Ами имам някви наблюдения над бензиново ФВ Каравел/служебно,купувано чисто ново/ с 2.5 мотор на 750 хил.без ремонт и в перфектно здраве.Надживя бая дизелови бусове купувани по едно и също време с него да ти кажа,та не знам кой е по-здрав и кой не.Теоретично дизела е по-здрав,но на практика всичко е много относително и не може да се каже ,че е в пъти по-здрав.Дизелите се карат определено повече,защото нормалните хора от белите държави ,които са им били първи собственици,са хора,които знаят да си правят сметката и няма да дадат повече пари,при първоначалната покупка ако няма да ги избият от каране,което те са си изчислили на пробег от повече от 25 хил.км. годишно,а вече в какво състояние са си зависи от това как са били поддържани и карани,което ние като м-найсти собственици няма как да знаем.Няма смисъл от спекулации с мотори на други производители МЛ и Х5 са с вериги и гаранционното им обслужване се свежда до смяна на масла и филтри и чат пат на ремъци по периферията.Иначе при тези марки е доста солено,мой приятел има БМВ 520 Д Е60,та ми е споделял че смяната на накладките му дошла над 1000 лв. и най евтиното нещо дето е сменял досега е крушка ли диод ли било на габарита за малко над сто лева,което за мен определено си е скъпа поддръжка за теб не знам .rosen79 написа:vw16v:...............Ако искаш можем да сравним един добре подържан и каран дизелов двигател на 300000км и един такъв бензинов.Бензиновия отдавна ще е издухал.Не знам защо някой хора си мислят,че бензиновите коли не се карат много.И като си взимат такива километража е верен и тая кола и езлизала само в неделя бабта да си ходи до пазара.Колкото много се карат едните,толкова и другите.Разликата в живота на двата етделни агрегата.В случая дизеловия надживява бензиновия в пъти.



Пасат TDI v.s. Бензин с ГИ
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
2.5 бус на 750000км без ремонт ти шегуваш ли се или ни правиш на балъци?Ти ли ги навъртя тези километри,че знаеш дали му е правен ремонт или не?Със сигурност не си,няма и как да си.Ако искаш да ти повярва няко посмали пробега на тоз бус ама с доста.Хората в белите държави не се интересуват колко им харчи колата.Тях не ги брига,поне до сега.Вземи американците,имат ли кола под 2000кубика и разход от по 10/100?Чак сега поради кризата започнаха да правят икономични коли.Та не ми сравнявай белите държави с нашата.Защото те ги изхвърлят на моргата с по 300-400000км,а ние ги взимаме от тях със старателно превъртян километраж от "коректните"търговци на коли.Няма кола взета от авто къща с реален километраж.
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Май почваш да преминаваш границите на добрия тон ми се струва и за това,което не ти изнася ме наричаш лъжец,това че ти не си виждал нещо или не знаеш нещо,не е причина друг да не го е виждал или да го знае .Спокойно може да избегнеш личните нападки и да разглеждаш нещата по-принципно,та дори и да научиш нещо ново винаги има какво и от кого/споко ся да не са впрегнеш нещо нямам предвид себе си /.rosen79 написа:2.5 бус на 750000км без ремонт ти шегуваш ли се или ни правиш на балъци?Ти ли ги навъртя тези километри,че знаеш дали му е правен ремонт или не?Със сигурност не си,няма и как да си.Ако искаш да ти повярва няко посмали пробега на тоз бус ама с доста.Хората в белите държави не се интересуват колко им харчи колата.Тях не ги брига,поне до сега.Вземи американците,имат ли кола под 2000кубика и разход от по 10/100?Чак сега поради кризата започнаха да правят икономични коли.Та не ми сравнявай белите държави с нашата.Защото те ги изхвърлят на моргата с по 300-400000км,а ние ги взимаме от тях със старателно превъртян километраж от "коректните"търговци на коли.Няма кола взета от авто къща с реален километраж.
Колкото и да не ти се вярва и без да съм му шофьор ,ами трябва да знам,както казах купуван е от чисто нов и все си е във фирмата и досега поне не съм виждал да ми представят фактура за основен ремонт,освен,ако някой от шофьорите му не е правил тайно основен ремонт за собствена сметка


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
vw16v написа:Явно имаш проблем с четенето,този ,който ти показвам аз е Бош и е за AHU ,а ти ми показваш Пиербург,който е за AGR AHF 1Z AEY и двата са различни,разгледай и снимките.
Да сори ся го разгледах - ама не предполагах че ще пуснеш подобна глупост - на въпросния дебитомер /не знаех-а не съм и много сигурен че е верно -AHU карал с такъв/ му се меня само пълнителя и е 120 кинта /загледаи се добре в снимката/ - варианта да сменяш сичко е ако някои ти е разбил тялото с чук.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
vw16v:В нито един от постовете ми няма лични нападки към никой,камоли към теб.Внос на ТДИ от Америка няма,поради простата причина,че до скоро те нямаха дизелови агрегати в колите си.Обясни ми защо аджаба много от големите производители вграждат предимно дизелови агрегати в новите си коли.Дизеловия агрегат се развива постоянно,за разлика от бензиновия.Много от новостите на бензиновите агрегати са взети от дизолвия агрегат. 

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
rosen79 написа:vw16v:В нито един от постовете ми няма лични нападки към никой,камоли към теб.Внос на ТДИ от Америка няма,поради простата причина,че до скоро те нямаха дизелови агрегати в колите си.Обясни ми защо аджаба много от големите производители вграждат предимно дизелови агрегати в новите си коли.Дизеловия агрегат се развива постоянно,за разлика от бензиновия.Много от новостите на бензиновите агрегати са взети от дизолвия агрегат.
Пак пишеш неща,които не са точно така.В щатите се продава Джета ТДИ във версията с 90 к.с.и принципно има,вярно е ,че не го тачат много дизела в леките коли.Автомобилните производители ако разгледаш сайтовете им ще видиш,че е точно обратното и имат доста по-голям избор от бензинови модели ,отколкото дизелови.Друг е въпроса,че общия дял на продадени автомобили с дизелови двигател се е вдигнал и е станал около 50 % от продажбите за разлика отпреди 20 г. да речем като е бил 15% от продажбите.Примерно вземи ФВ Г5-Дизели -1.9 ТДИ и 2.0 ТДИ-общо два дизелови мотора.Бензинови 1.4,1.4 ТФСИ-140 и 170 к.с.,1.6 ,1.6 ФСИ,2.0 ФСИ,2.0 ТФСИ-200 и 230 к.с.,Р32- общо седем мотора,.Извод 7 е повече от две.При по-старите мотори имаха 1.9 ТДИ и 2.5 с различни вариации на мощността .При БМВ е същата работа в момента имат два основни дизелови мотора с различни степени на мощността 2.0 Д-115,177,2.0 с каскадно пълнене 204 к.с.,3.0 Д и 3.0 Д с каскадно пълнене ,всичко останало е бензин,при Мерцедес е същата работа,при Фият и при който друг голям производител на автомобили се сетиш.Действително си прав ,за едно,че бензиновия двигател го бяха оставили като развитие за известно време,но за съвременните бензинови двигатели с директно впръскване и принудително пълнене смятам,че няма как да се каже нещо лошо,а технологията която се използва в тях не е измислена само за дизела или само за бензина,тя си важи за всеки бутален ДВГ .По твоята логика все едно да ти кажа,че комън рейла е инжекцион взет назаем от бензиновия двигател

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Колегите които препоръчват бензина + ГИ просто не са карали по-продължително ТДИ - няма връщане от него. Само ще ви обърна внимание че турбо дизела на ВАГ - ТДИ е абсолютен фаворит сред съвременните дизели, не е просто някаква си печка. А в големите си версии както знаете захранва едни от най-скъпите и луксозни сериини лимузини и джипове
Аааа да и е 3 пъти подред победител на Лю Ман 


- batececo
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:
http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799
И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...
Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ
http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799
И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...
Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Малко хора се сещат да споменат че най-евтината ГИ която ще работи като хората е 1200лв. Това е предостатъчна сума с която можеш да стегнеш що годе здраво ТДИ такаче да забравиш за поддръжка до следващия ангренаж. А тогава като смениш само големите ролки и ангренажа ти е не повече от 250лв удоволствието.. Когато ще се кара 25000 на година нищо неможе да замени ТДИ! А бензиновия мотор на ГАЗ след 50 000км се уморява - видимо не се чупи но се изпича! Значи я взимаш колата за макс 2 години...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
batececo написа:Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:
http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799
И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...
Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ
Абе човек защо псочваш тема за "душегуба".Иначе теми за бензина и аз мога ти изкарам бол

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Rabbit_TDI написа:batececo написа:Един от многото проревали от скъпата поддръжка на новите дизели:
http://audibg.com/forum/index.php?s=&sh ... t&p=878799
И има хиляди хиляди такива мнения и теми в Ауди форума, в този форум и в много други...
Темата е за икономична поддръжка и разход на гориво на километър, за това в случая ще потретя: бИнДзин с ГИ
Абе човек защо псочваш тема за "душегуба".Иначе теми за бензина и аз мога ти изкарам бол
Дам да оставим душегуП намира,той си е институция в дизеловото двигателостроене с нищо несравнима,май няма друг дизелов мотор,което да е толкова крехък и раним ,с изключение на 2.5 ТДС на Бенве може би

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Дам да оставим душегуП намира,той си е институция в дизеловото двигателостроене с нищо несравнима,май няма друг дизелов мотор,което да е толкова крехък и раним ,с изключение на 2.5 ТДС на Бенве може би
Мда така е

Затова всички модели на ВАГ с тоз мотор са доста по евтини от останалите

Само че тука говорим за доказалото се като изключително надежно, икономично и достатъчно динамично 1.9 ТДИ. В много форуми включително нашия може да се намерят доста хора невероятно доволни от всеизвесния АФН

Както и да е - няма смисъл да спорим повече бензин VS дизел - не му е и тука мястото а и човека вече каза своя избор - да му пожелаем успех в търсенето и дано да е доволен от колата след време

П.Към автора - ако случайно не намериш бензин 115 коня с исканите екстри или в исканото състояние и попаднеш на запазено 1,9ТДИ 110к.с. - не се двоуми изобщо - това е един прекрасен избор

- bucata88
- Мнения: 27
- Регистриран на: Чет 23 юли 2009 13:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Според мен дизела си е дизел, карал съм на газ 2 години, на бензин естествено, след като се качих на tdi-то неискам да чувам друго, докато не искарам пари за яка бензинова резачка, и разхода няма да ме интересува.Наскоро и аз се чудех на какво да се спра чух много различни мнения, реших да си зема дизела пред това да я преправям на газ, зашото винаги може да се очакват проблеми с ГИ и спецялно поставянето му от квалифицираните майстори.Мисля че повече не бих карал бензин.
- cenitel
- Мнения: 193
- Регистриран на: Вто 05 юли 2005 19:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Ех тези спорове бензин и дизел,сега бензина си е бензин за спорт и така.Но дизела напредна и те станаха бързи коли,но опр ако имам лев няма си взема голф примерно дизел 150 коня,а бинзин 150 коня или едно порше.Но е глупаво да спорим коя е по-добрата кола.Аз съм карал слъжебни коли дизели и имам около 35 хил на дизел и 40 хил на бензин и новата ми кола е бензин.Не го заменям лесно бензина,просто за мен бензина е номер едно от към гориво.Сега обаче,ако взема нов пасат или туаран може би ще е дизел.Така,че да си караме хубавите коли и това е......
- D1ko
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 17 май 2009 23:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pavlikeni
Re: TDI v.s. Бензин с ГИ
Земаи си 1 помпа дюза 1.9 и си свирукаи.
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/pumpe_d.html
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/pumpe_d.html
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 51 госта