Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 ное 2016 11:09


И аз веднага се замислих за вариянта с винтче/гайка. Но незнам какво да разваля. Трябва да потърся примерно две планки които да пробия в единият им край и да ги направя като пергел. После да пробия и от другата страна за да станат като за флекс с винтчета/гайки.

Значи ми трябват 5 мм винт/гайка ?

Колега други размери да ми кажеш :Mr Green Fun.
Понеже в шкафа има точно едни планки 2 броя дълги по 15-20см и са нанизани към две дълги шпилки в двата им края. 2-3 мм дебели, широчината им е 1,5 см някъде.

Ключа за големият Елтоски флекс няма да го разваля, а другият 2000 ватов Елтос е на Вилата. :mrgreen

Та тия двете планки ми се подмятат из шкафа от години нанизани с тия шпилки, но сега започвам да се сещам за какво може да ги ползвам. Дори и майстора да ми смени виското, може и на него да му дам ключа, понеже и той каза че не е наясно дали не трябва сваляне на предницата. Може и да ме пунтира естествено.

Така че дай някакви приблизителни размери на тия шини и да видя дали да не го направя това чудо.

Гайките не пречат ли ?

Какви други негативи има при моето решение примерно ?




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 ное 2016 11:23


betaserk написа:Колега, аз стиснах с едни тесни големи клещи, м/у ролката и алуминиевата част и стана работата. С големия водопроводен и нещо сложи, някакъв парцал или нещо за да не надере и ще стане. Някъде казваха да се пробва докато ремъка е там, зависи колко е стегнато. При мен беше същото и го свалих без да свалям тръби или брони, само махнах генератора и се справих. Може и друго, взимаш стар ангренажен ремък, режеш го, увиваш го около шайбата и стягаш с такива чираци или както там се казва, дето захапва и не пуска и дъжиш и отвиваш. Аз на стария пасат така отвивах масления филтър, защото нямах ключ.



Колега това с ремъка съм го правил на цилиндър на Въздушна Пушка -ПЦП за да отвия Бойният клапан. Стана и не се надра цилиндъра с въздух. Но тук местото е по малко и ролката е отговорна. Мислих вариант на захапя с по малките Гарги оста между ролката и виското, но дебелината е малка и незнам дали няма да поддаде. А и рамото пак ще ми е малко да го държа с ръка, както е малко и рамото за напъване на отпускащата ролка както споменах.

Нещо това с Алтернатора дето си го свалил първо не се връзва !!! :no Просто защото за да се свали Алернатора е необходимо да се извади първо перката, както е и показано в темата която изрових. Един от болтовете на Генератора е под нея ! :biggrin
Та тука нещо не е така както ти твърдиш....... :no

----------------------

samo_pechka тия ключове дето ги продават има и евтини. Ти не пробва ли да купиш някакъв ? Нестават ли ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 ное 2016 11:29


Щифтовете са 5мм диам. , дължината на целия ключ е някъде 21см ( това според мен може да варива +- 3см, според наличните железа )
Някои модели надлъжни вискота не са с този ключ 3212, а с един друг 3312 , т.е. гаечен тип ключ
3312 3212.jpg
и една малка тема http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1 ... scous_fan/


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 ное 2016 11:30


kossis написа:
Нещо това с Алтернатора дето си го свалил първо не се връзва !!! :no Просто защото за да се свали Алернатора е необходимо да се извади първо перката, както е и показано в темата която изрових. Един от болтовете на Генератора е под нея ! :biggrin
Та тука нещо не е така както ти твърдиш....... :no

----------------------

samo_pechka тия ключове дето ги продават има и евтини. Ти не пробва ли да купиш някакъв ? Нестават ли ?

Ако алтернатора е с оригинални болтове. Не, няма проблем да се извади. Има една засечка/прорез спец в планката, не е необходимо да излезе болта за да излезе алтернатора .Просто болта се дръпва макс. назад и дигаш динамото нагоре ( е малко зор де )
И къде ги има тея ключове евтини Косис? Дай нещо линк, магазин..


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 ное 2016 11:44


Еми в твоята тема ги има. Това дето е уж ключ за флекс не става ли. Пита ли ги ? Или да званя !

http://armen-tools.com/site/armentools/index.php?cls=ARM0998
Изображение

Ами това от Алито ?

https://www.aliexpress.com/item/PHFU-4-3mm-Dia-Pin-Adjustable-11mm-320mm-Wrench-Spanner-for-Angle-Grinder/32746630114.html?spm=2114.10010108.0.0.2yZuKE&scm=1007.12908.48240.0&pvid=4246436b-db73-4ddd-bad8-c60a3dc344e8&tpp=1
Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 ное 2016 11:50


Аз тези ги знам, Армен в момента май нямат наличност . Аз питах да не би ев. да си намерил и др.
П.п. Обади им се да видим ( в Армен ) и сподели после


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 15 ное 2016 11:56


Сега виждам разликата в обтягащата ролка бензи/дизел. Според мен ако бръкнеш за шестограмния болт преди да махнеш ремък с рязко движение ще се развие , само да тръгне, после си разглоби всичко както коментирахме. Почнете от централния болт. Ако се опъне поне ще знаете, че Ви трябва нещо с което да законтрите и като последен вариант да сваляте муцуната.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 ное 2016 12:02


Ок !

