Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 27 апр 2007 21:09


Мъдър съвет честно казано :)
Като се замисля задните тампони с труда са колкото повдигачите а са по-важни (бях ги забравил тях за момент).
Ам трябва ли да ме притеснява това тракане оттам или да го чакам да изтрака и тогава да го мъдря (доколкото видях май не се разглобява много много а и предполагам е достатъчно финно и доста алергично към WD-40 или грес за смазване).То нормално ли си трака така или нещо дава фира?
Те станаха много неща за сменяне ама едно по едно :
-като за начало задните тампони на двигателя (за да не падне върху мен докато сменям помпата за маслото :lol: ).
-след това маслена помпа и гарнитурата за картера (маслото ми е ново и няма да го сменям щото си го обичам това масло).Макар че докато се натуткам да сменя тампоните ще му е време да се сменя и маслото (чакат ме около 4-5К км следващата седмица а то вече е на 1000км)
-след това спирачните дискове (криви са и при 65 или 130 бият леко като намалявам)
-след тях предното стъкло че е много надрано и като има кола срещу мен нищо не се вижда (а и явно е старо и е цялото на мехурчета вътре между двата пласта стъкло)
-след това повдигачите и ако има нещо дето не ми харесва (да кажем пак ми свети лампата за маслото) нещо друго за сменяне.
-след това по запалването разни глупости (кабели,капачка,свещи,палец,каквото още има да се сменя след диарностика)
Не ми се иска да тегля чертата колко ще струва (не че не съм си го сметнал ама ми се завива свят като се сетя макар че после ще е голям кеф количката).
Благодаря!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 май 2007 23:13


Напредък-а е следния :
-източих старото масло още докато беше на 1200км (с цел промивка а и така и така си купих полусинтетичното) и изтче известно количество мизерия заедно с маслото (идеята беше да поизмие някои мизерии от двигателя,които са останали въпреки почистващата добавка и предишното масло).
-сипах масло Motul 4100 Power 15W50 (по съвет на Ваското1)
-смених си доста работи по охладителната система (термостат,датчик за перката,датчик за стрелката,промивка на системата)
-днес изръчках колата жестоко на страшно дълъг път (от София тръгване и спиране чак в Добрич т.е. 495км пробег със средна скорост около 120 и на моменти 140-160).Оттам още доста каране до Бяла Слатина и после обратно до Плевен (още около 600км се вързаха някъде)
-лампата не е светела нито зумера е пищял - никакви проблеми.Колата не е вдигала повече от 91-2 градуса освен на едно място където пътя беше в ремонт и се мотахме много....стигна към 95-6 и това беше и въпреки че карах на 2-ра по доста дълъг баир и тормозех колата зумер не се е чул.
На връщане си беше доста пълна и с кеф си катереше нанагорнищата по магистрала Хемус (където миналия път орева света зумера) и на 4-та с около 120 на най-върлите баири си държеше 91 градуса без да мърда и зумер не се е чувал.
Ще я поизтествам още малко да видим как ще се държи при по-стабилно натоварване (по-дълго изкчаване с доста багаж при топло време).


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 04 май 2007 18:43


Хъх... и аз да се оплача - оказа се липса на масло :oops: :roll: :lol:
1000 км по-рано си беше на средата... долях литър полусинтетика на иначе минералното масло и клапанчетата млъкнаха и зумера и той... все готини работи :D Литъра фира за 1000 км го смятам нормален при все , че колата редовно се вкарва в лютеницата дори студена или недозагряла... :roll: 8) :lol:


бат Вальо
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот бат Вальо » Пет 13 юли 2007 19:12


При мен имаше същия проблем. Смених маслото и биелни лагери (щото бяха зле) и си измих картера и помпата. Никакъв ефект. После замерих налягането. На 1000 оборота е към 2 бара а към 2000 оборота отива към 3-4 бара. Смених си датчиците и за сега няма проблем.
Но имам едно въпросче. Моите датчици са на масления филтър. Мисля че нямам на главата. Махнах бял и кафяв. В магазина нямаха кафяв и взех син. Единия е на 0.3 бара ,а другия на 1.8 бара. Дали всико ще е ок или да търся кафяв датчик?


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Съб 14 юли 2007 0:47


бат Вальо написа:Но имам едно въпросче. Моите датчици са на масления филтър. Мисля че нямам на главата. Махнах бял и кафяв. В магазина нямаха кафяв и взех син. Единия е на 0.3 бара ,а другия на 1.8 бара. Дали всико ще е ок или да търся кафяв датчик?


Колега не е задължително датчика да ти е на главата важното е на коя масленна магистрала е забучен :lol: ,колкото до цветовете те не са просто за украса а показват кой за какво налягане е ( май така беше) но ако споделиш и какъв точно ти е двигателя ще е по лесно.


бат Вальо
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот бат Вальо » Съб 14 юли 2007 18:13


Пасата е Б3 АБС май. Датчиците ги гледах в каталога и единия е на 0.3 другия на 1.8 бара.


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Съб 14 юли 2007 20:22


бат Вальо написа:Пасата е Б3 АБС май. Датчиците ги гледах в каталога и единия е на 0.3 другия на 1.8 бара.


Значи същия като моя , мисля че стоиностите на датчиците са точно такива и няма да имаш проблеми но за всеки случай провери във търсачката , мисля че имаше тема за тези датчици.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 7:30


Кафявия е за 2.0 бар-а ;)


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Мнениеот Filcho » Пон 16 юли 2007 14:49


В момента имам същия проблем с RP мотор но от толкова приказки не разбрах какво заключение може да се направи или каква е рецептата за заболяването. Аз реших:масло Мотул 15W50 и датчик на филтъра на маслото 1.4 атм.(черен).
Изображение

п.п.п.Защо не може да се качват снимки директно от компютъра в поста както в други форуми?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 16 юли 2007 15:31


Моя проблем бе решен с Мотул 4100 Пауър 15W50 и смяна на 2-та датчика (при мен бяха ако не греша кафяв за 2.0 атмосфери и мисля бял беше за 0.3атммосфери).
Друго не е правено при мен и оттогава за 7к км не съм чул зумера или видял лампата.
Успех!


бат Вальо
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот бат Вальо » Пон 16 юли 2007 19:28


Аз си смених маслото с Мотул 15-50. Почистих картера и помпата. Смених биелните лагери и нищо. Накрая си смених датчиците и за сега не писка. Само да не се окаже че хич не писка. :D :D


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Мнениеот Filcho » Съб 16 авг 2008 21:25


Леле точно след една година успях да направя нещо от намеренията ми. Става въпрос за колата на баща ми с мотор RP, на която като загрее мотора и оборотите са под 2500 свети лампата на маслото и пищи зумер като допълнение повдигачите щракат като нищо подобно а месните специалисти наскоро наляли 10w40. Тази кола ми скъса нервите докато изминах 150 км. до София.След това обаче й смених маслото и филтъра с Мотул 4100 15w50 и масления датчик на филтъра с черен на 1.4 атм и другия на главата, който е 0.25 атм син/кафяв аз сложих нов син. Резултатът: като запаля мотора 2 мин. докато загрее щракат малко повдигачи после никакъв метален звук, като загрее мотора на празен ход мига лампата на маслото, зумер не се чува при никакви обстоятелства, като се повишат оборотите над 1000 не мига лампа на маслото и всичко е ОК. Нямах време и възможност да си играя с мотора иначе щях да сменя първо маслото да видя как се проявява маслената система, за да оценя маслото и после да сменя датчиците, да оценя пък тях и затова проведох шокова терапия. За датчика на филтъра на маслото има още един вариант сработващ на 0.9 атм ако се сетя, може би след една година, ще пробвам и него. :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 авг 2008 21:49


Filcho написа:Леле точно след една година успях да направя нещо от намеренията ми. Става въпрос за колата на баща ми с мотор RP, на която като загрее мотора и оборотите са под 2500 свети лампата на маслото и пищи зумер като допълнение повдигачите щракат като нищо подобно а месните специалисти наскоро наляли 10w40. Тази кола ми скъса нервите докато изминах 150 км. до София.След това обаче й смених маслото и филтъра с Мотул 4100 15w50 и масления датчик на филтъра с черен на 1.4 атм и другия на главата, който е 0.25 атм син/кафяв аз сложих нов син. Резултатът: като запаля мотора 2 мин. докато загрее щракат малко повдигачи после никакъв метален звук, като загрее мотора на празен ход мига лампата на маслото, зумер не се чува при никакви обстоятелства, като се повишат оборотите над 1000 не мига лампа на маслото и всичко е ОК. Нямах време и възможност да си играя с мотора иначе щях да сменя първо маслото да видя как се проявява маслената система, за да оценя маслото и после да сменя датчиците, да оценя пък тях и затова проведох шокова терапия. За датчика на филтъра на маслото има още един вариант сработващ на 0.9 атм ако се сетя, може би след една година, ще пробвам и него. :D

Брех.....аз тоя Пасат го смених преди сигурно повече от година и бях и забравил даже,че съм имал такъв проблем.....откъде я изровихте тая тема :)
Иначе по повод лампата за маслото и повдигачите :
-лампата не трябва да свети при никакви обстоятелства докато двигателя работи освен при студено палене първите 1-2-3 секунди.
-по повод повдигачите - те трябва да утихнат няколко секунди след запалване на двигателя - при мен за около 3-4 само на студен двигател.После не тракват въобще.Твойте така като слушам са за смяна ама виж си налягането на системата понеже много ме съмнява тая мигаща лампа на маслото в ниските обороти.Отделно недей да си правиш експерименти с цвета на датчиците понеже както и сам си разбрал всеки цвят е за конкретно налягане а немеца си е блъскал бая главата какви точно да сложи за да е оптимално добра системата :)
След година-две може и да пиша пак нещо по тая тема :)


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Мнениеот Filcho » Съб 16 авг 2008 23:07


Че аз ако не си направя експерименти с Пасата няма кой друг.Повдигачите, че са за смяна ми е ясно но няма да ги сменям.С основни и биелни лагери не мисля да се занимавам.С датчиците на маслото всичко ми е ясно, имам ETOS и последно с тях си играх.Така, че Пасата ще върви докато спре или докато не бъде продаден.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: m1retza и 58 госта