:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 28 яну 2014 13:19


TiL написа:На и нека твоето магаре да е мъжко. Това не са две системи, това са два софтуера :love.vwclub

Това, че колите с ЕСП имат АСР не значи, че ЕСП-то отговаря за "блокирането" на колелата и възпрепятстването на превъртането. АСР е много по-проста система. Още пасат б5 имат аср, но нямат есп. НЕ може да казваш, че ЕСП-то ти пречело на колелата да превъртят, след като то отговаря само за странично приплъзване :exclaim


тук не си прав напълно, ASR, ESP, ABS - действат на еднакъв принцип и от едно място - ABS мозъка. С две думи - управлява спирачното усилие на отделните колела според нуждите.
Ако си натиснал спирачки докрай и почне да приплъзва, от разликата във въртене на отделните коле се праща алгоритъм , на който ABS-a реагира.
Ако се поднесеш отново се засича ралика в скоростите на колелата + сигнал от датчик за ъглово ускорение - отново ABS-а реагира и избирателно задейства спирачките на определени колела за да изправи автомобила.
Ако пък боксуваш - отново както в предните две системи се получава сигнал от датчиците на АБС на колелата и отново АБС-а реагира и задейства спирачките на колелото с по-висока скорост.

Та накратко все АБС, все спирачки само дето за различните екстри информация се взима от различни датчици.




Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Вто 28 яну 2014 19:19


Освен челен със същия дебит , за друг вариант не се сещам. Но цената отива към 400лв и смисъл много няма


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pas1.8mi » Вто 28 яну 2014 20:04


Като се постопли,мисля да експериментирам с вентилатор за АТВ и стоковият кулер!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 28 яну 2014 20:28


Едната моя тромба беше свършила и майстора в сервиза намери от някъде втора употреба. Има на Топ рън за по 20 лева "оригинал". Но ми се струват по яки от тези на пасатите ни.
Та потърси в нета има ги в повечето магазини за авточасти. Преправят се само невероятните букси към нормални кабелни обувки. Иначе или си поръчваш нова, ама не и знам парата или втора ръка.

Значи аз взимах оригинално -превключвателя за ел огледалата-Италиано -педерасо му бяха видяли сметката- излезе ми 60 кинта.
Това ти е решението !

Аз не съм видял задъхване от кулера лятото- само по нанагорнища се губи ефекта уау с издърпването и лепенето за седалката. Но това са само 131 коня, а и аз я товаря с багажи-селска ми работа. Та в комплект с наклона няма тоя ефект уау, но си дърпа прилично.

Кулера даже пред него е поставена една гума -въздухо борна - явно да спира въздуха при ниска скорост и студ. Та прекаленото охлаждане не е добро зимата- то и Кислорода в определени граници в леденият въздух е ок за мотора, но след което пак става отрицателен ефект- пропорцията е важна -въздух(кислород/гориво) 1/14 ли беше. И в тия 14 части въздух и кислорода си има значение колко молекули е.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 28 яну 2014 20:51


Оф верно че темата е смес. Еми що на бензина има проблем ? По високата работна температура ?

Значи лятото е момента да ви бия :biggrin

По голямото турбо няма да ти отпуши колата, а напротив. Всичко е математика. Иначе и аз купувам турбо от Краз и съм Аз.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 28 яну 2014 21:39


TiL написа: Тромбата ми отказва да тромби :Mr Green Fun Това става при намокряне. Явно си отива и ще трябва нова. Та дайте инфо за марка, цена и от къде да я купя.


Тромбите са две , нисък и висок тон, внимавай като купуваш да не направиш две от един вид, защото или ще свиркаш глухо като влак или ще пискаш като сузуки суифт :a045
Аз бих свалил буксите, пръскаш контактен спрей и няма да имаш проблеми. При мен от време навреме при задействане на алармата пискаше виокия тон само, при изключване пак, пръснах със спрей и вече няколко месеца на съм засичал проблем.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 28 яну 2014 21:40


я да отклоня в още една посока темата :Mr Green Fun , вашите колани прибират ли се нормално ? Моите все трябва да им помаггам да се върнат докрай.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 28 яну 2014 22:38


Има го тоя проблем с коланите. На старата ми В3 беше по изразено. И направо замръзваха. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Вто 28 яну 2014 23:08


Гледам голям спор за тея АСР,ЕСП и прочие.Радвайте се ,че ги има и не спорете безсмислено.Карайте си с тях спокойно и ще се радвате на безпроблемно пътуване.Днес нарочно изпробвах АСР-а ,на моята кола,която не е VW,но действа на подобен принцип предполагам,а именно Mercedess S202 C200 Kompressor . По стечение на обстоятелствата колата я имам от няколко дни,а в Стара Загора пада сняг за 2 дни в годината и реших да не купувам 4 нови гуми точно сега ,че да стоят цяло лято в гаража и карам внимателно. Днес след като заваля повторно сняг си направих контролно маршрутче до работа.За да стигна до там качвам този баир https://maps.google.com/maps?q=%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0+%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0,+%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F&hl=bg&ie=UTF8&ll=42.425593,25.610021&spn=0.001736,0.003484&sll=37.0625,-95.677068&sspn=60.028724,114.169922&oq=stara+za&hnear=%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0+%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0,+%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F&t=k&layer=c&cbll=42.425511,25.609879&panoid=7SHi0i3hSEbhjLNMKmz8ig&cbp=12,226.13,,0,3.46&z=19 ,който има завой и още по-стръмен участък нагоре.Карах през цялото време на 2ра(до завоя и завих).Пред мен имаше закъсала кола и се наложи да спра.Тръгнах на първа и триъгълника взе да свети яко,но колата се движи с 5-6-10км/ч нагоре бавно и славно с 1000 и някъв оборот.Гумите са Vredenstein някви летни от 2010г и дали защото системата си работи кадърно си качих баира като пич.Принципа на работа при мерцедес не го знам какъв е ,но определено не ми натиска спирачките,а се чува нещо кат помпа ,която блокира колелетата поотделно или нещо от сорта.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот phantom_ » Вто 28 яну 2014 23:22


Зa дa си aбсолютно сигурен че ти е помогнaлa тaя системa,я изключи и пробвaй дa испънеш бaирa без нея :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ti6ogb » Вто 28 яну 2014 23:24


Коланите ми спират на 5 пръста преди да се приберат.Без помощ не става.За тромбите - моите свирят , защото съм с кора,и са скрити. ESP - то при мен ,сработва много често,даже ме дразни.На баир като я засиля,а тя да вземе да подскочи малко и хоп- мигне та се спъне.Днес в снега от зор даже и пречуква нещо при сработване.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Вто 28 яну 2014 23:51


phantom_ написа:Зa дa си aбсолютно сигурен че ти е помогнaлa тaя системa,я изключи и пробвaй дa испънеш бaирa без нея :Mr Green Fun

Пробвах я ,но на друг баир...въртим гуми за световно дори и с 1200-1300 оборота :D .Спирам,включвам я и колата потегля макар и бавно пак :) Дали защото съм комби и тежа помага,но съм доволен.Догодина вече кат е с Continental-а тря да няма дерт.


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Сря 29 яну 2014 0:29


Коланите при мен нямат дерт откопчаване и прибиране докрай бавно и сигурно есп при мен е в комбинация 4х4,зимите нямам проблеми с боксувания и т.н.А сега със зимните папуци направо е като някакъв верижен трактор.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 29 яну 2014 11:00


Защо е в мазето ?

От долу има и един кабел в картерният капак на маслото и климатичните тръби са отдолу.
Та хич не е добре да караш бе кората. Ако е счупена я нитваи с ламарини и нитове и я слагай.
Моята липсваше и като погледнах- викам на Мошеника продавач- кората ! Намериха ми една поожулена, но с оригиналните дюнапрени по нея. На въздухоборните канал дето натискат колата надолу сложих ламаринки(пластмасово-покрита) и нитове за да се усили. Стана пърфе.
Та гледам на един колега на скоростите има и кече около самата кутия фабрично.

Слагай я, че без нея ще излетиш с 200 по магистралата ! :Mr Green Fun

========

mupk0, щом се чува помпа- значи е блока на АБС, следователно са и спирачките в играта.

Аз сега качвам пак на задна баирчето като паркирам и пускам съединителя до край с 1200 оборота -чува се как спирачката започва да натиска и да спира колелото което превърта и съответно другото се сеща че трябва и то да врътне. И съм паркирал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 29 яну 2014 14:14


аз нали съм бензин и нямам кора под скорости, та си купих и всичко стана супер. Има и огромна разлика в шума който се чува отвън и отвътре ако имате кора и аке е свалена.
Като си сложих кората лесно хванах и че ми сълзи леко от пробката, преди си е подкапвало по улицата и все се чудех защо доливам масло повече от нормалните ми представи :)
Вярно малко повече хамалогия е смяната на масло с кора, но като го направиш два-три пъти вече става рутина.
Да не говорим че даже прах нямам по мотора, а без кората все едно бях мятал кал по него :beer
Дизеляците пък Ви греят по - бавно без корите. А кече на скоростите има май като опция за определени държави със студен климат.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: marinz и 46 госта