Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Здравей частта, която ти трябва е с номер 3B0827577E това върви с цялата дръжка за задният капак потърси втора употреба здрава и запазена за годините си ако е възможно.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Здравейте колеги.
Автомобила ми е Passat 5.5 комби 1.8Т
Купих си оригиналните ксенонови фарове за този модел пасат и пасват идеално.
При включване на дълги светва H7 секцията с дългите и пада една фокусна леща на ксенона на късите.
Проблема ми е, че автомобила е с монтиран допълнително DRL модул и той подава напрежение и ток на дългите постоянно.
Някаква бобинка на въпросната фокусна леща се възбужда постоянно и е готова да изгори.
Дадоха ми следните вариянти:
1 прекъсване на кабела до тази бобинка
2 реленце нормално затворено и при включване на къси да отваря веригата към бобинката(трябва да мисля изглаждаща и гасяща група за релето)
3 горното, но реализирано с електронна схема.
Дайте някакъв акъл ако някой го е правил и при кой майстор.
Папазов и Дилян ми отказаха и явно ще трябва да се оправям сам.
Втория ми проблем е с реглажа на фаровете. Как се случва при такава конверсия?
Ясно, че автоматичното регулиране няма да работи.
Няма да работи и реглажа с врътките.
Предполагам остава само реглаж с врътките на самия фар?
Автомобила ми е Passat 5.5 комби 1.8Т
Купих си оригиналните ксенонови фарове за този модел пасат и пасват идеално.
При включване на дълги светва H7 секцията с дългите и пада една фокусна леща на ксенона на късите.
Проблема ми е, че автомобила е с монтиран допълнително DRL модул и той подава напрежение и ток на дългите постоянно.
Някаква бобинка на въпросната фокусна леща се възбужда постоянно и е готова да изгори.
Дадоха ми следните вариянти:
1 прекъсване на кабела до тази бобинка
2 реленце нормално затворено и при включване на къси да отваря веригата към бобинката(трябва да мисля изглаждаща и гасяща група за релето)
3 горното, но реализирано с електронна схема.
Дайте някакъв акъл ако някой го е правил и при кой майстор.
Папазов и Дилян ми отказаха и явно ще трябва да се оправям сам.
Втория ми проблем е с реглажа на фаровете. Как се случва при такава конверсия?
Ясно, че автоматичното регулиране няма да работи.
Няма да работи и реглажа с врътките.
Предполагам остава само реглаж с врътките на самия фар?
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Един диод да пуска ток само в едната посока ще свърши работа. Намери алармаджия и ще ти свърши работа. Реглажа на ръка на стена и повече не пипаш. Аз бих сложил дневната светлина на фаровете за мъгла намалени на 20% примерно, но рискуваш някой "умен" милиционер да те глоби за фарове за мъгла
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
DoH_KuXoT> Това с диода го обсъждахме вече. Същото е да отрежа кабелите към бобинката.
Или просто всеки от нас разсъждава на база на различна информация в главата си относно схемата на свързване.
Някой да има принципната схема на свързване на обикновените и ксеноновите фарове?
Със запояване на кабели и аз мога да се оправя.
Мерси
Или просто всеки от нас разсъждава на база на различна информация в главата си относно схемата на свързване.
Някой да има принципната схема на свързване на обикновените и ксеноновите фарове?
Със запояване на кабели и аз мога да се оправя.
Мерси
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
С ровене намерих това:
https://www.youtube.com/shorts/K0g4vFYH7t8
APD Сервиз Варна.
Инсталират ми двойни крушки в секцията на мигачите и те ми светят като дневни и като мигачи. По този начин елиминирам DRL на дългите и проблема с фокусната леща.
Изглежда ми изчистено решение.
Не знам от гледна точка на закона как стои въпроса.
https://www.youtube.com/shorts/K0g4vFYH7t8
APD Сервиз Варна.
Инсталират ми двойни крушки в секцията на мигачите и те ми светят като дневни и като мигачи. По този начин елиминирам DRL на дългите и проблема с фокусната леща.
Изглежда ми изчистено решение.
Не знам от гледна точка на закона как стои въпроса.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Drakezoid написа:....Инсталират ми двойни крушки в секцията на мигачите и те ми светят като дневни и като мигачи. По този начин елиминирам DRL на дългите и проблема с фокусната леща.
Не знам от гледна точка на закона как стои въпроса.
Ами като попаднеш на идиот ходи обяснявай ,че нямаш сестра . В закона какво пише ?? На къси или светлини за движение през деня.
И като настроени / подкладени/ пишат фишове.
