Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 19:47


Много време се ровя и питам за тази система и навсякъде получавам догадки и обща култура.
Слаби са ми надеждите някой да знае от опит, но все пак ако е прочел някъде, нещо, което ми се е изплъзнало ще е от голяма помощ :beer

Та ето личната ми главоблъсканица:
Никъде не попадам на сигурна и надежна информация, колко са катализаторите и какви?!
И как работи системата?!
Значи отдолу на колата има 2бр. катализатора, които по всяка вероятност са керамични.
Виждат се още вероятни 2бр. отстрани на двигателя, които сигурно са метални. (по думите на два сервиза за генерации)
Двете т. нар. 'задни' ламбда сонди, които следят за пречистените газове се намират в предната част на 'керамичните' катализатори, които са след 'металните'.

И тук започва пуленето на всички:
В това, което съм чел за премахване на катализатори при тези коли (пасат + ауди) се съобщава за проблеми със задните ламбда сонди, светване на чек енджина и авариен режим.
Доколкото знам металните катализатори не се запушват.
Тоест трябва да са задните, истински, керамични такива.
Да но сондите са преди тях, как тогава отчитат газовете след 'пречистването' и как разбират, че ги няма или са запушени :?: :roll:

п.с. не ми свети нищо, че са запушени




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 21:13


Понеже продължавам да си ровя в оскъдната информация, ето как е при AHA двигателя (пак V6 на пасат) - така, както трябва да е:
Изображение

При AMX обаче задните сонди са пред катализатора :roll: :?: :gruebel


п.с. побърква ме липсата на информация :drinking: ще взема да питам и братята от ауди форума :beer


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот Чудомир » Пет 21 окт 2011 22:29


Може ли аз.... :mrgreen:
Доколкото съм чел има 2 катализатора и 4 сензора, 2 преди кат-овете и 2 след. Като тези дето са след не "играят", каквото и да значи това - отдавна го четох и не помня конкретно. Мога да потърся, ако конкретизираш - какво искаш да правиш - да махнеш кат-овете или да сменяш сондите? Или друго?

П.С.
Под 2 предни кат-а нямаш предвид меките връзки в предната част, нали?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 22:44


Точно ти ми трЕбаш :lol:
Чета на английски, а на немски може да има нещо повече.
Според уверението на 2 сервиза (все сериозни и големи), а и лично ги видях - катализаторите са 4бр.
Меките връзки - не те са малки и са непосредствено пред катализаторите, които са долу (малко след скоростите).
Тези метални катализатори са малко след колекторите, преди тръбите да се извият и да минат под колата и назад.
За сондите - 2 бр (смесообразуващите) са горе при колекторите. Те се достигат през горната част на двигателя (за едната се маха казанчето на антифриза и т.н.).
Другите две сонди са долу в предната част на керамичните катализатори, което е мистерията, защото за да следят изгорелите газове, които изкарват катовете, трябва да са след тях.

За търсенето може би ще ти е най-лесно с махане на катализатори, но трябва да видиш кои точно.
Лично аз нищо не искам да правя, ако са ми ок катализаторите, а те вярвам са, защото няма мирис и такива признаци на запушеност.
Искам да знам как работи системата, защото реално с мястото, което заемат задните сонди, могат да кажат само ако са запушени предните катализатори, които принципно май не се запушват :lol:
В общи линии мистерията ми е проблема :drinking:

п.с. кажи ако не обяснявам като хората, че и аз се омотах :oops:

п.с.2 обърнал съм www.passatworld.com и вортекса (гуглето няма и да го споменавам), за да не препокриваме в търсенето ;) Виж на швабски нещо


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот brabus » Пет 21 окт 2011 22:56


Трябва да е нещо такова.
Това е реалния ти катализатор.
Изображение
Изображение

Гальо, не мога да повярвам, че твоята кола е с 4 катализатора.

1.JPG

2.JPG


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот brabus » Пет 21 окт 2011 23:03


Баце, ако ми кажеш че имаш такова нещо в моторния отсек ще те посъветвам да ходиш да си търсиш някъде още 2 цилиндъра. Явно са те излъгали при продажбата и не са ти дали W8. Това на картинката са катализаторите на 8-мака. mhihi :063: mhihi
Прикачени файлове
3.JPG


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 23:04


Идеален си Ивчо заради първите 2 снимки.
Това са т.нар. от мен горни катализатори.
Виж извивката - тя преминава от двигателя и пречупва по пода на колата, където отива в меката връзка (вижда се малко на снимката) и след това са долните катализатори.
Дупките на тези катове са за предните/смесообразуващи сонди.
А тези 3 болта го захващат за колектора.

Това от етката са долните катове, само дето тук дават, че задните сонди са отзад, а те са отпред.

п.с. предните не са съвсем същите както ги дават в етка за 8мака, но си искам 2те цилиндъра :Mr Green Fun


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот brabus » Пет 21 окт 2011 23:17


Със сигурност това на първите снимки е катализатора. По пътя на логиката онова, което ти е под купето и преди него е навита втората ламбда сонда е нещо като резонатор. Няма как катализаторът да е толкова далеч от мотора. Там вече газовете са поизстинали и няма да отчита вярно, както няма и да пречиства.

Изображение

Просто разсъждавам на глас ... разсъждавам на клавиатура mhihi

Ето как е при 3.6

Изображение


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот Чудомир » Пет 21 окт 2011 23:19


group® написа:$$§!"§&§!

Човек, ти съвсем ме хвърли в тъча, сега да требе да внимавам да не се изложа (пак!) пред аудиторията
Хубуу, че имам подсказвачи в бекгроунд, дето ми мълвят през л.с.
1во да уточним като позиция това ли имаш предвид (картинката е на 2.7 битурбо)
27bt.jpg


ПС. Видях, видях.....че съм закъснял...Продължавам да търся...

Последна промяна от Чудомир на Пет 21 окт 2011 23:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 23:21


brabus написа:По пътя на логиката онова, което ти е под купето и преди него е навита втората ламбда сонда е нещо като резонатор.

Е виж, че в ЕТКА го дават катализатор (на 1вата снимка от етка, която си пуснал под номер 1) :010:


Чудомир - да горе долЕ това е позицията


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот vaskoto1 » Пет 21 окт 2011 23:22


има.
има предкатализатор и основен катализатор...
и ламбдата е точно между тях-втората...
и оттука идват колебанията...
дали няма да бъгне заради бекпрешъра от основния катализатор? като го махнеш-потока ще се увеличи-и като скорост, и като дебит.
а идеята на втората ламбда е да дава показания, с които да се определя делта-ламбда и по това да се съди за състоянието на катализатора...

п.п. чудомире-иди по надолу в картинките-там е даден изходния тракт. mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 23:29


айдееее събраха се умовете mhihi :beer
vaskoto1 написа:дали няма да бъгне заради бекпрешъра от основния катализатор?

Кой е основния кат и като махнеш кой ще се увеличи потока?
Защо на онзи другия мотор сондата е след керамични кат?
И защо по дяволите няма нищо писано никъде?

тук:
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот vaskoto1 » Пет 21 окт 2011 23:31


е ти си си го написал уе!
предкатализатора ти е първия, дето си писал че е метален.
основния е след това-дето викаш че е керамичен...
има някъфф гъдел с ламбдата-типа ламбда. чакаме чудомир да каже... немския ми е сила... :banghead: mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот group® » Пет 21 окт 2011 23:36


Тоест логически тази сонда, която е преди ката, трябва да следи него самия, което ще и се отдаде трудно, предвид, че е пред него?!
Правилно ли разбирам?

Чудомир цяла България тебе гледа сега mhihi


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Катализатори и сонди на 2.8 V6 AMX

Мнениеот vaskoto1 » Пет 21 окт 2011 23:38


http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_230.pdf
на, чети. mhihi

The catalytic converter is able to clean the exhaust gases at a temperature of approximately 300ûC or
higher and needs a certain amount of time to heat up after a cold start. To shorten the warm-up phase
and clean exhaust gases more quickly, primary catalytic converters are used in modern exhaust systems.
They are located near to the exhaust manifold. They are normally small in size, and so reach their
operating temperature more quickly.

ето защо първия е метален. :idea: големи температурни разлики ше убият керамиката.
а ламбдата е между 2та точно защото бекпрешъра, създаден от втория я движи...
затова при изкормен втори ще има повече ветър и ше се шашка...
тва ми е спекулацията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта