelman
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 15 окт 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
та днес беше един хубав ден ... тръгвам пасата прегрява спирам перките не въртят прибирам се отивам в близката морга купувам моторчето (защото на моито му беше изгоряла бавната степен пробвана с директен ток от акумолатора) смених го
радостен паля и чакам 90 градуса да да ама не 90 -100 отива към 100 перките си почиват ...
отивам купувам датчика дето ги управлява от магазина сменям ... похабих си антифриза че не се сетих да го събера в легенче ...
паля о чудо перките работят и то супер ... карам си и забелязвам че въпросната лампа мига ... вода имам в разширителния съд обаче лампата не спира да мига макар и перките да въртят и двигателя да е в нормалната температура лампата мига ...
за моторчето платих 45лв + кожуха и перката от голф мисля ... моята беше на шлици а другата на едно напречно желязо на централната ос на моторчето ...
и датчика 22лв

радостен паля и чакам 90 градуса да да ама не 90 -100 отива към 100 перките си почиват ...
отивам купувам датчика дето ги управлява от магазина сменям ... похабих си антифриза че не се сетих да го събера в легенче ...
паля о чудо перките работят и то супер ... карам си и забелязвам че въпросната лампа мига ... вода имам в разширителния съд обаче лампата не спира да мига макар и перките да въртят и двигателя да е в нормалната температура лампата мига ...
за моторчето платих 45лв + кожуха и перката от голф мисля ... моята беше на шлици а другата на едно напречно желязо на централната ос на моторчето ...
и датчика 22лв
- danielmihov
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- intelman
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 15 окт 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София

бързата ку**а знаете какви ги ражда ...
когато отвих датчика на радятора изтече течноста нали долях докато напълни разширителния запалих и ух нямаше въздух ... като изстина мотора отворих след като бях покарал на сжеткаща лампа и нямаше вода !!! събра към литър и вече не свети


извън темата някои да знае тампона на гредата между роговете отпред какви пари е мисля е маслен

казаха ми 80лв

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Вчера след работа се качвам в колата, паля и след 5 сек пак светна лампичката. Отворих предния капак и направих първото нещо което е най-лесно - откачих куплунга който влиза в разширителния съд . Полза от това нямаше. Угасих двигателя, отворих казанчето, поогледах го и го опипах отвътре с пръсти, но никъде не видях поплавък за нивото. Явно нямам такъв, или не го търся където трябва. Моля колеги със модел B4 ако може да погледнат дали имат поплавък/нивомер в разшир съд, защото ми е странно тези кабели които отиват до него за какво са?!
Откачих всички куплунзи в двигателния отсег, които са свързани с охлаждането - на датчика, казанчето, терморелето, на вентилатора, напръсках ги със спрей за да изчистя окислението ако има такова и ги закачих обратно. Запалих, но този път лампичката не светна. Този номер с куплунзите съм го правил и преди месец преди да започне да мига лампичката и ще видим дали ще има ефект.
Датчика за температурата е с 4 кабелчета. Не се сетих вчера, след като лампичката спря да мига, да пробвам да откача куплунга на датчика да видя дали ще почне пак да мига?
Вчера потърсих в форума как се сваля таблото и намерих това което ми трябва тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=32887&postdays=0&postorder=asc&highlight=%F1%E2%E0%EB%FF%ED%E5++%F2%E0%E1%EB%EE&start=0. Тази събота и неделя ще съм зает с др истории и евентуално следващия уикенд ще смъкна таблото и ще погледна спойките.
Откачих всички куплунзи в двигателния отсег, които са свързани с охлаждането - на датчика, казанчето, терморелето, на вентилатора, напръсках ги със спрей за да изчистя окислението ако има такова и ги закачих обратно. Запалих, но този път лампичката не светна. Този номер с куплунзите съм го правил и преди месец преди да започне да мига лампичката и ще видим дали ще има ефект.
Датчика за температурата е с 4 кабелчета. Не се сетих вчера, след като лампичката спря да мига, да пробвам да откача куплунга на датчика да видя дали ще почне пак да мига?
Вчера потърсих в форума как се сваля таблото и намерих това което ми трябва тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=32887&postdays=0&postorder=asc&highlight=%F1%E2%E0%EB%FF%ED%E5++%F2%E0%E1%EB%EE&start=0. Тази събота и неделя ще съм зает с др истории и евентуално следващия уикенд ще смъкна таблото и ще погледна спойките.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 11 юли 2005 11:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Здравей Докторе.Аз съм със същия проблем и вчера последно в сервиза ето какво направиха: проверка за газ в охладителната система.Установява се много лесно със сонда за CO2.Налива се син реактив и ако той си остане син си ОК.Ако си промени цвета - гарнитура.Цялата процедура е за 1-2 минути.
Разширителния съд няма поплавък.В него има 2 проводника, като връзката между тях я осъществява течността.Ако е ниско нивото - няма контакт - светва лампичката.
Датчик за температурата. За нашия модел той не е контактен, а в него има някакъв газ, който с течение на времето си заминава.Моя е сдал багажа и питах за цена: оригинален немски - 52 лв., китайски - 12 лв.
Ако има газ в системата, той е с по-висока температура от антифриза и минавайки през тройника задейства датчика.Датчика подава сигнал за превишена температура и лампичката светва.
Разширителния съд няма поплавък.В него има 2 проводника, като връзката между тях я осъществява течността.Ако е ниско нивото - няма контакт - светва лампичката.
Датчик за температурата. За нашия модел той не е контактен, а в него има някакъв газ, който с течение на времето си заминава.Моя е сдал багажа и питах за цена: оригинален немски - 52 лв., китайски - 12 лв.
Ако има газ в системата, той е с по-висока температура от антифриза и минавайки през тройника задейства датчика.Датчика подава сигнал за превишена температура и лампичката светва.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Здрасти kolmkol! Благодаря ти че се включваш с толкова подробен отговор. Какво излезе в крайна сметка при теб - само датчика за температурата ли?
Ако има газове в системата, при студен и неработил 6-7 часа двигател ще ги има ли пак, защото при мен лампата започва да мига няколко секунди след като запаля студения двигател?!
Ако има газове в системата, при студен и неработил 6-7 часа двигател ще ги има ли пак, защото при мен лампата започва да мига няколко секунди след като запаля студения двигател?!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 11 юли 2005 11:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Да, при мен проблема се оказа в датчика.От време на време дава фалшиви показания и лампичката ми започва да свети.А дали при студен двигател се отделят газове и аз не зная.И при мен се случваше да светне още докато е студена.Имах случаи и да угасне сама, а в други случаи чак след като загася двигателя.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Здравейте колеги!
След дълго отлагане, след новопоявили се проблеми покрай охлаждането, след много нерви и напрежение,след смяна на 6 релета на вентилатора, след смяна на термостат, на капачка на разширителния съд ( всички те се оказаха в последствие здрави, в момента карам с най-старото реле,а стария оригинален термостат стои като резервен ), след маса пари хвърлени на вятъра, най-накрая установих причината и оправих проблема с лампичката,с темепературата и др проблеми.
Проблемите бяха няколко, ще ги опиша, а причината една единствена.Надявам се да бъда полезен на много колеги които имат подобни проблеми/симптоми.
За какво става дума:
Проблеми свързани с охлаждането - мигане на лампичката за температурата без причина, невключване на перката на радиатора, прегряване на двигателя - по показания на уреда на таблото температурата достигаше 110 градуса;
Други проблеми - лампичката на таблото за акумулатора не светва при даване на контакт, изгасване на цялото табло и липса на всякакво отчитане на уредите при включване на фаровете;
Всички тези проблеми си имат дна единствена причина - ТАБЛОТО, лоши,студени спойки в него, които се виждат ясно на платката. Някъде бях чел че проблема с тези спойки бил масов при Пасат В3, но аз мога да кажа че отрких много лоши спойки на платката на Пасат В4.Именно тези лоши спойки са причината уреда за температурата да изкривява информацията от температурния датчик и аз през цялото време да си мисля че колата прегрява и че релето на перката не работи.
Нека колеги които карат колите си с темепратура на антифриза около 100 и над 100 ,както и под 87 градуса, нека да не се лъжат че това е нормална температура за двигателя им, а да потърсят причината за тези високи или ниски градуси. Нормалната температура трябва да е около 87-88 до 92-94 градуса. Всякакви други стойности над и под гореописаните, след продължителна работа на двигателя, са ненормални!!! На термостата са написани 87 и 105 градуса - на 87 започва да отваря, а на 105 е напълно отворен. На терморелето което включва перката има изписани 92 и 103 градуса, което означава че перката трябва да включи на първа степен на 92 градуса, а ако има втора степен - на 103. Т.е. всички тези описани температури могат само да ни подскажат какъв е нормалния диапазон на температура на двигателя.
Утре ще напиша нова тема, затова как се сваля таблото. Тя ще е като продължение и допълнение на една друга тема --> http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5ed5de0bdd благодарение на която отчасти разбрах как се сваля табло. На тези които се плашат от такава процедура, ще им кажа че второто сваляне на таблото ми отне не повече от 10-15 минутки. Играчката е по-голяма при доразглобяването на таблото и запояването на всички лоши спойки.
След дълго отлагане, след новопоявили се проблеми покрай охлаждането, след много нерви и напрежение,след смяна на 6 релета на вентилатора, след смяна на термостат, на капачка на разширителния съд ( всички те се оказаха в последствие здрави, в момента карам с най-старото реле,а стария оригинален термостат стои като резервен ), след маса пари хвърлени на вятъра, най-накрая установих причината и оправих проблема с лампичката,с темепературата и др проблеми.
Проблемите бяха няколко, ще ги опиша, а причината една единствена.Надявам се да бъда полезен на много колеги които имат подобни проблеми/симптоми.
За какво става дума:
Проблеми свързани с охлаждането - мигане на лампичката за температурата без причина, невключване на перката на радиатора, прегряване на двигателя - по показания на уреда на таблото температурата достигаше 110 градуса;
Други проблеми - лампичката на таблото за акумулатора не светва при даване на контакт, изгасване на цялото табло и липса на всякакво отчитане на уредите при включване на фаровете;
Всички тези проблеми си имат дна единствена причина - ТАБЛОТО, лоши,студени спойки в него, които се виждат ясно на платката. Някъде бях чел че проблема с тези спойки бил масов при Пасат В3, но аз мога да кажа че отрких много лоши спойки на платката на Пасат В4.Именно тези лоши спойки са причината уреда за температурата да изкривява информацията от температурния датчик и аз през цялото време да си мисля че колата прегрява и че релето на перката не работи.
Нека колеги които карат колите си с темепратура на антифриза около 100 и над 100 ,както и под 87 градуса, нека да не се лъжат че това е нормална температура за двигателя им, а да потърсят причината за тези високи или ниски градуси. Нормалната температура трябва да е около 87-88 до 92-94 градуса. Всякакви други стойности над и под гореописаните, след продължителна работа на двигателя, са ненормални!!! На термостата са написани 87 и 105 градуса - на 87 започва да отваря, а на 105 е напълно отворен. На терморелето което включва перката има изписани 92 и 103 градуса, което означава че перката трябва да включи на първа степен на 92 градуса, а ако има втора степен - на 103. Т.е. всички тези описани температури могат само да ни подскажат какъв е нормалния диапазон на температура на двигателя.
Утре ще напиша нова тема, затова как се сваля таблото. Тя ще е като продължение и допълнение на една друга тема --> http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5ed5de0bdd благодарение на която отчасти разбрах как се сваля табло. На тези които се плашат от такава процедура, ще им кажа че второто сваляне на таблото ми отне не повече от 10-15 минутки. Играчката е по-голяма при доразглобяването на таблото и запояването на всички лоши спойки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта