Passat b5.5 проблем с вентилатора
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Passat b5.5 проблем с вентилатора
Здравейте,днес забелязвам,че при изключен мотор и изваден ключ,дори и когато съм извън купето в двигателния отсег се чува шум като на перка/в дясно до купето на двигателния отсек по посока на движението/Автомобила е ясен от профила.Това ме притесни.Влизам в купето и само от отсега на предното стъкло си духа/като 2-3 степен на вентилатора/Това може би продължи повече от 2 ч.Имах възможност да го следя този процес как ще се развие.Влизах в купето,вкл климатроника,палих двигателя,все тая.Както писах 2-3 ч.Тази вечер ще се прибирам и гледам,че не се чува тоя шум и не духа в купето.Прибрах се пред нас,изкл.мотора,няма и спомен от това което беше днес по обяд.Кво да си мисля и има ли място за притеснение.може би трябва да се притеснявам дали ще запали в следващ един такъв момент.Подсказвайте,ще съм благодарен.Лека и спокойна вечер.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Това си е заводска система при тези Пасат-и и я имат доста от тях.Вентилатора остава да работи и може да работи доста време,според условията - температура на околната среда и температура в купето,показание на датчика за слънчева светлина (седи на таблото отгоре и т.н.).Идеята е подобряване на вентилацията на купето,има писано доста по темата,прочети го. Не е проблем :)
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Благодаря за споделеното мнение.Притеснява ме само това,дали няма да ми ,,изяде,,акумолатора,тоя вентилатор.Това че съм си в града не е проблем,но като тръгна някъде да пътувам,тогава ще треперя.Ако не е нахално ще може ли линк към темата,че нещо ми е трудно да я намеря.Благодаря предварително.
Проблема си остава не решен,поне до момента.Ходих при един майстор,увърта,трябва да се разглобява,общо взето ,,мънка,,Може би и той не е наясно кво ще излезе от ситуацията.
Проблема си остава не решен,поне до момента.Ходих при един майстор,увърта,трябва да се разглобява,общо взето ,,мънка,,Може би и той не е наясно кво ще излезе от ситуацията.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Принципно не трябва да работи повече от 15-20 минути, до час максимум. Общо взето за час няма да изхарчи почти нищо, защото е на ниска скорост и консумацията му е ниска. Ако искаш, за експеримента можеш да вземеш друг вентилатор и да сложиш него, за да видиш дали ще се реши проблема (управлението на вентилатора си е в самия него).Става от Голф 4 след 2000 и Пасат В5 или 5.5 след средата на 99-та. От кола с десен волан не ти върши работа (различни са витлата и става на мястото,ама няма въздушен поток).Преди тази манипулация, можеш да откачиш кабелите на контролера на климатроника, за да видиш дали ще спре - така еднозначно ще знаеш дали самия вентилатор самосиндикално си тръгва или контролера си го пуска (до вентилатора си има постоянно захранване и ако получи сигнал от контролера, тръгва :) ).


-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Здравейте колеги,след доста ходене по мъките и попадане на НЕзнаещи и НЕчуващи петела майстори решихме проблема.То не си е било проблем,ако мога да го нарека,а вид екстра.Имал съм соларен таван/шибидах,люк/.От там се захранвал въпросния вентилатор в купето и след като поеме необходимата светлина и топлина от този соларен панел,го предавал на вентилатора ,който се намирал под жабката в купето и обдухвал самото купе.Така ,че нямам проблем и няма да ми пада акумулатора,въобще не взема ток от там.А тук майстори на който попадах,все разбиращи споделят,че няма такава кола,която като й прекъснеш тока да остава включен консуматор.Това е по темата.Може някой още да чете,вече имаме резултат.Ако няма интерес,да се трие от модераторите.Успех на всички и много безаварийни км.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Екстрата е доста интересна. Колега, посочи по възможност кога ти се включва този режим на вентилатора. Само през определен сезон на годината ли, след като е работил климатроника на студено или топло? Знаеш ли дали този панел разтоварва консумацията на ток от акумулатора, като захранва електроуреди и по време на работа на автомобила, респективно алтернатора зарежда?
- gec_support
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 27 фев 2016 22:29
- Автомобил: Passat Variant B5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Здравейте колеги, моята кола е Passat Variant B5.5 Highline 2002 година. Имам същия соларен панел и мога да ви кажа, че вентилатора работи винаги когато има натрупана енергия в него, съответно ако е много слънчево вентилатора ще работи на по-голяма степен. Миналата седмица ми направи впечатление, че работи на първа степен без да има слънце при температура около 0 градуса. Това е много добра екстра! До скоро не ми се налагаше да чистя скреж от стъклата при положение, че всички останали коли имаха, което дължа на соларния панел.
Ако някой има повече инфо да пише, може да научим нещо ново.
Ако някой има повече инфо да пише, може да научим нещо ново.
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
Здравейте,за да не правя нова тема ще ползвам тази. Та въпросният "соларен люк" го има и моят автомобил,и си работеше чудесно откакто го имам.Въпросът ми е,защо след подмяна на акумулатора тази екстра спря да работи(акумулатора е същият капацитет като старият)?Трябва ли да се адаптира нещо с VAG-Com или има някакъв технически проблем по системата.
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 проблем с вентилатора
b5.5 няма BCM(battery control module), тоест кодиране след смяна на акумулатор не е нужна.
Провери бушон #5, трябва да е 10А от малките бушончета.
Освен това, запали колата и цъкни Auto на климатроника, после загаси и виж дали работи(до колкото разбрах, за да работи соларния шибидах, трябва да е на ауто)
Провери бушон #5, трябва да е 10А от малките бушончета.
Освен това, запали колата и цъкни Auto на климатроника, после загаси и виж дали работи(до колкото разбрах, за да работи соларния шибидах, трябва да е на ауто)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта