k_garchev написа:ktamen написа:Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.
Надеждни са,защото са homemade!Дебел кабел и ....!
А как да проверя с мултицета за отечки?Къде трябва да замервам?
За да провериш за утечки: колата трябва да е угасена и да не е на контакт, откачаш едната клема (все едно плюс или минус) на акумулатора, включваш мултицета на ампермер първо на обхват 10А, а ако консумацията е малка превключваш на 200мА (за да работят като амперметри на повечето мултицети трябва да се премести единия или и двата пробника в други дупки) единия пробник го натискаш към откачения кабел, а другия към клемата на акумулатора, където е бил закачен кабела. Тоест мултицета трябва да е свързан последователно на акумулатора (внимавай да не забучиш пробниците върху двете клеми на акумулатора, докато мултицета е включен в режим на амперметър, щото после ще си търсиш друг мултицет). При влючена аларма тока трябва да е под 0,05А или 50мА, ако е повече най-вероятните виновници са музиката или алармата. Докато мериш всичко трябва да е изключено, освен алармата, все едно, че колата е паркирана. Желателно е да мериш в продължение на поне няколко минути зашото показанията може да се променят.
Аз бих проверил и за лош контакт всички снадки: Включваш фаровете при работещ двигател, мултицета на обхват 200мV и единия пробник на плюсовия извод на акумулатор, а другия на клемата, която е закачена за този извод, после единия пробник към клемата, а другия към самите жички на кабела, който е закачен към тази клема и така проверяваш всички снадки до стартера и алтернатора, а също и снадките от минуса до шасито на колата.