Загряват ли Ви Б3 с незаводска клима?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Вто 26 фев 2008 15:49


psstv18rp написа:Искаш да кажеш че фреоновата част е "залепена" отпред на водната? Не е много умно ако е така - водата ще грее фреона...


Не колега. Няколко пъти в темата е обяснено. Радиатора който е хем за климатик, хем за охлаждане е по-дълъг от обикновения и в частта си до десния фар е мястото за фреона, а другата, по-голямата част си е за охладителната система.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 26 фев 2008 16:04


Добре де защо никъде по книгите няма такова нещо? :-) Включително и в ETOS-a?

И според ЕТОС-а и според книгите, фреоновия радиатор е отделен и се монтира пред другия...

Ето как изглежда оригиналния климатиков радиатор за Б3:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112961
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112964


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 26 фев 2008 17:12


E те такова имам точно и аз. Явно си седи пред радиатора за охлаждането. Ще бъде интересно все пак да видим снимки на другата система .. колега zfa, ти си на ход :wink:


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Сря 27 фев 2008 16:35


Аз имах подобен проблем. Оказа се хлабав ремък. При включване на климата -тъй като ремъка който движи климатика предава движението от съседна шайба и на ремъка за алтернатора - зарядния ток поради по голямото натоварване и хлабавия ремък е по нисък ( по ниско напрежение - алтернатора не се върти с необходимата скорост). От това страда и скоростта на въртене на перката - охлаждането е лошо. Като прибавим и радиатора на климата и нещата стават зле. След смяна на ремъка всичко си дойде на мястото. Съжалявам за обърканото обяснение, но нямам време за редакции :P


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 27 фев 2008 16:52


То няма ли да пищи ако е хлабав ремъка? Ако не пищи значи не приплъзва, значи се предава въртенето както и ако беше нормално натегнат. Или при варианта с оптяжната ролка не е така :roll:


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Чет 28 фев 2008 13:14


Колеги, със затоплянето на времето почвам да се плаша... Май ще почна с термостат при първа възможност. Днес за 10 минути градско вече бях на перка... :cry:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 28 фев 2008 13:59


Според мен проблема ти няма много общо с климатика сам по себе си - както е празен и не го пускаш не би следвало да е проблем.

Вярно, има радиатор отпред, но неговите ламели са доста рехави (много по-рехави от тези на водния).

По-скоро виж да не са задръстени с боклуци или смачкани радиаторите. За да се почистят свястно обаче трябва да се разделят, т.е. да се свали гредата с фаровете. Това почистване според мен е най-важното което трябва да направиш, защото със сигурност ще има положителен ефект. Ако те мързи - поне с маркуч и силна струя вода ги продухай отвътре навън, и легни под колата да огледаш за сплескани ламели.

Също ако липсва въздуховода отпред за който писах, когато си разкостил отпред е момента да се монтира или нещо да се приспособи.

Освен това ако не е направено нищо за стърчащата част на климатиковия радиатор (встрани от водния), може да е сериозен проблем при работа на място или с ниска скорост. Просто в такъв случай перката губи ефективността си.
Това ми се вижда най-вероятния проблем, можеш ли да пуснеш снимка как точно е направил нещата "италиянеца"? Като човек монтирал си сам климатик мисля че бих могъл да дам някой друг съвет. :-)

А за термостата - едва ли е от него - щом перката се включва, значи радиатора се е загрял, а това може да стане само ако термостата се е отворил. Лесно е да провериш - до един момент долния маркуч трябва да е студен, после да се затопли (при отваряне на термостата).

А между другото - имаш ли АГУ? :-)


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Чет 28 фев 2008 14:12


Нямам АГУ. Снимки за сега мога да пусна само погледнато отзаде. За да снимам и отпред трябва да свалям броня и маска, а нямам времето за сега. Скоро ми се очертава смяна на бронята, та като я сваля старата, ще сваля и маската да видим какво точно става там... Между другото все още си търся здрава предна броня, че мойта я потроших в снеговете, но проблема не е от сега, и миналтото лято със здрава броня и нож и решетка пак си беше същото дередже. Та някой ако види някъде здрава броня да свирка. Не искам да слагам нова от магазин, щото са ментета и много се трошат, а по моргите или са потрошени или ми казват космически цени, щото са дефицит... :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 28 фев 2008 15:19


И само отзаде ще е полезно - да видим как са нагласили малкия спрямо големия радиатор.
Но ако големия просто си стърчи без зад него да има нищо - нито въздуховод, нито перка (втори вентилатор), значи са си оставили ръцете.

Друго което се сещам - ако си с малкия воден радиатор, вероятно на коша на вентилатора от едната страна имаш големи квадратни отвори закрити с 2 гумени клапи - нали не липсват клапите? :-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 28 фев 2008 16:33


При първа възможност ще снимам!Но моя не е като на снимките ви.... :roll:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 28 фев 2008 16:51


DJ_TOLYO написа: Снимки за сега мога да пусна само погледнато отзаде.
Дано да са като тази на аватара ти! :wink:
Шегувам се ,колега!
Успех!
И аз мисля,че проблема не ти е в радиатора.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 28 фев 2008 23:29


Добре де, за 10 минути колата загрява, отваря термостата, загрява радиатора напълно, ниско долу става 95градуса и пуска перка :shock
Това изобщо не е нормално. Моя за 10 минути в момента едва почва да отваря термостата сигурно, т.е. радиатора изобщо не е в играта още.

Ти мерил ли си реалната температура на водата като пусне перката - долу ниско на ламелите на радиатора измери с 1 мултицет приблизително да добиеш представа. Вътре на таблото какво показва? Да не би да ти е скапан датчика на перката или да е на неправилни градуси - един приятел така си беше сложил на опела датчик на 75 градуса (да не му прегрявало :screwy ) и в резултат си караше на перка нонстоп. Като повърти малко сваля ли изобщо или тръгва и не спира ?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 29 фев 2008 0:05


Аз съм с оригинален климатик, и тези дни като е по-топло за 10мин и 5км в града, двигателя ми достига работна температура. Да не би както е казал колегата датчика за перката да е на 75 градуса и от там да идва проблема.

Искам да попитам нормално ли е лятото по баирите да температурата да стига 100градуса(първата черта след90)


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Пет 29 фев 2008 12:18


Ето снимки погледнато откъм двигателя. Вижда се само задният радиатор за охладителната система.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

А ето и снимано през решетката долу на бронята, снимах за да се види разположението на радиатора на климатика спрямо другия. Разстоянието между тях е около сантиметър.

Изображение

Перката ми се включва на 91-92 градуса по показанията на таблото. Работи около половин минута, температурата пада до около 85 градуса и перкара изключва. После пак си вдига и т.н.

Winner25 написа:Искам да попитам нормално ли е лятото по баирите да температурата да стига 100градуса(първата черта след90)


Мисля, че е нормално колега, но само по баирите и перката ти трябва обезателно да се включва в тези температури за да охлади.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 29 фев 2008 13:17


Хм, като гледам снимките не си с оригинален климатиков радиатор. Оригиналния е голям, и покрива изцяло водния.

Между другото водния изглежда доста замърсен на последната снимка, макар че фокуса е кофти. :-) Може би едно почистване на радиаторите няма да навреди.

На снимките не се вижда добре, отдясно на водния радиатор (гледано отвътре) какво има? Дупка просто или там стърчи климатиковия?

Иначе поне на снимките отзад не се виждат явни проблеми.
Ламелите на климатиковия радиатор сякаш са доста по-плътни и гъсти от тези на оригиналния (от моите снимки), т.е. може да пропускат по-трудно въздух, но снимката не е ясна, та може да греша. Може всичко да е и само от замърсяване.


"Перката ми се включва на 91-92 градуса по показанията на таблото. Работи около половин минута, температурата пада до около 85 градуса и перкара изключва. После пак си вдига и т.н. "

Ами това си е общо взето нормално, ако го прави при работа на място. Ако го прави и в движение с относително висока скорост - не е. Да "закове" на 90 е възможно, но зависи и от термостат и от доста неща. Леки колебания са нормални.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта