Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
колега тея джанти с кво j са? на а4 калниците са същите сигурно :) гледам етто ти с фланците се върти около 20 ..и отзад що изглежда все едно е с камбър. поне от телефона така изглежда
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
TIL ,коментираш неща с които не си запознат!
Съпротивлението на нагревателя е около 12 Ом!


Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега pas1.8mi, не за да споря, а в интерес на истината, колегата Тил е прав.
Медта е с доста ниско специфично съпротивление, поради което се използва за изработка на проводници, контактни клеми и тнт.
Няма как да направиш от чиста мед активен съпротивителен нагревател. Ако е с някакви примеси е друга работата.
Лично аз съм гледал такива огледалца и определено не прилича много на меден проводник отложеният съпротивителен слой.
Съпротивлението от 12 ома не е много малко, а е такова защото и самите реотанчета са къси.
Но определено ако бяха направени от чиста мед -при тази дължина и площ- сълротивлвението щеше да граничи с 0.
Вземи една Дюза на моно-инжекция. Тя е 2 ома грубо. Намотката е от мед, но проводникът е с много малко сечение и е многократно намотан за да се получат тези 2 ома.
С това искам да ти кажа, че за да получиш 12 ома от чиста мед трябва да имаш сечение на проводника колкото косъм и да е намотано примерно 10 пъти около макара.
Не я знам каква е точната формула на реотаните на задното стъкло и на огледалата и дали не садържа и мед, но определено има доста повече примеси на волфрам и други метали с по високо специфично съпротивление.
Волфрам-Топи се при 3410 C. Волфрамът е незаменим в електроламповата промишленост. Волфрамовата жичка, която има дебелина няколко стотни от милиметъра, представлява монокристал, който се изтегля през диамантени филери във водородна атмосфера. Температурата на светещата волфрамова жичка в електрическите крушки е 2500 С.
Кантал (Kanthal - FeCrAl) - за страните от бившия соц. лагер това е отдавна нарицателно. Името Кантал е запазена марка на Sandvik Intellectual Property AB. Направен е от желязо, хром (20-30%) и алуминий (4-7,5%). Така се нарича нагревателната жица с която се навиват всевъзможни нагреватели в печките, тръбни нагреватели за пещи и т.н.
Твърда, чуплива сплав, трудно поддаваща се на обработка и свързване (запояване). Притежава високо електрическо съпротивление ( 1,2 - 1,3 Ом/мм. Плътност - 7100-7300 кг/м, температура на разтапяне - 1450 гр. С. Най добра работна температура - 750-950 гр. С.
Тук ползват Алумин, защото той има по високо специфично съпротивление.
Нихром ( Nichrome) - немагнитна сплав от никел 80%), хром (20%)и съвсем малко желязо. Има много видове нихром различаващи се по процентното съотношение никел/хром - това и определя различното електрическо съпротивление, което както при кантала е високо. Патентован през 1905 г. Работната температура тук е по висока - 1400 гр. С. По добре се представя в различни работни цикли и е по устойчив в агресивни среди. За сметка на това резлизира по малък брой работни цикли. Нихрома е като кантала без никел. Специфичното му съпротивление е по ниско от това на кантала.
Медта е с доста ниско специфично съпротивление, поради което се използва за изработка на проводници, контактни клеми и тнт.
Няма как да направиш от чиста мед активен съпротивителен нагревател. Ако е с някакви примеси е друга работата.
Лично аз съм гледал такива огледалца и определено не прилича много на меден проводник отложеният съпротивителен слой.
Съпротивлението от 12 ома не е много малко, а е такова защото и самите реотанчета са къси.
Но определено ако бяха направени от чиста мед -при тази дължина и площ- сълротивлвението щеше да граничи с 0.
Вземи една Дюза на моно-инжекция. Тя е 2 ома грубо. Намотката е от мед, но проводникът е с много малко сечение и е многократно намотан за да се получат тези 2 ома.
С това искам да ти кажа, че за да получиш 12 ома от чиста мед трябва да имаш сечение на проводника колкото косъм и да е намотано примерно 10 пъти около макара.
Не я знам каква е точната формула на реотаните на задното стъкло и на огледалата и дали не садържа и мед, но определено има доста повече примеси на волфрам и други метали с по високо специфично съпротивление.
Волфрам-Топи се при 3410 C. Волфрамът е незаменим в електроламповата промишленост. Волфрамовата жичка, която има дебелина няколко стотни от милиметъра, представлява монокристал, който се изтегля през диамантени филери във водородна атмосфера. Температурата на светещата волфрамова жичка в електрическите крушки е 2500 С.
Кантал (Kanthal - FeCrAl) - за страните от бившия соц. лагер това е отдавна нарицателно. Името Кантал е запазена марка на Sandvik Intellectual Property AB. Направен е от желязо, хром (20-30%) и алуминий (4-7,5%). Така се нарича нагревателната жица с която се навиват всевъзможни нагреватели в печките, тръбни нагреватели за пещи и т.н.
Твърда, чуплива сплав, трудно поддаваща се на обработка и свързване (запояване). Притежава високо електрическо съпротивление ( 1,2 - 1,3 Ом/мм. Плътност - 7100-7300 кг/м, температура на разтапяне - 1450 гр. С. Най добра работна температура - 750-950 гр. С.
Тук ползват Алумин, защото той има по високо специфично съпротивление.
Нихром ( Nichrome) - немагнитна сплав от никел 80%), хром (20%)и съвсем малко желязо. Има много видове нихром различаващи се по процентното съотношение никел/хром - това и определя различното електрическо съпротивление, което както при кантала е високо. Патентован през 1905 г. Работната температура тук е по висока - 1400 гр. С. По добре се представя в различни работни цикли и е по устойчив в агресивни среди. За сметка на това резлизира по малък брой работни цикли. Нихрома е като кантала без никел. Специфичното му съпротивление е по ниско от това на кантала.
Последна промяна от kossis на Сря 08 яну 2014 10:42, променено общо 3 пъти.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Абе да ти кажа и аз съм завършил Попов, но до тоя момент не си бях задавал въпроса какво аджеда има в тия сплави. А и не си спомням да съм ги учил тогава. После във вишият институт бях обучаван за с по сложни неща и тези основни понятия не са ми минали през главата. Но никога не е късно да ги научим при желание.
Медтта определено не участва в сплавите на нагревателите. А и самата тя е по нискотемпературо-устойчива от гореспоменатите сплави и би прегоряла. Тя се използва при сплавите на проводниците-заедно с Златото и тнт.
Значи на практика за да накараш тока да загрее добър проводник като медтта, начина е един да намалиш сечението на проводника. Така се изработват и трафовете, които имат и топлинни загуби в следствие точно на разсейването на тока в тънките намотки.
Поради което за прекарване на големи ампери на тока се иска и големи сечения на проводника.
Но дори да намоташ 12 ома примерно от тънак меден проводник, проблема с топлоустойчивостта остава и температури от 1000 градуса биха разрушили реотана ни.
Разбирасе при огледалото такива температури няма.
Но моята мисъл е като сравнение със съпротивителните сплави и техните параметри.
Медтта определено не участва в сплавите на нагревателите. А и самата тя е по нискотемпературо-устойчива от гореспоменатите сплави и би прегоряла. Тя се използва при сплавите на проводниците-заедно с Златото и тнт.
Значи на практика за да накараш тока да загрее добър проводник като медтта, начина е един да намалиш сечението на проводника. Така се изработват и трафовете, които имат и топлинни загуби в следствие точно на разсейването на тока в тънките намотки.
Поради което за прекарване на големи ампери на тока се иска и големи сечения на проводника.
Но дори да намоташ 12 ома примерно от тънак меден проводник, проблема с топлоустойчивостта остава и температури от 1000 градуса биха разрушили реотана ни.
Разбирасе при огледалото такива температури няма.
Но моята мисъл е като сравнение със съпротивителните сплави и техните параметри.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Apokaliptiko написа:Резултатът с фланци 15мм. отпред и 20мм. отзад. В момента с гуми 195/65/15 и джанти ЕТ39
отпред е перфектно!!! Отзад определено 25-30мм фланец бе стоял чудно при това ет

- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колеги отзад има нещо като платка това ли е реотана?
- paaco
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
- Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: sofia
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да това е. Някъде гледах един руски сайт как се сваля черната пластмаса и се лепи нов реотан ставаше много интелигентно ама трябва да се потърси в гуглето.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Реотана майче е скрит. Други огледала съм гледал-пистите се виждат.
Тука ако не може да се отдели това пластмасовото отгоре, значи няма ремонтиране.
Но виж-като откачиш кабелните обувки дали има 12 волта при пуснат подгрев.
Дали при мерене на реотана има съпротивлението или е прекъснат.
Погледни и самите кабелни обувки на огледалото и на кабелите дали не са охлабени, окислени и тнт.
Ако е скапано самото огледало-ще трябва да го подмениш вероятно, ако не намериш начин за ремонта му.
Тука ако не може да се отдели това пластмасовото отгоре, значи няма ремонтиране.
Но виж-като откачиш кабелните обувки дали има 12 волта при пуснат подгрев.
Дали при мерене на реотана има съпротивлението или е прекъснат.
Погледни и самите кабелни обувки на огледалото и на кабелите дали не са охлабени, окислени и тнт.
Ако е скапано самото огледало-ще трябва да го подмениш вероятно, ако не намериш начин за ремонта му.
- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Обувчиците имат волтаж но огледалото не топли така да се каже,опитах се да ги отделя но като че ли са запоени директно.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Кабелни обувки са-по силно дърпай и евентуално с тънка отверка бръкни между женската/мъжката- от където позволява-от горе майче. Идеята е да охлабиш пружинният ефект на външната клема от вътрешната и чопчето което вероятно запира между двете да се освободи малко.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
mupk0 написа:колега тея джанти с кво j са? на а4 калниците са същите сигурно :) гледам етто ти с фланците се върти около 20 ..и отзад що изглежда все едно е с камбър. поне от телефона така изглежда
Ето параметрите 7J x 15 ET39 5x112 джантите са на Ауди а4 след 2002г.
Тук е цялата им информация. А за камбъра, е визуална измама. Понеже допрях телефона на вратата и може да съм дал лек ъгъл.
http://www.original-felgen.com/8e0601025z17.html
- paaco
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
- Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: sofia
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ето малко за огледалата http://passat-b5.ru/showthread.php?t=142342
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Apokaliptiko написа:mupk0 написа:колега тея джанти с кво j са? на а4 калниците са същите сигурно :) гледам етто ти с фланците се върти около 20 ..и отзад що изглежда все едно е с камбър. поне от телефона така изглежда
Ето параметрите 7J x 15 ET39 5x112 джантите са на Ауди а4 след 2002г.
Тук е цялата им информация. А за камбъра, е визуална измама. Понеже допрях телефона на вратата и може да съм дал лек ъгъл.
http://www.original-felgen.com/8e0601025z17.html
ет от 25 отпред стои супер.значи смело ще взимам отпред 35/30мм фланци. за нещо такова бях питал назад из темата.благодаря
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
mupk0 написа:Apokaliptiko написа:mupk0 написа:колега тея джанти с кво j са? на а4 калниците са същите сигурно :) гледам етто ти с фланците се върти около 20 ..и отзад що изглежда все едно е с камбър. поне от телефона така изглежда
Ето параметрите 7J x 15 ET39 5x112 джантите са на Ауди а4 след 2002г.
Тук е цялата им информация. А за камбъра, е визуална измама. Понеже допрях телефона на вратата и може да съм дал лек ъгъл.
http://www.original-felgen.com/8e0601025z17.html
ет от 25 отпред стои супер.значи смело ще взимам отпред 35/30мм фланци. за нещо такова бях питал назад из темата.благодаря
малко смело сметна задачата с 3 неизвестни. Според мен не може да съдиш по това как стои на пасата с това как ще стои на ауди а4.
ЕТ- само по себе си не означава нищо. ЕТ е разстояние межди 1(централната делителна линия на джантата между бордовете) и 2(равнината на на която ляга джантата). Вече си се усетил предполагам, че равнината на която ти ляга джантата (диска на главината) не е същата като на пасат, второто неизвестно е колко е дълбок калника, пак няма как да са еднакви.
Да разбира се и двете са коли и горе долу нещата ще са еднакви, но според мен трябва да подходиш малко по задълбочено.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз мисля, че 30мм. са много за отзад. Ако разбира се, тая кола вози хора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта