Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот ktamen » Чет 23 дек 2010 1:09


k_garchev написа:
ktamen написа:Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.

Надеждни са,защото са homemade!Дебел кабел и ....!
А как да проверя с мултицета за отечки?Къде трябва да замервам?

За да провериш за утечки: колата трябва да е угасена и да не е на контакт, откачаш едната клема (все едно плюс или минус) на акумулатора, включваш мултицета на ампермер първо на обхват 10А, а ако консумацията е малка превключваш на 200мА (за да работят като амперметри на повечето мултицети трябва да се премести единия или и двата пробника в други дупки) единия пробник го натискаш към откачения кабел, а другия към клемата на акумулатора, където е бил закачен кабела. Тоест мултицета трябва да е свързан последователно на акумулатора (внимавай да не забучиш пробниците върху двете клеми на акумулатора, докато мултицета е включен в режим на амперметър, щото после ще си търсиш друг мултицет). При влючена аларма тока трябва да е под 0,05А или 50мА, ако е повече най-вероятните виновници са музиката или алармата. Докато мериш всичко трябва да е изключено, освен алармата, все едно, че колата е паркирана. Желателно е да мериш в продължение на поне няколко минути зашото показанията може да се променят.
Аз бих проверил и за лош контакт всички снадки: Включваш фаровете при работещ двигател, мултицета на обхват 200мV и единия пробник на плюсовия извод на акумулатор, а другия на клемата, която е закачена за този извод, после единия пробник към клемата, а другия към самите жички на кабела, който е закачен към тази клема и така проверяваш всички снадки до стартера и алтернатора, а също и снадките от минуса до шасито на колата.




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Чет 23 дек 2010 1:39


bobocamaro написа:Хм, ще се измъчиш малко с този уред. Така, червената сонда я преместваш в горното гнездо-маркирано с 10 ADC. Врътката я поставяш на позиция 10А. След това откачаш +клемата на акумулатора, червения пробник го докосваш към + на акумулатора, черния към + клемата на автомобила. Ще отчетеш някакъв ток, не знам какъв. Ако показанието е от сорта 0.200 А и надолу (силно се надявам) правиш следващия ход.
Червената букса се връща в сегашната позиция, от снимката,. Врътката я поставяш срещу .200m и замерваш пак. Тук е "нежния" обхват с който се дебне утечката. Сега вече скубеш бушоните...трябва да докараш утечка между 30ma и 50ma мисля че беше нормална. Схвана ли му идеята? Беладжиите са аларма, плейър или централно заключване повечето пъти.



ktamen написа:
k_garchev написа:
ktamen написа:Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.

Надеждни са,защото са homemade!Дебел кабел и ....!
А как да проверя с мултицета за отечки?Къде трябва да замервам?

За да провериш за утечки: колата трябва да е угасена и да не е на контакт, откачаш едната клема (все едно плюс или минус) на акумулатора, включваш мултицета на ампермер първо на обхват 10А, а ако консумацията е малка превключваш на 200мА (за да работят като амперметри на повечето мултицети трябва да се премести единия или и двата пробника в други дупки) единия пробник го натискаш към откачения кабел, а другия към клемата на акумулатора, където е бил закачен кабела. Тоест мултицета трябва да е свързан последователно на акумулатора (внимавай да не забучиш пробниците върху двете клеми на акумулатора, докато мултицета е включен в режим на амперметър, щото после ще си търсиш друг мултицет). При влючена аларма тока трябва да е под 0,05А или 50мА, ако е повече най-вероятните виновници са музиката или алармата. Докато мериш всичко трябва да е изключено, освен алармата, все едно, че колата е паркирана. Желателно е да мериш в продължение на поне няколко минути зашото показанията може да се променят.
Аз бих проверил и за лош контакт всички снадки: Включваш фаровете при работещ двигател, мултицета на обхват 200мV и единия пробник на плюсовия извод на акумулатор, а другия на клемата, която е закачена за този извод, после единия пробник към клемата, а другия към самите жички на кабела, който е закачен към тази клема и така проверяваш всички снадки до стартера и алтернатора, а също и снадките от минуса до шасито на колата.

Велики сте! :bowdown :bowdown :bowdown !По-добре обяснено няма накъде!Ще трябва да раздавам много бири и мезета!!!Утре се захващам! :beer Благодаря Ви и на двамата!!!


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот kossel » Сря 04 яну 2012 6:01


Вчера по обяд като минавах през тунела към Люлин и гледам, че лампата на алтернатора много леко свети(като излязох от тунела не се вижда, че свети). Още в движение към Орион с уредчето замерих 11.5 волта на запалката. Дали са заминали четките или е по-сериозен проблема ? При палене лампата на алтернатора свети ярко, а после изгасва(много слабо свети, вижда се на тъмно само).


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот i.e.i » Сря 04 яну 2012 7:49


Смени релето и замери на алтернатора,ако пак е 11.5 :banghead:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот ktamen » Сря 04 яну 2012 9:02


Първо измери на клемите на акумулатора, при включени консуматори напрежението в запалката е по-ниско, защото същите проводници, които захранват запалката захранват и останалите консуматори и по тях има значителен пад на напрежение, за да мериш в движение трябва да си прекараш два отделни проводника от клемите на акумулатора само за мултицета в купето.
Освен релето и четките си провери и ремъка дали е добре опънат, ако и на клемите е под 13,8В. Разбира се провери и колко е напрежението на изводите на самия алтернатор.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот kossel » Сря 04 яну 2012 9:10


Досега веднъж в месеца съм го мерил на запалката със вкл фарове 13.8 волта, на клемите на акумулатора 14.15 волта. Сега го меря 11.5 с работеш двигател, ремъкът е опънат, лагери не свирят щр ходя днес до Раковска, на пресечката със сливница - там има майстори по тази част.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот ktamen » Сря 04 яну 2012 9:18


Ако си мерил докато си чакал на светофар, е възможно да са ти много ниски оборотите на празен ход и алтернатора да не може да захрани всичко при тези обороти, май и ти си на метан, аз имах точно такъв проблем, а и още един колега ми каза, че са му паднали оборотите като застудя.
Доколкото те познавам от мненията ти мисля, че лесно ще откриеш проблема и сам.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот kossel » Сря 04 яну 2012 15:04


Оказа се разпоен кабел към диод, задната част на алтернатора, майстора беше Любо, на раковска и сливница, една от преките. Наложи се да се разглоби алтернатора.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 47 госта