Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Вто 01 мар 2016 10:26


Да 5.5 AWX мотор! Днес ще пробвам да го извадя и ще видя какво му е. Ако сваля ремъка на климатика и този на генератора, може ли така да се запали за малко, ако го няма този шум значи от някъде от там идва.

Май не ставаше дума за мен :Mr Green Fun

Последна промяна от betaserk на Вто 01 мар 2016 11:49, променено общо 1 път.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 01 мар 2016 10:40


pas1.8mi написа:
cekopeko12 написа:Добър ден. Днес закачих колата си на диагностика, изписа имам две проблемни моторчета на централното. Някой ако, може да сподели как се сменят тези моторчета, колко струват и къде се намират точно?


С Б5.5 ли си?Моторчетата са Виетнамски и действително дефектират(като при Г5).Могат да се отворят и ремонтират(почистят).



Колега я ми кажи какво се ремонтира на тези моторчета, че ми стана интересно.
Интересно ми е по две причини-
Първата е че аз лично отварях задна дясна брава и презапоявах платката. Та моторчето вътре е колекторно, 5 полюсно (намотково) с четки. Колкото и да се опитвам да видя четките, не успях. За отваряне е възможно, но не ми се занимаваше, понеже моето работеше.
Не съм 100% сигурен че е четково, но е двуизводно и би следвало да е четково. Четките се износват трудно тук.

Втората причина е че се занимавам с ЖП моделизъм и там новите моторчета на цифровите Локове работят с импулсно напрежение и са подобни на този в бравата на Пасатите ни- мин. 5 намоткови, четкови. А и този в бравите работи с импулсно напрежение вероятно.
Та поради тези две причини сподели какво се ремонтира на подобно моторче ? Дали има четки, защото аз не успях да ги видя през процепите на корпуса му и ако има как се ремонтират те- с какво се сменят износените ? :cool

Знам едно от опита си - 5 намотъчните работят по меко с по слаби магнити са и се въртят като безколекторини (стъпкови, асинхронни и тнт) за разлика от три намотковите. И четките им се износват по бавно съответно.

Не мисля че има разлика в моторчетата на Пасат 5 и 5.5.

Но опита ми с бравите на 5.5 показва че проблема е в спойки и микрета !!!

До сега съм отварял 3 намотъчни, колекторини с колектор тип чадър, като на бенз. помпа на В3.


Потребителски аватар
Netasq
Мнения: 336
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Netasq » Вто 01 мар 2016 17:29


Netasq написа:Какви дискове и накладки да взема за отзад Awx ? На какви цени са ?


Някой да даде насоки ? :)


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tdi fen » Вто 01 мар 2016 17:37


Ate или Textar


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 01 мар 2016 18:14


Текстар Не ! Има доста ментаци и къде са скъпи къде..........

Аз брах ядове с такива накладки-с холограмата му от сервиза оригинални и се спукаха през средата и тресе яко. И то още веднага.

Та АТЕ и дискове и накладки !!! Отлична комбинация. Но това е обсъждано назад в темата многократно. Дисковете на АТЕ са с оксидиран ръб против ръжда.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Вто 01 мар 2016 18:45


Колеги, днес с малко зор свалих генератора, шайбата има луфт напред назад/не знам дали така трябва да е/ а като завъртя ротора шуми все едно има пясък вътре и леглото на едната от четките е черно! Според мен е за нови четки и нови лагери, ако може да се сменят. Тази ремъчна шайба като я въртя на обратно, без да върти генератора, пак малко шуми, дали и тя е заминала? Какво ще ме посъветвате? Доколкото съм гледал в нета, може да се сменят четките, за лагерите не съм сигурен!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 мар 2016 19:08


Бош или Валео е? И при двата модела се сменят лагерите, само дето при Валеото е малко по-кофти. Също малко по-кофти е при Валео-то и смяната на четките с регулатора. Абе при Валео вс. е кофти :Mr Green Fun
Според мен - наред, ако трябва и пръстените ( "колектора" ) също и ролката , ако мърда навън-навътре и при въртенето има дисбаланс.


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Вто 01 мар 2016 19:29


Аз сложих предни дискове АТЕ + накладки TRW(били по-меки) и действително дисковете са с покритие против ръжда и съм доста доволен.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 01 мар 2016 20:16


А имат ли скосяване за първоначално слягане по краищата тия ТРВ-та ? Аз не съм усетил АТЕ-то да е по твърдо. Заминават и те за норматив.


Венцислав Чанков
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 02 мар 2015 8:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Венцислав Чанков » Вто 01 мар 2016 20:22


Привет колеги,знам че не е тук мястото,обаче не мога да се оправя с търсачката.Имам масло в антифриза(няма да ви занимавам)моля дайте ми ако може линкове към подходящи теми във форума,благодаря предварително!!!
п.п.Пасат б5,1.9 TDI 110 к.с,AFN


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pas1.8mi » Вто 01 мар 2016 20:32


Провери топлообменника при масленният филтър за спуквания!

П.П Колега kossis,"четките" при Б5.5 дори нямат графит,а директно контактуват метални пластинки към колектора.Не съм обърнал внимание колко полюсно е(мисля,че е 3).Двигателчето губи въртящ момент.Почистване на колекторите и междините между тях помага за сравнително дълъг период(ако не са се протрили прекомерно пластинките,които трябва да са с графит).В тази връзка е добре да се активира селективното отваряне на вратите.

Последна промяна от pas1.8mi на Вто 01 мар 2016 20:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Вто 01 мар 2016 20:39


samo_pechka написа:Бош или Валео е? И при двата модела се сменят лагерите, само дето при Валеото е малко по-кофти. Също малко по-кофти е при Валео-то и смяната на четките с регулатора. Абе при Валео вс. е кофти :Mr Green Fun
Според мен - наред, ако трябва и пръстените ( "колектора" ) също и ролката , ако мърда навън-навътре и при въртенето има дисбаланс.


Valeo е! :Mr Green Fun За четките гледах, има в тубата как да се сменят без да се сменя регулатора, само трябва да ги купя от някъде :gruebel
Пръстените ( "колектора" ) :gruebel Това и той ли се сменя, пак в тубата има как да си ги лъснеш с малко фина шкурка


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pas1.8mi » Вто 01 мар 2016 20:42


"Колектора",ако е износен се сменя(около 10лв е)! С лъскане няма да се оправи!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 мар 2016 21:17


betaserk написа:
Valeo е! :Mr Green Fun

С ръка на сърДцето ти казвам - купи си един Бош втора потреба, гледай да е здраво, завърти го , няма ли шум - мятай го на колата. Ще "минеш" с една ролка за Ина ( евентуално и с едни четки ) и си ти. Отделно Бошовксите са много по-лесни и по-добри за сервизиране. Има ги камара такива от напречни и надлъжни мотори . 120А и 140А ( по-редки) . Аз и на двете каляски съм с такива -140А купени отпосле, бяха 120А старите . 120А са от 50лв нагоре, 140 от 80лв нагоре. Здрави разбира се
А твойто го продай за ...колкот'доди лв както е със забалежките ( бъди коректен, спомени ги в обявата си ).


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 02 мар 2016 9:34


Венцислав Чанков написа:Привет колеги,знам че не е тук мястото,обаче не мога да се оправя с търсачката.Имам масло в антифриза(няма да ви занимавам)моля дайте ми ако може линкове към подходящи теми във форума,благодаря предварително!!!
п.п.Пасат б5,1.9 TDI 110 к.с,AFN



Аз бих погледнал и гарнитурата. Ако при работеща и загряла кола на отворено казанче излизат мехури и губи антифриз през капачката проблема може да е от гарнитурата. Описанто е последен стадий на проблема.

pas1.8mi, значи за това не видях четки на това моторче и за това се върти по леко.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04, goppa и 62 госта