Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Пет 15 апр 2016 10:18


Никаква функционална разлика нямат, пинове, кабели, всичко е еднакво :th_up Единствената разлика е в дизайна ->
1. "заобленото копче" е по-новият дизайн (слагат го фабрично на коли след 2000/2001 год.) Това е по удобния вариант, препоръчвам ти него !
2."четвъртито копче" това е старият дизайн (слагат го на коли до 2001 год. някъде)
Слагай което прецениш и двете ще работят безгрешно, аз предпочетох по новия вариант (От снимка 1-"заоблено копче") и не съжелявам. Карал съм кола и със по стария вариант, но е малко по неудобно (това е лично мнение), когато решиш да увеличиш скороста/или да го щипнеш на миналата запазена скорост :th_up
Лек ден :beer




hsr
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 28 апр 2008 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот hsr » Пет 15 апр 2016 10:29


kossis написа:Я обяснете този темпомат какво прави че е толкова хубава екстра. Доколкото аз знам - казваш му да поддържа 100 км и той ги държи. Ако натиснеш газ или спирачка управлението става ръчно. Друго прави ли ? А какво да правя аз докато съм на автопилот ?
Къде да си дена краката и какво да правя с тях ? :Mr Green Fun


Едно пояснение-при подаване на газ не се деактивира, само при спирачка или съединител.
Направил си го на 100-120, настигаш някой бавно, но отсреща се задава кола.Настъпваш газта, изпреварваш, пускаш газта и при падане на скоростта до зададената, той си поема и си я поддържа. На мен лично много ми допада и го ползвам при всяка възможност.
Пробвал съм го от 60 до 160 :icon_razz


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Пет 15 апр 2016 10:38


kossis написа:Я обяснете този темпомат какво прави че е толкова хубава екстра. Доколкото аз знам - казваш му да поддържа 100 км и той ги държи. Ако натиснеш газ или спирачка управлението става ръчно. Друго прави ли ? А какво да правя аз докато съм на автопилот ?
Къде да си дена краката и какво да правя с тях ? :Mr Green Fun

Този темпомат ти поддържа зададената скорост.
На него има бутон "-" (SET) -> Него като го натиснеш и се "щипваш" за скоростта с която се движиш в момента т.е. двигателя поддържа зададената скорост. Ако натиснеш съединител/спирачка ти поемаш управлението, ако натиснеш газта (ускоряваш) и след това я пуснеш скоростта пада на предварително зададената. (т.е. темпомата не се деактивира както при натискане на съединител/спирачка)
Имаш бутон "+" (RES) - от Resume -> Когато си бил задал скорост от 100км/ч например и си натиснал съединител/спирачка (темпомата отпада) и искаш да се върнеш пак на зададената скорост (100км/ч) натискаш "+" (RES) и колата ускорява до 100км/ч.
Отделно при каране със темпомат със "щипната скорост" от 100км/ч можеш да използваш бутона "+" или "-" за да промениш зададената скорост :th_up
Дано съм бил полезен :beer

пп1 Сега видях, че колегата (hsr) ме е изпреварил :icon_lol
пп2 Моят работи от 30км/ч дооо.... максималната скорост на колата :Mr Green Fun

Последна промяна от pushkata11 на Пет 15 апр 2016 10:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1946
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пет 15 апр 2016 10:41


pushkata11 написа:Никаква функционална разлика нямат, пинове, кабели, всичко е еднакво :th_up Единствената разлика е в дизайна ->
1. "заобленото копче" е по-новият дизайн (слагат го фабрично на коли след 2000/2001 год.) Това е по удобния вариант, препоръчвам ти него !
2."четвъртито копче" това е старият дизайн (слагат го на коли до 2001 год. някъде)
Слагай което прецениш и двете ще работят безгрешно, аз предпочетох по новия вариант (От снимка 1-"заоблено копче") и не съжелявам. Карал съм кола и със по стария вариант, но е малко по неудобно (това е лично мнение), когато решиш да увеличиш скороста/или да го щипнеш на миналата запазена скорост :th_up
Лек ден :beer

Да ти кажа въпрос на свикване е, аз понеже си бях поръчал на пасата с четвъртито копче, ми беше много по-удобно с него защото бутона Set е доста по-голям. Въпрос на предпочитание е. Дон Кихот каквото и да си избере ще свикне на него и няма да му прави впечатление :smile
kossis и аз си мислех че е глупава екстра, че се губи кефа от шофирането, ама да ти кажа като го проимаш ти е трудно да се простиш с него :Mr Green Fun
Помага и за спазване на ограничения (ако крака ти неволно подава надолу :mhihi ).


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Пет 15 апр 2016 10:50


Traytor написа:Да ти кажа въпрос на свикване е, аз понеже си бях поръчал на пасата с четвъртито копче, ми беше много по-удобно с него защото бутона Set е доста по-голям. Въпрос на предпочитание е. Дон Кихот каквото и да си избере ще свикне на него и няма да му прави впечатление :smile
kossis и аз си мислех че е глупава екстра, че се губи кефа от шофирането, ама да ти кажа като го проимаш ти е трудно да се простиш с него :Mr Green Fun
Помага и за спазване на ограничения (ако крака ти неволно подава надолу :mhihi ).

Абсолютно колега, въпрос на свикване е :beer
И дааа... доста голяма екстра си е при дълъг път -> Включваш темпомата -> Даваш волана на жена ти до теб -> вдигаш краката върху тъблото -> удряш една дрямка :mhihi (шегувам се разбира се) :beer


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 апр 2016 11:38


благодаря на всички беше ми поотшумяло искането, но сега пак вкарах мухата в главата :)


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Пет 15 апр 2016 12:44


DoH_KuXoT написа:благодаря на всички беше ми поотшумяло искането, но сега пак вкарах мухата в главата :)

Слагай колега, няма да съжеляваш, особено ако пътуваш често :th_up После ще се чудиш как си живял без тази екстра :Mr Green Fun
Ако изникнат някои въпроси, питай :th_up
Лек ден :beer


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 апр 2016 12:58


pushkata11 написа:
DoH_KuXoT написа:благодаря на всички беше ми поотшумяло искането, но сега пак вкарах мухата в главата :)

Слагай колега, няма да съжеляваш, особено ако пътуваш често :th_up После ще се чудиш как си живял без тази екстра :Mr Green Fun
Ако изникнат някои въпроси, питай :th_up
Лек ден :beer


обезателно!!! :beer


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 апр 2016 15:03


изникна един въпрос в темата за темпомат е дадена тази снимка

Изображение

буксата T10e/8 и разклонителния кабел под нея липсват в обявата от OLX

Изображение


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Пет 15 апр 2016 17:18


Кабела към буксата T10e/8 го има на самата букса в колата оригинално т.е. ти трябва да свържеш кабела който е на колата със този кабел, който е без пин от обявата в OLX. :th_up


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Пет 15 апр 2016 20:30


След като гледах това видео се отказах да правя каквото и да било по окачването, било то по-ниски пружини, фланци и т.н.



Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1946
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пет 15 апр 2016 21:10


Освен евентуалното допълнително износване на гумата, не виждам какво друго негативно влияние биха оказали фланците. Каква е разликата дали ще вземеш джанта с офсет който я изкарва на Х см или джанта на която офсета+фланеца=х(говорим за фланци с 10 дупки за да не рискуваме с дълги болтове)?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 16 апр 2016 9:51


То и износването е под въпрос. Аз винаги съм карал с фланци пък неравномерно износени гуми не съм имал. Изхвърлих предните преди 2-3 седмици защото дойдоха при мен с предишната кола , на един сезон бяха. Аз ги търкалям четири лета, 15хиляди на аудито и около 70хил км на пасата. Колко са ги карали от нови за един сезон преди да купя колата не знам. износени си бяха напълно симетрично и но вече и контролите бяха наполовина изтъркани. :)


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1946
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Съб 16 апр 2016 12:18


Просто не виждам логиката за думите на пича във видеото.


Потребителски аватар
Netasq
Мнения: 336
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Netasq » Нед 17 апр 2016 19:31


Колеги,

Грешка Stop Brake Fault Service Manual какво ще рече? Става въпрос за Пасат 5.5 2.8. Сменяни са заднити накладка и дискове преди 300км. Течността е на нормално равнище, но не е сменяна 2 3г.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта