


Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- debo71
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 14 апр 2011 14:23
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2002
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
подходящ е колега
- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
615лв.струвал оригинален и 750 вариант със сензор доста скъпичко за над 10г.автомобил.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
ant1ni написа:Днес на моя Passat 5.5 AVF сложих VARTA SILVER DYNAMIC 77AH 780A R+ . Предишния ми AC Delco 74 AH 680A беше на издихание и в студовете въртеше твърде мудно и се нервирах. Днес реших да предприема замерване на акумулатора и стартовия ток беше паднал на 400А - ТОПЪЛ. Реших, че е най-добре да не отлагам за да не настане проблем по време на пътуване....От изчетеното тук и проведени консултации разбрах, че този акумулатор е подходящ за автомобила. Вие какво мислите?
С какво измери стартовият ток ? Амперклещи ? 400 А не е малко. Аз има правотокови апперклещи и пробвах да меря тока-около 380 видях, но за кратък момент, понеже запалва.
Какво изключи за да не пали мотора и да задържиш стартера продължително ?
Това че даден акуммулатор има капацитет да отдаде примерно 700 А ток, незначи че трябва да ги измериш при работа на стартера ти. Даже по малката му консумация е по добре и за акуто и изобщо.
И моят в момента е Варта 74 амп/ч.
И двете акута които взел са подходящи.
------------------
samo_pechka написа:kossis написа:...
Развиват се лесно-поне при мене. Но се стягат на 15 -20 кила макс. Мажеш графитна грес по резбите, преди това пръскаш ВД40 за по лесно развиване. На тия Пасати като чели не клеасват.
Аз ползвам за развиването им 1/2 , а помощно 1/4 гедоре.
Еее kossis за килата ( моментите на стягане )приемам, че не е умишлено ( неволно объркване килограми/нютон-метри) , ама за мазането с графитна грес по резбите ?! Не го правете колегиТам не се маже с какво да е, еле па с графитна. Маже се с BERU GKF01 , едни малки тубички , вътре смазката е една бледо-бяла , а отвън-оранжеви тубичките ( примерно такава смазка, аз лично предимно нея ползвам за тази цел) има и други доколкото знам.
Правилно си приел това за килата и НМетрите- постоянно ги мешам двете величини. Поправих го.
За графитната грес обаче не съм съгласен че не е подходяща. В едно малко пакетче-5 грама което открих точно в комплект за мазане на подобни свещи има черна графитна смазка. При първата смяна на свещите намазах графитна грес.
При повторното им отвиване след около година, греста си стоеше на резбите мазно и без никакви проблеми. Аз не виждам какво друго ще устои там освен графитен продукт на високите температури. Бялата грес е високооборотна, но се разтича при повишаване на температурата.
Абе кой като иска. Аз нямам проблем с графитната грес, и съм тествал опитно. Това съм намерил в работният комплект за смазване на подобни резби и това слагам.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа:
С какво измери стартовият ток ? Амперклещи ? 400 А не е малко. Аз има правотокови апперклещи и пробвах да меря тока-около 380 видях, но за кратък момент, понеже запалва.
Какво изключи за да не пали мотора и да задържиш стартера продължително ?
Това че даден акуммулатор има капацитет да отдаде примерно 700 А ток, незначи че трябва да ги измериш при работа на стартера ти. Даже по малката му консумация е по добре и за акуто и изобщо.
И моят в момента е Варта 74 амп/ч.
И двете акута които взел са подходящи.
Измерихме го с дигитален тестер за акумулатори. Измерихме го в покой.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Не ми е ясен този метод, но меренето на стартов ток се мери под товар с амперклещи и тнт.
В покой какво точно мериш незнам ?
В покой какво точно мериш незнам ?
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Има такива уредчета-мерят индиректно възможния стартов ток.
На мен са ми мерили аку-то с такова в магазин за акумулатори-на ул.Одрин.
Вкарват се няколко параметъра преди измерването-Работила ли е колата,температура и капацитета (Ач) на аку-то. После машинката мери нещо си няколко секунди и после изписва възможния стартов ток. Естествано,че има някакви допуски на грешка. Естествано не е точен метод,но дава представа за състоянието на аку-то.
Нека някой навътре в нещата да обясни повече.
Най-точно е с амперклещи-на кабела на стартера. Но при изправен стартер и дв.-тока ще бъде 80-100А . А колко може да отдаде максимално акумулатора-така не може да се измери.

На мен са ми мерили аку-то с такова в магазин за акумулатори-на ул.Одрин.
Вкарват се няколко параметъра преди измерването-Работила ли е колата,температура и капацитета (Ач) на аку-то. После машинката мери нещо си няколко секунди и после изписва възможния стартов ток. Естествано,че има някакви допуски на грешка. Естествано не е точен метод,но дава представа за състоянието на аку-то.
Нека някой навътре в нещата да обясни повече.
Най-точно е с амперклещи-на кабела на стартера. Но при изправен стартер и дв.-тока ще бъде 80-100А . А колко може да отдаде максимално акумулатора-така не може да се измери.

Последна промяна от gancho на Чет 07 яну 2016 11:58, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз не бих вярвал на това. Същото като да мериш обороти на мотор със смартфон чрез звукът.
Както ти казах стартера трябва да е под товар и да се гледа реалната консумация. Какво минава през сечението на кабела.
Както ти казах стартера трябва да е под товар и да се гледа реалната консумация. Какво минава през сечението на кабела.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
за много годни на всички , живи и здрави да сте!!!
Да споделя малко проблемчета покрай мен.
1. Имах кратко пътуване извън граница и по законите на Мърфи , колата почна да прекъсва точно когато бях най-далеч от БГ... На газ само правеше проблеми , но и на бензин не работеше перфектно, просто проблема беше по леко изразен. Прибрах се, разглобих колектора, провериш всички вакууми, букси, скоби, смениш съмнителните части. Чистих дросел, впреки, че беше чист, реших да ревизирам и газовата, филтри маркучи, развиш щуцерите, намазах с лепило за резби, нови скоби, всичко от-до, сглобявам и О тъпо!!! никаква промяна... Откачих, няколко дни се чудя какво да правя, колата няма каране на газ, прекъсва , дроби, едвам не загасва. Накрая от липса на идеи реших да сваля лулите и да видя свещите, дърпам първа лула щрак, вакуум ала бала всичко точно, само докосвам втора лула и тя се извади сама без усилие.... щрак обратно с клещите двете лули и колата всичко беше ток. Много тъп се почувствах, но нищо, поне си ревизирах всичко по всмукателния път и газовата.
2.Вчера се кавам в колата и както си карах хоп лампа на таблото, отворена врата, отворих си моята врата треснах я никаква промяна, слизам всички врати проверявам, капака предния, задния никаква промяна. Пускам алармата към 24час качвам се и в 2 през ноща алармата 2 минути свири събудих целия квартал... Отивам на сутринта, не мога да отворя багажника с копчето, нито с дистанционното, само с ключ... Айде кората долу, бравата на бюрото, в буксата зелено, окиси , гъби, мухъл, цялата менделеева таблица. Изчистих всичко, смених буксата и обувките с нови и вече всичко бачка. Като цяло втория проблем се е породил от един проблем , който обсъждахме малко по назад в темата, изтичането на вода покрай бравата на задния капак при отварянето му, тоя капак май няма отводнителни канали или поне аз не видях, всичко изтича покрай ключалката и навлажнява буксата. Та го имайте предвид и тоя недъг на нашите кочинки.
Да споделя малко проблемчета покрай мен.
1. Имах кратко пътуване извън граница и по законите на Мърфи , колата почна да прекъсва точно когато бях най-далеч от БГ... На газ само правеше проблеми , но и на бензин не работеше перфектно, просто проблема беше по леко изразен. Прибрах се, разглобих колектора, провериш всички вакууми, букси, скоби, смениш съмнителните части. Чистих дросел, впреки, че беше чист, реших да ревизирам и газовата, филтри маркучи, развиш щуцерите, намазах с лепило за резби, нови скоби, всичко от-до, сглобявам и О тъпо!!! никаква промяна... Откачих, няколко дни се чудя какво да правя, колата няма каране на газ, прекъсва , дроби, едвам не загасва. Накрая от липса на идеи реших да сваля лулите и да видя свещите, дърпам първа лула щрак, вакуум ала бала всичко точно, само докосвам втора лула и тя се извади сама без усилие.... щрак обратно с клещите двете лули и колата всичко беше ток. Много тъп се почувствах, но нищо, поне си ревизирах всичко по всмукателния път и газовата.
2.Вчера се кавам в колата и както си карах хоп лампа на таблото, отворена врата, отворих си моята врата треснах я никаква промяна, слизам всички врати проверявам, капака предния, задния никаква промяна. Пускам алармата към 24час качвам се и в 2 през ноща алармата 2 минути свири събудих целия квартал... Отивам на сутринта, не мога да отворя багажника с копчето, нито с дистанционното, само с ключ... Айде кората долу, бравата на бюрото, в буксата зелено, окиси , гъби, мухъл, цялата менделеева таблица. Изчистих всичко, смених буксата и обувките с нови и вече всичко бачка. Като цяло втория проблем се е породил от един проблем , който обсъждахме малко по назад в темата, изтичането на вода покрай бравата на задния капак при отварянето му, тоя капак май няма отводнителни канали или поне аз не видях, всичко изтича покрай ключалката и навлажнява буксата. Та го имайте предвид и тоя недъг на нашите кочинки.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа: За графитната грес обаче не съм съгласен че не е подходяща.
Медна трябва да е
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Медната е сходна, но мажат с нея накладките за по добро топлоотдаване и тнт. Аз не съм ползвал. Разликата е в температурната и устойчивост- около 1000 градуса започва да се топи.
Графита (въглерод) се топи при 3500
Графита е температуро-устойчив, не клеасва-супер мазна смес, запазва свойствата си при всякакви условия почти. Абе въглен.
Интересното е че фината механика - часовникарска техника и тнт може да се смазва с обикновен графитен прах-от молив примерно да се нанесе.
Мазал съм кварцови механизми на часовници по подобен начин. Чисто-нов механизъм,не работеше точно, след рисуването с графит в каналчетата на зъбните предавки стана точен.
Та за карета и резби е перфект.
Графита (въглерод) се топи при 3500

Графита е температуро-устойчив, не клеасва-супер мазна смес, запазва свойствата си при всякакви условия почти. Абе въглен.
Интересното е че фината механика - часовникарска техника и тнт може да се смазва с обикновен графитен прах-от молив примерно да се нанесе.
Мазал съм кварцови механизми на часовници по подобен начин. Чисто-нов механизъм,не работеше точно, след рисуването с графит в каналчетата на зъбните предавки стана точен.
Та за карета и резби е перфект.
Последна промяна от kossis на Пет 08 яну 2016 9:46, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8983
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
И медна ( въпреки, че съм слагал в ранните години и аз
), и графитна не трябва да се слага. Графит , но на прах, такова-да , но не и на грес. По-добре малко дв.масло, ако нямате на Беру спец, за свещи , едно пакетче стига за доста смени. Предполагам става и керамичната смазка . Както и да е. Изяснихме се , всеки по преценка да си работи 


Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Според тебе не трябва да е графитна, но защо не става ясно ? Аз негативи не съм видял от нея при това приложение.
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ламбда сондите идват нови с малко графитна смазка на резбата
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аааааааааааа !!! Да го ева ! Колега таман се чудех от каде го има това малкото пакетче Графитна от 5 грама -като захар за кафе. От Лабда-сондата -Беру която сменяхме на старото Ауди на брато !
От там направих връзката каква грес слагат на подобни резби.
Колегата Само Печка малко обича да отрича всичко особено ако аз го препоръчвам. Но без лоши чувства , просто ми прави впечатление това


От там направих връзката каква грес слагат на подобни резби.
Колегата Само Печка малко обича да отрича всичко особено ако аз го препоръчвам. Но без лоши чувства , просто ми прави впечатление това

- samo_pechka
- Мнения: 8983
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа:От там направих връзката каква грес слагат на подобни резби.
Колегата Само Печка малко обича да отрича всичко особено ако аз го препоръчвам. Но без лоши чувства , просто ми прави впечатление това
И къде е навита ламбдата :) В алуминий ли ? Грес , каквато и да е ( дори и тези дето не са агресивни към алу.сплави ) няма работа по алум.тиква на кола. Причини защо не : доста . Като искаш да слагаш нещо графитено по резбите на свещите, сложи само сух графит. Така няма ( да има ) проблем.
И нищо лично, споделям мое виждане на нещата .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта