
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Бензин съм аз, нямах предвид за мен. Моите са евтини, 7лв са оригиналните. На път не са удобни за смяна, сваля се колектора, разширително казанче, бензиновата рейка, инсталацията на свещите... Но при теб гледам е удобно и щом прави драми е хубаво да си имаш едно резервно.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
При Брато са с винтови скоби тия турбо тръби и от Кулера към Колектора сме я разкачали за проверки. С по малък диаметър са естествено.
Моите пък са с тия измислени байонети. И този горният от Кулера към ПВЦ колектора от постоянното местене износи алуминиевите ушички на тръбата в края където скобата го контрира. Бях навил по една рапидка на почит всички връзки за подсигуряване, понеже при смяната на Кулера се оказа че не е като оригиналният и скобите към него бяха едни телчета. А оригиналните са плоски. Сложихме оригиналните, понеже гръмна при надува и е като автомобилна гума все едно гърми.
Не ми беше смешно, но за това по енда рапидка.
Въпреки това връзката към Кулера пак подаваше отдолу-отваряше се леко. Та накрая свалих целият път и навих на местото на износените уши по една малка рапидка и я припилих с нужният правоъгален профил. Стана като оригиналното и сега не се отваря, а скобата щрака като трябва.
Ако се спука целият маркуч ще го сменя, но за сега няма да набутва и там пари. То там постоянно се мести съединението от вибрациите и при потегляне от усукването на мотора. Дизел.......
Намерих и две такива щипки като на Печката на кората и рапидки за тях. Ще пробва с дремела да пробия каналчета и да намъкна по една Щипка в кората от ляво и дясно.
Много ги бухате тези коли в Преспите. Аз по Ястребец се катеря пък не съм се овъртал така.
Моите пък са с тия измислени байонети. И този горният от Кулера към ПВЦ колектора от постоянното местене износи алуминиевите ушички на тръбата в края където скобата го контрира. Бях навил по една рапидка на почит всички връзки за подсигуряване, понеже при смяната на Кулера се оказа че не е като оригиналният и скобите към него бяха едни телчета. А оригиналните са плоски. Сложихме оригиналните, понеже гръмна при надува и е като автомобилна гума все едно гърми.

Въпреки това връзката към Кулера пак подаваше отдолу-отваряше се леко. Та накрая свалих целият път и навих на местото на износените уши по една малка рапидка и я припилих с нужният правоъгален профил. Стана като оригиналното и сега не се отваря, а скобата щрака като трябва.
Ако се спука целият маркуч ще го сменя, но за сега няма да набутва и там пари. То там постоянно се мести съединението от вибрациите и при потегляне от усукването на мотора. Дизел.......
Намерих и две такива щипки като на Печката на кората и рапидки за тях. Ще пробва с дремела да пробия каналчета и да намъкна по една Щипка в кората от ляво и дясно.
Много ги бухате тези коли в Преспите. Аз по Ястребец се катеря пък не съм се овъртал така.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
За промивките внимавайте, че познавам 2ма които правиха основен след подобни химии в маслото. За турбо пътищата на моята бангия сложих силикон на три пласта(мога да видя за снимка и марка) и държи на пикове от по 1.5-1.6 бара, а оригиналните се пръскаха за норматив. При ме "развит" подкалник щеше да ми направи такава беля, че като се сетя още се кръстя... Отмъна ми се по магистралата и след едни 250-300км беше "прорязал" гумата до тел, а имаше участъци по които карах с 250-270км/ч... От тогава си имам едно на ум и ако ми се скъса подкалник бих го отскубнал целия...
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Тия промивки и аз не ги разбрам. Явно се правят на двигатели които ще се карат доживот и трябва да ни надживеят. Въпроса е дали ламарините ще ги има около двигателя до тогава.......
Аз лично не намирам смисъл да си играя да правя подобни хватки за кола която утре може да я продам........
Важното е да се сменя маслото в разумни граници и да се следи нивото му.

Аз лично не намирам смисъл да си играя да правя подобни хватки за кола която утре може да я продам........
Важното е да се сменя маслото в разумни граници и да се следи нивото му.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Точно така!
В съвременните масла слагат много присадки.
Едни от тях са детергентните(миещи) присадки. Те действат първите 3000-4000км. Затова на дизел като смениш маслото след съвсем малко пробег маслото става черно, като старо...
Точно заради детергентите е вредно да се сменя масло на малък пробег, примерно 5000км. Някъде бях срещнал подробна статия за това.
Затова сменяйте маслото по предписание и спецификация и не се занимавайте с глупости.
П.п. Да не ме разберете грешно-труда и ефекта са важни. Но някой ако тръгне да кара или нещо да сбърка с промивката - много е вероятно да си съсипе двигателя.
В съвременните масла слагат много присадки.
Едни от тях са детергентните(миещи) присадки. Те действат първите 3000-4000км. Затова на дизел като смениш маслото след съвсем малко пробег маслото става черно, като старо...
Точно заради детергентите е вредно да се сменя масло на малък пробег, примерно 5000км. Някъде бях срещнал подробна статия за това.
Затова сменяйте маслото по предписание и спецификация и не се занимавайте с глупости.
П.п. Да не ме разберете грешно-труда и ефекта са важни. Но някой ако тръгне да кара или нещо да сбърка с промивката - много е вероятно да си съсипе двигателя.
Последна промяна от gancho на Пон 12 дек 2016 17:30, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
много смело изказване "не се занимавайте с глупости"... колегата е положил труд , споделил го е с Вас, определено не се е занимавал с глупости... всеки сам си прави равносметка и преценява дали да го прави или не, но подценяването на труда на хората не е добро качество!
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Е ти пак го прие твърде Лично ! Но Донкихот си е Дон-Кихот........има история в това име....
Просто разговорно, и просто аз не го правя понеже не ми се е налагало. Това е. Не се вманиачавам чак до там.
Мене ме дразнят деругите и се научих да ги унищожавам с Полир машина, боя и водни шкурки. Но всеки маниак с номера си. Мотора щом работи в норми, значи не му правя повече нищо.
А труда на Печката не го подценявам в никакъв случай ! Даже той ми беше най полезен с това виско дето утре ще го купя......
Просто разговорно, и просто аз не го правя понеже не ми се е налагало. Това е. Не се вманиачавам чак до там.
Мене ме дразнят деругите и се научих да ги унищожавам с Полир машина, боя и водни шкурки. Но всеки маниак с номера си. Мотора щом работи в норми, значи не му правя повече нищо.
А труда на Печката не го подценявам в никакъв случай ! Даже той ми беше най полезен с това виско дето утре ще го купя......

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Същото е и с Виското, аз го видях че хвърля и ще го сменя до Летният сезон. Други не го разбират че изобщо върти докато не изхвърчи през радиатора.
. И така си спестяват труда и 100 и кусур парите.
Защото едва ли докато я карам аз Виското ще изтече толкова много че да спре да върти изобщо.
Прави ми впечатление че никой не каза как умира виското. Тоест никой не се е и заглеждал за да види че изтича, така че и това моето е леко мания за изправност на Виското в случая. Като карам на 36-40 градуса лятото с 170, да мога да вдигна още поне 10 км.....
. Ама поне климатика да не го товаря и другата ел. перка.......
Западняка кара и хвърля и не се задълбочава. И аз гледам като карам дърта Бангия, да не се вманиачавам чак толкова. Нова няма да я направя и Железарките няма да и простят. А реставрация на ретро автомобили прави моят Тъст, че и награди взе в тоя Ретро парад. Но и там си иска едни 20 хилки за да стане от стара нова кола...... Не е за мене....

Защото едва ли докато я карам аз Виското ще изтече толкова много че да спре да върти изобщо.
Прави ми впечатление че никой не каза как умира виското. Тоест никой не се е и заглеждал за да види че изтича, така че и това моето е леко мания за изправност на Виското в случая. Като карам на 36-40 градуса лятото с 170, да мога да вдигна още поне 10 км.....


Западняка кара и хвърля и не се задълбочава. И аз гледам като карам дърта Бангия, да не се вманиачавам чак толкова. Нова няма да я направя и Железарките няма да и простят. А реставрация на ретро автомобили прави моят Тъст, че и награди взе в тоя Ретро парад. Но и там си иска едни 20 хилки за да стане от стара нова кола...... Не е за мене....
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
След промивката на едната кола , изминах малко над 2500км. ( няма шега, предвид , че буквално онзи ден правих процедурата ) . Натисках доста колата , доволен съм от труда си. Ниска е температура на маслото . Чисто и пъргаво работи моторетката. Само един лагер на задно дясно колело леко се обади :) Ще се сменят и двата задни
С промивките наистина трябва се внимава . Трябва се спазват условията при наливането и източването . Отделно и да се ползва правилната промивка, да не е на база разтворители и т.н.
Ползвал съм подобна промивка ( на друг производител ) , но пак на база детергенти. Приятел купува кола пасат Б5 1.9 ТДИ . Колата имаше голям харч на масло, първата ми мисъл бе , че е за турбинка. Поогледах я оттук , оттам, ми ...нещо ме загложди, че не е от турбина.Реших да пробваме с промивка. Тъй и тъй ще се отваря, поне за пробата нали...още след първото промиване харчът падна 10 пъти ( ! ) . И колата спря да мирише на стар локомотив. В момента се кара с дота по-качествено масло. На човека му беше писнало и в последните км слагаше квото намери за по 5 лв/литъра
А всеки мастер преди това го е съветвал за отваряне и ремонт. Колата още си върви . Не е правен ремонт
При мен е с профилактична цел. Не е задължително разбира се.
С промивките наистина трябва се внимава . Трябва се спазват условията при наливането и източването . Отделно и да се ползва правилната промивка, да не е на база разтворители и т.н.
Ползвал съм подобна промивка ( на друг производител ) , но пак на база детергенти. Приятел купува кола пасат Б5 1.9 ТДИ . Колата имаше голям харч на масло, първата ми мисъл бе , че е за турбинка. Поогледах я оттук , оттам, ми ...нещо ме загложди, че не е от турбина.Реших да пробваме с промивка. Тъй и тъй ще се отваря, поне за пробата нали...още след първото промиване харчът падна 10 пъти ( ! ) . И колата спря да мирише на стар локомотив. В момента се кара с дота по-качествено масло. На човека му беше писнало и в последните км слагаше квото намери за по 5 лв/литъра
А всеки мастер преди това го е съветвал за отваряне и ремонт. Колата още си върви . Не е правен ремонт
При мен е с профилактична цел. Не е задължително разбира се.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
А какво е обяснението на връзката промивка-харч на масло?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
В процеса на работа, на двигателя, се образуват едни лакови отлагания . Получават се от маслата и от самото гориво. При по-евтините масла се образуват повече депозити. Те са температурно по-нестабилни ( евтините масла де) , така се получават кофти отлагания под сегменти, в самите канали и т.н.
Флъшът премахва една голяма част от тях . Сегментите си възвръщат подвижността, освобождават се от хватката на нагарите ( не знам как другояче да го опиша ) .
Точно това се е случило с онзи пасат. Хем колата не е била италианка . С какво масло е била карана , идея си нямам. Но е било някакво евтино . В един момент я купува в това състояние нашият човек. И се вижда в чудо с харчене на масло. След процедурата колата се промени, харчът на масло спадна многократно.
Хубавите флъшове имат кондиционери , те възвръщат в голяма част гъвкавостта на семерингите и др. уплътнения .
И т.н. и т.н.
Важното е да се ползва флъш ( ако въобще някой се реши ) на база детергенти ! Съжалявам , че е вече банално това повтаряне за съставът , но е адски важно да се наблегне на това !
За повече инфо, който се интересува от масла, добавки и прочие, има една тема в Субару форум
Флъшът премахва една голяма част от тях . Сегментите си възвръщат подвижността, освобождават се от хватката на нагарите ( не знам как другояче да го опиша ) .
Точно това се е случило с онзи пасат. Хем колата не е била италианка . С какво масло е била карана , идея си нямам. Но е било някакво евтино . В един момент я купува в това състояние нашият човек. И се вижда в чудо с харчене на масло. След процедурата колата се промени, харчът на масло спадна многократно.
Хубавите флъшове имат кондиционери , те възвръщат в голяма част гъвкавостта на семерингите и др. уплътнения .
И т.н. и т.н.
Важното е да се ползва флъш ( ако въобще някой се реши ) на база детергенти ! Съжалявам , че е вече банално това повтаряне за съставът , но е адски важно да се наблегне на това !
За повече инфо, който се интересува от масла, добавки и прочие, има една тема в Субару форум
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Е постни линка, няма да обръщам всички форуми.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
В момента съм с един малък тел и е голям зор търсенето . Но колегата от Субару форум е https://www.subaruclubbg.com/forum/memb ... 328b7233eb
Точно от неговите мнения съм черпил инфо. Точно той описва качествата на маслата, флъшове и т.н.
Точно от неговите мнения съм черпил инфо. Точно той описва качествата на маслата, флъшове и т.н.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Вчера взех Виското. Дано да е точното че след няколко месеца става по трудно за връщане. Но точно сега няма да го сменям на -6. Моят човек с частите вика не се презапасявай с части. Няма да свършат. 
Визуално е същото- фланеца е с 3 отовора, а към перката са 4 отворите за болтовете.
Защо не може да се хване контра към този фланец примерно ? Видях че ключ 32 му е малък, а гарги няма да се заврат там.
Интересно ми е изказването че Виското трябва да се държи вертикално за да не се отече силикона в едната равнина само. На кутията това не е упоменато. И като го взех си беше легнало в кутията.
Все си мисля че този силикон е пълен го горе без въздух и няма на къде да се отича. Но .........
Виж моето със сигурност се е аерирало вече и лека по лека отива в коша. Снощи като го сравнявах и видях още мазно по Перката по периферията в близост с Виското.
А и едва ли всеки е чувал за този специален транспорт. Иначе като го въртях на ръка снощи замръзнало се върти доста тегаво. При загряване ще става още по тегаво значи. Беру е по надписите върху него пък ще видиме.
Сега поне по точно ще взема размера на които да отрежа пиновете на контра ключа от новото виско. За да не ги накася много.
------------
Като питах как го сменя той в неговият сервиз това виско -с дърпане на предница в сервизно положение.
Ама за това положение падала бронята и пак 130 лева труд според него. И той нямал такъв контра ключ.......
Моят майстор поне ще ми вземе по малко пари ако го прави по този начин.
Обаче първо съм аз с точните инструменти.

Визуално е същото- фланеца е с 3 отовора, а към перката са 4 отворите за болтовете.
Защо не може да се хване контра към този фланец примерно ? Видях че ключ 32 му е малък, а гарги няма да се заврат там.
Интересно ми е изказването че Виското трябва да се държи вертикално за да не се отече силикона в едната равнина само. На кутията това не е упоменато. И като го взех си беше легнало в кутията.
Все си мисля че този силикон е пълен го горе без въздух и няма на къде да се отича. Но .........
Виж моето със сигурност се е аерирало вече и лека по лека отива в коша. Снощи като го сравнявах и видях още мазно по Перката по периферията в близост с Виското.
А и едва ли всеки е чувал за този специален транспорт. Иначе като го въртях на ръка снощи замръзнало се върти доста тегаво. При загряване ще става още по тегаво значи. Беру е по надписите върху него пък ще видиме.
Сега поне по точно ще взема размера на които да отрежа пиновете на контра ключа от новото виско. За да не ги накася много.
------------
Като питах как го сменя той в неговият сервиз това виско -с дърпане на предница в сервизно положение.
Ама за това положение падала бронята и пак 130 лева труд според него. И той нямал такъв контра ключ.......

Моят майстор поне ще ми вземе по малко пари ако го прави по този начин.
Обаче първо съм аз с точните инструменти.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Моето виско го сменях лятото и взех Behr което в прочем е изпочзвано за първоначално вгражданe. На моето имаше лепенка vw и audi а отвън на кутията указание как да се съхранява (3 стрелки нагоре)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта