Проблем с климатроника на Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Пон 24 окт 2011 22:57


Колеги дано някои даде савет щот си нямам на идея нито на какъв принцип бачка климатроника нито от какво може да е а не знам свясни маистори че да отида при тях ...... scare
Проблема е че не духа нито толкова силно и толкова топло ...Когато го направя на макс топло духа топло само на стъклото и краката ,а предните духалки винаги духат студено ..... :banghead:
Ако някои е имал същия проблем или има идея от какво може да е приемам всякаква помощ ...

Последна промяна от gr_kanev на Пон 24 окт 2011 23:07, променено общо 1 път.
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785




ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот ARusev » Сря 26 окт 2011 8:41


Клапите за разпределение на въздушния поток (топло-студено, горе, долу) не работят по 2-3 причини:
1. Разпада се дунапрена, с който са облепени и вече на са клапи, а решетки.
2.Електрическите или вакумни моторчета, които ги управляват, не работят.
3.Вакумните маркучи са разкачени.Това е най-добрата за теб повреда, просто трябва да закачиш маркуча, който влиза в купето между шланговете за парното или да се ослушаш при запален двигател дали
вътре под таблото не шуми от засмукване на въздух.
4. Управлението на моторчетата е повредено.
Освен 3, всичко останало е свързано с разглобяване на част или сваляне на цялото табло. Във втория случай се сваля разпределителната кутия с клапите и моторчетата и ... .
Работата е мудна и не много приятна и затова всеки, който има възможност, предпочита да я свърши друг. :) Аз така направих, поради умора и липса на време, преди 4 години, но сега съм на друг "акъл".


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Сря 26 окт 2011 20:33


Колега мерси мн че писа щото направо ша се побъркам :да: Откъм таблото наистина бучи нещо ама нз какво е струва ми се че е онова нещо отляво на сд-то с няква малка решетка е ама нз какво е.А с разглобяване наистина не ми се занимава ама така немога да я карам....


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Сря 26 окт 2011 21:21


Този климатроник работи елементарно и сега ще ти обясня как точно :
Въздуха влиза от околната среда при клапата,която определя колко въздух да влиза,според скоростта,с която се движиш.Тя дори 100% затворена,остава прозорец,през който да минава въздух.Тя се управлява от електромотор.После въздуха попада при клапата,която определя дали да влиза отвън или отвътре,тя се управялва вакуумно.От там въздуха отива при вентилатора,където според скоростта на въртене на вентилатора зависи колко силно ще духа.Въздуха после минава през климатичния радиатор,наречен изпарител (седи точно зад жабката веднага след вентилатора).Ако компресора работи,питата е студена и охлажда вуздуха,ако не работи - тя си е с околната температура и не охлажда влизащия въздух. След това въздуха постъпва в тялото с клапите,където се случва следното :
-има една клапа,която определя дали входния въздух ще се затопля или не,тя съответно насочва въздуха през питата на отоплителния радиатор (топли с антифриз като просто парно) и той се затопля или така,че да минава покрай отоплителния радиатор и да си излиза с околна температура.Тази клапа се казва температурна и според това в какво точно положение е,се определя какво да духа. След нея има една клапа,която определя дали да духа на централните духлаки или не.Тя също е електрическа.Ако не е нагласено да духа на централните духалки,въздуха отива при другата клапа,която вече определя дали да духа на стъклото,дали на краката или и на двете места (застава по средата).Тя е вакуумно управлявана.
Тук някъде започва твоята драма :
за да духа слабо,има следните възможности - да не се върти достатъчно силно самия вентилатор,да не влиза достатъчно въздух (блокирала клапа за входящ въздух),да е задръстена питата на изпарителя с мизерия и въздуха да не може да минава като хората - 99% се случва,ако колата няма филтър на климатика или той не се сменя редовно,да се разпръсква целия дебит на въздуха през всички отвори по малко и така да се губи основната струя.
за духането на хладно през централните духалки,теоретично не е възможно,защото въздуха трябва да излиза отвсякъде с една и съща температура,обаче практически се получава така,защото при задаване на климатика да вее в краката или на краката,се променя скоростта на вентилатора и съответно затоплянето на въздуха.
В твоят случай процедурата е следната :
източва се фреона на колата,сваля се цялото табло,разглобява се всичко на съставните му части и се започва едно почистване на питата на изпарителя,облепяне на разпадналите се клапи и т.н. След като си почистиш всичко и си смениш радиатора на парното с нов,защото стария има навика да се задръства с боклуци,събираш всичко и проверяваш дали всички вакууми и ел. мотори работят като хората и ако не - защо.Каквто не работи,се оправя/подменя и всичко става 6+ и забравяш за проблемите.Ако ти се вижда крайно сложно,не е, иначе аз с това се занимавам и с това си вадя хляба, има тема в раздел Сервизи, само че ще трябва да се разходиш до София :)
:beer


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Чет 27 окт 2011 22:12


Малееее колега ти направо ма отрепа незнам дали някои би могъл да напише по изчерпателен отговор мн ти благодаря :bowdown Ниастина ми се вижда мн сложно и няма да мога да се справя трабва да видя кога 6те мога да доида до софия за да го оправим щото така немога да я понасям направо :banghead: Много си ме кефи количката и като има накъв проблем и немога да го оправя откачам направо :D Абе колега аз търсих филтъра на купето ама неможах да го намеря нито кутия за него възможно ли е да няма такъв ?


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Чет 27 окт 2011 22:20


А нормално ли е като включа на топло климатроника да пуска перката за охлаждане и компресора на климатика ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Чет 27 окт 2011 22:25


Повечето нямат,това е проблема :) Всичко влиза вътре.Аз съм установил,че на Пасат В3 се слага чудесно кутия от Пасат В4,защото самата кутия е по-евтина и по-масова,както и филтъра за напред като консуматив е почти 2 пъти по-евтин от оригиналния за В3. Ако не се намери кутия 2-ра ръка,чисто новата на поръчка от немско идва на около 40лв :)
Иначе без филтър всичко спира на питата на изпарителя и ефекта е :
31082009(001).JPG


Естествено всичката тази гнус си гние там,задържа си влага и мизерия и радиатора бавно и полека започва да загнива,докато един ден се пробие.Иначе този радиатор е от старото поколение,които са с тръбички и запоявани и ако не изгние,е вечен :) Новите ги правят от пресована ламарина,защото е по-бързо,лесно и в пъти по-евтино за производство и изгниват за 10-тина години,защото ламарината е много тъничка,а този радиатор е винаги мокър,когато климатика работи.
Това е една добра причина да нямаш достатъчно дебит на въздух в купето,защото както виждаш на снимката,едва едни 20-30% от радиатора реално работят :) Представи си сега всичкото това чудо,добре намокрено от влага и овлажняващо въздуха,който влиза навътре в купето....въздуха става тежък,често с неприятна миризма,доста влажен,което води до по-лошо отпотяване на прозорците и още 100 мизерии.

По повод другото питане - ако е в режим Ауто (по-старите нямат режим Екон така или иначе),да,защото тогава компресора се използва за изсмукване на влагата на въздуха,който влиза в купето (влагата кондензира по ледената пита на изпарителя и в купето постъва много сух въздух,който много бързо дърпа влагата от прозорците).Тръгне ли компресора,тръгва и перката,защото на кондензатора (предния климатичен радиатор) му трябва охлаждане.
:beer


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Пет 28 окт 2011 18:29


Мерси за отговора колега ето снимка на моя климатроник не се вижда мн добре ама в момента нямам друга.Проблема е 4е както и да го пусна винаги работят перката и компресора .


s8_tdi
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот s8_tdi » Съб 29 окт 2011 12:03


Както и да го пускаш, винаги работи. Колегата по-горе го е обяснил защо е така. А компресора задължително НЕ работи, когато околната температура е по-ниска от +5С.


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот wartime » Нед 30 окт 2011 22:48


Колега devil_666_87,и моя климатроник се прецака така.Каквато и температура да му задам духа хладно,но само през предните духалки,на джама и в караката е топло.дава ми две грешки,едната е 4122-мотор позиционер клапа топло/студено.Другата е 2312-температурен датчик.Май ще се наложи да посетя колегата zfa159 :o Усетих го преди седмица-две,заваля и доста трудно се изчистиха стъклата.Ще трябва май доста разглабяне,като прочетох всичко което намерих по въпроса,то не са радиатори,фреони,само дано това моторче да не е от ония по 200+кинта че......Сигурно и клапите са на цедка :cry:


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Пон 31 окт 2011 17:35


Колега и на мене ми дава същата грешка 4122-мотор позиционер и сега нараво незнам какво да правя :cry:


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот wartime » Пон 31 окт 2011 17:43


Май ще трябва да ремонтираме,че идва зима!Надявам се да е заседнал някъкъв боклук,ако не дано не е много скъп тоя мотор :( Аз ще го разглобя,гадното е че нямам гараж и ще трябва пред блока,а и с тоя фреон трябва да се внимава.А при теб духа ли студено или е хладно при всякъкви температури?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Пон 31 окт 2011 19:17


уви клапата топло/студено почти никога не се намира 2-ра ръка.Онзи ден сменявах на един човек с Пасат В4.Човека си я търси една седмица къде ли не,накрая си я поръча нова и каза,че е платил 260лв за мотор-позиционера, оригинален с 1 седмица доставка...
:beer


Потребителски аватар
devil_666_87
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
Двигател: 1.8 G60
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот devil_666_87 » Пон 31 окт 2011 20:59


Ми колега wartime отпред винаги духа хладно както и да пусна :( Мале колега ти направо ма отчая с тая цифра :cry: а това моторче къде се намира трудно ли се стига до него ?


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроника на Пасат Б3

Мнениеот wartime » Вто 01 ное 2011 2:47


Същата работа,вее хладинка каквото и да пусна,то и студеното не иска да пусне(защото явно се смесват)абе общо взето струи няква прохлада,поне вентилатора бачка и набива хладината здраво.Цяло лято нямах ядове,ледена става колата,но маи ЕГН-то на тия колици напредва!Добре че не е 2000+ набор че цифрата е страшна...........Поредната изважданка,така е то :( Поне е лечимо,гадното е че всичко това е въпрос на време-не знаеш кога и какво ше излезе.Добре че го има форума :bowdown Като има развитие ще пиша на всяка цена :да:.......Ми по добре 260 лева,защото тея коли оставиш ли ги една зима без каране-заминават в моргата,а без парно няма как...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 56 госта