Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
tsvetoslav
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 май 2013 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tsvetoslav » Вто 31 май 2016 10:59


Да, двигателя е загасен. Като за начало ще скъся маркучето, за да видя дали ще има промяна.
Още веднъж благодаря за изчерпателния отговор, много ми помогна! :bowdown




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6288
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 31 май 2016 13:05


някой сменял ли е спирачен маркуч, на левия се е напукала външната гумена обвивка и ми се иска да го сменя. Има ли нещо специфично, гледам, че май не е с резби а с метални пластини и бързи връзки ? След това има ли си процедура по обезвъздушаването , някъде съм чел че трябвало да се направи с Ваг Ком, попрехвърлих из форума но нещо не открих подробно инфо. Ако някой го е правил нека драсне два реда кое как става. Благодаря предварително!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 31 май 2016 13:31


Обикновено се сменят и двата, още като купим таралясника, понеже фабрично се прерязват гумените брони към апарата-по къси са. И на Брат ми и Моите ги сменихме веднага щото бяха на едно дередже.

Маркуча е на резба към апарата. Няма как да бъде по друг начин хидравлично съединение. Камоли с бърза връзка. Това което го мислиш за такова съединение вероятно е шплента който държи маркуча към купето неподвижно. Като го извадиш този шплент с дърпане и маркуча ще остане свободен, но завит към апарата или металната му тръбичка.

Обезвъздушава се нормално с помпане на педала от двама души. Вагкома не играе никаква роля. Ако не са обезвъздушени добре спирачките най много да ти светне АБС и ЕСП-то.

Майче не си правил спирачки никога.


zmn
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот zmn » Вто 31 май 2016 13:34


До колегите kossis и tsvetoslav: въпросния клапан за който говорите е част от система за охлаждане на горивото - http://www.myarchive.us/richc/VW_TDI_with_PumpeDuse.pdf - стр. 18
Информацията е от тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=274576&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0%D1%84%D1%82%D0%B0
При мен (Passat B5, ATJ мотор) въпросната система е изолирана и за 2 години не съм усетил проблеми или странични ефекти произтичащи от изолирането й.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 31 май 2016 13:41


Да майче наистина беше за това този клапан. От дясно зад халогена има радиаторче през което минава нафтата. Идеята е че горивото трябва да е с точно определена температура- нито топло нито студено. Така радиатора я охлажда, а тоя клапан явно отваря антифриза за да я загрява.
При по мощните коли има по голям смисъл вероятно системата.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6288
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 31 май 2016 14:05


kossis написа:Обикновено се сменят и двата, още като купим таралясника, понеже фабрично се прерязват гумените брони към апарата-по къси са. И на Брат ми и Моите ги сменихме веднага щото бяха на едно дередже.

Маркуча е на резба към апарата. Няма как да бъде по друг начин хидравлично съединение. Камоли с бърза връзка. Това което го мислиш за такова съединение вероятно е шплента който държи маркуча към купето неподвижно. Като го извадиш този шплент с дърпане и маркуча ще остане свободен, но завит към апарата или металната му тръбичка.

Обезвъздушава се нормално с помпане на педала от двама души. Вагкома не играе никаква роля. Ако не са обезвъздушени добре спирачките най много да ти светне АБС и ЕСП-то.

Майче не си правил спирачки никога.

Да пластината държи маркуча и тръбичката към купето в горния край. Като се замисля последно съм ремонтирал спирачки преди 10 години на москвич алеко и там си имаше определена последователност, с кое колело се почва и с кое завършва за да стане всичко като хората, независимо, че се работи само по едно от колелата, трябваше да се обезвъдуши навсякъде за да загасне лампата на таблото. Някаква съчма и датчик за преден заден кръг имаше, която се мести напред и назад ако обезвъздушаваш само предните или само задните колела. Ваг ком се ползвало само ако се ползва машина в сервиз която се навива на казанчето и сменяш цялата течност, без да се налага обезвъздушаване.
В случая, ще си действам по стария изпитан метод с втори човек. :drunk


zmn
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот zmn » Вто 31 май 2016 14:34


kossis написа:Да майче наистина беше за това този клапан. От дясно зад халогена има радиаторче през което минава нафтата. Идеята е че горивото трябва да е с точно определена температура- нито топло нито студено. Така радиатора я охлажда, а тоя клапан явно отваря антифриза за да я загрява.
При по мощните коли има по голям смисъл вероятно системата.

За температурата е така, но през радиаторчето циркулира антифриз, а не нафта. При мен връзката на радиатора с тялото на горивния филтър е прехвърлена директно към малкия кръг на антифриза, т.е. радиатора вече не е свързан към охладителния кръг. Иначе клапана просто свързва разширителния съд, съответно охладителния кръг и този радиатор.


tsvetoslav
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 май 2013 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tsvetoslav » Вто 31 май 2016 15:25


zmn написа:До колегите kossis и tsvetoslav: въпросния клапан за който говорите е част от система за охлаждане на горивото - http://www.myarchive.us/richc/VW_TDI_with_PumpeDuse.pdf - стр. 18
Информацията е от тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=274576&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0%D1%84%D1%82%D0%B0
При мен (Passat B5, ATJ мотор) въпросната система е изолирана и за 2 години не съм усетил проблеми или странични ефекти произтичащи от изолирането й.



Благодаря колега, полезна информация и от теб. Като го излекувам ще пиша какво точно се е оказало :th_up


tsvetoslav
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 май 2013 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tsvetoslav » Сря 01 юни 2016 6:40


zmn написа:До колегите kossis и tsvetoslav: въпросния клапан за който говорите е част от система за охлаждане на горивото - http://www.myarchive.us/richc/VW_TDI_with_PumpeDuse.pdf - стр. 18
Информацията е от тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=274576&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0%D1%84%D1%82%D0%B0
При мен (Passat B5, ATJ мотор) въпросната система е изолирана и за 2 години не съм усетил проблеми или странични ефекти произтичащи от изолирането й.


Вчера отрязах част от маркучето, което влиза в клапана. За съжаление продължава да изпуска въздух, което значи, че не е от него. Очевидно самия клапан е заминал, защото като стисна маркучето и спра притока на въздух спира да изпуска и ще трябва да се смени. Клапана се води Heater Control Valve, парт. номера му е 4A0819809. Цената му в Ауто+ е 99лв. без отстъпка, като твърдят, че е оригинален на VW.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 01 юни 2016 11:01


Трябва да е оригинален. Тук няма рециклиране или заместители. И отстъпката е малка, дори да го намериш от доставчика директно.

Аз сменях вакума за дросела на мекото гасене. И моят се беше спукал. Но той се сменя много лесно. Та го намерих на Симеон заедно с ЕГР-а. Понеже ми трябваше само клапана му дадох 15 лева за него, като го тествах.


Колега ако имаш инструмент и умения си го смени сам. Не е много сложно.

----------

Че смуче въздух ти си го установил, но ми е интересно- лоста качва ли се докрая или изобщо не работи и стои долу ? Защото при мене клапата не работеше изобщо за мекото гасене. Беше тотално спукана като го отворих.


tsvetoslav
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 май 2013 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tsvetoslav » Чет 02 юни 2016 9:40


kossis написа:Трябва да е оригинален. Тук няма рециклиране или заместители. И отстъпката е малка, дори да го намериш от доставчика директно.

Аз сменях вакума за дросела на мекото гасене. И моят се беше спукал. Но той се сменя много лесно. Та го намерих на Симеон заедно с ЕГР-а. Понеже ми трябваше само клапана му дадох 15 лева за него, като го тествах.


Колега ако имаш инструмент и умения си го смени сам. Не е много сложно.

----------

Че смуче въздух ти си го установил, но ми е интересно- лоста качва ли се докрая или изобщо не работи и стои долу ? Защото при мене клапата не работеше изобщо за мекото гасене. Беше тотално спукана като го отворих.


Предпочитам в сервиз да го направят. А клапана с двете скоби, оригинални на VW, ги поръчах за 90лв. с отстъпка. В понеделник влиза за смяна.
Не съм обърнал внимание на лоста, но по скоро седи в едно положение.

Имаш ли представа мога ли да я карам така , че имам едно пътуване в петък? Не че не я карам така втори месец :smile


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 02 юни 2016 14:04


Щом не неможеш сам да го смениш е по добре действително в сервиз. Но имай впредвид че водните съединения са слегнали и дори нова скоба от този тип може да не уплътни добре. За това е по добре винтови. А понякога се налага и рязане на маркуч или подмяната му точно заради подобно слягане.
Аз свалях разширителя на сисемата и после скобите докато уплътнят и улегнат леко капеше от водните съединения към съда.

За карането -Ако имаш спиракчи и турбо- да !
Ако не - затапваш вакума и си ти.

Хората се ментнаха на пасат 7, а ние правиме тия кочнини.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6288
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 02 юни 2016 14:46


kossis написа:Хората се ментнаха на пасат 7, а ние правиме тия кочнини.

те като им чета темите ремонтират повече от нас :mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 02 юни 2016 15:03


Вярно е и това

На брато ми шефа кара 2013 та Пасат. Казал че боята по предният капак се люпела от ударите от камъчета. Та и боята не е стока.

Аз лично сега след като си купих 25 килограмовото желязо- монтирам и очаквам да стане още по тих Пасата и да тръгва като автоматик от старта.
Ако не ще го засиля от виадукта на Витиян тоя кошник да се учи да лети поне ! :Mr Green Fun :mhihi :screwy


tsvetoslav
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 май 2013 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tsvetoslav » Чет 02 юни 2016 16:06


kossis написа:Щом не неможеш сам да го смениш е по добре действително в сервиз. Но имай впредвид че водните съединения са слегнали и дори нова скоба от този тип може да не уплътни добре. За това е по добре винтови. А понякога се налага и рязане на маркуч или подмяната му точно заради подобно слягане.
Аз свалях разширителя на сисемата и после скобите докато уплътнят и улегнат леко капеше от водните съединения към съда.

За карането -Ако имаш спиракчи и турбо- да !
Ако не - затапваш вакума и си ти.

Хората се ментнаха на пасат 7, а ние правиме тия кочнини.



Нека карат, аз си харесвам колата :th_up
Турбо има, рециклирах го преди 700км. , спирачки също, засега :smile .

Ще го имам предвид това със скобите и ще го кажа на момчетата от сервиза.
Още веднъж благодаря за полезната информация :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 77 госта