А ти като си сгъвал тоя амортесьор само с ключ ли си успявал ? Щото е много тясно и ниско и остава само върха на ключа да стърчи. Та няма рамо за да се напъне.



---------

DoH_KuXoT, това с ремъка дето го играе контра няма да стане. Винта вероятно е завит в завода още и ще се отвие с пукане и върток, а не тресчотка. Така че ремъка да го играе контра ........ Триенето няма да е достатъчно. :no


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 15 ное 2016 12:16


Аз не съм с този тип ролка, моята е такава и има само пружина и се сгъва на ръка без много усилие
Изображение

Не пречи да пробвате, дали няма да се развие болта докато ремъка е там. Аз го развих с Г-образен шестограм и контра една тънка отверка , та не иска кой знае каква сила, но винаги може да се окаже и невъзможно.
Много ми е интересно колко опипваш почвата преди да стъпиш, това виско да го беше сменил вече, три страници пишем как се развива един болт :mhihi , баща ми като му казвам нещо и той така го мисли два дни, обяснява ми как мисли, че няма да стане и т.н. отида и му свърша работа за 20 минути, че иначе се обясняваме 1 седмица по телефона и обсъждаме всички варианти. Малко по-смело тия коли не са сложни, това не е 3,0tdi дето всичко се прави само от спец и първо се сваля мотора. :c020


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Вто 15 ное 2016 12:20


Аз имах дълъг гаечен ключ, който стигаше почти да се покаже отгоре и с едно парче водопроводна тръба за удължител и си в джаза. Точно! :th_up Давай смело колега, лесно е!

Последна промяна от betaserk на Вто 15 ное 2016 12:21, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 ное 2016 12:20


Без ключ за задържане, не се развива . Ремък, мемък - не. Трябва контра .
Kossis трябва ти 19-ка ( мисля беше ) дълга звезда https://zimber.bg/bg/home/4987-kluch-zv ... tools.html
С такива става без проблем .
Или на някоя права звезда ( да няма чупка ) да завариш някое желязо , така да стане дълго рамото


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 ное 2016 17:36


Значи почти згънах на половина ролката с обикновен звездо/гаечен и отгоре го захапах на звездата с едни Ладови клещи -раздвижени !

Оня ключ на Зимбер е доста дълъг и може и да го отнеса. А и магазина ми е близо.


Иначе ми е интересно тези пергели как ще достигнат до отворите в ролката като тя е дълбока 2,5 см че и повече. Дали защото се вкарва под ъгъл незнам. Но пиновете на тия Пергели не са много дълги- около 1 см !!!

---------

DoH_KuXoT Много я опипвам, понеже до тука ме пратихте леко за Зелен хайвер, вероятно щото карате Бензинки. Аз искам сам да си свърша работата, а не да счупя нещо !!! Ако е за чупене ще я дам на Майстора и той ще и види сметката. А и той чете в нета за да разглобява както ми е казал. :Mr Green Fun

За мене е важен крайният ефект-качеството, а не количеството на подготовката за него !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 16 ное 2016 12:22


Възникан ми още един много съществен въпрос-

Хубаво -отвивам виското, ама дали че може да излезе изобщо, защото дотука гледаме клипове за 1,8Т Бензинка. А за ТДИ намерих само тема и в нея предницата е махната !

И понеже вашите коментари по въпроса не бяха еднозначни и никой не каза че на ТДИ е извадил по този начин виското без сваляне на прединцата, няма как да съм сигурен че ще излезе.

Сутринта ходих до Илиенци и там има магазин за специфични инструменти. Имаше обаче само до номер 15-16 такива дълги звезди. Какза че е продал последната с номер 17-19 миналата седмица. И била 9 лева. Но неговите са Хром/Ванадий. А скъпият анаялог е с Молибден.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот samo_pechka » Сря 16 ное 2016 13:02


Не ми се е налагало, но не е невъзможно. Махни алтернатора , да имаш пространство и го почвай!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 16 ное 2016 13:20


Е да махна и Алтернатора и водното съединение + турбопътя ще излезе 99%. Ама този Алтернаор трябва да го разгледам. Видях че има дълги шпилки 2 броя и не пречи виското да се отвият. Нещо друго има ли при тях.

Да не се окаже че е по добре да се свали предницата накрая ? :Mr Green Fun И също ако се сваля предницата ще трябва ли да се точи Антифриза или само се мести напред радиатора ? Защото при горната процедура без сваляне на Предница трябва и точене на антифриза, ако ще махам и водното.

Последна промяна от kossis на Сря 16 ное 2016 13:34, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта