Не знам вече накъде и се престрашавам да търся VW експертите от форума...
Началото на историята почва със: свещите, бобината и кабелите са нови (на бензиново/газовия ми V6 пасат). Също така и меките връзки от колектора към ауспусите (едва ли има значение, но да си кажа)
Въпреки това от скоро имам гърмежи/детонации и подобни в 2ри и 4и цилиндър. Когато проблемът е налице, колата не може да отлепи на 1ва. А като го няма карам 160 на магистралата без проблем. Проблемът се появява в ниските обороти и се изразява в силно тръскане. Грешките са
P00.. Multiple missfire detected (не помня номерчето)
P0352 Ignition Signal Coil B Fault/
P0302 Cylinder #2 Misfire
P0304 Cylinder #4 Misfire
На цилиндър 2 и 4 свещите са NGK BKR7EIX, останалите са NGK LPG1. Засега изключвам проблема да е в свещите.
Въпрос 1: Дефект в коя част би могла да причини детонации в 2 от 6 цлиндъра? Тук се описва подобен проблем при W8 двигателите и като основен заподозрян са G40 / G163 сензорите (cam shaft position sensor)
Въпрос 2: Днес по невнимание карах около 60 км без да съм закачил буксата на вентила за Nockenwellenverstellung (позициониране на коляновия вал ли е тва?). Съответно по някое време ми присветна нова грешка 0011, която след това повече не се появи
Въпрос 3: Какво значение има с каква сила ще са затегнати болтовете на бобината? В смисъл - има ли го момента "по-силно затегнато" води до "по-добра маса"? Нещата, които намерих за 0352, показват проблеми в масата, но никва идея нямам как да го проследя/проверя колко е добра масата...?
Имам и още, но аиде за начало толкова, да не се размива.
P.S.
Въпрос 4: Как се казват сините маркучи на снимката и може ли някой от тях да предизвиква тресенето?
Детонации на газ и бензин
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12161
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Детонации на газ и бензин
Аз едва ли мога да съм много полезен, но все пак за сините маркучи. Много ми приличат на някоя система за отделяне на бензинови пари от незнам си какво. Ако е запушен някой от тях и системата е такава каквато предполагам има логика един вид да обогатява горивната смес посредством тия пари вкарани с входящия въздух. Само си размишлявам де и докато си размишлявам може да съм изписал невероятни глупости, но все пак се надявам да съм бил поне малко полезен 

- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Тези маркучи се викат на немецки Unterdruckschlauch, сиреч буквално "маркуч за ниско налягане". Тъй като обаче съм бос на български термини ми беше въпроса как им е обичайното име на български 
А тва с бензиновите пари е малко по-вляво, на снимката го няма. И са едни по-дебели мЪркучи.

А тва с бензиновите пари е малко по-вляво, на снимката го няма. И са едни по-дебели мЪркучи.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Детонации на газ и бензин
INTAKE SYSTEM / ACTIVATED CARBON FILTER SYSTEM / VACUUM SYSTEM / SUCTION JET PUMP / 2.8ltr. / / 6 cylinder:
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Детонации на газ и бензин
А тази грешка някой видя ли я?
P0352 Ignition Signal Coil B Fault
Иначе като грешка е написано ясно и точно - липсва сигнал от запалителна бобина " B "
Вече за това причините могат да са много,ама е едно добро начало в търсенето на проблема и липсата на два от цилиндрите понякога.
Трябва вече кода на двигателя,за да се види дали е като стария с 3-те бобини,при което всяка е за 2 цилиндъра,при което чудесно си пасва проблема на 2 от цилиндрите,с грешката за сигнала на бобина " B ".

P0352 Ignition Signal Coil B Fault

Иначе като грешка е написано ясно и точно - липсва сигнал от запалителна бобина " B "
Вече за това причините могат да са много,ама е едно добро начало в търсенето на проблема и липсата на два от цилиндрите понякога.
Трябва вече кода на двигателя,за да се види дали е като стария с 3-те бобини,при което всяка е за 2 цилиндъра,при което чудесно си пасва проблема на 2 от цилиндрите,с грешката за сигнала на бобина " B ".

Последна промяна от zfa159 на Вто 16 авг 2011 7:44, променено общо 2 пъти.
- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Кода на двигателя е AMX. Бобината е един блок с 6 изхода. Е като тва:

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Детонации на газ и бензин
Е,за този проблем,Аутодата с произнесе еднозначно - проблем в бобината,по кабелите или в компютъра.Общо взето започни с проверка на всички връзки и куплунзи по трасето на тези кабели до компютъра (вкл. и неговата букса),ако там няма проблем,вариант е да се отвори компютъра и да се види да няма спукани спойки (случва се ама доста рядко чак там да има спукани спойки).Ако и там всичко е ок,следва смяна на блока с бобините.
Общо взето когато започне да си отива бобина,прави така,понякога работи,понякога не,предимно на загрял двигател,като се напече,спира да работи и понякога,като изстине,тръгва пак...

Общо взето когато започне да си отива бобина,прави така,понякога работи,понякога не,предимно на загрял двигател,като се напече,спира да работи и понякога,като изстине,тръгва пак...

-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Детонации на газ и бензин
аз не съм наясно затова не ми се смейте ако кажа глупост но може ли да е от комутатор
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Детонации на газ и бензин
Ами вграден е в бобината,иначе обикновено те се скапват,понеже самата бобина трябва да види доста зор,за да се скапе.С цел да става по-прецизно подаването на искрата и да е с максималното си напрежение,започват да ги правя заедно в общ корпус (така няма паразитни капацитети по кабелите от комутатора до бобината,спестяват няколко куплунга и няколко по-дебелички кабела от комутатора до бобината).Съответно обаче пък така комутатора се грее постоянно от двигателя и от бобината и заминава много по-бързо,като обикновено започва да прави такива номера - ту работи,ту не,може да работи 6 месеца без проблем,после 6 да не работи,после пак да заработи,както е на кеф общо взето 



- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Чудомир написа:Началото на историята почва със: свещите, бобината и кабелите са нови
Ами аз затова почнах с това. Днес ще пробвам старата, да видим...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19723
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Детонации на газ и бензин
При мен на Пассат схема не излиза, за това пък на АУДИ А6 със същия код на мотора се показаха доста... хммм... картинки

Надявам се, вижда се, че от контролера към блока с бобините вървят само 3 кабела. Вътре в самия блок си се мултиплексират явно коя бобина кога да 'цъкне'.
Остава открит въпроса дали комутаторите не са също 3 броя, като всеки от тях управлява по 2 бобини

- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Щекера, които влиза към бобината, има 5 жици. Сега ще ида да го щракна, въпроса ми е има ли начин с обикновен волтметър и 12 волта лапичка с 2 жици да проверя дали до тази букса идва достатъчно ток, както е по диаграмата:

Маркирал съм самия щекер, доколкото разбирам диаграмата.
А да, и обясненията по електриката моля като за 1ви клас

Маркирал съм самия щекер, доколкото разбирам диаграмата.
А да, и обясненията по електриката моля като за 1ви клас

- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Такаа....Update:
Сложих старата бобина и натегнах болтовете според указанията с 10 Нм (даже май станах 20а, че ключа ми май не хваща толкова малки Нм). Освен това ми направи впечатление, че на старата бобина Бреми като нахлузвам кабелите се чува ясно щракане на всеки кабел, а на новата Хела - не.
След смяната колата върви поне засега нормално и най-вече оборотите на място са стабилни.
Ще покарам тези дни малко и ще видя как се държи...Имам съмнения, че разковничето е в силата на натягане на болтовете за придържане на бобината.
Сложих старата бобина и натегнах болтовете според указанията с 10 Нм (даже май станах 20а, че ключа ми май не хваща толкова малки Нм). Освен това ми направи впечатление, че на старата бобина Бреми като нахлузвам кабелите се чува ясно щракане на всеки кабел, а на новата Хела - не.
След смяната колата върви поне засега нормално и най-вече оборотите на място са стабилни.
Ще покарам тези дни малко и ще видя как се държи...Имам съмнения, че разковничето е в силата на натягане на болтовете за придържане на бобината.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Детонации на газ и бензин
Ами не е невъзможно да се усуква ако се стегне повече и да прави проблеми понякога,но такова нещо никога до сега не ми се е случвало.


- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Детонации на газ и бензин
Ами ето тази картинка ме наведе на тази мисъл, както и факта, че вчера най-голям беше проблема след като бях монтирал една планка между бобината и нейното леглото.

При точка 9: "Силата на натягане има въздействие върху работата на Klopfsensor-a".
Може пък същото да важи и за 5, знам ли...

При точка 9: "Силата на натягане има въздействие върху работата на Klopfsensor-a".
Може пък същото да важи и за 5, знам ли...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта