B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Литър масло на 10к.км си е напълно в норма , особено ако се кара предимно градско , както и предимно "магистрално" . До 2 кила и аз не бих отварял мотор, оттам нагоре..почват първо експериментите от рода на добавки, промивки с/у депозити , други масла, други вискозитетти и така може да минат още някоя и друга годинка :D След това друга жена, а пардон-друга кола :D
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Честно казано,ако знаех че буталата са еднакви,бих експериментирал тогава.
Сегменти по каталог са същите като на АБФ двигател.
Четири еднакви бутала,и бой. Ма тия моите имат някакво покритие,тефлон ли,кво е?
samo_pechka
При каране във високите обороти харча става незначителен.
Сегменти по каталог са същите като на АБФ двигател.
Четири еднакви бутала,и бой. Ма тия моите имат някакво покритие,тефлон ли,кво е?
samo_pechka
При каране във високите обороти харча става незначителен.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Пробвай с масло на Шел от това дето е правено от газ, може да падне още харча. Самото масло чисти много добре депозити и омекотява О-пръстени , семерини и т.н. по мотора. И не е скъпо ако си го взимаш от немско . Има и фейс група за общи поръчки на масла.
П.п. при мен падна наполовина разхода , да поясня: колата е АФН , имах теч откъм семерингата зад маховика + харч в размер на макс литър общо за 10 к.км , сега е под 500 грама. Стила на каране е същият, пак имам омазняване отдолу , но е по-слабо вече. Ще се сменя след като се смъква скоростна по някакъв повод
П.п. при мен падна наполовина разхода , да поясня: колата е АФН , имах теч откъм семерингата зад маховика + харч в размер на макс литър общо за 10 к.км , сега е под 500 грама. Стила на каране е същият, пак имам омазняване отдолу , но е по-слабо вече. Ще се сменя след като се смъква скоростна по някакъв повод
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
samo_pechka,
Знам я групата.
Със Титан Фукс съм.
И смятам че е добро. Повдигачите не се чуват сутрин.
Знам я групата.
Със Титан Фукс съм.
И смятам че е добро. Повдигачите не се чуват сутрин.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Фукса и на мен много ми хареса! 2ра смяна направих на Mercedes W203 200kompressor. Нищо общо с Бардал, Кастрол и Мобил!!! Не ми го пипа почти, на 8-10 000км липсва около 500мл. Със изброените други марки задължително литър++, освен това първи старт за деня се чуваха повдигачите и веригата за няколко секунди, и това след има няма 1500км изминат пробег. С Фукс забравих за всички видове звуци. Карам на LPG! Вискозитета на маслото е 10w40 

Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
kris11 написа:DoH_KuXoT написа:защото сега ще ти се похвали, че неговия не харчи и няма какво да му се отговори,
факт е, че е така /на 10.09 ходих до Пловдив и обратно, след това 2 пъти до Ямбол и 1 път до Бургас . Не съм отварял капака да го проверявам още. Вечерта преди да тръгна за Пловдив беше на около 1мм под средната черта. Не карам бавно.
А следя темата защото се оглеждам за смяна на Шарана - 21,5 години навърши пълни и гледам Шарани с 2л бензин с код АТМ на двигателя.
Като е фабричен проблем - откъде е от блок едва ли, Здравко е сменил сегменти - значи отпадат - остават буталата сместта им - и темп. аномалии.
АGG то е с къси бутала и няма харч на масло.
проблема е комплексен, къси бутала, голям ключ, осови хлабини - помпен елемент, запичащи маслообиращи сегменти, гумички, течове... има теми от далечната 2004-2005 из нет-а за оплаквания на собственици на новия тогава пасат че харчи масло 2-3 литра на 10хил на пробег под 50 хил км. в книжката вече не пише литър на 10хил а литър на хиляда км и за VW всичко е точно. И определено всичко е точно , моя бивш пасат за 120хил не си увеличи разхода на масло, реално сега показва 260хил , предполагам от нов си е така, защото даже като го взех имаше туба 4 литра масло в багажника някакво испанско масло. И аз друг мотор не съм имал дето така да пипа масло, но в един момент приех , че 20-30лв за доливане на масло на 10хил км е по-добре от ремонт за 400-600 и проблема да понамалее но не и да изчезне. Сметките ми са че ремонта е 20-30 доливания на масло , което си е 200-300хил км които са предостатъчно този автомобил да бъде сменен с нещо по - актуално. Общо взето карам по 100хил всеки автомобил и го сменя, не е самоцелно, просто така ми се случва вече с 5-6 автомобила

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Колега, в моята книжка от 1985 и тази от 1990 на Джета си пише 1.5л. на 1000км. Не зная от кои години книжки визираш, че "вече" пишело литър на 1000.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
ами мисля, че в тази тема се говори за B5.5 AZM 2.0 115к.с.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
В смисъл, че в първите ръководства за Б5.5 пише литър на 10 000, а после литър на 1000 ли?
Последна промяна от stefan4o на Сря 25 сеп 2019 13:10, променено общо 1 път.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
мнението на колегата Ljubon 32страница от файла
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=41694&start=7

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Може ли да ми посочиш ръководство, където пише литър на 10 000км?
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
каква е целта на занятието , не вярваше че пише до литър на хиляда , дадох ти линк , какво ще ти донесе информацията която изискваш сега ?
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Как да не вярвам? Нали и в моята книжка пише същото? При все, че това поколение автомобили няма изразен апетит към масло с никоя моторизация. Няма значение колата, какъв модел е и коя година е. Просто си е вид застраховка от страна на производителя. От твоето изказване звучеше така, сякаш само при Пасат б5. 5 специално са въвели някаква норма за разход на масло.
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
Така е, като предявиш претенция ти казват че това си е нормален разход и си го пише в ръководството.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B5.5 AZM 2.0 115к.с. правилното масло за двигател
И аз казвам същото, но начинът, по който си го формулирал изглеждаше, че е само и единствено на даден модел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 71 госта