П.П. По Прилеп често има 1 бял голям бус - /надолу в отбивката за новата сграда на ВиК с/у вятърната или малко по-нагоре до Тех_Ко то. Преди два дни бяха в посока надолу точно под отбивката за Смирненски качени на тротоара и спряха пред мен 2 коли.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Ами мисля да се пробвам с този вариянт. Намерих схемите на свързване ама честно не ми се рови и чопли. Предпочитам да си платя ама няма на кой. Този вариянт ме устройва. Ся ако се заядат ще пробвам да мина със служебната карта :). В БГ е така. После ще го мисля пак как да го направя. Тамън имаме един тук в Бургаско дето и брат си глобил. Ще пробвам модификацията при него :)
Пък как стои въпроса законово дето вика колегата преди мен ето извадка от ЗДВП:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни
средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини
и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) През деня моторните
превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
59. (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване
на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението
му.
А с цел да внеса и малко и аз информация към колегите и да обогатя форума прилагам принципните схеми на осветителната система при ксенон светлини.
Пък как стои въпроса законово дето вика колегата преди мен ето извадка от ЗДВП:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни
средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини
и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) През деня моторните
превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
59. (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване
на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението
му.
А с цел да внеса и малко и аз информация към колегите и да обогатя форума прилагам принципните схеми на осветителната система при ксенон светлини.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Така и не отидох до Варна.
Реших да отворя ксеноновите фарове. Хем да ги почистя, хем да ги разгледам и евентуално да открия и прекъсна кабелите за въпросната бобинка.
Тези фарове за разлика от обикновените със халогенни крушки имат доста големи капаци и отвори отзад. Можеш преспокойно да си ги отвориш и сервизираш.
Последователността е следната:
1. За предпочитане е да се почисти фара първо отвън(задна част) с четка с мек косъм и евентуално марля със спирт.
2. Маха се капака на секция дълги като се освобождава скобата. Огледайте какво става вътре. При мен бяха с напукана изолация кабелчетата на габарита, което е странно
3. Маха се капака на секция къси(ксенон) като се развиват два винта.
4. Освобождава се буксата за крушката с въртеливо движение обратно на часовниковата стрелка и се вади самата крушка.
5. Имам две групи кабелчета тук. Тънките отиват на букса към предполагам моторче за нивото. Една малко по дебела двойка отива във черна пластмасова кутийка. Това е контролния модул за въпросната бобинка, която сваля преградата пред светлинния поток на ксенона(реално включвайки секция дълги и падане на тази преграда реализират биксенона).
6. Откачате буксичката за моторчето за нивото. Съвсем леко подпъхвате отстрани на буксичката нещо тънко и закривено, за да я освободите. Аз ползвах закривена плоска пинсета.
7. Откачете буксичката за пластмасовата кутийка. При мен не искаше и не искаше да се откачи. Наложи се да отворя кутийката след като демонтирах рефлектора с лупата и с малка отверка да й помогна(виж снимките).
8. Вади се внимателно рефлектора със лупата. Горе в левия ъгъл той има една ябълка, която влиза в пластмасово гнездо. Раздвижете напред назад настрани и издърпайте. Не ползвайте голяма сила, че гнездото и без това е външно напукано от топлината. После може леко да го намажа със силиконова смазка.
9. Развийте винтчетата, които държат лупата към рефлектора. Мисля беше Т20(торкс или още звезда) ако не се лъжа.
10. Развийте винтчетата, които държат механизма с бобинката към рефлектора.
11. Пратете рефлектора за ново хромиране/никелиране или каквото му правят там и по обратен ред.
12. Аз не мисля да закачам обратно буксата за бобинката, за да ми работи DRL модула. По-нататък ще го измисля. Хубаво е да се огледат и коригират напуканите изолации. Не съм сигурен с какво ще ги изолирам. Термошлаух е най-добре, но може би и с изолираща лента тип "бишъп" ще се получи.
Темата ще я допълвам.
Ето и снимки:
https://drive.google.com/file/d/1-p0wGF80yjm8DN-VADlOO8d2hqlSq5Wt/view?usp=drive_link
Реших да отворя ксеноновите фарове. Хем да ги почистя, хем да ги разгледам и евентуално да открия и прекъсна кабелите за въпросната бобинка.
Тези фарове за разлика от обикновените със халогенни крушки имат доста големи капаци и отвори отзад. Можеш преспокойно да си ги отвориш и сервизираш.
Последователността е следната:
1. За предпочитане е да се почисти фара първо отвън(задна част) с четка с мек косъм и евентуално марля със спирт.
2. Маха се капака на секция дълги като се освобождава скобата. Огледайте какво става вътре. При мен бяха с напукана изолация кабелчетата на габарита, което е странно
3. Маха се капака на секция къси(ксенон) като се развиват два винта.
