упрвление климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pepi_king
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

упрвление климатроник

Мнениеот pepi_king » Пет 05 дек 2008 20:22


Колеги може ли да обясни някои за какво е енкон и за какво е аутомат на климатроника,и как се борави с климатроника.Извинявам се предварително за тъпия въпрос,но досега не съм използвал климатроник.




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Пет 05 дек 2008 20:36


Екон - "изключва" компресора и духа топло.
AUTOMAT - това е режим на климатроника автоматично да си подържа зададените градуси. Когато е изключен работи като климатик/парно в зависимост от моментните настройки на системата.


Потребителски аватар
pepi_king
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот pepi_king » Пет 05 дек 2008 22:18


Колега искаш да кажеш че на енконе е по добре,и оште един въпрос когато го настриш да духа топло увеличава ли разхода на гориво,а на студено колко харчи.


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Пет 05 дек 2008 22:24


както колегата е казал по горе еконт изключва компресора но не започва да духа топло!!!!
Работата на климатроника е да потдържа зададените от теб градуси в купето.
За да не ти се включва компресора през зимата му задаваш максимални градуси на топло и няма да ти се включва компресора(така правя аз,но има разлика в моделите при теб незнам как е точно) и само си регулираш силата на духане като стане топло в купето.
Колата харчи повече когато се включи компресора(тоест като зададеш определени градуси).


Потребителски аватар
pepi_king
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот pepi_king » Пет 05 дек 2008 22:41


за компресора които става въпрос това компресора на аклиматроника ли е,и оште един въпрос когато натисна да духа в краката и лицето би трябвало да не е автоматичен режим и да не харчи гориво-нали колега.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пет 05 дек 2008 22:47


Ами малко поправки ще внеса
- И на econ и на auto климатроника се опитва да подържа температурата в купето която си задал (автоматично се контролира температурата на въздуха, силата на вентилаторите и от къде да духа)
- Разликата е че при econ не работи компресора на климатика, от което получаваш малка икономия на гориво, но при влажно време може да ти се запотят стъклата (когато работи компресора се изсушава въздуха който влиза в купето)
- При auto компресора автоматично се изкл. ако температурата вън е под 3-4 гр.

Икономията на гориво не съм я засичал но сигурно има разлика 0,7-1,2 литра.


Потребителски аватар
pepi_king
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот pepi_king » Пет 05 дек 2008 23:05


Благодаря на всички колеги за поясненията.Ште се радвам на оште мнения по въпроса енкон или аутомат.


Потребителски аватар
vlado
Мнения: 25
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот vlado » Пет 05 дек 2008 23:15


dimitar iv написа:Ами малко поправки ще внеса
- И на econ и на auto климатроника се опитва да подържа температурата в купето която си задал (автоматично се контролира температурата на въздуха, силата на вентилаторите и от къде да духа)
- Разликата е че при econ не работи компресора на климатика, от което получаваш малка икономия на гориво, но при влажно време може да ти се запотят стъклата (когато работи компресора се изсушава въздуха който влиза в купето)
- При auto компресора автоматично се изкл. ако температурата вън е под 3-4 гр.

Икономията на гориво не съм я засичал но сигурно има разлика 0,7-1,2 литра.

Допълнение: И на ECON и на AUTO климатроника работи по един и същ начин - автоматично поддържа зададената температура - ако е студено и си му задал 25 градуса ще духа топло. Ако температурата в купето е примерно 30 градуса и ти си му задал 25 - ще вкарва студен въздух. Разликата - при ECON наистина не работи компресора (икономия на гориво) и тогава не може да ти вкара въздух с температура по-ниска от околната външна температура - през лятото е неефективно охлаждането. Тогава ако се включи на AUTO се включва компресора и вкарвания въздух допълнително се охлажда до по-ниска от външната температура. За затопляне на въздуха климатроника не играе съществена рола - то става като входящия въздух се отклонява и преминава през радиатор през който тече гореща вода от охладителната система на двигателя. Работата на климатроника е само да регулира колко въздух да преминава през този радиатор и при достигане на зададената температура се чувства, че вече не духа така топло. В този смисъл за затопляне е желателно да се включи ECON - харчи по-малко гориво, а автоматичната регулировка си я има. През лятото - AUTO - харчи с около 1 л. повече, но за сметка на това вкарва студен въздух и охлажда. И между другото когато е на AUTO се получава изсушаване на въздуха (виждали сте как капят домашните климатици) и по-ефективно се изсушава замъгленото челно стъкло - при ЖИГУЛИТО, ако ти се изпоти стъклото включваш парното да го духа с топло. Тук още по-бързо и ефективно става с включване в режим AUTO - нищо, че може да духа студен въздух, но той е по-сух.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта