pavel_andreev написа:luciuz написа:За колегата Павел Андреев - сигурно е запознат вече със скандала за манипулирането на вредните емисии при TDI двигателите. Бройката вече набъбна на 11 милиона продадени коли със софтуер за манипулиране.
Тук е синтезирано :
http://m.dnevnik.bg/biznes/2015/09/22/2614098_luja_na_folksvagen_predizvika_skandal_i_zaguba_na_pone/
Не искам да злорадствам, VW не са лоши автомобили, но нали знаете, че въпроса с вредните емисии е директно свързан с разхода на автомобила. Е балона най-накрая се спука и измишльотините за 3-4/100 разход излезнаха на повърхността.
Току що се връщам от 5500км пътуване - София-Виена-Париж-Бретан-Венеция-София. Разходът е 5.9/100 при скорост 110-120км/ч до Виена и Париж и 6.7/100 при каране със 140 от Венеция до София. Тъжното в случая е, че преди 11 г. направих същия маршрут с пежо 406 и то даде разход 5.6 при това го карах непрекъснато със 130-150. Да и другия тъжен факт е че цената на нафтата в Париж е по-ниска от тази в България.
В голяма грешка си г-н Андреев. Става въпрос за повишени азотни окиси(оксиди), които се увеличават с обедняване на горивото.
Т.е пускаш повече нафта и имаш ниски показания на азотни. ЕГР-а основно това прави.