Този климатроник работи елементарно и сега ще ти обясня как точно :
Въздуха влиза от околната среда при клапата,която определя колко въздух да влиза,според скоростта,с която се движиш.Тя дори 100% затворена,остава прозорец,през който да минава въздух.Тя се управлява от електромотор.После въздуха попада при клапата,която определя дали да влиза отвън или отвътре,тя се управялва вакуумно.От там въздуха отива при вентилатора,където според скоростта на въртене на вентилатора зависи колко силно ще духа.Въздуха после минава през климатичния радиатор,наречен изпарител (седи точно зад жабката веднага след вентилатора).Ако компресора работи,питата е студена и охлажда вуздуха,ако не работи - тя си е с околната температура и не охлажда влизащия въздух. След това въздуха постъпва в тялото с клапите,където се случва следното :
-има една клапа,която определя дали входния въздух ще се затопля или не,тя съответно насочва въздуха през питата на отоплителния радиатор (топли с антифриз като просто парно) и той се затопля или така,че да минава покрай отоплителния радиатор и да си излиза с околна температура.Тази клапа се казва температурна и според това в какво точно положение е,се определя какво да духа. След нея има една клапа,която определя дали да духа на централните духлаки или не.Тя също е електрическа.Ако не е нагласено да духа на централните духалки,въздуха отива при другата клапа,която вече определя дали да духа на стъклото,дали на краката или и на двете места (застава по средата).Тя е вакуумно управлявана.
Тук някъде започва твоята драма :
за да духа слабо,има следните възможности - да не се върти достатъчно силно самия вентилатор,да не влиза достатъчно въздух (блокирала клапа за входящ въздух),да е задръстена питата на изпарителя с мизерия и въздуха да не може да минава като хората - 99% се случва,ако колата няма филтър на климатика или той не се сменя редовно,да се разпръсква целия дебит на въздуха през всички отвори по малко и така да се губи основната струя.
за духането на хладно през централните духалки,теоретично не е възможно,защото въздуха трябва да излиза отвсякъде с една и съща температура,обаче практически се получава така,защото при задаване на климатика да вее в краката или на краката,се променя скоростта на вентилатора и съответно затоплянето на въздуха.
В твоят случай процедурата е следната :
източва се фреона на колата,сваля се цялото табло,разглобява се всичко на съставните му части и се започва едно почистване на питата на изпарителя,облепяне на разпадналите се клапи и т.н. След като си почистиш всичко и си смениш радиатора на парното с нов,защото стария има навика да се задръства с боклуци,събираш всичко и проверяваш дали всички вакууми и ел. мотори работят като хората и ако не - защо.Каквто не работи,се оправя/подменя и всичко става 6+ и забравяш за проблемите.Ако ти се вижда крайно сложно,не е, иначе аз с това се занимавам и с това си вадя хляба, има тема в раздел Сервизи, само че ще трябва да се разходиш до София
