чукане в двигателя
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 14 юли 2008 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
чукане в двигателя
Здравейте ,колеги вчера ми смениха ангренажния ремък с ролката и останалите два ,автомобила ми е пасат В3, 1.8 ми,АБС двигател 1993г.Колата днес след ремонта не я бях карал.Тази вечер понеже трябваше да заредя за за пътувам утре рано слязох и ми направи впечатление че имам някъкъв шум от към двигателя.Отворих капака и усетих чукане-чаткане според мен в горната част на двигателя към капака.При форсиране на двигателя изчезваше.Дайте съвет от какво може да е мисля че преди ремонта го нямаше а утре трябва да пропътувам 300км и вечерта да се върна -пак толкова .При слагането на ангренажа майстора каза че се разминава белегът който мисля че бе О пауза и Т и клони към Т то според/спрямо /белега на стартера мисля .тоест разликата е около 2мм.по това което гледах.Ще съм благодарен за съвети на какво може да се дължи.На трета скорост усетих малко придърпване/прекъсване / дано не е от това.Сменил съм и дистрибуторната капачка .Мислейки в този ред се сещам ,че ми бяха оправяли предварението преди година-две за да е наред на газ след , което вървеше отлично и на газ и на бензин това не го казах на майстора ми дали не е оказало влияние при слагането на ангренажа и отам да е лекото разминаване на белезите и чукането да идва от там:oops:
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: чукане в двигателя
Здрасти 
Общо взето винаги белезите се разминават с половин зъб,преди да се обтегне ремъка и идват почти точно като се обтегне и превърти няколко пъти.Все пак белезите се гледат спрямо пластмасовите детайли,а те се кривят с времето и изместват лекичко.Това не е притеснително .След смяна на ангренажен ремък,се гледа какво е предварението,понеже се измества вала,на който е делкото и съответно предварението се размества,макар и малко.Не би трябвало да имаш шум от предварението,но не е изключено ако е разбутано.
Иначе щом ще пътуваш толкова много - отиди да го видят какво му е и защо и от къде се чува.Може и някоя пластмаса от тези на капака да закача някъде и да вибрира и да се чува подобно нещо на п.х. ,когато вибрира най-много,но трябва да се види все пак.
Ако е много натегнат ремъка,като загрее колата,се чува едно като виене,доста притеснително звучи
а редовно ги пренатягат,понеже ако го нагласиш, както трябва да е,привидно изглежда доста хлабав 


Общо взето винаги белезите се разминават с половин зъб,преди да се обтегне ремъка и идват почти точно като се обтегне и превърти няколко пъти.Все пак белезите се гледат спрямо пластмасовите детайли,а те се кривят с времето и изместват лекичко.Това не е притеснително .След смяна на ангренажен ремък,се гледа какво е предварението,понеже се измества вала,на който е делкото и съответно предварението се размества,макар и малко.Не би трябвало да имаш шум от предварението,но не е изключено ако е разбутано.
Иначе щом ще пътуваш толкова много - отиди да го видят какво му е и защо и от къде се чува.Може и някоя пластмаса от тези на капака да закача някъде и да вибрира и да се чува подобно нещо на п.х. ,когато вибрира най-много,но трябва да се види все пак.
Ако е много натегнат ремъка,като загрее колата,се чува едно като виене,доста притеснително звучи



- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12161
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: чукане в двигателя
Аз мисля че чаткат повдигачите, и при мен го има на определени обороти, да речем около 1000-1200. На 800 и на повече от 1200 оборота няма, но в тоя диапазон чаткат.
Хммм, абе само аз ли като си сменям ремъка не разбутвам двигателя, вадя стария и слагам новия каиш. Центровката си остава същата!?
Хммм, абе само аз ли като си сменям ремъка не разбутвам двигателя, вадя стария и слагам новия каиш. Центровката си остава същата!?
- escrime
- Мнения: 3074
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: чукане в двигателя
Ода, на човека са му сменили и ролката. 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12161
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: чукане в двигателя
Няма значение, и ролката си сменям, просто не въртя валовете.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: чукане в двигателя
escrime написа:Ода, на човека са му сменили и ролката.




-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 14 юли 2008 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: чукане в двигателя
Благодаря на всички за отзоваването проблема се оказа
направо
върнах се при майстора ми евала на такива хора стана в 06.00 прегледахме всичко и се оказа че на купената от мен дистрибуторна капачка и сложена вече липсва палчето в средата вследствие на което се получават детонации и чукане .Отидох до магазина от който я бях взел и ни лук яли ни лук мирисали -касова бележка имаш ли-НЕ тогава съжаляваме купи си още една за 18лв и така равносметката за 36лв яко притеснения и стрес .добре , че се оказа това благодарности на К.Одаджийски,zfa159, escrime , Петър Петров за реакциятя .
си е
мисля че е за 






- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12161
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: чукане в двигателя
Да се не начуди човек как тая кола е работила без кокса на капачката
Една ГАЗ-ка преди време я взехме да прекараме 3-4 курса дърва и понеже трябваше да стане в един ден нямаше време да се заглеждаме по центровки и кабели. Не върви празна, натоварена хептем и грее за страх. С едни туби 20 литрови за 20 км 4 пъти и сменяме водата. Вечерта по тъмно дигнахме капачката и се оказа че го няма коксчето
Мъкааа. Евала на майстора, че е станал толкова рано да ти реши проблема 

Една ГАЗ-ка преди време я взехме да прекараме 3-4 курса дърва и понеже трябваше да стане в един ден нямаше време да се заглеждаме по центровки и кабели. Не върви празна, натоварена хептем и грее за страх. С едни туби 20 литрови за 20 км 4 пъти и сменяме водата. Вечерта по тъмно дигнахме капачката и се оказа че го няма коксчето


- escrime
- Мнения: 3074
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: чукане в двигателя
К.Одаджийски написа:Няма значение, и ролката си сменям, просто не въртя валовете.
Петър Петров написа:escrime написа:Ода, на човека са му сменили и ролката.
Е те ролките нали са само да опъват бре, ей
![]()
![]()
Значи аз съм бил в някаква тотална заблуда относно смяната на ремъци и ролки...

Радвам се, че проблема се е разрешил сравнително лесно...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: чукане в двигателя
Аз вчера карах един Меган с изгоряла бобина на 2 от цилиндрите (те са две бобини,по една за всеки два цилиндъра)..върви гадта и не се оплаква...само дето на климатик гаснеше,тя с това оплакване дойде и при мен,де.От къде да знае човека,че му няма два цилиндъра
Иначе за ремъка - на мен ми е по-удобно да си сваля стария ремък,за да почистя цялата мизерия,която се събира там от течащите семеринги,да си почистя всичко и тогава да си сложа новия ремък.То за разпр. вал не е страшно,понеже трябва да си много зле,за да го объркаш.Просто след това трябва да се пипне делкото с едно стробоскоб-че,за да е сигурно,че всичко си е ок.Те и без друго повечето хора,които идват за смяна на ангренаж,не са с правилното предварение и е нещо от сорта на 1 градус или 15,примерно и вика "абе не вървеше така,преди да и направим ремъците",е що ли
Та за това според мен е по-добре да се свали всичко и да се събере наново после



Иначе за ремъка - на мен ми е по-удобно да си сваля стария ремък,за да почистя цялата мизерия,която се събира там от течащите семеринги,да си почистя всичко и тогава да си сложа новия ремък.То за разпр. вал не е страшно,понеже трябва да си много зле,за да го объркаш.Просто след това трябва да се пипне делкото с едно стробоскоб-че,за да е сигурно,че всичко си е ок.Те и без друго повечето хора,които идват за смяна на ангренаж,не са с правилното предварение и е нещо от сорта на 1 градус или 15,примерно и вика "абе не вървеше така,преди да и направим ремъците",е що ли

Та за това според мен е по-добре да се свали всичко и да се събере наново после


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12161
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: чукане в двигателя
Хих, моята колица не е виждала така наречения уред стробоскоп откакто е при мен. Веднъж ми се наложи да се мърда делкото и лекинко с една щанга и чукле на слух го нагласихме, но това беше преди 3-4 години. Никакви грижи до сега откъм вървеж и разход. Аз сигурно съм късметлия обаче 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта