Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 26 яну 2014 19:52


:Mr Green Fun

Няма никакъв блокаж на дифа !!!

Това е електронна система , която чрез спирачките ти прехвърля движението от колелото което превърта към това което не се върти, като му удря спирачки. Ужким намалял и въртящият момент към това колело което боксувало, ама аз не виждам как -освен пак чрез спирачките.

Когато натиснеш бутона на таблото дето е за ЕСП и ти светне на таблото символа -ЕСП е изключено и можеш да се връткаш !

Реална механично -електронна блокировка на Дифа няма и ЕСП -помага но не е кой знае какво !


==========
Аз пък перкам целогодишно с тавите- зимните стелки :mrgreen !




Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Нед 26 яну 2014 20:08


Ще се взема не искам да рискувам малко да помисля все пак.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 26 яну 2014 20:24


kossis написа::Mr Green Fun

Няма никакъв блокаж на дифа !!!

Това е електронна система , която чрез спирачките ти прехвърля движението от колелото което превърта към това което не се върти, като му удря спирачки. Ужким намалял и въртящият момент към това колело което боксувало, ама аз не виждам как -освен пак чрез спирачките.

Когато натиснеш бутона на таблото дето е за ЕСП и ти светне на таблото символа -ЕСП е изключено и можеш да се връткаш !

Реална механично -електронна блокировка на Дифа няма и ЕСП -помага но не е кой знае какво !


==========
Аз пък перкам целогодишно с тавите- зимните стелки :mrgreen !

Баш като блокаж си действа по описания от теб начин. С тази разлика че дори с изключен ESP не спира да рита спирачките. Пързалям се вече втори ден и не съм го решил от едно превъртане :c020 Механична блокировка не съм казал, написал електронен блокаш на диференциала. Пък дали е вътре в прасето или извън все си е блокаж и ефекта е същия.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 26 яну 2014 20:37


Човек -рита ти АВС -а Демек като ти хлъзне и нацепиш спирачките . АБС не се декактивира !!! Той работи винаги !

Ти какво разбираш под -електронен блокаж на Дифа ???

Айде изясни си го и тогава да говориме.

Пак ти казвам спирачките правят всичко !

Ето ти и темата http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=123419

Всичко идва от електронно механичният блок на АБС-а. Той ти удря спирачките и той ти ги отпуска при нужда- тоест ЕСП е съвкупност от АБС- да не блокират спирачките, АСР- да не ти превъртат на лед- демек обратното на АБС- блокира ти колелото което превърта и ЕСП- да ти стабилизира когато караш и ти хлъзне с висока скорост- пак бие спирачки на определени колела !!!!

В Дифа няма нищо !!!

Последна промяна от kossis на Нед 26 яну 2014 20:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 26 яну 2014 20:48


колега не съм седнал да споря с теб, слез, седни в колата, изключи ESP-то, дай газ и ще усетиш че рита, бръмчи, трака, както искаш го наречи, дори след дълго боксуване при окопаване прегряват спирачките :c020 . ABS знам какво е , електронен диф също...
Имам чувството, че изобщо не четеш какво пиша ми си търсиш тема за безкраен спор.
Аз ти казвам , че рита докато давам газ, ти ми обясняваш че ми рита ABS като "нацепя" спирачките ???
Дай да говорим за едно и също, че така става като децата, небето синьо, не е вярно, тревата е зелена :beer без лоши чувства :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 26 яну 2014 20:58


Не щеш да ме разбереш !

Значи аз като изключа ЕСП с бутона - спира да ми рита и да ми бие спирачки - когато боксува ! Така е и правилно ! Иначе не е в ред.

В горният пост ти написах и други обяснения и ти посочих темата за ЕСП !

Прочети я.

Чисто елетронен блокаж на ДИФ няма. Той е съпроводен винаги и с Механика в самият Диф !

А в нашите няма нищо !

Пак ти казвам ритането идва от АБС блока- щото той ти бие спирачки на превъртащото колело. Какво тогава прави този "Електронен диф" според тебе и какво общо има с ритането на педала на спирачките ти . Сложи си там крака и ще усетиш че той рита - когато ти приплъзва и буксува.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 26 яну 2014 22:09


kossis написа:Не щеш да ме разбереш !

Значи аз като изключа ЕСП с бутона - спира да ми рита и да ми бие спирачки - когато боксува ! Така е и правилно ! Иначе не е в ред.

В горният пост ти написах и други обяснения и ти посочих темата за ЕСП !

Прочети я.

Чисто елетронен блокаж на ДИФ няма. Той е съпроводен винаги и с Механика в самият Диф !

А в нашите няма нищо !

Пак ти казвам ритането идва от АБС блока- щото той ти бие спирачки на превъртащото колело. Какво тогава прави този "Електронен диф" според тебе и какво общо има с ритането на педала на спирачките ти . Сложи си там крака и ще усетиш че той рита - когато ти приплъзва и буксува.

явно ти не ме разбираш, при мен като изключа ESP, ASR-а продължава да работи, както продължава да работи и ABS. С деактивирането на ESP-то единствената промяна, е че спира да ми асистира с избирателно задействане на различни колела при поднасяне.

За ESP, ABS, ASR, темата от горе и т.н. знам всичко. Не е нужно да ги чета, чел съм ги безброй пъти. Не знам кое не е ясно. Не е нужно да ми обасняваш кое как действа и кое рита :) вникни в съществото на това което казвам. Аз не питам кое как действа, аз казвам , че при изключване на ESP , освен ABS продължава да функционира и ASR. По-просто не бих могъл да го обясня :smile


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 9:13


Както кажеш !

Явно Ти ги разбираш тия "електронните диференциали" по добре. :bowdown

Интересното е че в сервизната книжка с упътването -се споменават ситуации при които е необходимо да се изключи ЕСП и там се споменава че се деактивира цялото ЕСП. Просто двете системи са свързани- ЕСП е доработка на АСР- няма как да изключиш едното а друото да е активно- лампата на таблото светва и ЕСП не е активно.

А когато не свети (активно ЕСП) - тогава при каквото и да е пробоксуване ти смига на таблото. Било то заради поднасяне с висока скорост или при превъртане при тръгване.

Аз лично съм пробвал и на леко влажен асфалт и сняг - давам повече газ при тръгване- превърта ми едното колело и ЕСП ми бие едни яки спирачки. Обаче като го изключа- лампата на таблото светва и мога да си въртя гуми без да ми се бият тия спирачки.

Ако твоето ЕСП работи по друг начин, значи е ЕСП + -друга версия -по модерна. :smile

То при това което ти казваш се губи смисъла на изключването на ЕСП- искаш да правиш дрифт или да превърташ гуми на сняг ? Как ще стане при тебе ? Никак !

Ето какво казва колегата в темата за ЕСП, дето си я чел.

madmen написа:ЕСП-то си е много полезно. На Турана се налага да го изключвам единствено когато искам да изляза от дълбок сняг с пребоксуване на колелата.


Демек - опитен шофьор, които може да изведе колата от мек, пресен сняг чрез въртене на волана на ляво/дясно и не иска да му се бият тия спирачки- изключва ЕСП. А когато е нангорно и е чист лед- тогава ЕСП е необходимо.

Прочети я пак темата. Може и товето ЕСП да работи различно, но Стандартното ЕСП работи както аз ти казвам.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 27 яну 2014 11:46


kossis написа:Ако твоето ЕСП работи по друг начин, значи е ЕСП + -друга версия -по модерна. :smile

То при това което ти казваш се губи смисъла на изключването на ЕСП- искаш да правиш дрифт или да превърташ гуми на сняг ? Как ще стане при тебе ? Никак !


ето за това говорим, начи най-после си дойдохме на думата. и аз се чудя защо е така но е факт... На предишната ми кола (ауди а3 sportback 2006) като изключа ЕСП и гасеше всичко. При пасата ми уви не е така...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 27 яну 2014 11:48


TiL написа:За никъв чеп не става тоя аср. Вчера и днес се обедих. Ще се изям от яд, че не заделих още някой лев за 1.8т 4х4...

абсолютно на същото мнение съм. Ако можеш да караш ще се справиш в пъти по-добре при излизане от сняг при изключен ASR


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 12:14


Значи системата помага, но не е Господ !

Няма как да е идеална и няма как да работи по добре от 4х4 или реален механично-електрически блокаж на дифа.

На Уазките и Ладите Ниви- Дифа се бокира изцяло механично и после е необходимо да се разблокира за да се кара нормално. Но и драпането е перфектно в кал, сняг и блата.
Там реално се предава към четерите колела 100 % от мощността.

При електронното управление мощността се подава към основните задвижващи колела и то в повече, ако пробоксува започва преразпределение към останалите чрез различни способи.
Да не забравяме че високопроходимите машини имат и бавни предавки.

А нащите печки имат турбо и бързи скорости :Mr Green Fun , и като се сложи и тая система ЕСП дето си играе само със спирачките- няма как да очаквате чудеса.

За всичко си иска майсторлък и знание как да се ползва.

Аз като паркирам до работата, има едно възвишение и го качвам на задна-пускам съединителя до край и съм горе-ЕСП-то ми помага в тоя сняг, но иска и аз да му помогна. На полусъединител не става добре.

От ония дни -като влана дъждец и стана много хлъзгаво, на всяко тръгване превъртане и ЕСП ми биеше спирачки. Викам -я да го изключа че ми къса нервите. В едно кръстовище -ляв завой и зелено. Аз газ и от трета, ръгам втора и с вратите в завоя. 1500 кила са си тон и половина. Добре хлъзга. Та вместо да завия нормално, завих с хлъзгане на задницата. ЕСП си върши работата, но иска и водача да има глава ! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 27 яну 2014 13:31


ESP-то е много адекватно спор няма , снощи гледах клипове на 4motion и EDL на предните колела и положението е меко казано трагично :thumb_down


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Пон 27 яну 2014 15:56


Колеги да ви вибрира прекалено много някой фар,белите гайки за какво служат които зад фаровете?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 16:13


Оффффффффф -ЕСП е съвкупност от АБС, АСР и ЕСП !

Тоест които има ЕСП -освен че при рязко спиране няма да му блокират колелата, при хлъзгаво няма да пробоксува, и когато с висока скорост заради маневра или друго му поднесе колата няма да се завърти.

Ето това последното е в повече при ЕСП !
Тоест ЕСП е комплексна система включваща в себеси всичките три системи.

Има и ЕСП+ което е усъвършенствана система и се ползва при Спортните автомобили и по високите класове.

А броя на импулсите и интензивността при спиране зависи от конкретният АБС-програмата и тнт.

=========

За фара-едните са за реглаж, другите за да държат фара и тнт. Трябва снимка за да се конкретизира.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 21:00


Мога и го казвам !

ЕСП е общата -еманацията на всички тези системи за стабилизиране и сигурност в едно.

Това знам и това съм чел. Имаше някъде и точните разяснения за всички системи и съкращения. Там се казваше и за ЕСП+.

Общо взето сядаш в една Опел корса- един АБС, една интензивност на импулсите, Пежо 206+ друга интензивност, Пасата -трета. Въпрос на програма и тнт според тежестта на колата и други.
Впечатление от Пежото 206+ на сух асфалт - не кара изобщо гумите да свирят при резки спирачки. Пасата ги държи на лек блокаж и присвирване !

Та това е една програма-софтуер който е надграден и към датчиците за движение в колелата са добавени и датчици за осовото изместване под купето и датчик за положението на волана. Нищо повече. Иска само софт !!! Е, и разбирасе -изпълнителен орган - блока на АБС и спирачните апарати.

Та и от 300 кладенеца вода да извадиш колега - ЕСП си е просто надграден софт !!! И заради това не е кой знае каква невероятна система.

Тия клипчета съм ги гледал, но ти вземи намери инфото за съкращенията и системите и го виж, че не ми се търси. Ако искаш го постни и него.

Ето една статия която обяснява основните принципи
http://caralyze.bg/articles/shto-e-to-elektronna-stabilizirashta-sistema-esp

Та в тази статия са написали какво точно включва в себеси ЕСП.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: marinz и 56 госта