


Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)
моята маслена помпа я купих от ауто+ за някъде към 65-70 лв. на времето и аз не открих сервиз в който да ми премерят налягането и затова един приятел ми направи на струг месингово щуцерче с резба M10x1 /ако не се лъжа/ от едната страна - добавих маркуч с манометър до 6 бара и работата стана.
с радост бих ти измерил налягането на маслото но си ми малко далече ...
с радост бих ти измерил налягането на маслото но си ми малко далече ...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз все още не съм намерил сервиз но все се надявам в Хеед91 или Юве да успеят.С Юве разговарях и казаха че искат да видят какви точно са датчиците за да кажат могат ли а с Хеед още не съм разговарял.
Разрових се из архивите в мазето и си намерих манометър а тези дни като сваля датчиците ще разгледам някой от тях дали може да се нагоди с някаква резба и манометъра или евентуално ще търся и аз вариант да ходя при стругар да ми прави подходящ щуцер.
С обикновен манометър за въздух (от компресор за помпане на гуми е ама до 17атм.) дали ще стане или ще го прецакам.Както аз си обеснявам нещата би трябвало заради въздуха в маркуча и самия манометър маслото въобще да не достигне до него (то натиска въздуха и масло не достига го мерилката).
Благодаря!
Разрових се из архивите в мазето и си намерих манометър а тези дни като сваля датчиците ще разгледам някой от тях дали може да се нагоди с някаква резба и манометъра или евентуално ще търся и аз вариант да ходя при стругар да ми прави подходящ щуцер.
С обикновен манометър за въздух (от компресор за помпане на гуми е ама до 17атм.) дали ще стане или ще го прецакам.Както аз си обеснявам нещата би трябвало заради въздуха в маркуча и самия манометър маслото въобще да не достигне до него (то натиска въздуха и масло не достига го мерилката).
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Лек напредък :
при палене на колата след цял ден престой в началото се чува яко тракане от клапаните (дрънчи на канче).В момента,в който двигателя запали след секунда-две тракането изчезва и се чува съвсем леко тропотене на клапани което ми се вижда в рамките на нормалното.
Оставих колата да загрее хубаво (малко я покарах,после поработи и на място) докато започна да включва и изключва перката (около 30-тина минути работи на празен ход на едно място).Не показа някакъв проблем а и тракането на клапаните не се измени с течение на загряването.После оставих колата да преседи около 5-10 минути и я запалих пак - тракане в началото нямаше.После я оставих още 20-тина минути и пак я запалих и отново тракане нямаше.
Замислям се дали не е тъпия датчик (който поради финансови причини все още не съм сменил и не съм замерил налягането на помпата ама намерих къде).
Благодаря!
при палене на колата след цял ден престой в началото се чува яко тракане от клапаните (дрънчи на канче).В момента,в който двигателя запали след секунда-две тракането изчезва и се чува съвсем леко тропотене на клапани което ми се вижда в рамките на нормалното.
Оставих колата да загрее хубаво (малко я покарах,после поработи и на място) докато започна да включва и изключва перката (около 30-тина минути работи на празен ход на едно място).Не показа някакъв проблем а и тракането на клапаните не се измени с течение на загряването.После оставих колата да преседи около 5-10 минути и я запалих пак - тракане в началото нямаше.После я оставих още 20-тина минути и пак я запалих и отново тракане нямаше.
Замислям се дали не е тъпия датчик (който поради финансови причини все още не съм сменил и не съм замерил налягането на помпата ама намерих къде).
Благодаря!
не търси под вола теле ами като ти отпаднат "финансовите причини" отивай да мериш налягане. хидравличните повдигачи изтракват като я палиш студена не виждам какво общо има това с датчика ти за 1,8 бара, който най-вероятно си работи. ако се опитваш да накараш лампата да светне и зумера да писне с малко каране и работа на празен код - това няма да стане. аз много се пробвах на времето не успях да измеря налягане < 1,8 бара при > 2000 оборота. ако прочетеш други случаи аналогични на твоя, а такива има доста и в руски форуми, ще видиш че ВИНАГИ зумера писва когато колата е в движение, двигателят е добре загрял и има спяд на обороти към границата от 2000. този режим на двигателя в комбинация от ред други причини /завишени луфтове поради износване, позагряло масло, запушвания по маслопровода, някакво аксиално изместване на колянов вал и кой знае още какво .../ води до спадане на налягането на маслото под прага на сработване на системата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е аз значи и да измеря налягането на помпата няма да ми покаже нещо кой знае колко невероятно ново за мен - доколкото те разбрах няма да ми отчете нищо нередно при положение че си запаля колата,закарам я до Надежда и там я оставя да мерят.Тогава следва въпроса след като премерят и кажат че е в ред (както предполагам ще стане щом колата не е в движение и не е прилично загряла) ида въпроса какво да сменям и къде да търся проблема (дали само помпа,дали и лагери на допълнителния вал и т.н.).Така или иначе съм решил че ще го меря налягането ама после какво селдва?
Благодаря!
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес смених двата датчика.Долния,който е върху масления филтър е бял и го дават (на самия него си пише) 1.6-2.0 атмосфери.
Горния е кафяв и на него пишеше ако не греша 0.15-0.45 атмосфери.
Единия беше доста мизерен на външен вид ама това надаи му пречи да си работи.
Предстои след някой и друг ден да премеря налягането на помпата да видим какво ще покаже макар че като чета мненията няма да видя нещо невероятно учудващо което да ме ориентира къе има проблем и дали има такъв.
благодаря
Горния е кафяв и на него пишеше ако не греша 0.15-0.45 атмосфери.
Единия беше доста мизерен на външен вид ама това надаи му пречи да си работи.
Предстои след някой и друг ден да премеря налягането на помпата да видим какво ще покаже макар че като чета мненията няма да видя нещо невероятно учудващо което да ме ориентира къе има проблем и дали има такъв.
благодаря
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе меренето ще те ориентира, защото датчиците са прагови устройства, те не ти казват колко е, а дали е под даден праг. Дори и да е съвсем малко над прага, датчика ще ти казва че всичко е ОК, а то ще е на магия, и примерно като загрее яко маслото ще слезе под прага.
А като се види колко е, отчитайки горе-долу колко е загрято маслото може да се прецени например дали не е износена помпата.
То затова е хубаво да си има истински датчик за налягане на маслото (какъвто имах фабричен навремето в москвича например).
Все се каня да си монтирам такъв - москвичов ама все няма време.
Между другото, що си мисля че бяха обратно датчиците (в смисъл горния за по-високо нялягане от долния)? Ама не съм си на компа с инфото за колата че да проверя в момента, та някой друг да коригира или потвърди.
А като се види колко е, отчитайки горе-долу колко е загрято маслото може да се прецени например дали не е износена помпата.
То затова е хубаво да си има истински датчик за налягане на маслото (какъвто имах фабричен навремето в москвича например).


Между другото, що си мисля че бяха обратно датчиците (в смисъл горния за по-високо нялягане от долния)? Ама не съм си на компа с инфото за колата че да проверя в момента, та някой друг да коригира или потвърди.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами по пътя на логиката долу трабва да е този за по-високо налягане защото нали идеята на системата е да предупреждава навреме а ако налягането долу е в диапазона 0.15-0.45 атмосфери отдавна и сегменти и лагери ще са станали на сол.Докато горе и да падне налягането до такива стойности няма да е толкова фатално а и ще се чуе от разпределителния вал.
колегите вече са дали линк в който всичко си пише но май няма кой да чете
http://vwclub-bg.org/articles.php?id=1
http://vwclub-bg.org/articles.php?id=1
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега това страшно много ми прилича или просто на кофти масло което куби налягането при по-голямо натоварване на двигателя или на маслена помпа която има много мръсна цедка и не и достига дебит при високите обороти. И двете няма как да ги разбереш на празен ход ако ще и цяла седмица да работи нон-стоп. Не мисля че датчика е проблема.
Според мен яка промивка на двигателя последвано от сваляне и почистване на картера и преглед на маслената помпа. След това пълниш с 10w40 синтетично масло.
според мен това е проблема никъде не видях какво масло си налял но явно не е читаво
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
честно казано го сипваха в един сервиз и нямам идея какво са му наляли.Онзи ден загледах една друга работа като сменях датчиците - долу на щеката излиза хубаво и бистро дори след като е работила колата.Като отвих единия датчик долу над масления филтър изтече малко масалце и беше доста рядко но бистро и чисто.Обаче като развих горе другия датчик изтече едно черно мизерно масло дето прилича на незнам какво.Според мен явно има един тон мизерия по системата а и са ми наляли някоя боза (все си мислех че е хубаво ама не помня марката а като го гледах това дето изтече долу от датчика то си беше като вода).
Мисля да купя една добавка за промиване на двигателя и да сменя маслото с Тотал (много дълго време съм ползвал такова и съм страшно доволен за съотношението цена/качество) след което да я закарам да премеря налягането на пустата помпа за да видим какво ще покаже с читаво масло.Какъв визкозитет трябва да има маслото,което е подходящо за моя двигател (15W40 или друго?).Говоря за минерално масло което не предвиждам да сменям на повече от 5-6 хил.км.
Благодаря!
Мисля да купя една добавка за промиване на двигателя и да сменя маслото с Тотал (много дълго време съм ползвал такова и съм страшно доволен за съотношението цена/качество) след което да я закарам да премеря налягането на пустата помпа за да видим какво ще покаже с читаво масло.Какъв визкозитет трябва да има маслото,което е подходящо за моя двигател (15W40 или друго?).Говоря за минерално масло което не предвиждам да сменям на повече от 5-6 хил.км.
Благодаря!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
zfa159 написа:...Какъв визкозитет трябва да има маслото,което е подходящо за моя двигател (15W40 или друго?).Говоря за минерално масло което не предвиждам да сменям на повече от 5-6 хил.км.
Благодаря!
Сега знам че много ще скочат че има хиляди теми за масло, но аз да си кажа. Според мен 15W40 е добре за този двигател (баща ми, Бог да го прости, имаше същия) и само с такова го карахме - на Валволин, червени туби, за двигатели над 100 000 км. Знам че и срещу това масло също ще има колеги да "скочат". Ако се спреш на него, внимавай, защото има в същите туби (като цвят) и полусинтетично - 10W40. Всъщност, полусинтетичното е по-добре (като миещи качества, и т.н.), а и тази твоя идея за промивки на двигателя не ми харесва много - не е ли по-добре да покараш (дори и 2-3 хил. км) с такова масло (т.е. то да промива), и после да слагаш минерално (то и смяната минерално-синтетично и обратно не е много препоръчителна, ама ти нали евентуално ще слагаш полусинтетично, т.е. пак минерално, ама леко "рафинирано") ? Евентуално с полусинтетчиното ще имаш може би малко разход на масло, а и може да почне да сълзи от някъде - семеринги, уплътнения. Но причината за това обикновено е че (полу)синтетчиното масло има по-добри миещи качества, и измива наслояванията по тези уплътнения, които не са позволявали на маслото да избива от там - т.е. тези уплътнения вече са били "тръгнали", а не че маслото нещо е виновно. Освен това (полу)синтетичното масло има по-голяма проникваща способност.
Успех !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 57 госта