Мощност на акумулатора !

Техническа и сервизна информация за Passat
kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 17 ное 2011 16:52


Да на Москвич -403 и всички варианти на 408 и 412-чистия. Има амперметър с който виждаш колко време след запалването се зарежда акумулатора.
Като дадеш на контакт - стрелката отива в сектор "-" и виждаш каква консумация имаш в този момент;
Като дадеш на стартер за запалване виждаш по стрелкага каква консумация на ток се черпи в този момент(
Като запали двигателя стрелката отива в полето "+", с което виждаш че генераторът ти зарежда акумулатора. Колкото повече време стои стрелката в този сектор, толкова се вижда че е разреден акумулатора.
Когато стрелката застане на "0", то значеше че акумулатора е зареден.

Не лоша екстра, като се има в предвид че по лампата не можеш да видиш колко време се зарежда, дали зарежда и т.н.
Амперметри се слагаха допълнително(любителско) в някой автомобили именно по тази причина.
Носталгия !!!! maikomila




boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот boi4eto » Чет 17 ное 2011 20:43


kibo_tom_8440 написа:Да на Москвич -403 и всички варианти на 408 и 412-чистия. Има амперметър с който виждаш колко време след запалването се зарежда акумулатора.
Като дадеш на контакт - стрелката отива в сектор "-" и виждаш каква консумация имаш в този момент;
Като дадеш на стартер за запалване виждаш по стрелкага каква консумация на ток се черпи в този момент(
Като запали двигателя стрелката отива в полето "+", с което виждаш че генераторът ти зарежда акумулатора. Колкото повече време стои стрелката в този сектор, толкова се вижда че е разреден акумулатора.
Когато стрелката застане на "0", то значеше че акумулатора е зареден.

Не лоша екстра, като се има в предвид че по лампата не можеш да видиш колко време се зарежда, дали зарежда и т.н.
Амперметри се слагаха допълнително(любителско) в някой автомобили именно по тази причина.
Носталгия !!!! maikomila

Да, така е карал съм 408 и преди месец го бракувах, понеже не искам да му плащам пътен данак, бракувах го и го дадох за скрап, но носталгията си остана. Дзвера си работеше, беше набор 77г, но беше кола която можеше да се кара още.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossel » Нед 20 ное 2011 21:48


Това е интересно, и аз мислех, че след като зарядния ток клони към 0 то акуто е заредено ... ама явно не ...
Винаги човек може да научи нещо ново
milmar написа:

Това , че токът намалява почти до 0 , все още не значи че акумулатора е зареден на 100% . При зареждането има един такъв етап , при който акумулатора достига 14V на клемите си , без да е зареден напълно . От там нататък процесът е много бавен ако се зарежда в автомобила . Поради тази причина акумулаторите на "градските" автомобили са заредени максимум 60-70% от капацитета им , т.е. палиш , караш 2км за 5-10 мин и спираш , акумулаторът не може да се зареди , макар и да имаш 14.4 V на клемите му , просто трябва време .

..


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Пон 21 ное 2011 10:56


Относно мнението на rosi17go, че това което съм написал е невярно. Какво да кажа, стара истина е, че докато сам човек не се потруди не изстрада дадено нещо, никой не може да му го даде на готово. А иначе тук нещата опират до обикновена електротехника и познания в нея. Да пробвам пак- що е напрежение - разлика в потенциали между две точки, ток- силата с която протича този потенциал. Та пак подчертавам в МПС- то се следи напрежението чрез електронно реле - алтернатора в моя случай 90 Ампера - примерно дава 40 ампера на разни консуматори (фарове , вентилатор купе, запалителна система), и остават 50 Ампера за зареждане на Акуто което е 72 А ( 7 ампера добър заряд, но много бавен). Та при 50 А ток, ако се надвишат тия 14.2 Волта, (както става при зареждане с зарядно) ще започне интензивно кипене (16.5 волта), в резултат след известно време ще имаме суха изкипяла батерия. Ако ще и по 200 км на ден да минаваме пак няма да я заредиме батерията до 100% Замерете си батериите на МПС-то ако на някой покаже 12.65 Волта значи е 100% заредена. За това е необходимо дозареждане с зарядно следящо тока на заряд да е около 1/10 от капацитета на Акуто. Като ми прави впечатление , че 3.5 Ампера е най предпочитан, Напрежението достига до 16-17 волта- има кипене, но е по слабо и е еднократно. Слабия ток разрушава сулфатизацията по клетките получила се в следствие на лошия заряд, но пък за да се зареди до необходимото ниво е нужно много време при този нисък ток(малка сила на протичане на потенциала от + към -). По просто обяснено имаме тръба с диаметър 14-16 мм., през нея протича газ - един път налягането е голямо и втори път е ниско. От другата страна я палиме тази газ и печеме хляб - при голямо налягане (50 бара) на газта - хляба го въгленосваме, при малко (3.5 бара) налягане го печеме оптимално. Зареждането на Акуто в МПС-то е лошо по своята природа. По- просто от това не мога да го обясня.

Последна промяна от kossis на Пон 21 ное 2011 14:46, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Пон 21 ное 2011 11:22


Относно това защо няма амперметри и волтметри в съвременните автомобили. Едната причина е финансовата. Руснаците имат природни запаси от различни видове руди (метали като титан и други рядки такива), та за тях не е особен проблем да изработват и слагат разни приборчета.
Друга причина е, че москвичите едно време са били с динамо (постоянно токов генератор), с по ниска производителност на мощност зависеща до голяма степен от оборотите на двигателя - (ток и напрежение). В резултат зареждането на батерията е по бавно и несигурно и затова се е налагало да се следи тока и напрежението.
Алтернатора е -променливо токов трифазен генератор - по-мощен. Напрежението без Акуто(товар) е 60-70 волта след преобразуването му в постояннотоково и общата сумарна мощност е много голяма. Та заряда е бърз и гарантиран( но некачествен).


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот bachest » Пон 21 ное 2011 19:14


kossis написа:Та пак подчертавам в МПС- то се следи напрежението чрез електронно реле - алтернатора в моя случай 90 Ампера - примерно дава 40 ампера на разни консуматори (фарове , вентилатор купе, запалителна система), и остават 50 Ампера за зареждане на Акуто което е 72 А ( 7 ампера добър заряд, но много бавен). Та при 50 А ток, ако се надвишат тия 14.2 Волта, (както става при зареждане с зарядно) ще започне интензивно кипене (16.5 волта), в резултат след известно време ще имаме суха изкипяла батерия.


Струва ми се, че изпускаш нещо важно. В автомобила, със зареждането на акумулатора, силата на тока намалява. Това, че остават 50 А, които алтернатора е способен да отдаде, не означава, че акумулатора ги "употребява". Тези 50 А ще ги имаш ако си свалил акумулатора (от забравени плафони, фарове, музика и т.н). Освен това със зареждането на акумулатора, намаляването на тока не е праволинейно (може и да се бъркам). Кривата, която се получава на графиката е експоненциална. В началото имаш голяма консумация на ток, която после бързо намалява. "Нормалното" състояние на акумулатора в автомобила е зареденото - в това състояние, тока който дърпа от алтернатора е малък.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Пон 21 ное 2011 19:28


kossis написа:Относно мнението на rosi17go, че това което съм написал е невярно. Какво да кажа, стара истина е, че докато сам човек не се потруди не изстрада дадено нещо, никой не може да му го даде на готово. А иначе тук нещата опират до обикновена електротехника и познания в нея. Да пробвам пак- що е напрежение - разлика в потенциали между две точки, ток- силата с която протича този потенциал. Та пак подчертавам в МПС- то се следи напрежението чрез електронно реле - алтернатора в моя случай 90 Ампера - примерно дава 40 ампера на разни консуматори (фарове , вентилатор купе, запалителна система), и остават 50 Ампера за зареждане на Акуто което е 72 А ( 7 ампера добър заряд, но много бавен). Та при 50 А ток, ако се надвишат тия 14.2 Волта, (както става при зареждане с зарядно) ще започне интензивно кипене (16.5 волта), в резултат след известно време ще имаме суха изкипяла батерия. Ако ще и по 200 км на ден да минаваме пак няма да я заредиме батерията до 100% Замерете си батериите на МПС-то ако на някой покаже 12.65 Волта значи е 100% заредена. За това е необходимо дозареждане с зарядно следящо тока на заряд да е около 1/10 от капацитета на Акуто. Като ми прави впечатление , че 3.5 Ампера е най предпочитан, Напрежението достига до 16-17 волта- има кипене, но е по слабо и е еднократно. Слабия ток разрушава сулфатизацията по клетките получила се в следствие на лошия заряд, но пък за да се зареди до необходимото ниво е нужно много време при този нисък ток(малка сила на протичане на потенциала от + към -). По просто обяснено имаме тръба с диаметър 14-16 мм., през нея протича газ - един път налягането е голямо и втори път е ниско. От другата страна я палиме тази газ и печеме хляб - при голямо налягане (50 бара) на газта - хляба го въгленосваме, при малко (3.5 бара) налягане го печеме оптимално. Зареждането на Акуто в МПС-то е лошо по своята природа. По- просто от това не мога да го обясня.

Много странно мнение. Някои неща сякаш са писани от изключително запознат с материята човек, много точен в думите си, а други сякаш са писани от 6годишно дете. Колегата над мен ти е посочил една от грешките. Тези 50А ще бъдат произведени само, ако включиш нещо, което да ги консумира и оборотите на генератора са достатъчни за да произведе 100% от тока отбелязан на него. Тези 40А нормално консумирани от колата също са твърде много, обикновено консумацията е наполовина, че и по-малко (разбира се, че понякога с включени фарове и подгреви консумацията е по-голяма, но това обикновено е за кратко). Тока, който зарежда акумулатора няколко минути след като е запалила колата рядко е повече от 5А след час вече е около 1А(в повечето случаи при нормална кола с нормален акумулатор).
В едно изречение си съчетал точно и прецизно определение за напрежение и първолашко схващане за сила на ток. Много контрастно мнение.
Няма вариант да измерите напрежението на оловен акумулатор и да кажете този е зареден 60% примерно. Ако някой се интересува мога да му покажа почти разреден акумулатор с 12,8 волта и почти напълно зареден с 12,4волта.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот bachest » Пон 21 ное 2011 22:22


ktamen написа:Няма вариант да измерите напрежението на оловен акумулатор и да кажете този е зареден 60% примерно. Ако някой се интересува мога да му покажа почти разреден акумулатор с 12,8 волта и почти напълно зареден с 12,4волта.


Защо само загатваш? :D Разясни малко, ако не те помръзва. За температурната зависимост на гъстотата на електролита ли става дума или е някой друг тънък момент?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Пон 21 ное 2011 22:42


Не знам от какво зависи сигурно и от гъстотата на електролита. Със сигурност зависи преди колко време е зареден (не е само въпрос на саморазреждане защото като му паде напрежението до 12,4В и го включа да се разрежда докрай пак издържа почти същото време, както ако разрежданато започне още докато напрежението е над 13В непосредствено след зареждане). Вероятно зависи и точния химичен състав на плочите.
Акумулаторчетата за UPSи и други подобни устройства си показват над 13 волта като са заредени - те да не би да са заредени 120% от капацитета си (те са "сухи", но и доста стартерни акумулатори също са "сухи"). През ръцете ми са минали доста акумулатори и всеки си има собствени предпочитания за напрежение, което да поддържа.
Просто само с измерване на моментното напрежение не може да се правят категорични изводи колко е зареден акумулатора.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот milmar » Пон 21 ное 2011 23:06


Напрежението не е критерий за зареденост на оловен акумулатор , критерий е само плътността на електролита . На този принцип (мерене на плътност) работи и "окото" на акумулатора .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Пон 21 ное 2011 23:15


А на "сухите" как се мери колко са заредени :roll: ?
Доколкото знам в окото има няколко шарени топчета, които потъват или изплават, но така и не съм "разглобявал" такъв акумулатор да видя по-детйлно. Като поостарее акумулатора всички потъват и не искат да изплават повече.
Имам един такъв - испански с потънали топчета, който върти слабо, но като му включа една лампа се оказва, че е запазил около 80% от първоначалния си капацитет и не мога да си обясня какъв му е проблема - явно не е сулфатизиран?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Вто 22 ное 2011 10:49


Ето как се ражда градивния спор. Общо взаето и на мене не са ми ясни много неща, но падне ли ми нещо счупено или правещо проблеми - много бързо му правя разни тестове и ремонти - ако сработи още по добре.
Определението за ток го знам така и така най-лесно може някой неразбиращ да добие представа що е тока-( :lol: и че ако те удари не можеш да му го върнеш).
Виждал съм акумолатор на мой съсед, който беше сменил релето неправилно- при отвиване на капачките -бяха кафяви, електролит никакъв-въпреки, че е бил зареден алтернатора произвежда примерно 60 ампера и понеже напрежението не се е ограничило до 14 волта ефекта е яко презареден и изкипял акумулатор. Токоизточника произвежда постоянно това което може да отдаде като мощност , а консуматора определя колко да консумира- примерно обикновенна крушка потребява ток колкото и е необходимо и не изгаря стига напрежението да е точното за нея. Друг вид консуматори пък трябва да им се ограничава тока -щото консумират колкото им дава източника - едните изгарят (светодиодите), други презареждат ако не се ограничи тока и напрежението- това е така защото имат малко вътрешно специфично съпротивление ми се струва.
В нас като зареждам акуто с руското инпулсно зарядно верно, че тока при достигане на 15-16 волта е към 2.5 ампера, но пак кипи и продължава да мирише. Руското започва да прави по къси инпулси чрез напичане на биметалния си контакт и требе една лампа да почне да свети(нещо не мога да я настроя след смяната на един тиристор- трябва да въртя некакъв променлив резистор многооборотен, но ми писна от настройки),освен това зарядното докато не зарежда има резисторен блок за разреждане на акуто. Туроидалния траф е с производителност 3.5 ампера и повече не може да отдаде.
Та и в колата и със зарядно не се ли ограничи нещо работата отива на зле, та дори и само 1 ампер да консумира в заредено състояние акуто(малко вътрешно съпротивление). Когато меря на колата след запалване напрежението е 14,3в , след 10 минути е 13в - тоест акуто е относително заредено и алтернатора му дава големия ампераж, след около 10 минути почва ограничаването по напрежение - значи ударно го е заредил в първия момент.

Последна промяна от kossis на Вто 22 ное 2011 12:09, променено общо 4 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Вто 22 ное 2011 11:35


Към bachest и ktamen
Да с нарастване на напрежението тока пада и вътрешното съпротивление на батерията расте, но все гълта някакъв ток и го кипи.
Какво странно има в мнението ми - пиша това което опита и логиката ми показват.
Не сме в ТУ и некой професор да чете лекции - простите неща са гениални, та всички да ги разберем.
Ако напиша че тока е физическа величина която е равна на ел.заряд, преминал за единица време през напречното сечение на проводник, дали някой ще ме разбере и ще направи ли разликата между тока и напрежението ? Според мене НЕ.
Токоизточника произвежда оптимума си тоест 90А по 14В е 1260 вата(примерно) - така работят и парогенераторите в АЕЦ- консуматорите да му мислят.
Динамото е силно зависимо от оборотите - всички знаем това от колелата с динамо и фарче- бързо караш имаш силно светене и обратното.
При алтернатора е друга бирата - над определени обороти (850примерно)- та до 7000 оборота, напрежението е 14.2 и това е, и тока стой оптималния.
За зареденоста съм сагласен, че напрежението не определя заредеността на акуто.
Са да ви кажа, че всичко разбирам ще ви излъжа, а и задълбахме доста надълбоко в материята- и на мене не са ми ясни доста неща. Ама човек цял живот се учи и нема научаване. :lol: :beer

За UPS ите не съм се занимавал , но знам че те пазят батерията като пак на инпулси я зареждат и следът състоянието и, поради тази причина държат и по високо напрежение. Сухите батерии са с по голямо вътрешно съпротивление, тоест и напрежението е по високо. Всичко над 12.65 волта докъм 13.6 волта е 100% заряд - в електротехниката на това му се казва толеранс на стойността.(крушка на 12 волта работи и на 16)


Относно "сухие" акута, не съм ползвал до сега, но щом не можеш да измериш плътност на електролит ти остава само мерене на напрежение и ток при заряд. Също мериш след известно време какво напрежение държи без товар и с товар(лампа). С лампата 21 вата не би следвало да пада много напрежението- около 12 волта да държи, но немога да кажа.
Знам че тоя чишит акута се зареждат на слаб ток и на импулси - нещо като мойто зарядно и ако стане стане. Не трябва много да кипи, а леко да се гъделичка :lol: .

Последна промяна от kossis на Вто 22 ное 2011 14:42, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот milmar » Вто 22 ное 2011 14:11


kossis написа:....
Не сме в ТУ и некой професор да чете лекции - простите неща са гениални, та всички да ги разберем......

Токоизточника произвежда оптимума си тоест 90А по 14В е 1260 вата(примерно) - така работят и парогенераторите в АЕЦ- консуматорите да му мислят.
Динамото е силно зависимо от оборотите - всички знаем това от колелата с динамо и фарче- бързо караш имаш силно светене и обратното.
При алтернатора е друга бирата ......


Е , стига де !
Гениални неща са простите неща :да: .
А просто простите неща , са си просто прости :063: .
А за да разбере човек чак толкова прости неща , доста опит е нужен в тази насока mhihi .

Все в тон със заглавието на темата :D ... Е няма ли автора на темата да го оправи все пак , ние си се знаем , но ще ни се смеят другите ...


ПП
milmar написа:.... Е няма ли автора на темата да го оправи все пак ...


Авторът на темата е влизал във форума последно в деня на труда facepalm , а на 9-ти септември и 10-ти ноември е пропуснал явно ... Няма надежда нийде :cry: ...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Вто 22 ное 2011 14:40


Без труд бате нема как да стане, освен ако ти измислиш нещо друго, задължително да ми кажеш, че и на мене ми писна от мерене, работа и пак работа. То от работа нямам време да направя пари :lol:

Темата е екстра и в крайна сметка някой ако се интересува и чете темата -дали е добре да сложи по голяма батерия на дадено МПС - отговора е един - ДА - Колкото по голяма стига да влиза на местото толкова по гот.
Акумулатора е бездънен консуматор на ток !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта