Грешка 4F9 на климтроника на B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот bobich » Пон 15 фев 2010 12:36


Колеги излезе ми грешка на климатроника 4F9 и духа хладно. Пише че се отнася до Вентилатора за свеж въздух. Моля колегите които се занимават с Климатици (климатроници ) да дадът някакъв съвет. Изчетох доста теми по този въпрос но никой не пише че му духа климтроника хладен въздух... Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Данко
R.I.P Madcap
Мнения: 872
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 19:28
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AJM 1999
Местоположение: София/Перник/Радомир
Контакти:

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот Данко » Пон 15 фев 2010 13:08


http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf това може да ти свърши работа и използвай търсачката друг път щото има много такива теми


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот zfa159 » Пон 15 фев 2010 14:01


За грешката си прав.Но проблема ти с хладкото не е оттам.
Често се случва да си забиват тази грешка без да има конкретна причина...основно го правят като дадеш на контакт и почти веднага тръгнеш да палиш и колата запали много бързо....тогава се случва да забият грешката заради това,че вентилатора спира за момент,докато запалиш колата а електрониката няма време да отчете това и...забива грешка...при определена серия на контролерите на климатрониците съм го забелязал - не е фатално и не ти е оттам проблема.
други грешки има ли някакви?
по повод хладното - чист ли е антифриза на колата? Често се случва да се задръсти радиатора - може да му помогне промивка,може и да се наложи да се смени.
Коя точно година и месец е колата? При по-старите В5-ци още се ползват старите метални клапи на дупки и може да и няма дунапрена вече.При по-новите минават на плътни пластмасови клапи и там няма грижи с тях.
Виж дали ти ряботят степените за оборотите на вентилатора като хората - от най-ниската до най-високата.
Успех!


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот bobich » Пон 15 фев 2010 16:26


zfa159 написа:За грешката си прав.Но проблема ти с хладкото не е оттам.
Често се случва да си забиват тази грешка без да има конкретна причина...основно го правят като дадеш на контакт и почти веднага тръгнеш да палиш и колата запали много бързо....тогава се случва да забият грешката заради това,че вентилатора спира за момент,докато запалиш колата а електрониката няма време да отчете това и...забива грешка...при определена серия на контролерите на климатрониците съм го забелязал - не е фатално и не ти е оттам проблема.
други грешки има ли някакви?
по повод хладното - чист ли е антифриза на колата? Често се случва да се задръсти радиатора - може да му помогне промивка,може и да се наложи да се смени.
Коя точно година и месец е колата? При по-старите В5-ци още се ползват старите метални клапи на дупки и може да и няма дунапрена вече.При по-новите минават на плътни пластмасови клапи и там няма грижи с тях.
Виж дали ти ряботят степените за оборотите на вентилатора като хората - от най-ниската до най-високата.
Успех!

Много благодаря за отговора колега.
За грешката ми стана ясно, сега на дневен ред е духането на хладно: Антифриза е чист (червен), колата е 11.1999г., степените работят както трябва и са наред, но с този пасат от както го имам от 5.2008г. все нещо ме гъбарка с топлото особено есенно време, когато е духало цяло лято студено и като дойде есента и се наложи да пусна топлото и почва цирка. Духа студено, по някое време когато то си реши започва да си духа топло, но никога не е имало много добро парно тази кола. За запушен радиатор съм мислил и аз , но ако е запушен никога няма да духва топло, а то от време на време си духа топличко, но когато то си иска. Колега zfa159 имаш ли ли някакво обяснение. Още веднъж благодаря...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот zfa159 » Пон 15 фев 2010 21:21


Хъм..някаква мъка с радиаторчето (запушване,но частично - масов проблем) или мъка с клапата за топло/студено,но ако беше клапата досега контролера да беше изревал освен ако не е механичен проблема (клапата да е откачена или не добре закачена към ел. мотора,който я мести).
На първо време може да опиташ с промивка на радиаторчето и да видим там какво ще излезе.Ако не се подобри с нищи ситуацията отиваш на софурерче и се пуска самодиагностика на контролера или поне се гледаш живи данни.Съответно се гледа дали клапата се мести от едното крайно дод ругото крайно положение и как това изменя температурата на духалките.
Ако и софт-а не се справи и не покаже да има проблем следва да се разглоби таблото на колата поне до някъде и да се види какво се случва със самите клапи - като за начало дали са от старите с дунапрен и дупки или са от новите - пластмасови,после да се види дали се местятя коректно (то само от една зависи топло/студено дефакто) и ако всичко е ОК - смяна на радиаторчето.
Няма да е 1-вия нито последния В5,който въпреки кристалния си антифриз е със задръстен радиатор...на Пасат 2004-та съм го сменял тази година понеже не само беше позадръстен ами и пробит,а човека е 1-ви собственик на колата и знае какво и е наливал - винаги читав антифриз.
Само да те предупредя - за разлика от по-старите модификации при В5 не може да смениш водния радиатор или да ремонтираш клапите н парното без да източиш фреона от климатичната инсталация на колата.
Успех!


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот bobich » Вто 16 фев 2010 10:31


Само да обобщя това което разбрах:
Първо да промием радиаторчето, ако не с еоправи на ВАГ КОМ, ако и там не се види проблема да се разглоби част от таблото за да се видят клапите.
Правилно ли съм те разбрал колега?
Благодаря


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот zfa159 » Сря 17 фев 2010 2:11


Ами...трудно може да се свали само част от таблото за да се видят клапите.
Принцинпо достъп до моторите колкото да се видят има като се свали жабката и се гледа отдолу под корубата на парното по продължение напред от скоростния лост - там са двата мотора.За да се види дали се местят моторите и самите клапи съответно.За да се видят самите клапи дали са от ламарина и дунапрен или са от пластмаса вече трябва да се разглоби сериозно цялото табло.
Успех!


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот bobich » Сря 17 фев 2010 10:39


Благодаря колега, вчера докато си карах се отпуши и при температура от +9 градуса вън в колата духаше много топло, но съм си уговорил едно продухване на радиаторчето в Петък. Дали с въздух ще стане или с вида трябва да е???
Ще пиша резултата макар че го дават +20 градуса в събота.


Потребителски аватар
rum6
Мнения: 115
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5

Мнениеот rum6 » Вто 08 ное 2011 19:23


на мен ми излиза грешка 256 и това е. А иначе явният проблем е че не духа в краката! Някой има ли идея за този проблем ????



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта