Ами тпс-а щеше да излезе на теста със софтуера ако това му беше мъката.А и на газ няма особено мнение.Няма как да затвори дросела дотолкова,че да не запали понеже освен степ-моторчето на моното има един болт,който не позволява дросела да се затвори повече от дадено положение (блотчето седи една идея отлепено от чопчето,което го бута,когато колата е загряла на П.Х. без никакви консуматори)...демек може ако степмоторчето не иска да я отвори колата да работи на примерно 800 или дори 700-750 оборота понеже клапата ще подпре в болтчето....а тя работи на 300 и степмоторчето си мърда (а то се управялва и от ТПС-а така че едва ли е проблем с това).А ако приемем обратния вариант - тпс-а отчита затворена клапа и моторчето се мъчи да я отвори трябва да я отвори бая за да не успее да запали мотора на газ...да речем докрай

....а тя си седи както обикновенно си седи като тръгна да паля - на мястото си.
Говорих с един майстор за това с нагара - твърди,че едва ли би било чак такъв проблем при положение,че двигателя има въобще някаква компресия а иначе остана доста изумен от моя проблем и не можа да даде някакво смислено мнение.....ще видим Васко какво ще открие (много се надявам да съм пропуснал нещо).
Благодаря!