Мощност на акумулатора !

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Вто 22 ное 2011 18:53


Колега kossis, с удоволствие бих ти обяснил къде грешиш и за алтернатора и за АЕЦ, но ще стане твърде дълго. Ако искаш потърси ме на скайп и ще си побъбрим.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Сря 23 ное 2011 9:45


То тука не е мястото и аз пак казвам , че доста неща не са ми ясни - така е. Но, бате предпочитам сам да си ги изясня тия неща , щото наготово нема да стане - факт е, че повечето от читателите на темата така и не са разбрали защо е необходимо да се дозарежда акумулатора и тоя Ом кой е и кви са тия токове, напрежения и съпротивления. За да те разбират требе да говориш на хора които имат основа, а тука е спорно кой какво знае.
Колкото до алтернатора и АЕЦ - алтернатора е проста машинка с не много на брои схемни решения
За АЕЦ - опа, опа - бащата, Бог да го прости, беше Главен проектант на Козлодуй, Инвеститорски контрол Белене, та и аз поназнайвам нещо там. Но ако можеш да ми обясниш как аджеба от Уран 238 става Плутонйи щото видиш ли при делене на ядра не е логично да се получи по тежък елемент. Те тоя въпрос ме мъчи, ако знаеш казвай.
А иначе темата е пряко свързана с електротехниката и нема как да се обясни, чрез астрономия примерно :!: .
Също мисля, че относно алтернатора може да обясниш тука на всички какво представлява и как работи, щом знаеш, щото той е пряко свързан с зареждането на по- големия акумулатор и е по темата. Та и аз ще запълня нещата който не са ми ясни за генераторчето. Колко диоди има на фаза, защо са толкова и тнт.

Междо другото по повод на питането ти за "сухите акута" се позамислих и установих, че ти сам си си отговорил на въпроса как се мерят, но не си го разбрал. Еми тия топчета са Ареометърът всъщност, чрез своята специфична тежест те "плават" или потъват в различно плътната течна маса. Така се мери ракията :lol: Тоест меренето е постоянно в тоя чишит акута. То и те се отварят след разлепване на лепенките отгоре -поне някой от тях.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Сря 23 ное 2011 20:00


Темата е за акумулатори и урана май не е много свързан с темата ама..
Природния уран се състои от три изотопа U234 (или U233 не си спомням добре), U235 и U238 - 99,3% е U238 U235 е около 0,7%, а третия изотоп е нищожен процент. U238 е стабилен и от него правят баласт за яхти и бронебойни снаряди и от него бомби не стават, не става и за ядрени реактори. В реакторите урана е обогатен до около 5% U235 при разпадането се отделят нуклони и част от тези нуклони се поглъщат от ядрото на U238 и се получава по-тежкия плутоний. Плутония се получава не при делене, а при синтез.
Генераторите в Козлудуй работят винаги на пълна мощност благодарение на това, че са свързани с другите елцентрали, и лесните за пускане и спиране ВЕЦове се спират и пускат в зависимост от моментното потребление на ток и дори някои вместо да произвеждат започват да консумират ток и да връщат водата в горния язовир.
В колата е доста по-различно има един генератор и той произвежда токова енергия колкото консуматори има включени, ако при определени обороти не може да произведе достатъчно - акумулатора отдава колкото не достига. Може би си забелязал, че на празен ход като включиш фаровете и звука на двигателя се променя - това е защото генератора започва да произвежда повече ток и натоварва двигателя и двигателя компенсира като започва да гори повече гориво - в по-джиджените коли компютърчето включва разни мощни консуматори за да накара двигателя да гори повече и да загрее по-бързо.
Ако разпиташ Гугъл вероятно ще получиш доста по-грамотно и изчерпателно обяснение.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот Гергин » Сря 23 ное 2011 20:33


Е са чак ми стана ясно за урана, отговорът е бил пред мен facepalm
И да попитам в тази връзка, колко ракия може да се изпие с две шопски салати?? :roll:


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот pensiq » Чет 24 ное 2011 11:31


:039:
Тук работата е доста завързана.Очаквам някой да направи бакалска сметка и колко струва на километър дадена батерия според амперите. scare


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Чет 24 ное 2011 12:24


Гергин написа:Е са чак ми стана ясно за урана, отговорът е бил пред мен facepalm
И да попитам в тази връзка, колко ракия може да се изпие с две шопски салати?? :roll:

Въпреки задълбочените научни експерименти провеждани всяка вечер от милиони българи, този фундаментален научен въпрос все още не е получил категоричен отговор, но изследванията продължават.
И за да не е чист спам - гледах едно клипче в ю-тюб как сипаха червено вино в един разреден акумулатор и колата взе, че запали - нещо с киселинността беше свързано.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Чет 24 ное 2011 13:37


Каква хубава тема стана за урана нещата не са така, но е добре, че си се разровил в нета, и си проявил интерес :да:.
За алтернатора ми е интересно схемата и защо използват 9 диода по 3 на фаза ли са ?
Като цяло за токоизточниците- генераторите знам, че те произвеждат примерно в случая с авто алтернатора 1000 вата пък от там на сетне се прави сметка за консуматорите, имаш токоизточник 1000 вата и цоцаш до там- щото ако надвишиш става като в моето село - лампите мигат в синхрон с телоподаващото на съседа и меря в контакта 190-200 волта, добре е а? (трафа е слабичък).
За ракията - еми пак се мери плътност на спиртеца обаче с оловни съчми мисля и ако е 45% лющи и ти ще кажеш Гергине колко ракия може да изпиеш с 2 шопски - ти си консуматора, а ракията източника :lol: така, че внимавай да не изгориш :lol:
Виното садържа органична киселина, слабичка е за акумулатор - де да знам може би :roll:
Бати верно какво стана, аз търсих теми за моето руско зарядно и как требе да работи, а то :P
Относно работната схема на централите - основни мощности АЕЦ, ТЕЦ, допълнителни мощности ВЕЦ,ПаВЕЦ, ФвЕЦ,ВяЕЦ- защо е необходимо ,както ktamen каза, да се спират допълнителните мощности от време на времеи и да се пускат- еми честотата на тока 50 херца за да е точно толкова е важно колко ел.енергия се произвежда и колко се консумира(баланс) и те това е способа за регулиране (а са да видиме като спре Козлодуй къв ще е .....) :lol:
Атомните работи са ми друга страст- та уран 238 е изотоп(рудата садържа леки и тежки ядра - У 233,235,238 и плутоний 239), както всички разпадащи се елементи. Тоест има нестабилно ядро - съодношение протони и неутрони. Та и природния уран е нестабилен, но се разпада много бавно- и не бих го сложил в яхта, виш за мръсна бомба - ок.
В АЕЦ - еми КАНДУ работи с природен уран и тежка вода заради това - 238+ 235 - 1.5% , то е уранов двуокис, МОХ - основната руда е 238 и в нея има по леките ядра. Наща АЕЦ - ВВЕР пак пере 238 или слабо обогатен уран (леководен). Тука синтез няма - това е при водорода(диутерий)- хелий - енергия (сливане ядра). При разпада се отделят бързи неутрони (гама лъчи) , които биват забавяни и процеса става управляем(критичен), са тука е фатката освен това се отделят и алфа и бета, тоест протони и електрони- в краина сметка като отпадък се образува само уран 238 и много малко количество % плутоний - уран -нептуний-плутоний. Тоест имаме делене , но се формира и малко количество по тежко ядро от излитащите протони - номера на атома расте.
Ето майче оспях да си го обясня вече , благодарение на ktamen :да: .
Е са вече темата стана дебела - Атомен акумулатор :да:

Последна промяна от kossis на Чет 24 ное 2011 15:33, променено общо 7 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Чет 24 ное 2011 14:09


Защо не може да ти пиша на лични?
За урана не съм ровил в нета, тези неща ги помня от училище и не мисля, че бъркам нещо.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Чет 24 ное 2011 14:19


Ето ти горе за урана - нещата са доста сложни.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Пет 25 ное 2011 10:52


Междо другото се позамислих дали е реална консумацията от 40 ампера в МПС в зимно време и след направени сметки се оказа, че е напълно възможно. Цялата работа е че, при ниско напрежение -12- 14 волта за да имаме мощности на консумация от по 100 вата на по-мощните уреди, тока расте многократно. P = U.I.
-фарове 2х60 вата +2х20 вата = 160вата /12 = 13.3 ампера
-вентилатор купе 100 вата /12 = 8.3 ампера
-запалителна система 100 вата / 12 = 8.3 ампера
-реотан задно стъкло 50 вата / 12 = 4.2 ампера
-ако включи и вентилатор охладителн с-ма 150 вата / 12 = 12.5 ампера
станаха около 46.6 ампера- като не съм сигурен за мощностите на всички консуматори и може да съм завишил или занижил нещо !
А понеже аз имам един усилвател JBL - 4 х 125 = 500 вата(котлонче) :) и ми се наложи да сложа и едно кондензаторче 1 фарад, щото като тресне дву-каналния пайнер (25 кила) и алтернатора клякаше надолу :)
500 / 12 = 42 ампера пиков ток, а алтернатора е 90 ампера- ма нещо слабичък излезе или другите консуматори вземат другата част от тока. И сега си изяснявам че, не е добре да усилвам тая печка през зимата. Да не говориме при пик на баса къде отива напрежението на дисплея на кондензатора maikomila .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот milmar » Пет 25 ное 2011 14:10


kossis написа:....
А понеже аз имам един усилвател JBL - 4 х 125 = 500 вата(котлонче) :) и ми се наложи да сложа и едно кондензаторче 1 фарад, щото като тресне дву-каналния пайнер (25 кила) и алтернатора клякаше надолу :)
500 / 12 = 42 ампера пиков ток,....


Позволи ми да те поправя леко за усилвателчето : ако то е действително 500W сумарно , а сигурно говорим за усилвател Клас АБ , то консумираната мощност е двойно повече (пиково) , т.е. 1000W :) . Но имай предвид , че на реална музика , дори и с много бас , един 4канален усилвател консумира (като средна мощност) около 20-30 % от максималната , т.е. смятай 200-300W консумирана средна :idea: !


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Пет 25 ное 2011 14:33


kossis написа:Междо другото се позамислих дали е реална консумацията от 40 ампера в МПС в зимно време и след направени сметки се оказа, че е напълно възможно. Цялата работа е че, при ниско напрежение -12- 14 волта за да имаме мощности на консумация от по 100 вата на по-мощните уреди, тока расте многократно. P = U.I.
-фарове 2х60 вата +2х20 вата = 160вата /12 = 13.3 ампера
-вентилатор купе 100 вата /12 = 8.3 ампера
-запалителна система 100 вата / 12 = 8.3 ампера
-реотан задно стъкло 50 вата / 12 = 4.2 ампера
-ако включи и вентилатор охладителн с-ма 150 вата / 12 = 12.5 ампера
станаха около 46.6 ампера- като не съм сигурен за мощностите на всички консуматори и може да съм завишил или занижил нещо !
А понеже аз имам един усилвател JBL - 4 х 125 = 500 вата(котлонче) :) и ми се наложи да сложа и едно кондензаторче 1 фарад, щото като тресне дву-каналния пайнер (25 кила) и алтернатора клякаше надолу :)
500 / 12 = 42 ампера пиков ток, а алтернатора е 90 ампера- ма нещо слабичък излезе или другите консуматори вземат другата част от тока. И сега си изяснявам че, не е добре да усилвам тая печка през зимата. Да не говориме при пик на баса къде отива напрежението на дисплея на кондензатора maikomila .

Позавишил си ги мощностите, а и те не работят постоянно на пълна мощност. Написал съм, че понякога консумацията е повече от 40А, но обикновено е за кратко.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Пет 25 ное 2011 15:37


Виж за класът на усилвателя не съм обърнал внимание, купувах го от магазина на Раковска дето е представителен за марката, кажи речи от слабите е, но цената е силна :).
Та и без да усилвам много си загрява и харчи, с мосфет транзистори е схемата. Баса е двуканален пайнер и забравих какво точно пишеше като мощност за него, но като погледнах намотката вътре - ми то се едно са намотали трансформаторна тел 2 квадрат. maikomila Спомням си че, го пробвах директно към автомузиката - въобще не можа да се разклати. Обаче JBL го слага на място и работи много добре без кривене.
За консумацията не знам колко е точно, но със сигурност 2-та канала хабят 250 вата към буфера.(Оригиналната туба JBL - говоритевля уж 1000 вата се размириса и го подмених) Другите 2 са вързани към 3 лентови пайнери(най- голените възможни и по-големината на магнитите), та там не знам дали консумира максимума при пик.
И наистина при пик алтернатора намаля оборотите на двигателя. :)
С правотокови амперклеши може да се види консумацията, ама само това не съм си купил а и са скъпички.
Тия 125 вата на канал ги дават като реални оптимални ако не се лъжа, не съм сигурен.

Последна промяна от kossis на Вто 06 дек 2011 14:48, променено общо 1 път.


vasko01
Мнения: 169
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот vasko01 » Пет 25 ное 2011 16:19


Преди 14 години , имах FORD ESCORT 1.6D и понеже ми гепиха акумулатора му сложих акумулатор от ЗИЛ 100 или 120Ah беше.Акумулатора беше толкова голям , че не влизаше отпред а стоеше в багажника и бях прекарал два дебели кабела до коша.След близо две години каране така , форда замина за скрап но акумулатора продължи да пали в един джип.Много мъдри хора са казали , че само с четене не става ,трябва и практика а практиката показва , че с по голям акумулатор проблеми няма. :wink:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Пет 25 ное 2011 16:37


А, кажи им че, на мене не верват :да:

Щом е за ресурс, капацитет и тнт - колкото по- големо по- добре !!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: VWPASSATGL и 31 госта