passatGL написа:А някой пробвал ли е с наливане на добавка към маслото за спиране на течове от гарнитури и гумички на клапаните...
Гумата старее и пружинките на могат да я притискат към шийката на клапана. Мойте старите като ги стиснеш оставаха елипсовидни, та тая добавка не виждам как ще помогне.
Относно свалянето на главата, като свалиш може би не лошо да видиш и хлабината на коляновият вал, а като го свалиш него може да се види съединител, карета ... и накрая джантите
В един сервиз до реката, под моста Чавдар правят основни ремонти и щяха да ми сненят гумичките за 60 лв. , но като поискаха още 40 лв за да сменят и ремъка се ядосах и си ги смених сам. Главата може да не се сваля само гледаш цилиндъра на който работиш да е в горна мъртва. От въже за уплътнени не стана нужда / двигател 2Е/. Не мисля, че без въже се наранява клапана както пишеше някой. Вжно е да имаш приспособление за натискане на пружините при монтаж на полуконусите, че иначе е мъка. Относно времето за смяна двама човека ги сменихме за около 4ч., без да бързаме и в любителски условия.