Пасат TDI v.s. Бензин с ГИ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот vw16v » Сря 12 авг 2009 11:39


rosen79 написа:vw16v:...............Ако искаш можем да сравним един добре подържан и каран дизелов двигател на 300000км и един такъв бензинов.Бензиновия отдавна ще е издухал.Не знам защо някой хора си мислят,че бензиновите коли не се карат много.И като си взимат такива километража е верен и тая кола и езлизала само в неделя бабта да си ходи до пазара.Колкото много се карат едните,толкова и другите.Разликата в живота на двата етделни агрегата.В случая дизеловия надживява бензиновия в пъти.
Ами имам някви наблюдения над бензиново ФВ Каравел/служебно,купувано чисто ново/ с 2.5 мотор на 750 хил.без ремонт и в перфектно здраве.Надживя бая дизелови бусове купувани по едно и също време с него да ти кажа,та не знам кой е по-здрав и кой не.Теоретично дизела е по-здрав,но на практика всичко е много относително и не може да се каже ,че е в пъти по-здрав.Дизелите се карат определено повече,защото нормалните хора от белите държави ,които са им били първи собственици,са хора,които знаят да си правят сметката и няма да дадат повече пари,при първоначалната покупка ако няма да ги избият от каране,което те са си изчислили на пробег от повече от 25 хил.км. годишно,а вече в какво състояние са си зависи от това как са били поддържани и карани,което ние като м-найсти собственици няма как да знаем.Няма смисъл от спекулации с мотори на други производители МЛ и Х5 са с вериги и гаранционното им обслужване се свежда до смяна на масла и филтри и чат пат на ремъци по периферията.Иначе при тези марки е доста солено,мой приятел има БМВ 520 Д Е60,та ми е споделял че смяната на накладките му дошла над 1000 лв. и най евтиното нещо дето е сменял досега е крушка ли диод ли било на габарита за малко над сто лева,което за мен определено си е скъпа поддръжка за теб не знам .




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот rosen79 » Сря 12 авг 2009 12:10


2.5 бус на 750000км без ремонт ти шегуваш ли се или ни правиш на балъци?Ти ли ги навъртя тези километри,че знаеш дали му е правен ремонт или не?Със сигурност не си,няма и как да си.Ако искаш да ти повярва няко посмали пробега на тоз бус ама с доста.Хората в белите държави не се интересуват колко им харчи колата.Тях не ги брига,поне до сега.Вземи американците,имат ли кола под 2000кубика и разход от по 10/100?Чак сега поради кризата започнаха да правят икономични коли.Та не ми сравнявай белите държави с нашата.Защото те ги изхвърлят на моргата с по 300-400000км,а ние ги взимаме от тях със старателно превъртян километраж от "коректните"търговци на коли.Няма кола взета от авто къща с реален километраж.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот vw16v » Сря 12 авг 2009 12:27


rosen79 написа:2.5 бус на 750000км без ремонт ти шегуваш ли се или ни правиш на балъци?Ти ли ги навъртя тези километри,че знаеш дали му е правен ремонт или не?Със сигурност не си,няма и как да си.Ако искаш да ти повярва няко посмали пробега на тоз бус ама с доста.Хората в белите държави не се интересуват колко им харчи колата.Тях не ги брига,поне до сега.Вземи американците,имат ли кола под 2000кубика и разход от по 10/100?Чак сега поради кризата започнаха да правят икономични коли.Та не ми сравнявай белите държави с нашата.Защото те ги изхвърлят на моргата с по 300-400000км,а ние ги взимаме от тях със старателно превъртян километраж от "коректните"търговци на коли.Няма кола взета от авто къща с реален километраж.
Май почваш да преминаваш границите на добрия тон ми се струва и за това,което не ти изнася ме наричаш лъжец,това че ти не си виждал нещо или не знаеш нещо,не е причина друг да не го е виждал или да го знае .Спокойно може да избегнеш личните нападки и да разглеждаш нещата по-принципно,та дори и да научиш нещо ново винаги има какво и от кого/споко ся да не са впрегнеш нещо нямам предвид себе си /.
Колкото и да не ти се вярва и без да съм му шофьор ,ами трябва да знам,както казах купуван е от чисто нов и все си е във фирмата и досега поне не съм виждал да ми представят фактура за основен ремонт,освен,ако някой от шофьорите му не е правил тайно основен ремонт за собствена сметка mhihi .Точно в белите държави в Европа си правят мнооого добре сметката и ги интересува колко гори колата уверявам те.За щатите нямах предвид просто щото ,как да ти кажа по мои наблюдения вноса на ТДИ от САЩ е далеч по-малко разпространен от вноса на ТДИ от Германия,а там са най големите сметкаджии,които можеш да си представиш mhihi .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 авг 2009 12:30


vw16v написа:Явно имаш проблем с четенето,този ,който ти показвам аз е Бош и е за AHU ,а ти ми показваш Пиербург,който е за AGR AHF 1Z AEY и двата са различни,разгледай и снимките :wink: .

Да сори ся го разгледах - ама не предполагах че ще пуснеш подобна глупост - на въпросния дебитомер /не знаех-а не съм и много сигурен че е верно -AHU карал с такъв/ му се меня само пълнителя и е 120 кинта /загледаи се добре в снимката/ - варианта да сменяш сичко е ако някои ти е разбил тялото с чук.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот rosen79 » Сря 12 авг 2009 12:39


vw16v:В нито един от постовете ми няма лични нападки към никой,камоли към теб.Внос на ТДИ от Америка няма,поради простата причина,че до скоро те нямаха дизелови агрегати в колите си.Обясни ми защо аджаба много от големите производители вграждат предимно дизелови агрегати в новите си коли.Дизеловия агрегат се развива постоянно,за разлика от бензиновия.Много от новостите на бензиновите агрегати са взети от дизолвия агрегат. :!:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот vw16v » Сря 12 авг 2009 13:12


rosen79 написа:vw16v:В нито един от постовете ми няма лични нападки към никой,камоли към теб.Внос на ТДИ от Америка няма,поради простата причина,че до скоро те нямаха дизелови агрегати в колите си.Обясни ми защо аджаба много от големите производители вграждат предимно дизелови агрегати в новите си коли.Дизеловия агрегат се развива постоянно,за разлика от бензиновия.Много от новостите на бензиновите агрегати са взети от дизолвия агрегат. :!:

Пак пишеш неща,които не са точно така.В щатите се продава Джета ТДИ във версията с 90 к.с.и принципно има,вярно е ,че не го тачат много дизела в леките коли.Автомобилните производители ако разгледаш сайтовете им ще видиш,че е точно обратното и имат доста по-голям избор от бензинови модели ,отколкото дизелови.Друг е въпроса,че общия дял на продадени автомобили с дизелови двигател се е вдигнал и е станал около 50 % от продажбите за разлика отпреди 20 г. да речем като е бил 15% от продажбите.Примерно вземи ФВ Г5-Дизели -1.9 ТДИ и 2.0 ТДИ-общо два дизелови мотора.Бензинови 1.4,1.4 ТФСИ-140 и 170 к.с.,1.6 ,1.6 ФСИ,2.0 ФСИ,2.0 ТФСИ-200 и 230 к.с.,Р32- общо седем мотора,.Извод 7 е повече от две.При по-старите мотори имаха 1.9 ТДИ и 2.5 с различни вариации на мощността .При БМВ е същата работа в момента имат два основни дизелови мотора с различни степени на мощността 2.0 Д-115,177,2.0 с каскадно пълнене 204 к.с.,3.0 Д и 3.0 Д с каскадно пълнене ,всичко останало е бензин,при Мерцедес е същата работа,при Фият и при който друг голям производител на автомобили се сетиш.Действително си прав ,за едно,че бензиновия двигател го бяха оставили като развитие за известно време,но за съвременните бензинови двигатели с директно впръскване и принудително пълнене смятам,че няма как да се каже нещо лошо,а технологията която се използва в тях не е измислена само за дизела или само за бензина,тя си важи за всеки бутален ДВГ .По твоята логика все едно да ти кажа,че комън рейла е инжекцион взет назаем от бензиновия двигател mhihi .


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот hooligan_sk » Сря 12 авг 2009 13:47


Колегите които препоръчват бензина + ГИ просто не са карали по-продължително ТДИ - няма връщане от него. Само ще ви обърна внимание че турбо дизела на ВАГ - ТДИ е абсолютен фаворит сред съвременните дизели, не е просто някаква си печка. А в големите си версии както знаете захранва едни от най-скъпите и луксозни сериини лимузини и джипове ;) Аааа да и е 3 пъти подред победител на Лю Ман ;)


Потребителски аватар
batececo
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот batececo » Сря 12 авг 2009 13:52


Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799

И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...

Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ ;)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот hooligan_sk » Сря 12 авг 2009 14:03


Малко хора се сещат да споменат че най-евтината ГИ която ще работи като хората е 1200лв. Това е предостатъчна сума с която можеш да стегнеш що годе здраво ТДИ такаче да забравиш за поддръжка до следващия ангренаж. А тогава като смениш само големите ролки и ангренажа ти е не повече от 250лв удоволствието.. Когато ще се кара 25000 на година нищо неможе да замени ТДИ! А бензиновия мотор на ГАЗ след 50 000км се уморява - видимо не се чупи но се изпича! Значи я взимаш колата за макс 2 години...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 авг 2009 16:08


batececo написа:Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799

И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...

Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ ;)

Абе човек защо псочваш тема за "душегуба".Иначе теми за бензина и аз мога ти изкарам бол :lol:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот vw16v » Сря 12 авг 2009 17:15


Rabbit_TDI написа:
batececo написа:Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799

И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...

Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ ;)

Абе човек защо псочваш тема за "душегуба".Иначе теми за бензина и аз мога ти изкарам бол :lol:

Дам да оставим душегуП намира,той си е институция в дизеловото двигателостроене с нищо несравнима,май няма друг дизелов мотор,което да е толкова крехък и раним ,с изключение на 2.5 ТДС на Бенве може би mhihi


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Jetman » Сря 12 авг 2009 18:29


Дам да оставим душегуП намира,той си е институция в дизеловото двигателостроене с нищо несравнима,май няма друг дизелов мотор,което да е толкова крехък и раним ,с изключение на 2.5 ТДС на Бенве може би mhihi


Мда така е :lol:
Затова всички модели на ВАГ с тоз мотор са доста по евтини от останалите mhihi
Само че тука говорим за доказалото се като изключително надежно, икономично и достатъчно динамично 1.9 ТДИ. В много форуми включително нашия може да се намерят доста хора невероятно доволни от всеизвесния АФН ;)
Както и да е - няма смисъл да спорим повече бензин VS дизел - не му е и тука мястото а и човека вече каза своя избор - да му пожелаем успех в търсенето и дано да е доволен от колата след време :да:

П.Към автора - ако случайно не намериш бензин 115 коня с исканите екстри или в исканото състояние и попаднеш на запазено 1,9ТДИ 110к.с. - не се двоуми изобщо - това е един прекрасен избор :да:


Потребителски аватар
bucata88
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 23 юли 2009 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот bucata88 » Сря 12 авг 2009 18:49


Според мен дизела си е дизел, карал съм на газ 2 години, на бензин естествено, след като се качих на tdi-то неискам да чувам друго, докато не искарам пари за яка бензинова резачка, и разхода няма да ме интересува.Наскоро и аз се чудех на какво да се спра чух много различни мнения, реших да си зема дизела пред това да я преправям на газ, зашото винаги може да се очакват проблеми с ГИ и спецялно поставянето му от квалифицираните майстори.Мисля че повече не бих карал бензин.


Потребителски аватар
cenitel
Мнения: 193
Регистриран на: Вто 05 юли 2005 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот cenitel » Пет 14 авг 2009 21:13


Ех тези спорове бензин и дизел,сега бензина си е бензин за спорт и така.Но дизела напредна и те станаха бързи коли,но опр ако имам лев няма си взема голф примерно дизел 150 коня,а бинзин 150 коня или едно порше.Но е глупаво да спорим коя е по-добрата кола.Аз съм карал слъжебни коли дизели и имам около 35 хил на дизел и 40 хил на бензин и новата ми кола е бензин.Не го заменям лесно бензина,просто за мен бензина е номер едно от към гориво.Сега обаче,ако взема нов пасат или туаран може би ще е дизел.Така,че да си караме хубавите коли и това е......


Потребителски аватар
D1ko
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 17 май 2009 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pavlikeni

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот D1ko » Съб 15 авг 2009 2:45


Земаи си 1 помпа дюза 1.9 и си свирукаи.
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/pumpe_d.html



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 51 госта