Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 27 яну 2017 10:04


още карета, маншони, висящи лагери на кардан, кръстачки, две помпи в резервоара в повечето случаи, 4 еднакви гуми, ГТП не навсякъде, малко повечеко разход, повече елементи на задното окачване, по-скъпи лагер главини това чисто теоретично заради повечето части, затова колегата е писал по-скъпа подръжка (при нужда), иначе ако си е читаво сравнени с издъхнал кон на предно е частен случай.




Потребителски аватар
dhcp
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 12 сеп 2016 7:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот dhcp » Пет 27 яну 2017 11:26


Аудито го имам от малко по-малко от две години... За тоя период и 75-80 000км по задницата съм сменил само маслото на дифа и един маншон. Разхода на гориво се качва повече от автомата отколкото от двойното... Та не е чак такъв разход. На хартия вярно, че има много повече части, окачването е друго отзад, но реално не се бара почти нищо.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот kossis » Пет 27 яну 2017 12:41


dhcp, колега айде да те помоля да не се Заяждаш и да не Обиждаш без причина.

Аз пиша това което ми се е случило !

Като ти чета коментара е безмислен- хем аз съм писал глупости, хем ти си с 4х4 но те измъквали ???? И трябвало пред тебе да върви огромен булдозер.... :bowdown :icon_lol
И определено това че ме обиждаш не те прави по умен като пишеш нонсенси.

Не мога да те разбирам, но моля ти се не ме обиждай и не се заяждай само защото не можеш да кажеш нещо смислено по въпроса. Аз пиша единствено факти и реални случки !

ЕСП и тем подобните електронни програми за "блокиране на Дифа" не са Шпер или Торсен и няма да бъдат !
4х4 също може да се окопае което също е факт ! Та къде са ми глупостите незнам ????

Какво очаквах от ЕСП да ме измъкне от затъване в натрошен зърнест лед-суграшица. Надцених го.

Къкво е по скъпото за подръжка на 4х4 - ами с триста зора обясних на Брат ми които трудно разбира че трябва да смени и в задният диф маслото.

Преди това го накарах да си оправи АБС блока- конролера. Защото светеше постоянно индикатора на таблото и даваше грешка с Вага че не комуникирал с Арматурното табло. Всъщност се бяха накъсали едни писти в модула на блока. Даде 120 лева на Майстор и го оправи. Защо го накарах да го оправи. Естествено за да има АБС, но също тъка както е известно и на това 4х4 в средата е Торсена който разпределя 60/40 задно/предно и се самоблокира. Да но двата крайни дифа са отворени. Ето тук се намесва пак тази Електронна програма която трябва да "блокира" двата отврени дифа.

За това и това 4х4 ме е най великото. А както видях и Ауди Q7 се окопа отлично в ледена суграшица, пък не го знам с какви точно дифове е и програми.......

dhcp, та моите коли са от трите вида- като на Жената съм дал да кара тази със задното да се учи, на Брато 4х4 щото е мъгла и все кара при лоши метеорологични условия, а аз съм с предно за баланс на схемата. :th_up

Последна промяна от kossis на Пет 27 яну 2017 13:27, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Pet_rov » Пет 27 яну 2017 13:17


Купете си по една "УАЗ" Ретро и няма да имате грижи.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 27 яну 2017 14:57


ESP, EDL, ABS са три различни ситеми с три различни предназначения :a045

ESP - не помага за излизане от преспи и окопани коли...

Последна промяна от DoH_KuXoT на Пет 27 яну 2017 15:10, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот kossis » Пет 27 яну 2017 15:08


Колега както искаш го наричай, може и ХYZ да я наречеш, да обясняваш че ЕСП било за стабилизиране на треакторията при високи скорости, АСР било за помощ при пробоксуване при тръгване-тракшън контрол, а АБС за отблокиране на колелата при спиране.
Въпроса е че ЕСП което обединява всички тия ел. системи в една и има едно такова голямо правоъгълно копче на таблото за да го изключвам на което пише пак ЕСП при пробоксуване в лед само ми мига на таблото и друга файда няма.
Мисля че много добре ме разбра и ти, но .......

На Аудито беше някакви подобни три букви но не и ЕСП. Мисля ЕДЛ....... При Мерцедес пък е трето.... Въпроса е че при окопаване не са особено ефективни тия Софтове и спирачки разни.

DoH_KuXoT написа: :a045

ESP - не помага за излизане от преспи и окапани коли...


Видях че не върши никаква работа :biggrin


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 27 яну 2017 15:22


Аз те разбрах, но тук не става въпрос затова как наричаме една система, а затова , че тя не е една , а са три.
Също така става въпрос , че ти не си наясно какво точно изключваш с бутона ESP от таблото.
Също става ясно, че очакваш от система която отговаря за избирателно натискане на спирачки при поднасяне и загуба на траектория да ти помогне за излизане от пряспа, за което отговаря друга система.

Има достатъчно писано из форума. Не смятам 6 страници да ти обяснявам нещо и накрая да се хващаш за думичките и да си спамим. Играхме го вече тоя филм.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот kossis » Пет 27 яну 2017 15:36


Ами майче съм наясно- изключвам ограничаването на газта при пробоксуване единствено- тоест мога да я форсирам до макс обороти и да си топя леда отдолу. Да се окопая още по добре. Това го написах на миналата страница, но ти явно не искаш да го видиш.

Също е известно че това ЕСП обединява в себеси и АСРа. И именно той би следвало да ми помогне при моята ситуация. Но аз ето това и не разбрах. Защо не удари някакви спирачки на това превъртащо колело и не накара поне малко да се окопае и другото за цвят.... Много важно че ми мигала лампата на таблото.
Ама ето точно това и вие не можете да кажете и не сте наясно. Това не разбирам......

Та ще потърся някъде и нета този отговор- дали е проблем на посоката на волана, дали нещо друго, защото действително тука само си въртиме общоизвестните факти и се надприказваме....... Търся това което е частен случай и дали може да се управлява или не в тази ситуация.

Да прав си, играхме го и накрая си открих отговорите и инструментите по случая. :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 яну 2017 18:07


В крайна сметка е важно задкормилното устройство . Каквито и системи да има даден автомобил, не се ли направи правилно преценката за ситуацията, възможностите на колата .... баталясваш .


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот 110afn » Пет 27 яну 2017 18:19


kossis
Тава е система за подпомагане, която в повечето случаи помага, в някои пречи.
Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма
Но да кажеш, че като се окопаеш и чакаш ЕСП да те извади е равносилно да вярваш в Дядо Коледа


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13393
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 27 яну 2017 19:17


110afn написа:kossis
Но да кажеш, че като се окопаеш и чакаш ЕСП да те извади е равносилно да вярваш в Дядо Коледа

Барон Мюнхаузен.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 27 яну 2017 19:51


Преди 8 дни имаше южен вятър, наричат го снегояд , паркирах върху дебел слой сняг, който беше омекнал през деня и пасата беше потънал с 10-12 сантиметра с четирите колела. През нощта всичко беше станало кокъл. На сутринта въртях гуми напред, назад без никакво усилие, колата не се поклащаше даже. Копах като грешен изрових предните колела дори под нивото на гумите с идеята да си излезе сам през задните улеи... Уви боксувах и прагчета пред и зад задните гуми ме държаха като бордюри.... Копах и отзад и чак тогава излязох. Та при окопаване освен загубеното сцепление на предните колела има и доста сериозни сили държащи задните и няма система, която да те извади. Затова има една приказка на Витоша не се ходи сам да се пързалят колкото и подготвена да е колата.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Пет 27 яну 2017 21:20, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот kossis » Пет 27 яну 2017 21:06


Абе аз открих къде е Ключът от конкретната ситуация, но този път ще си запазя обяснението за мене. :c020
Тук има доста разбиращи колеги и мисля да не се хабя повече. :biggrin
Така хем ще е и по спокойно.

Вярвам в Тръмп и Хитлер. :mhihi


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот samo_pechka » Съб 28 яну 2017 12:51


DoH_KuXoT написа: На сутринта въртях гуми напред, назад без никакво усилие, колата не се поклащаше даже. Копах като грешен изрових предните колела дори под нивото на гумите с идеята да си излезе сам през задните улеи... Уви боксувах и прагчета пред и зад задните гуми ме държаха като бордюри...

В такава ситуация помага светкавично две лопатки мозайка, хвърлени под двиг.колела . Мозайката не е като пясъка , също върши страхотна работа дребен търговищки чакъл ( един сив твърд с остри ръбчета ) . Винаги когато карах бусовете си през зимата, а те бяха много кекави празни ( транзити със задно ) държах по два чувала големи зад калниците, вързани и пълни с едра мозайка или такъв сив чакъл . Едно чувалче мозайка е 40кг и е много малко по обем , аз не казвам да си сложите цял такъв, но една ползвана кофа от тези бояджийските с капака ( латекс, мефисто и т.н. ) 10литрова да има в багажника пълна с мозайка , едно канче и сте решили проблема в окопаването в леда.
Ползвам съм и две изтривалки с много груб "косъм" в леките си коли. И те вършат частична работа подлагайки ги под гумите, но като мозайката няма.


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот mastersound » Съб 28 яну 2017 16:55


Здравейте.Имам 2 проблема единия го купих с колата другия стана след това.

1вия - багажника не се отваря от никъде освен от ключалката ( от вратата и от дръжката на багажника НЕ се отваря в всякаква позиция на ключалката ) евентуално къде може да е проблема? Прилагам и код на грешките който са записани от VCDS-то.
Screenshot_2.png


2рия - купих колата след около 2 седмици отключване заключване с дистанционното спря да работи.Веднага проверих батерията чисто нова Duracell не е от нея и така до ден днешен отключвам и заключвам с ключа според VCDS всичко работи засича си сигналите от дистанционното НО ДО ТАМ! Прилагам и скрийншот към проблема.
Screenshot_3.png

Screenshot_4.png


Благодаря на отзовалите се !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: capitana и 59 госта