Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Вдигнах я отново. Действително шумът идва отдясно. И е дисбаланс, който благодарение на него не мога да оставя колата на трупчета и крик, защото се опасявам, че ще падне.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
А махна ли танцуващия балансьор на дясната полуоска?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
goppa написа:А махна ли танцуващия балансьор на дясната полуоска?
Не танцува. Аз съм огъвал гумата, но долната му част стои стабилно.
Като я вдигнах, други шумове интересни не чувам, освен откъм скоростна кутия.
Давах газ толкова, колкото беше възможно, без да се безпокоя, че ще падне от крика и трупчетата и ще тръгне срещу мен.
Явно ще чакам, докато тотално сдаде багажа, за да разбера какво е.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Чашката за полуоската не лагерува в кутията, а влиза на шлици в планетното колело. Цялата касета на диференциала лагерува на масивни конусни лагери в корпуса на кутията. Ако този лагер се разбие по някакъв начин, хлабината между короната и пиньона ще избяга и последната грижа ще е вибрация в полуоската. Абсурд.
Някое вътрешно каре ти стяга.
Някое вътрешно каре ти стяга.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Едното каре вътрешното е сменено с друго, заедно с полуоската и външното каре. Задължително трябва да е отдясно нещо.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Откачи балансьора и пробвай, поне няма да наливаш пари за евентуални повреди.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Дисковете могат съвсем лесно да се проверят за биене както са си монтирани на колата.
Джантите се свалят и болтовете се стягат отново, като им се слагат някакви шайби или гайки, които да заместят дебелината на джантата.
После към шенкела се връзва парче дебела медна тел и се огъва така, че края и да е на около 0,1мм от повърхността на диска, желателно максимално близо до външния диаметър. Телта не трябва да е желязна заради магнитните сили. После дискът се върти бавно на ръка и се гледа дали междината си остава еднаква. Разбира се, ако се използва часовник със стойка измерването ще е по-точно, но и телта ще даде предостатъчна точност.
Ако трябва да ги проверявам на струга, пак ще използвам медна тел.
Ако трябва да избирам между нови дискове и стъргане на старите, бих избрал ремонтираните. Те вече са имали време да остареят и измятането им след струговането ще е минимално.
Ако трябва аз да ги струговам, вероятно ще искам повече пари от спомената оферта.
Аз залагам 30ст на прецакан лагер.
Джантите се свалят и болтовете се стягат отново, като им се слагат някакви шайби или гайки, които да заместят дебелината на джантата.
После към шенкела се връзва парче дебела медна тел и се огъва така, че края и да е на около 0,1мм от повърхността на диска, желателно максимално близо до външния диаметър. Телта не трябва да е желязна заради магнитните сили. После дискът се върти бавно на ръка и се гледа дали междината си остава еднаква. Разбира се, ако се използва часовник със стойка измерването ще е по-точно, но и телта ще даде предостатъчна точност.
Ако трябва да ги проверявам на струга, пак ще използвам медна тел.
Ако трябва да избирам между нови дискове и стъргане на старите, бих избрал ремонтираните. Те вече са имали време да остареят и измятането им след струговането ще е минимално.
Ако трябва аз да ги струговам, вероятно ще искам повече пари от спомената оферта.
Аз залагам 30ст на прецакан лагер.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
ktamen написа:Аз залагам 30ст на прецакан лагер.
Как от лагер без луфт ще бие и ще бучи на тупкане? Предната кола бях я карал на...не особено...майстори...смениха лагер на главината и продължи да бучи. Тогава я закарах на друг и каза, че бучи от скоростната кутия.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Като липсва парченце от работната повърхнина и лагерът почва да "тупка". Аз съм имал такъв случай на заден лагер.
Не съм сигурен, че това е причината за твоя проблем. Ако бях сигурен, щях да заложа цяло левче.
Не съм сигурен, че това е причината за твоя проблем. Ако бях сигурен, щях да заложа цяло левче.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Дали като вдигна колата и въртя с двигател, като я форсирам от жилото на дроселовата клапа, нямаше да я чуя като проблем в главината това?
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Но може да се пробва ;).
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Писал е, че звукът се променя в завой. Това значи, че товарът има голямо значение. С нулев товар се съмнявам, че ще си проличи нещо.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Време е тази кола да я види някой, който наистина разбира. Ако въобще има проблем...
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Колега имам същия проблем,сменях не знам колко гуми и джанти,дискове и цяла ходова част!Аз смених голямата полуоска понеже се беше отлепил този балансьор и мислех че е от него,майстора го отряза но пак тресеше и реших да сложа втора употреба полуоска от ибиза и пак си тресе и си тресе!При мен започва от 100 км ,на лек завой и в педала се усеща!Като ускорявм плавно по магистрала и се успива,но пусна ли газта пак започва!Вече си мисля за рейка,скорости...Забравих да спомена че и номера на място без дискове и джанти съм го правил и се тресе цялата предница!Искам да попитам и нещо друго-като смених полуоската тази от Ибиза беше 1:1 с моята ,но с по малък балансьор и ме притеснява дали това оказва някакво влияние!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта