вчера имах възможност да поразгледам би-ксенонов фар свален и разглобен. Ще нахвърлям основните си впечатления.
-буксата на фара е едно към едно, не се нуждае от преправяне, единствено моторчето за регулиране на действа, защото очаква инфо от датчици за ниво на предна и задна част на автомобила и команда от модула за Dynamic Level - функцията.
-късите са ксенон D2S
-при режим на дълги светлини светва допълнителната най-вътрешна секция с крушка H7 като освен това пада и предпазната ламарина пред ксеноновата грушка очертаваща профила й за къси светлини.
-при режим светлинен клаксон и изключени светлини светва само H7 крушката и пада пластината без да се задейства ксенона.
-мигач...габарит... нищо интересно.
-лупата може да се свали без да се сваля стъклото, през отвора може да се бръкне (макар и трудно) и да се почисти стъклото от вътре, както и рефлекторите.
-смяна на ксеноновата крушка на път е доста затруднена, капака е с 3 винта и скоба, бърка се през отвора на подкалника и почти няма място.
-модула за дневни светлини на дългите задължително трябва да се ЪПгрейдне с диод, за да не връща 20% напрежение към бубината на пластината пред ксеноновата крушка, защото бръмчи и ще игори.
-визуално фара ми е по-грозен от обикновения.
-модула за ксенона е hella и е с букса като китайски ксенон, с външен монтаж е отдолу на фара, захранващите плюс и минус излизат през гумен маншон от фара, кабела с високото напреженик към ксенон крушката влиза пак през маншон, общо взето недомислено. Няколко възможности за пълнене с вода от някъде.
-стъклото отново е некачествена потъмняваща и кипаща пластмаса, напуква се...
-има пластина за американски и европейски стандарт , за който колегата ACURA_Sport може да разкаже вече и от опит
- цена оригинален около 1600лв клиент - 1200 с отстъпките. Алтернативен пак на Hella 500-900лв нов необорудван.
-неоправдано общо взето, относно светенето нямам наблюдения.