Здравейте и Весела коледа!
Искам да попитам за някакво решение което не мога да намеря в менюто на колата или някъде другаде. Става въпрос за втория километраж, който при мен незнайно защо всяка сутрин се занулява а с него и другите /моментен, общ разход и др./ а това е много дразнещо и не можеш да си направиш никаква сметка за километри и разход. Всяка сутрин като запаля колата километража започва от 0. Търсих някакво решение, но не намерих. Питах и в VW, но от там ме отсвириха /нямали време/. Незнам дали нещо не е наред с колата или е до някаква настройка /скрита/ която не се вижда в менюто.
и един въпрос ако някой се е сблъсквал миналата зима с задната камера. Сега когато е зима и се обледи и няма да може да се завърти от леда може ли да стане нещо с нея. Например да изгори или да натрупа грешки или какво друго може да стане?
Passat B8 - подобрения
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
Дневния километраж е 1 и 2 няма как 2 да се занулява всеки ден, занулява се само 1. С копчето за принудително зануляваме се минава между 1 и 2.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
Кайзен написа:silent написа:Да беше споменал и каква ти е професията и образованието каква ти е позицията в автомобилния бранш за да може да преценим доколко е обективно мнението ти....
Всеки сам преценява какво масло да налива в двигателя си.
Дали някой би взел моето мнение като адекватно или не - няма значение дали професията ми е чистач на тоалетни във VW Wolfsburg със завършено начално училище (до трети клас) или съм доктор на науките работещ в Volkswagen R&D Center Braunschweig.
Ясно не разбрахме на база на какво плясваш крайните си заключения така че не мисля и да се доверя на 100% на написаното от теб....само не разбирам как определяте хубавото масло от не толкова хубавото по вкус цвят мирис търкане между пръстите като старите таксиджии....
За да можеш да обявяваш категорично подобни неща трябва да си доста навътре в материята...та за това попитах де...
Аз знам че оем маслата са на различни производители и две различни партиди могат да бъдат различни марки...съшо така знам обаче че всички масла които се пакетират за произоводителите минават през стриктен или не толков стриктен но някакъв контрол и отговарят на определени изисквания ...а и всеки производител внимава какво налива в тези туби .....знам обаче и че същото не може да се каже за всичко останало на пазара където контрол няма ....и по добре оем масло отколкото МД10Д в опаковка на кастрол...Та не знам защо шашкате хората и им обяснявате че оем маслото е калпаво и ги пращате да си купят фалшив Кастрол Мотул или бог знае какво....шаманствате как колите им няма да изкарат 250х.км с това масло и т.н и т.н.....и когато ви попитат на база на какво прогнозирате края на света за бедния българин крашването на най-милото му без време ....... празни приказки....
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
DoH_KuXoT написа:Дневния километраж е 1 и 2 няма как 2 да се занулява всеки ден, занулява се само 1. С копчето за принудително зануляваме се минава между 1 и 2.
А как става това, че вече се обърках. Натискам копчето което е долу по средата 0.0, но не отивам на втори а се занулява дневния пробег. Ако може обясни? И друго не ми се получава когато заредя на бензиностанция и когато карам колата изобразена на дисплея не се мърда и стои само в началото и не ми показва инфо за горивото.
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
На джойстика с който минаваш през отделните показания (среден разход, моментен, време на шофиране и т.н.) отдолу има копче за зануляване и влизане в съответните подменюта, с него се влиза на 1 или 2. Ако си мултиволан се прави от волана.
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
silent написа:... празни приказки....
Човека ти дава един по-различен поглед, ти си избирай дали да робуваш на ОЕМ на 4 пъти по-висока цена , който ОЕМ е произведен от другите, които са менте според теб. Контрола няма да го коментирам, никой не контролира всяка туба, та сещай се сам. Според мен малко остро влизаш , все едно някой ти е длъжен да се съобразява с теб и да ти се обяснява, да питам твоето образование какво е че да те слушам за м10д в туба от Кастрол ?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
остро викаш влизам ...ми тогава меко да спомена специално за теб като на неразбрал....че когато някой прави заключения че от оем маслото всички двигатели се скапват на 250х.км все пак мога меко (според мен) да попитам на базата на какво човека прави тези заключения .....в отговор получих празни приказки....
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
DoH_KuXoT написа:На джойстика с който минаваш през отделните показания (среден разход, моментен, време на шофиране и т.н.) отдолу има копче за зануляване и влизане в съответните подменюта, с него се влиза на 1 или 2. Ако си мултиволан се прави от волана.
Какъв е тоя джойстик и 1 и 2 при В8?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
silent написа:... заключения че от оем маслото всички двигатели се скапват на 250х.км ....
Би ли посочил къде има такова твърдение, че явно различно четем темата?
Аз виждам мнение за спекли сегменти на 250к км при смяна на 30к км с ОЕМ масло, което е доста различно от това да казва, че ОЕМ масло скапва двигател на 250к км.
И празните приказки идват от теб, защото единственото с което опровергаваш мнението му е, че имало ментета, а ОЕМ никога не е такова, така ли?
Напълно споделям мнението на Кайзен, че е по-добре да избираш сам какво слагаш, отколкото киндер сюрприз изненадата в ОЕМ туба.
А откъде си купуваш не менте, вече е друг въпрос.
Ако не друго, то Кайзен е показал, че от масла и добавки разбира повече от всеки тук!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
нищо няма да посочвам ...весели празници....
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
silent написа:само не разбирам как определяте хубавото масло от не толкова хубавото
Най-елементарния начин за получаване на тази информация е чрез четене на специализирани общодостъпни форуми. В зависимост от езиците, които знаеш:
- английски - bobistheoilguy.com
- немски - oil-club.de
- руски - oil-club.ru
На мен не са ми познати толкова обширни форуми на български език, но съм срещал постове в BMW форума на българин, който пише в руския и немския форуми от по-горе.
Та когато си запознат със съдържанието на маслата на база на изследване на неизползвано масло и изменението им при употреба в различни автомобили за различни километри и работни часове, то може да се направят някакви заключения кои масла са по-добри от други.
Интересно защо не реагира на изказването
масло longlife на 30к км или 2 год., масло скорости на 60к км (ако се слага оригинално vw), на 20к км ако се слага друг вид
което е типично, едно към едно, с това на един измамник (бивш автобояджия), който сега продава оригинално масло?
silent написа:съшо така знам обаче че всички масла които се пакетират за произоводителите минават през стриктен или не толков стриктен но някакъв контрол и отговарят на определени изисквания ...а и всеки производител внимава какво налива в тези туби
И от къде ги знаеш тези неща?
Аз пък зная, че това дето го пишеш не е така. Маслата, които се наливат в тубичките за VW/Audi минават точно същия контрол, както и маслата пакетирани в другите тубички.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
silent написа:нищо няма да посочвам ...весели празници....
Защо, нали искаме да водим аргументирана дискусия? Излиза, че слагаш чужди думи в клавиатурата на колегата Кайзен. До тук виждам от него само полезни връзки и информация, без някакви задължаващи съвети. ОЕМ маслото, като тип и произход, попада в нисък до среден клас. Това не е тайна и е коментирано много пъти в този форум. За мен съвети в тази насока са винаги добре дошли!
Кайзен написа:
Колега Кайзен, можеш ли да хвърлиш малко светлина върху един друг, може би харктерен за БГ проблем с ОЕМ маслата. Защо пазара ни е залят с ОЕМ масло по 70-80лв за 5л, Manufactured in the EU, с определен код, докато привидно "същото" ОЕМ масло в официалното представителство на Порше струва 270лв, на него пише Made in Germany и кода му е малко по-различен. Аз по темата мога само да спекулирам, но знам като "забавен" факт, че бившия автобояджия продава първия тип, на цената на втория.

Мисля, че този въпрос вълнува всеки с Пасат Б8 и сходни автомобили, които се обслужван основно в официален сервиз.
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
Здравейте,
Мерси за отговорите, а някой има ли owner's manual-а на пдф или друг електронен вариант?
Понеже хартиеният ми е на немски, а не съм много добър с немския и е мъка да го чета :)
Поздрави,
ИБ
Мерси за отговорите, а някой има ли owner's manual-а на пдф или друг електронен вариант?
Понеже хартиеният ми е на немски, а не съм много добър с немския и е мъка да го чета :)
Поздрави,
ИБ
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
Кайзен написа:Не са ми известни EGR и/или DPF издържали 350 000км при употреба на оригинално масло. Попадането на нафта в маслото и разход на масло, заради спекли сегменти, след около 250 000км е нещо типично при смяна на всеки 30 000км.
нищо на никого не слагам това е написал колегата....
Изразявам скептицизъм и поисках повече информация....
За ОЕМ масла в брандирана опаковка предлагани от официалните представители на марките ....може да не са най-хай и прочие но са с напълно достатъчно качество за да работят машините добре и това е достатъчно за обикновенния човек...Официалния представител е задължен да продава маслата които му ги продава производителя и дори има квоти -количества които трябва да продаде..там мнетета няма...производителя работи с няколко производителя на масла и изисква масла с определено качество естествено на възможно най-ниска цена......някой допуска ли че някой производител на масла въобще може да си помисли да пробута нещо и да рискува да загуби много милионен сигурен пазар с водещ авто производител...и понеже колегата казва че колите се скапват на 260х. с оригиналните масла които се сменят на 30х.км. всичките при това ....попитах на база на какво го казва....работи в официален сервиз....в масло призводството...в развойна деност.... във фолксваген....стаистика някава ли е чел...при това без да искам да споря или да си налагам мнението...
Сигурен съм също така че повечето от нещата които се говорят тук са наистина празни приказки защото при съвременните високотехнологични двигатели и съвременниете високотехнологични масла са много малко хората или да го кажа така ограничен кръг от хора с много голяма компетентност и информация наистина знаят какво точно е най доброто за конкретния двигател и от къде произтичат проблемите му....в частност и не са много хората които са много на ти с маслата в развойните центрове на големите компании .....а първите и вторите къде се срещат това никой от нас не знае?????
Аз не съм нито от едните нито от другите затова когато някой твърди нещо с голяма категоричност питам от къде го знае и когато не ми отговорят изразявам скептицизъм....
Не съм напълно убеден и доколко лонг лайф маслата са вредни за двигателят....дайте стаистика...това че някой извадил цитирам черно масло на чорба...не е аргумент..това че 100пияни руснака са го написали в техния сайт...не е аргумент...това че някой е написал че след смяната на маслото двигателят литнал и някаки по-мазно работи не е аргумент...тдайте достоверна информация...информацията в интернет е 50/50 достоверна при това гледана с розови очила....
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти
Спекъл маслен сегмент не означава скапан двигател.silent написа:и понеже колегата казва че колите се скапват на 260х. с оригиналните масла които се сменят на 30х.км. всичките при това ....Кайзен написа:Не са ми известни EGR и/или DPF издържали 350 000км при употреба на оригинално масло. Попадането на нафта в маслото и разход на масло, заради спекли сегменти, след около 250 000км е нещо типично при смяна на всеки 30 000км.
Не разбирам поради каква причина се опитваш да изкривиш моите думи?!?
Би ли посочил квотите на поне три официални представителя?silent написа:Официалния представител е задължен да продава маслата които му ги продава производителя и дори има квоти -количества които трябва да продаде
В рамките на ЕС търговията може да се развива на свободен принцип. Кой, от къде, на каква цена намира продукти и после с каква надценка ги продава, си е отделен бизнес на всеки търговец (търгаш).hooligan_sk написа:Колега Кайзен, можеш ли да хвърлиш малко светлина върху един друг, може би харктерен за БГ проблем с ОЕМ маслата. Защо пазара ни е залят с ОЕМ масло по 70-80лв за 5л, Manufactured in the EU, с определен код, докато привидно "същото" ОЕМ масло в официалното представителство на Порше струва 270лв, на него пише Made in Germany и кода му е малко по-различен.
Би ли посочил кодовете? Само с тях може да се направи някаква адекватна проверка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта