Passat B8 - обща информация

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 283
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот deodriver » Сря 29 май 2019 21:10


Привет колеги.

Вчера имах възможност да се докосна от близо до Б8 и аз.Колата беше 2.0ТDi 4motion DSG 190к.с Highline на 145хил.км.Колата,като цяло не можа да ме грабне,или поне толкова,че да реша да сменя Б7-та за него.
Цвета беше кафяв металик,салона също беше кафяв.Хареса ми как стой,както и усещането вътре в колата.Просторна,практична и стилна ми се стори,за някой навярно и скучна,но на мен ми харесва.Всичко е на мястото си и не е нужно много да се орентираш кое къде е.Това,което не ми хареса е,че окачването е твърдо спрямо Б7.Отгоре на това издавше скърцащи звуци.Много ясно се чуват и усещат неравностите.Другото нещо,което ме разочарова е шума на мотора,който се чува малко повече от необходимото.Правя сравнение спрямо Шкода Супърб,която карах на тест драйв 6-7 дена преди това.Там нямаше и помен от това къде е мотора,много добре направено(за сметка на шума от прозорците и окачването).DSG-то работеше добре,но нищо повече от моето.Като цяло колата за мен не е претърпяла голям прогрес от предишния модел.Определено,ако трябва за взема Б8,ще гледам фейслифт.Тъкмо излезе на пазара,но ще го изчакаме да падне.




Потребителски аватар
lyubohar
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 19 мар 2014 11:40
Автомобил: Passat B8 Lim HL
Двигател: EA288 2L TDI 150
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот lyubohar » Чет 30 май 2019 7:38


За мен B8 е поне клас над B7 като екстериор и интериор (освен, че е и поколение нагоре). Друга сериозна разлика е междуосието - мога да кажа, че возията на B8 на дълъг път е невероятна.

Иначе съм съгласен с другите наблюдения, в града наистина вози малко по-твърдо и за моя вкус и дребните неравности се усещат. Но не мисля, че е по-твърдо от B7. Карах B7 непосредствено преди моя B8 и разлика не усетих. Но то зависи от много неща - с какви джанти е, какво налягане, по какъв път...А и все някой трябва да купува това адаптивно окачване :)

Шумоизолацията от мотора при ниски предавки и мен малко ме дразни, но 99% от времето не я забелязвам. Доколото съм чел, част от diesel gate е била и някаква софтуерна хватка, с която се намалява възприемането на вибрациите от дизела (за сметка на повече гориво и емисии). В старата А6 е била вкарана за първи път и вероятно B7 я има също и затова е по-тих. Това не оправдава защо B8 не е изолиран по-сериозно откъм двигателя. Но предполагам са искали да останат причини да си купиш и A4 и затова не са се престаравали :)

Superb докато го карах ми се отвори сама жабката, а една решетка отгоре на таблото стърчеше от едната страна и щракна на място като я натиснах. Може да са дреболии, но на мен ми правят впечатление.

Иначе фейслифтът за мен е стъпка назад по отношение на екстериора (като изключим зеления цвят за Alltrack). Вътре часовникът е заменен с някакво грозно лого!?!? Що за тъпотия :)

Последна промяна от lyubohar на Чет 30 май 2019 8:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот netizen » Чет 30 май 2019 8:12


Нищо общо няма между В7 и В8 , разбира се в полза на В8. Увеличеното междуосие си казва думата, упрвлението е доста по-директно, В8 е доста по-широка и комфортна вътре. Виж В6 и В7 са горе-долу едни и същи коли с козметични промени.
В7-цата ми беше с 235/45/17 , В8-цата ми е с 235/45/18 и определено вози по-добре. Но трябва да отбележа, че В8 трябва да е задължително с DCC, с нормално окачване е некомфортна.
Скърцането е фабричен дефект, който по програма го оправят с мазане на задните тампони на носачите ... малоумна работа :mhihi Кардинално въпроса се решава с тампони от GolfR.
Супърб не ми се коментира, просто е почти същата кола, но много много по-евтина реализация. Във всяко едно отношение.


Потребителски аватар
jordan.stoikov
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 10 май 2018 9:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот jordan.stoikov » Чет 30 май 2019 16:23


При B8 поведението с висока скорост в завои е много по-директно почти на нивото на BMW 3 серия, което да не забравяме е със задно. Това е до някъде за сметка на кофорта на возене, който пак е съизмерим с новите модели на BMW 3 и 5. Освен от размера на джантите конфорта до голяма степен зависи и от модела на гумите - при такива с мек каучук комфорта е значително по-добър.


HarvesteR
Мнения: 127
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот HarvesteR » Чет 30 май 2019 20:27


jordan.stoikov написа:При B8 поведението с висока скорост в завои е много по-директно почти на нивото на BMW 3 серия


Не съм съгласен с горното, поне при най-тежкия дизел. Както и не съм съгласен с това, че B8 не е комфортен.

С висока скорост в два последователни завоя и B8 се климбуца, особено ако съм го натоварил. Дори в момента с 19-те джанти колата се накланя и разклаща прекомерно при промяна на центара на тежестта над 170км/ч.
B8 е с меки пружини, тънки стабилизиращи щанги и 145мм просвет (ако не е със спортното окачване, при което просветът е 130мм и със сигурност е по-стабилен и вози по-твърдо). Компромисът между комфорт и динамика е приличен, аз лично в 90% съм включил окачването на спорт.


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 283
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот deodriver » Чет 30 май 2019 21:20


Колата е карах градско,не съм я изкарвал извън,което не ми дава пълна представа за нея.Съгласен съм,че окачването,ако е DCC ще е друга бира,но знаете къде отиват нещата с цените на амортисьорите например.А Пасата е среден клас кола и от него се очаква да не бърка толкова в джоба,както Ауди.Ясно е,че няма пълно щастие,ама да караш нова каруца за 60-70 бона,не е работа.
Другото нещо,което определено ми прави впечатление е,че седалките много бързо се умачкват от ползване.Доста Б8-ци виждам с дефекти по седалката,а са коли на по 100хил.км.Сякаш не са толкова стегнати отдолу дунапрените или кожата не е добре изпъната,знам ли.Мокета в багажника също не е особено добър и е труден понякога за чистене.Пак казвам, не е лоша колата,но и трябва още една идея качество,за да е топ за цената си.


Потребителски аватар
lyubohar
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 19 мар 2014 11:40
Автомобил: Passat B8 Lim HL
Двигател: EA288 2L TDI 150
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот lyubohar » Чет 30 май 2019 21:27


Кожата е напа, която е много по-тънка, и затова се мачка по-лесно. Това е напълно нормално, както и на скъпо кожено яке да се появят гънки. Напата е в пъти по-красива и мека на допир от дебелите кожи от едно време. Които освен всичко се излъскват и стават на пластмаса, а напата си стои матова.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2019 7:13


Всъщност на мен ми се падна май r-line окачване, ако това означава "R-Line sports package for AdaptiveChassis Control DCC"
А за седалките твърдо държах да са алкантара.


Потребителски аватар
jordan.stoikov
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 10 май 2018 9:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот jordan.stoikov » Пет 31 май 2019 10:30


Аз съм с базовите 16-ки, досега накланяне и залюлюване не съм успял да усетя или постигна при скорости до 160км/ч, но съм с по-малкия дизел 150 к.с.

HarvesteR написа:
jordan.stoikov написа:При B8 поведението с висока скорост в завои е много по-директно почти на нивото на BMW 3 серия


Не съм съгласен с горното, поне при най-тежкия дизел. Както и не съм съгласен с това, че B8 не е комфортен.

С висока скорост в два последователни завоя и B8 се климбуца, особено ако съм го натоварил. Дори в момента с 19-те джанти колата се накланя и разклаща прекомерно при промяна на центара на тежестта над 170км/ч.
B8 е с меки пружини, тънки стабилизиращи щанги и 145мм просвет (ако не е със спортното окачване, при което просветът е 130мм и със сигурност е по-стабилен и вози по-твърдо). Компромисът между комфорт и динамика е приличен, аз лично в 90% съм включил окачването на спорт.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот hooligan_sk » Пет 31 май 2019 10:55


Единственото ми разочарование от модела е, че окачването е по-твърдо от очакваното. Аз съм със стандартно окачване, обаче 2ма наши колеги от този форум смениха Б7 с Б8 с DCC и двамата имат същото впечатление - Б8 друса повече от Б7. Лично аз слизайки от Г7 ГТИ с DCC не държах да имам пак тази екстра - при голф, тигуан, туаран, това окачване трополи от ново и по принцип. Вероятно и при Пасат, но просто колата е по-изолирана и не се чува. На голфа носачите също скърцаха, още откакто стана на 10 000км. За Пасата разпитах и ме светнаха за смазването, та ги "оправих".

По въпроса за шума, ключа от бараката е SCR катализатора. При всички марки репортнаха по-шумни дизели с въпросната система, спрямо предишните итерации - ВАГ, Мазда, Мерцедес и тн. Моят Б8 е от средата на 2015г и е обикновен euro 6, без adblue. Достатъчно тих ми е, дори слизайки от 2.0TSI, който на практика не се чува под 2000 оборота.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2019 14:16


Късметлия :th_up за адблу-то :wink

Окачването е шумно, както казваш.

А кой с каква резервна гума е? Понеже аз съм с никаква и се чудя дали да слагам и каква ...


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот hooligan_sk » Пет 31 май 2019 15:10


И аз съм със никаква, комплект спрей, който ме напуши на смях като го разгледах. Прибрах си го в нас, в легена мушнах едната зимна джанта с гума. Взех крика и ключа от втората ми кола, която не излиза от града и така. :th_up


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2019 15:19


Имам крик, ключ и разните му там аксесоари, но този пресован стиропор около гумата го нямам? Инак ми даваш добра идея да сложа една от зимните, нищо, че са 17".


Потребителски аватар
lyubohar
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 19 мар 2014 11:40
Автомобил: Passat B8 Lim HL
Двигател: EA288 2L TDI 150
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот lyubohar » Пет 31 май 2019 15:22


И аз си имам оригинална джанта с гума отзад...


Потребителски аватар
fitnes
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: TSI 180
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот fitnes » Пет 31 май 2019 19:09


Някой може ли да сподели със снимки, как изглежда стандартно уборудване на резервно колело, какъв е номера на стиропора в джантата или около нея и дали с пълноразмерна гума може да се сваля багажника на ниското ниво?
На руски сайт имаше публикация за това, че при пълноразмерна гума неможело да се сваля кората на багажника в по-долно положение.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта