Според мен проблема ти няма много общо с климатика сам по себе си - както е празен и не го пускаш не би следвало да е проблем.
Вярно, има радиатор отпред, но неговите ламели са доста рехави (много по-рехави от тези на водния).
По-скоро виж да не са задръстени с боклуци или смачкани радиаторите. За да се почистят свястно обаче трябва да се разделят, т.е. да се свали гредата с фаровете. Това почистване според мен е най-важното което трябва да направиш, защото със сигурност ще има положителен ефект. Ако те мързи - поне с маркуч и силна струя вода ги продухай отвътре навън, и легни под колата да огледаш за сплескани ламели.
Също ако липсва въздуховода отпред за който писах, когато си разкостил отпред е момента да се монтира или нещо да се приспособи.
Освен това ако не е направено нищо за стърчащата част на климатиковия радиатор (встрани от водния), може да е сериозен проблем при работа на място или с ниска скорост. Просто в такъв случай перката губи ефективността си.
Това ми се вижда най-вероятния проблем, можеш ли да пуснеш снимка как точно е направил нещата "италиянеца"? Като човек монтирал си сам климатик мисля че бих могъл да дам някой друг съвет.
А за термостата - едва ли е от него - щом перката се включва, значи радиатора се е загрял, а това може да стане само ако термостата се е отворил. Лесно е да провериш - до един момент долния маркуч трябва да е студен, после да се затопли (при отваряне на термостата).
А между другото - имаш ли АГУ?