4. Освобождава се буксата за крушката с въртеливо движение обратно на часовниковата стрелка и се вади самата крушка.
5. Имам две групи кабелчета тук. Тънките отиват на букса към предполагам моторче за нивото. Една малко по дебела двойка отива във черна пластмасова кутийка. Това е контролния модул за въпросната бобинка, която сваля преградата пред светлинния поток на ксенона(реално включвайки секция дълги и падане на тази преграда реализират биксенона).
6. Откачате буксичката за моторчето за нивото. Съвсем леко подпъхвате отстрани на буксичката нещо тънко и закривено, за да я освободите. Аз ползвах закривена плоска пинсета.
7. Откачете буксичката за пластмасовата кутийка. При мен не искаше и не искаше да се откачи. Наложи се да отворя кутийката след като демонтирах рефлектора с лупата и с малка отверка да й помогна(виж снимките).
8. Вади се внимателно рефлектора със лупата. Горе в левия ъгъл той има една ябълка, която влиза в пластмасово гнездо. Раздвижете напред назад настрани и издърпайте. Не ползвайте голяма сила, че гнездото и без това е външно напукано от топлината. После може леко да го намажа със силиконова смазка.
9. Развийте винтчетата, които държат лупата към рефлектора. Мисля беше Т20(торкс или още звезда) ако не се лъжа.
10. Развийте винтчетата, които държат механизма с бобинката към рефлектора.
11. Пратете рефлектора за ново хромиране/никелиране или каквото му правят там и по обратен ред.
12. Аз не мисля да закачам обратно буксата за бобинката, за да ми работи DRL модула. По-нататък ще го измисля. Хубаво е да се огледат и коригират напуканите изолации. Не съм сигурен с какво ще ги изолирам. Термошлаух е най-добре, но може би и с изолираща лента тип "бишъп" ще се получи.
Темата ще я допълвам.
Ето и снимки:
https://drive.google.com/file/d/1-p0wGF80yjm8DN-VADlOO8d2hqlSq5Wt/view?usp=drive_link
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
За този модел фарове има дневни светлини в Алито, като на БМВ но са 3 кръгчетата. Принципно могат да се ползват и готови ленти и т.н.
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
- Автомобил: MB w202 VW Passat b5
- Двигател: C180 122hp Vw Passat B5 101 tdi
- Местоположение: тук-там
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Колеги, здравейте закупих пассат 5ца 101 коня дизел! При този модел има ли го датчика за ниско ниво на маслото? Смисъл ,ако е под минимума ще светне ли жълтата лейка,че иска доливане?
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
След разглобяване на фаровете пратих рефлекторите в Евертлак за хромиране. Цената беше 35 лв. на рефлектор и транспорта от мен. Визуалния ефект е поразителен. Изглеждат супер лъскави. Колко ще изкарат един Господ знае, но изглеждат много добре.
Самите фарове ги закарах на ел. майстор да им оправи напуканите тук там изолации. Направо направи всички кабелчета със термошлаух и ги подведе добре, за да са далеч от рефлекторите. Цената беше 100 лв. за двата фара(може да е намалил, защото е приятел).
Трябват ми само някакви дребни неща сега и ги сглабям и монтирам.
Въпроса ми е относно крушките за ксенона. Продавача ми ги даде с такива на Philips. Доколкото виждам са обикновена серия. Самата кръгла ампула леко тъмнее. За пръв път слагам ксенонови крушки и искам да питам дали това е признак за износване?
В момента не ми се дават пари за нови крушки, но ако се налага да го направя. И без това съм в тигана вече.
Мерси
UPD: Фаровете са монтирани и работят. След изключване на буксата на модула за биксенона нямам проблеми с цъкане на бобинката и ползване на автоматични дневни светлини. Светят много по-добре от старите халогенки, но не е това, което трябва да е. От една страна не съм ги шлайфал и сложил фолио, което предполагам дава едно до 15% макс повече яркост. Другата по-вероятна и значима причина е, че трябваше да си сменя ксеноновите крушки с нови, но ми се досвидя. Третата е реглажа. Липсваха ми врътките за реглаж на височина и се съсредоточих там. Забравих да огледам тия за хоризонтала. Закарах колата в Ситроен Бургас(много доволен) за реглаж на фаровете и момчето каза, че върти за хоризонтала, но не се променя. Все пак ми настрои височините и поне не заслепявам другите водачи(което много го мразя). Ще се гледа пак като има време и желание, че ми писна. Относно пластмасовите врътки(зъбчатки) за регулиране вертикала/хоризонтала да споделя инфо. При повечето хора или ги няма или се разпадат. Донор от друг фар не става. Повярвайте пробвах. Няма махане от оста. Пробвах с екстрактор и неще. Пробвах да нагрявам до 400 градуса с горещ въздух и пак неще. Хем се разпадат, хем не излизат. Има някво кораво лепило сложено. Поръчах на едно момче да ми ги изработи на 3D принтер и съм много доволен от него. Цената беше на първа зъбчатка 65 лв, на всяка следваща 50. Ако някой иска му пращам контакт. Вече има проект и ще са по 50 лв. Проблема беше, че оста беше 4.4 мм. той ми направи отвора 4.6 е да ама няма вкарване. Трябва да правиш контра отзад и е тегаво. Мисля, че оптимума е 5 мм. отвор. Мажеш с течна стомана и с малко бутане влиза на място. Да отбележа, че трябва хубаво да си ги наврете докрай, за да си контактуват зъбците плътно с горната врътка(аз на едната го направих ама на другата се прецаках).
Дано да съм полезен на някой.
Самите фарове ги закарах на ел. майстор да им оправи напуканите тук там изолации. Направо направи всички кабелчета със термошлаух и ги подведе добре, за да са далеч от рефлекторите. Цената беше 100 лв. за двата фара(може да е намалил, защото е приятел).
Трябват ми само някакви дребни неща сега и ги сглабям и монтирам.
Въпроса ми е относно крушките за ксенона. Продавача ми ги даде с такива на Philips. Доколкото виждам са обикновена серия. Самата кръгла ампула леко тъмнее. За пръв път слагам ксенонови крушки и искам да питам дали това е признак за износване?
В момента не ми се дават пари за нови крушки, но ако се налага да го направя. И без това съм в тигана вече.
Мерси
UPD: Фаровете са монтирани и работят. След изключване на буксата на модула за биксенона нямам проблеми с цъкане на бобинката и ползване на автоматични дневни светлини. Светят много по-добре от старите халогенки, но не е това, което трябва да е. От една страна не съм ги шлайфал и сложил фолио, което предполагам дава едно до 15% макс повече яркост. Другата по-вероятна и значима причина е, че трябваше да си сменя ксеноновите крушки с нови, но ми се досвидя. Третата е реглажа. Липсваха ми врътките за реглаж на височина и се съсредоточих там. Забравих да огледам тия за хоризонтала. Закарах колата в Ситроен Бургас(много доволен) за реглаж на фаровете и момчето каза, че върти за хоризонтала, но не се променя. Все пак ми настрои височините и поне не заслепявам другите водачи(което много го мразя). Ще се гледа пак като има време и желание, че ми писна. Относно пластмасовите врътки(зъбчатки) за регулиране вертикала/хоризонтала да споделя инфо. При повечето хора или ги няма или се разпадат. Донор от друг фар не става. Повярвайте пробвах. Няма махане от оста. Пробвах с екстрактор и неще. Пробвах да нагрявам до 400 градуса с горещ въздух и пак неще. Хем се разпадат, хем не излизат. Има някво кораво лепило сложено. Поръчах на едно момче да ми ги изработи на 3D принтер и съм много доволен от него. Цената беше на първа зъбчатка 65 лв, на всяка следваща 50. Ако някой иска му пращам контакт. Вече има проект и ще са по 50 лв. Проблема беше, че оста беше 4.4 мм. той ми направи отвора 4.6 е да ама няма вкарване. Трябва да правиш контра отзад и е тегаво. Мисля, че оптимума е 5 мм. отвор. Мажеш с течна стомана и с малко бутане влиза на място. Да отбележа, че трябва хубаво да си ги наврете докрай, за да си контактуват зъбците плътно с горната врътка(аз на едната го направих ама на другата се прецаках).
Дано да съм полезен на някой.
Последна промяна от Drakezoid на Пон 27 яну 2025 13:50, променено общо 1 път.
- Pet_rov
- Мнения: 4491
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Моите рефлектори на колата от профила ги правих в Стрелча преди повече от 5 години и досега не са мръднали. Ще караш дълго с тях.
- samo_pechka
- Мнения: 8969
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Колко време отнема сега да се хромират/никелират рефлекторите? В смисъл пращаш ги и до деня в който ги получаваш?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Обикновено 2 дни престояват при тях и още 2 дни броиш по куриери.
Сегааа... ако им се събере повечко работа, може и да се забави нещо, знае ли човек...
Само да поясня - това, което нанасят не е никел или хром чрез епитаксия или някакъв друг метод.
Боя си е, лак, макар и с високо качество.
Сегааа... ако им се събере повечко работа, може и да се забави нещо, знае ли човек...
Само да поясня - това, което нанасят не е никел или хром чрез епитаксия или някакъв друг метод.
Боя си е, лак, макар и с високо качество.
- samo_pechka
- Мнения: 8969
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 65 госта