Ремонт или замяна на старата Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo_asenov
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна- кв.Виница

Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот ivo_asenov » Пет 12 авг 2011 22:50


Имам едно пасатче Б3 много вярно през годините, но последната много започна да се чупи и не за друго ами защото баща ми спря да го поддържа.
Аз като цяло си харесвам колата, но иска доста неща да и се направят , та дилемата е : да си купя ли нова или да попрая тази
Нещата които трябва да се поправят са :

1.Смяна на 4те амортисьора
2.смяна на накладки и предни дискове
3.задните спирачки не са достатъчно добри
4.На ръчната трябва да се смени жилото
5.Двигателят по някаква причине не работи равномерно и губи мощ на моменти
6.термостата е махната
7.някой от пластмасите липсват = сенниците са за смяна , пластмаса около радиото и др ..
8.предната и задната броня са за смяна защото са удатени в язовец
9. 2 от дръжките на вратите са за смяна
10. и не на последно място искам да я пребоядисам цялата!!!

Ако има колеги които са минали по пътя по който съм тръгнал биха ли ми казали те какви пари биха си приготвили за подобен ремонт ?
Знам. че някой ще кажат че е по добре да я продам, но предпочитам да я поправя.
Идеята ми е че с подобна сума пари ще си обновя колата на която и знам всичко вместо да купя някоя друга която ще ме изненадва с времето
Единствения недостатък според мен е че тази кола ще остане завинаги моя , което по скоро ме радва :)




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот Dpop » Пет 12 авг 2011 23:41


Колега, амортисьорите 4 бр., среден клас ще ти струват около 240 лв. (зависи от марката и дали ще ти направят отстъпка), добре да се сменят и прахоловителите и тампоните(за тях не мога да ти кажа цени), защото след пова се отива не реглаж на предница, което е около 30 лв. Тампоните на макферсъните(марка Монро) с лагерчетата на мен ми струват 55 лв., като ми правят известна отстъпка. Накладките средно 30-40 лв., предни дискове(предполагам си с плътни) към 60 тина лв. Термостат към 26-30 лв., примерно на Бехер. Жилото на ръчната не е особенна цифра, може и на старо да вземеш в добро състояние, както и останалите неща.
Боядисването ще вземе повече пари. Предполагам, че само за труд, като някои бояджии си вкл. в цената и част от консумативите, като шкуртки и кит би ти излязло към 1200 лв.
Направо ме разби с язовеца, :lol: той да не е обикалял и ритал колата по броните :041:.
Ако си харесваш колата и държиш на нея си я стегни и я карай, във форума можеш да си намериш почти всичко на добри цени, а и подаръци. Но пък и цените на автомобилите доста паднаха, можеш да си звемеш Б5 за около 5 хил.

Последна промяна от Dpop на Пет 12 авг 2011 23:54, променено общо 1 път.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот altanivan » Пет 12 авг 2011 23:50


Според мен ако сам си сменяш всички тези работи и не ходиш по майстор,по-добре си я стегни.Иначе всичко това написано за смяна ( с ново) + майстор ти излизат горе долу колкото да купиш един пасат ... който пък нищо несе знае за него в какво състояние ..


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1961
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот Danny boy » Съб 13 авг 2011 13:44


по-добре я стегни,веднъж вдигнеш ли я на крака тази кола поне 10г ядове няма да имаш.И аз бях пред подобна дилема и постегнах пасата,алтернативата беше един голф3 96г който се отказах да стягам макар че е 7г по-млад от пасата,беше тръгнала ръжда по него,беше с 2 врати ,развален десен ел джам,повдигачи за смяна,тампони на мотора,нямаше газова,амове... и още куп ралти.
Много приятен за потдръжка автомобил е Б3,части и екстри бол за без пари,правени по онова време както трябва,и доста неща можеш да човъркаш сам,да не кажа всичко.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот keymaker » Нед 14 авг 2011 5:47


ами ако вземеш нова каляска ще си икономисаш само т.7,8,10
а след година и амортисьорите.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот mili 75 » Нед 14 авг 2011 7:27


Колега, купи си по-нов модел, Пасат Б5 с мотор ТДИ примерно. Има някои дребни кусури, но е с добра визия и като цяло доставя голямо удоволствие от шофирането.


RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот RS6 » Нед 14 авг 2011 8:07


Колега, ако наистина си харесваш колицата, то по-добре е да си я направиш. Ако купиш "нова" втора употреба, те чакат минимум същите разходи като за начало.
А Пасат B3 е с лесна и евтина подръжка. Оше повече, че ако имаш време и желание сам да си направиш смените на тези неща (което не е трудно), ще можеш от спестените пари за труд да си вземеш и по-качествени части. Единствено за пребоядисването цената зависи от майстора.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот Winner25 » Нед 14 авг 2011 9:35


Ако имаш пари за значително по нова кола, произведена поне около 2000г, по добре е да си купиш друга :)
Ако бюджета стига за друг пасат или нещо на същата стойност - по добре стягай пасата :wink:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот pe6kata » Нед 14 авг 2011 9:38


mili 75 написа:Колега, купи си по-нов модел, Пасат Б5 с мотор ТДИ примерно. Има някои дребни кусури, но е с добра визия и като цяло доставя голямо удоволствие от шофирането.


дизелов б5 създавал голямо удоволствие от шофирането :screwy
бих казал че е скучно предвижване от т.А до т.Б и то важи с много малки изключения за всички пасати.

отделно към Б5(Б5.5) съм крайно предубеден. Ако все пак си в тоя ценови диапазон, то погледни и други марки.

или си стягай Б3-ката,щото това което си изброил като проблеми е нелепо, или ако ще е за сравнително малко пари скачай на Б4, понеже има достатъчно добри мотори и е изграден на платформата на б3 като тоя път съм сигурен че ще подбереш стойностен автомобил, натоварен с достатъчнно глезотии . Следващият пасат е Б6. Лично мнение.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот pe6kata » Нед 14 авг 2011 9:54


ivo_asenov написа:...много започна да се чупи и не за друго ами защото баща ми спря да го поддържа.
...дилемата е : да си купя ли нова или да попрая тази


обикновено когато един кара, а друг се очаква да поддържа, се получават такива неща... занемаряват се и почват да се чупят...


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот agent_kowalski » Нед 14 авг 2011 17:18


карай си бараката...лесно ще оправиш нещата и после си знаеш че си ти е ок.и да вземеш нещо 10 годишно пак ще правиш амортисьори,накладки,термостати,всички течности да смениш по колата и тн. ако нямаш много ръжда оправяй и карай.за цялостно боядисване няма смисъл да набиваш толкова пари,не вярвам да ти е толкова зле боята ,сигурно само тук там малко и лак и ще се оправи.говори с бояджия,който разбира от нещата.
аз също се замислям, ако ми попадне изгодно пасат четворка 2.0 да си го стегна отвсякъде,или от старите авенсиси,но ще поживеем и ще видим :)


Потребителски аватар
kirqka79
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 1:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот kirqka79 » Вто 16 авг 2011 1:16


сменяй колата,личен съвет,аз го направих и не съжалявам.Казвам тези неща като се има предвид че 8г.бях горд собственик на пасат като твоя и който не мие създавал никакви такива проблеми,но замисли се искаш ли да караш 20годишна и кусур кола,та каквато и да е тя?


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот mili 75 » Вто 16 авг 2011 8:00


pe6kata написа:дизелов б5 създавал голямо удоволствие от шофирането
Създава, създава, поне ние така си се заблуждаваме тука по софийско а и по много еропейски градове като гледам на колко стотици хиляди идват Б5 и Б5,5 у нас.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот Ljubon » Вто 16 авг 2011 8:58


Danny boy написа:по-добре я стегни,веднъж вдигнеш ли я на крака тази кола поне 10г ядове няма да имаш.

Това важи при условие, че няма прогнило и сериозни ръжди. :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт или замяна на старата Б3

Мнениеот stefan4o » Вто 16 авг 2011 9:10


Щом пуска тема колегата, предполагам няма надиплени 10 000 лева за Б5.5. Ако наистина е така то тогава:
1. Амортисьори + прашници - приготви едно 300 лева поне, ако ще ги сменяваш сам, инак добави за труд
2. Предни дискове + накладки - хубави накладки са от порядъка на 70+ лева при Б5.5 при Б3 не вярвам да е много по-различно, но да кажем, че са 50 + още към 70-80 за дискове = 120 лева без труд
3. Тук не зная какво значи, че не са добри, но да кажем, че имат и те нужда от профилактика и подмяна на някои неща - 50-60 лева поне + жило за ръчната - мисля около 15 лева е новото ако не се лъжа - 70 лева без труд
5. Двигателят - не се знае дали е от него или от друго (запалителна система примерно). Там не може да се даде точна цифра, докато не се открие проблемът, ако се наложи и профилактика на глава + труд цифрата няма да е много малка.
6. Термостат - 20 лева
Пластмасите и броните не ги смятам, щото това го има при почти всяка кола.
За пребоядисване сигурно под 1000 лева качествено никой няма да го направи. И като се удари чертата излиза, че за да я приведеш във вид, в който да ти хареса ще са ти нужни има-няма едно 2000 лева с боядисването, че може и да не стигнат, като не смятам труда по смяната на някои от частите. Според мен или си вземи някоя лачена Б3-ка с приличен набор екстри или някоя Б4-ка. Ще дадеш някой лев отгоре, но поне ще имаш благинки като климатик/троник, който е особено хубава екстра, когато работи добре, разбира се.
Сетих се да добавя и друго - когато се правят някакви ремонти/профилактики на толкова стари автомобили почти винаги излиза и нещо непредвидено за смяна - т.е. очаквай още изненади от тази кола. Давам пример - отивам да сменя шарнир и кормилен накрайник, които установих съвсем сам, че са за смяна, момчетата вдигат колата на подемника и ми казват, че имам и тампон на носача за смяна + втулки на другия носач. Та скоро ще се сменяват и те :Mr Green Fun

Последна промяна от stefan4o на Вто 16 авг 2011 9:31, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 85 госта