Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
debo71
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 14 апр 2011 14:23
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: 1.9 TDI AVF 2002
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот debo71 » Сря 06 яну 2016 19:06


подходящ е колега




Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Сря 06 яну 2016 19:40


615лв.струвал оригинален и 750 вариант със сензор доста скъпичко за над 10г.автомобил.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 07 яну 2016 9:25


ant1ni написа:Днес на моя Passat 5.5 AVF сложих VARTA SILVER DYNAMIC 77AH 780A R+ . Предишния ми AC Delco 74 AH 680A беше на издихание и в студовете въртеше твърде мудно и се нервирах. Днес реших да предприема замерване на акумулатора и стартовия ток беше паднал на 400А - ТОПЪЛ. Реших, че е най-добре да не отлагам за да не настане проблем по време на пътуване....От изчетеното тук и проведени консултации разбрах, че този акумулатор е подходящ за автомобила. Вие какво мислите?


С какво измери стартовият ток ? Амперклещи ? 400 А не е малко. Аз има правотокови апперклещи и пробвах да меря тока-около 380 видях, но за кратък момент, понеже запалва.
Какво изключи за да не пали мотора и да задържиш стартера продължително ?
Това че даден акуммулатор има капацитет да отдаде примерно 700 А ток, незначи че трябва да ги измериш при работа на стартера ти. Даже по малката му консумация е по добре и за акуто и изобщо.
И моят в момента е Варта 74 амп/ч.
И двете акута които взел са подходящи.

------------------

samo_pechka написа:
kossis написа:...
Развиват се лесно-поне при мене. Но се стягат на 15 -20 кила макс. Мажеш графитна грес по резбите, преди това пръскаш ВД40 за по лесно развиване. На тия Пасати като чели не клеасват.

Аз ползвам за развиването им 1/2 , а помощно 1/4 гедоре.

Еее kossis за килата ( моментите на стягане )приемам, че не е умишлено ( неволно объркване килограми/нютон-метри) , ама за мазането с графитна грес по резбите ?! Не го правете колеги :exclaim Там не се маже с какво да е, еле па с графитна. Маже се с BERU GKF01 , едни малки тубички , вътре смазката е една бледо-бяла , а отвън-оранжеви тубичките ( примерно такава смазка, аз лично предимно нея ползвам за тази цел) има и други доколкото знам.


Правилно си приел това за килата и НМетрите- постоянно ги мешам двете величини. Поправих го.

За графитната грес обаче не съм съгласен че не е подходяща. В едно малко пакетче-5 грама което открих точно в комплект за мазане на подобни свещи има черна графитна смазка. При първата смяна на свещите намазах графитна грес.
При повторното им отвиване след около година, греста си стоеше на резбите мазно и без никакви проблеми. Аз не виждам какво друго ще устои там освен графитен продукт на високите температури. Бялата грес е високооборотна, но се разтича при повишаване на температурата.
Абе кой като иска. Аз нямам проблем с графитната грес, и съм тествал опитно. Това съм намерил в работният комплект за смазване на подобни резби и това слагам.


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Чет 07 яну 2016 9:52


kossis написа:
С какво измери стартовият ток ? Амперклещи ? 400 А не е малко. Аз има правотокови апперклещи и пробвах да меря тока-около 380 видях, но за кратък момент, понеже запалва.
Какво изключи за да не пали мотора и да задържиш стартера продължително ?
Това че даден акуммулатор има капацитет да отдаде примерно 700 А ток, незначи че трябва да ги измериш при работа на стартера ти. Даже по малката му консумация е по добре и за акуто и изобщо.
И моят в момента е Варта 74 амп/ч.
И двете акута които взел са подходящи.



Измерихме го с дигитален тестер за акумулатори. Измерихме го в покой.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 07 яну 2016 10:00


Не ми е ясен този метод, но меренето на стартов ток се мери под товар с амперклещи и тнт.
В покой какво точно мериш незнам ?


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот gancho » Чет 07 яну 2016 11:15


Има такива уредчета-мерят индиректно възможния стартов ток.
На мен са ми мерили аку-то с такова в магазин за акумулатори-на ул.Одрин.
Вкарват се няколко параметъра преди измерването-Работила ли е колата,температура и капацитета (Ач) на аку-то. После машинката мери нещо си няколко секунди и после изписва възможния стартов ток. Естествано,че има някакви допуски на грешка. Естествано не е точен метод,но дава представа за състоянието на аку-то.
Нека някой навътре в нещата да обясни повече.
Най-точно е с амперклещи-на кабела на стартера. Но при изправен стартер и дв.-тока ще бъде 80-100А . А колко може да отдаде максимално акумулатора-така не може да се измери.
:beer

Последна промяна от gancho на Чет 07 яну 2016 11:58, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 07 яну 2016 11:28


Аз не бих вярвал на това. Същото като да мериш обороти на мотор със смартфон чрез звукът.

Както ти казах стартера трябва да е под товар и да се гледа реалната консумация. Какво минава през сечението на кабела.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 07 яну 2016 12:29


за много годни на всички , живи и здрави да сте!!!
Да споделя малко проблемчета покрай мен.
1. Имах кратко пътуване извън граница и по законите на Мърфи , колата почна да прекъсва точно когато бях най-далеч от БГ... На газ само правеше проблеми , но и на бензин не работеше перфектно, просто проблема беше по леко изразен. Прибрах се, разглобих колектора, провериш всички вакууми, букси, скоби, смениш съмнителните части. Чистих дросел, впреки, че беше чист, реших да ревизирам и газовата, филтри маркучи, развиш щуцерите, намазах с лепило за резби, нови скоби, всичко от-до, сглобявам и О тъпо!!! никаква промяна... Откачих, няколко дни се чудя какво да правя, колата няма каране на газ, прекъсва , дроби, едвам не загасва. Накрая от липса на идеи реших да сваля лулите и да видя свещите, дърпам първа лула щрак, вакуум ала бала всичко точно, само докосвам втора лула и тя се извади сама без усилие.... щрак обратно с клещите двете лули и колата всичко беше ток. Много тъп се почувствах, но нищо, поне си ревизирах всичко по всмукателния път и газовата.
2.Вчера се кавам в колата и както си карах хоп лампа на таблото, отворена врата, отворих си моята врата треснах я никаква промяна, слизам всички врати проверявам, капака предния, задния никаква промяна. Пускам алармата към 24час качвам се и в 2 през ноща алармата 2 минути свири събудих целия квартал... Отивам на сутринта, не мога да отворя багажника с копчето, нито с дистанционното, само с ключ... Айде кората долу, бравата на бюрото, в буксата зелено, окиси , гъби, мухъл, цялата менделеева таблица. Изчистих всичко, смених буксата и обувките с нови и вече всичко бачка. Като цяло втория проблем се е породил от един проблем , който обсъждахме малко по назад в темата, изтичането на вода покрай бравата на задния капак при отварянето му, тоя капак май няма отводнителни канали или поне аз не видях, всичко изтича покрай ключалката и навлажнява буксата. Та го имайте предвид и тоя недъг на нашите кочинки.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kris11 » Чет 07 яну 2016 14:13


kossis написа: За графитната грес обаче не съм съгласен че не е подходяща.

Медна трябва да е


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 07 яну 2016 14:18


Медната е сходна, но мажат с нея накладките за по добро топлоотдаване и тнт. Аз не съм ползвал. Разликата е в температурната и устойчивост- около 1000 градуса започва да се топи.
Графита (въглерод) се топи при 3500 :Mr Green Fun

Графита е температуро-устойчив, не клеасва-супер мазна смес, запазва свойствата си при всякакви условия почти. Абе въглен.

Интересното е че фината механика - часовникарска техника и тнт може да се смазва с обикновен графитен прах-от молив примерно да се нанесе.
Мазал съм кварцови механизми на часовници по подобен начин. Чисто-нов механизъм,не работеше точно, след рисуването с графит в каналчетата на зъбните предавки стана точен.

Та за карета и резби е перфект.

Последна промяна от kossis на Пет 08 яну 2016 9:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8983
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 яну 2016 18:26


И медна ( въпреки, че съм слагал в ранните години и аз :redface ), и графитна не трябва да се слага. Графит , но на прах, такова-да , но не и на грес. По-добре малко дв.масло, ако нямате на Беру спец, за свещи , едно пакетче стига за доста смени. Предполагам става и керамичната смазка . Както и да е. Изяснихме се , всеки по преценка да си работи :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 08 яну 2016 9:48


Според тебе не трябва да е графитна, но защо не става ясно ? Аз негативи не съм видял от нея при това приложение.


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот stanimir1123 » Пет 08 яну 2016 21:38


Ламбда сондите идват нови с малко графитна смазка на резбата


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 10 яну 2016 17:30


Аааааааааааа !!! Да го ева ! Колега таман се чудех от каде го има това малкото пакетче Графитна от 5 грама -като захар за кафе. От Лабда-сондата -Беру която сменяхме на старото Ауди на брато ! :th_up :mrgreen
От там направих връзката каква грес слагат на подобни резби.

Колегата Само Печка малко обича да отрича всичко особено ако аз го препоръчвам. Но без лоши чувства , просто ми прави впечатление това :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8983
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Нед 10 яну 2016 17:59


kossis написа:От там направих връзката каква грес слагат на подобни резби.

Колегата Само Печка малко обича да отрича всичко особено ако аз го препоръчвам. Но без лоши чувства , просто ми прави впечатление това :beer

И къде е навита ламбдата :) В алуминий ли ? Грес , каквато и да е ( дори и тези дето не са агресивни към алу.сплави ) няма работа по алум.тиква на кола. Причини защо не : доста . Като искаш да слагаш нещо графитено по резбите на свещите, сложи само сух графит. Така няма ( да има ) проблем.
И нищо лично, споделям мое виждане на нещата .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта