Значи системата помага, но не е Господ !
Няма как да е идеална и няма как да работи по добре от 4х4 или реален механично-електрически блокаж на дифа.
На Уазките и Ладите Ниви- Дифа се бокира изцяло механично и после е необходимо да се разблокира за да се кара нормално. Но и драпането е перфектно в кал, сняг и блата.
Там реално се предава към четерите колела 100 % от мощността.
При електронното управление мощността се подава към основните задвижващи колела и то в повече, ако пробоксува започва преразпределение към останалите чрез различни способи.
Да не забравяме че високопроходимите машини имат и бавни предавки.
А нащите печки имат турбо и бързи скорости

, и като се сложи и тая система ЕСП дето си играе само със спирачките- няма как да очаквате чудеса.
За всичко си иска майсторлък и знание как да се ползва.
Аз като паркирам до работата, има едно възвишение и го качвам на задна-пускам съединителя до край и съм горе-ЕСП-то ми помага в тоя сняг, но иска и аз да му помогна. На полусъединител не става добре.
От ония дни -като влана дъждец и стана много хлъзгаво, на всяко тръгване превъртане и ЕСП ми биеше спирачки. Викам -я да го изключа че ми къса нервите. В едно кръстовище -ляв завой и зелено. Аз газ и от трета, ръгам втора и с вратите в завоя. 1500 кила са си тон и половина. Добре хлъзга. Та вместо да завия нормално, завих с хлъзгане на задницата. ЕСП си върши работата, но иска и водача да има глава !
